Efteling!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:51

ik en mijn vriend, beiden abbonementhouder, gaan natuurlijk op de openingsdag van de baron.
vermoedelijk met een hele eftelingfacebook groep waar we contact mee hebben.

verder een of twee zaterdagen in de zomer meepakken, althans de avonden..

midzomer slaan we over..

wil bovenop mijn abo niet nog eens kaartje kopen alleen voor die paar uur s avonds die giga druk zijn.
daar slechts 25 procent korting op.. dus 27.50 betalen ongeveer.. daar passen we voor (met twee man, eten en drinken zit je dan zo op de honderd euro.. vind dat echt teveel boven op een abo)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:42

Er word in ieder geval en korting gegeven voor abonnementhouders. Beter iets dan niets. Naar de zomeravonden kun je natuurlijk wel gewoon met abonnement, moet je alleen een paar weken wachten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:56

_Marjon_ schreef:
Er word in ieder geval en korting gegeven voor abonnementhouders. Beter iets dan niets. Naar de zomeravonden kun je natuurlijk wel gewoon met abonnement, moet je alleen een paar weken wachten.

klopt, 25%.. maar vergeet niet dat er behoorlijk extra kosten overheen komen op die dag.
je gaat geen bammetjes meenemen naar zo'n feest bijvoorbeeld..

wij wachten dus gewoon op de zomeravonden, dan maar iets minder spectakel.
mij is het te prijzig voor een avondje uit.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:30

Ik neem áltijd gewoon zelf eten mee als ik dagjes weg ga. Zoals je zelf al aangeeft, anders is het gewoon niet leuk meer.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:26

elenaMM77 schreef:
_Marjon_ schreef:

klopt, 25%.. maar vergeet niet dat er behoorlijk extra kosten overheen komen op die dag.
je gaat geen bammetjes meenemen naar zo'n feest bijvoorbeeld..

wij wachten dus gewoon op de zomeravonden, dan maar iets minder spectakel.
mij is het te prijzig voor een avondje uit.

Het kan wel, je bent niet verplicht om iets te kopen, dus je kan het wel bij die extra kosten houden.
Weet niet waar je woont maar als het om 19.30uur begint kun je ook nog thuis avond eten, scheelt ook weer.
Zo heel veel is er nou ook weer niet bekend over de midzomernacht, dus of er ook daadwerkelijk meer spektakel gaat zijn als tijdens het 9 pleinen festijn.... Zijn ook hartstikke gezellige avonden toch.

Afgelopen week ben ik ook met familie naar de Efteling geweest, ook zelf wat broodjes en drinken meegenomen. Alleen avondeten genomen, en 's ochtends koffie met een gebakje. Het kan zo duur als je het zelf wilt natuurlijk.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:59

Je kan het inderdaad zelf zo duur maken als je wilt .
Je moet dan alleen wel zelf sjouwen. Maar vind de prijzen in pretparken vaak erg hoog, en allemaal junkfood.

Neem zelf vaak wraps, broodjes, drinken, komkommertjes, en wat lekkere dingetjes mee, heerlijk!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:27

Junkfood? In veel parken wel ja, maar in de Efteling niet hoor.
Ja natuurlijk zijn er ook frietjes en dergelijke te krijgen, maar ook gezonde broodjes en sappen.
Poffertjes, pannenkoeken, panini's, soepen, pasta, noem maar op. Dus dat vind ik niet echt aan de orde.
Prijzen liggen misschien vrij hoog, maar op een willekeurig terras in de stad betaal je dat ook.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:46

_Marjon_ schreef:
Junkfood? In veel parken wel ja, maar in de Efteling niet hoor.
Ja natuurlijk zijn er ook frietjes en dergelijke te krijgen, maar ook gezonde broodjes en sappen.
Poffertjes, pannenkoeken, panini's, soepen, pasta, noem maar op. Dus dat vind ik niet echt aan de orde.
Prijzen liggen misschien vrij hoog, maar op een willekeurig terras in de stad betaal je dat ook.

ik vind juist het gehalte junkfood in de efteling hoog liggen ten opzichte van andere parken.
ook al kun je tegenwoordig iets meer krijgen dan vroeger, waar het vooral patat was. bijvoorbeeld zo'n wokbakje.. het is toch vooral noodles wat je knaagt met wat saus, de groentes kun je er bijna uitblazen lol.. De panini's liggen ook vrij lang en het is vrijwel onmogelijk om ze aangepast te laten maken (ik lust bijvoorbeeld echt geen tomaat.. voordeel, vrijwel overal krijg je dan dus je broodjes vers belegd, omdat het meeste tomaat bevat. ook op rustige momenten is er dan weinig rondlopend personeel om even een broodje te smeren). poffertjes, pannekoeken, gyros (of wat het dan ook is), zijn natuurlijk ook gewoon junkfood..

de prijzen van het eten, liggen hoger dan in een gemiddeld ander pretpark.. Wat dat betreft neem ik ook vaak zelf wat lekkers mee in bakjes.. want het aanbod is niet al te uitgebreid (meeste kramen bieden hetzelfde) en overprized voor wat er uiteindelijk op je bord ligt.

de keren dat ik in phantasialand ben geweest hoefde ik niet op mijn broodjes te teren, aanbod is daar per 'land' anders, de meeste kraampjes bieden verschillende hapjes.. en naast ongezonde ook relatief gezonde keuzes nog te vinden.. Grijnss, ok.. denk de chocola weg en fruit in chocolade is best gezond.

eurodisney ter vergelijk, zijn als je iets meer betaald ook gewoon echt goed qua eten.. de prijzen daarvan liggen net iets hoger (zo'n 10%) ten opzichte van een vergelijkbaar gerecht in een vergelijkbaar kwaliteit restaurant elders.

net je profiel bekeken Marjon.. jij bent natuurlijk ook wel een beutjuh bevooroordeeld natuurlijk :P

en de midzomernacht, draait om de hapjes, drankjes en het feestje, dat zou nu de enige dag zijn dat ik geen eigen spullen meesleep.. alleen maar omdat dat nu juist is waar een deel van die avond om draait, als ik tenminste de informatie mag geloven

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:54

Nou bevooroordeeld, ik ben attractiepark liefhebber in het algemeen, en dat ik toevallig in de Efteling werk heeft er niet veel mee te maken dat ik het horeca aanbod goed vind. :)

Ik kom ook regelmatig in andere attractieparken en bij vele vind ik het horeca aanbod echt 10x niks. Phantasialand en Europapark zijn goed. Maar Disney vind ik in de parken zelf waardeloos (Village is wel goed!).
En bijvoorbeeld Walibi en Bobbejaanland vind ik ook waardeloos. En de laatste keer dat ik bij Toverland of Plopsa was, was het ook niet geweldig.

Maar goed is natuurlijk ieders mening.

Ik eet zelf bijvoorbeeld regelmatig een pannenkoek. Je betaald in de Efteling ongeveer net zoveel als in een pannenkoekenhuis elders. Ik vind ze heerlijk! Vers gebakken met verse ingrediënten.
Mijn favoriet is de seizoens pannenkoek met Serranoham, zongedroogde tomaatjes, pesto, pijnboompitten en lente ui, heerlijk!

Ohja...
http://www.looopings.nl/weblog/3898/Med ... tbaan.html

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:16

grijnss, walibi en bobbejaanland krijg je mij al niet heen vanwege mager eten en vooral achtbanen
(ik ben meer van de sfeerparken)..

eurodisney ben ik met je eens.. ik snack/eet dan ook altijd in village..
europapark wordt mijn volgende project (samen met dat andere duitse park waar je gratis toegang voor krijgt enkele uren daarvandaan.. wij gaan overnachten tussen beide in.. en dan beide in 1 go bezoeken).

pannekoeken ben ik meestal niet weg van.. ik houdt van hele dunne/crepe achtige pannekoeken.. de meeste gelegenheden maken ze veel te dik naar mijn smaak. mijn favo is pannekoek meerzicht op de meerzichtboerderij in het amsterdamse bos.. met boerenjongens en kaneel (kwijl.. ik woon er echt veel te ver af momenteel grr).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:34

Wat leuk Marjon. Dat treft je maar weer.
Ben erg benieuwd naar de Baron, het ziet er in ieder geval weer goed uit.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:07

Leuk! Een topic over de Efteling! :D Wij gaan in juni een lang weekend met 21 personen. Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en we vieren het met het gezin + kleinkinderen in de Efteling :) We hadden in de planning om voor september de nieuwe groepsaccomodaties te boeken, maar die zitten dus gewoon al tot eind van het jaar vol! Gelukkig is de bouw van deze nieuwe accomodaties eerder klaar dan verwacht (zou officieel pas begin juli klaar zijn geloof ik) en konden we eerder terecht. Heb er echt onwijs veel zin in *\o/* Nog nooit eerder in de Efteling geweest

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:44

Leuk. Het nieuwe gedeelte in Bosrijk gaat er ook heel mooi uitzien. Fijn dat ze nu ook groepsaccomodaties hebben. En niet overbodig dus, als ze nu al vol zitten tot einde van het jaar.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:44

Ingeltje schreef:
Leuk! Een topic over de Efteling! :D Wij gaan in juni een lang weekend met 21 personen. Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en we vieren het met het gezin + kleinkinderen in de Efteling :) We hadden in de planning om voor september de nieuwe groepsaccomodaties te boeken, maar die zitten dus gewoon al tot eind van het jaar vol! Gelukkig is de bouw van deze nieuwe accomodaties eerder klaar dan verwacht (zou officieel pas begin juli klaar zijn geloof ik) en konden we eerder terecht. Heb er echt onwijs veel zin in *\o/* Nog nooit eerder in de Efteling geweest

Nog nooit in de Efteling geweest?! :oo

-----------------------------------------

Nog 2 dagen :#

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:15

Haha nee :P Woon ook niet echt in de buurt, ben ruim 2,5 uur onderweg.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:04

Efteling was leuk!! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:11

dalena schreef:
Ingeltje schreef:

Nog nooit in de Efteling geweest?! :oo

-----------------------------------------

Nog 2 dagen :#

omg.. Een maagd!!!
ik wist niet dat ze nog bestonden *\o/* *\o/*

soms zit ik wel eens op een bankje naar mensen te kijken..
en afgezien van de jonge kinderen, zit ik mij dan wel eens af te vragen, hoeveel van deze mensen zouden hier nu voor het eerst zijn.. Soms kun je het er bijna aan aflezen (ik ga het liefst bij de pandadroom daar zitten op het terasje, dan zit je mooi in het verlengde van de ingang.. daar zijn ze nog 'vers'), van die gloeiende ogen om zich heen kijkend om maar zoveel mogelijk details in zich op te nemen, maar ondertussen de kaart al openvouwend.

ik denk dat als je boven de 16 jaar kijkt, er nog maar erg weinig mensen zullen zijn die echt nog nooit in de efteling zijn geweest (is dat geen verplicht uitje onderhand op de lagere school?)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:15

Bijna wel he :P.
Mijn dochtertje weet straks niet beter, aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant, hoe leuk is het als je mama in de Efteling werkt. (Doet me dan denken aan die Mc Donald's reclame waarin zo'n ventje roept 'Mijn papa werkt bij Mc Donald's' :)) )

Is trouwens nog niet bekend of ik wel naar die personeelsavond v/d Baron kan hoor, moet mijn rooster afwachten he ;).
Op de 30e is er trouwens de mogelijkheid voor abonnementhouders om de Baron te ervaren! Maar hoe en wat weet ik verder niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:25

_Marjon_ schreef:
Bijna wel he :P.
Mijn dochtertje weet straks niet beter, aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant, hoe leuk is het als je mama in de Efteling werkt. (Doet me dan denken aan die Mc Donald's reclame waarin zo'n ventje roept 'Mijn papa werkt bij Mc Donald's' :)) )

Is trouwens nog niet bekend of ik wel naar die personeelsavond v/d Baron kan hoor, moet mijn rooster afwachten he ;).
Op de 30e is er trouwens de mogelijkheid voor abonnementhouders om de Baron te ervaren! Maar hoe en wat weet ik verder niet.

sssstttttttttttttt niet aan iedereen vertellen grrrr..
daar gaan mijn kansen weer :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:28

Je moet je toch op tijd inschrijven :)
Kan pas vanaf woensdag 11.00.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:03

woot woot

middelste tijdslot:

Bedankt voor je inschrijving!

Uiterlijk 20 juni ontvang je per e-mail op het opgegeven e-mailadres een bevestiging. Print deze uit en neem deze op 30 juni mee naar de Efteling, samen met je geldige abonnementspas vormt dit je toegangsbewijs voor de pre-opening.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:04

Hier ook!!

Eerste uur :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:05

Lous schreef:
Hier ook!!

Eerste uur :D

laatste tijdslot is al weg zelfs hoor ik..
mijn vriend vult er nog een paar voor anderen in..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:06

Ik kon nog kiezen tussen alledrie, toen ik mijn vriend in wilde schrijven.
Ik begon met mezelf, maar toen was alleen de eerste zichtbaar.

Ging eigenlijk ook voor de laatste, mijn vriend heeft waarschijnlijk nachtdienst en kan dan nog wat langer slapen.
Maar ja, is niet heel erg. We zijn er in ieder geval bij *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:13

alles is vol al hoor ik nu pfff..