Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:45

Wil je hostels of hotels? Qua hostels raad ik. Deejay in Chiang Mai aan en Jolly Frog in Kanchanaburi. Verder is Ayuthaya n aanrader, en de Erawan watervallen in Kanchanaburi zijn ook mooi. Verder de Eilanden in het Zuiden en de omgeving van Chiang Mai in het noorden :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:53

Maakt niet heel veel uit, als we maar een kamer voor onszelf hebben en het schoon is. Ik ga vanavond even kijken dankjewel :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:32

De nacht trein is ook een leuke ervaring trouwens! Wij zijn met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai gegaan. Daarna met t vliegtuig naar Phuket gegaan. En n aantal dagen op het strand van Aonang in de buurt gaan chillen. Ook n aanrader. :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:07

amandananana schreef:
Maakt niet heel veel uit, als we maar een kamer voor onszelf hebben en het schoon is. Ik ga vanavond even kijken dankjewel :D

Dan raad ik je Jolly Frog in Kanchanaburi sterk af. Wij zaten in Tara Bed & Breakfast (drie maanden geleden) en die was erg goed en zeer schoon. Beetje aan het einde van de (niet zo lange) straat, wat echt een aanrader is. Vergis je namelijk niet, het is mega toeristisch daar, veel bars met keiharde muziek en party boats over de rivier. :{

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:18

Voor vervoer: blijf zoveel mogelijk weg van minibusjes en probeer grotere bussen te nemen, vooral voor langere afstanden. Het zal misschien niet overal mogelijk zijn, maar de minibusjes crashen hier zo vaak dat het niet eens meer in het nieuws komt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:28

Wauw oke super bedankt voor je tip! Jij woont in phuket zie ik! Heb je nog tips voor ons? Zoals het er nu uitziet willen we daar eindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:48

Om eerlijk te zijn heb ik nog niet heel veel gezien van Phuket, zelfs niet na 3 maanden. Eerst hadden we het regenseizoen en nu het droger is heb ik helaas nog niet heel veel tijd gehad om iets van de stranden te zien.

Ik ben wel 1x op Patong beach geweest en dat viel me heel erg mee. Het strand was schoon, de zee helder, en alle strandstoelen en verkopers zijn door de overheid verwijderd (wat positief is). Beach road en de straat erachter hebben bijna alles wat je maar kan zoeken op loopafstand. Het stikt er wel van de russen, chinezen en australiers, maar die kan je ook ontwijken als je daar geen zin in hebt.

Verder betaal je als toerist voor alle attracties een hogere entreeprijs dan de Thaise bevolking. Voor mij reden genoeg om uit principe er niet naar binnen te gaan.

Vervoer kan verder een serieus probleem zijn. Op het vliegveld hebben ze nu taxis met meter maar de tarieven zijn stukken hoger dan in Bangkok. Buiten het vliegveld ben je overgeleverd aan de lokale taxis en die rekenen waar ze zin in hebben (lees: absurd hoge prijzen). Misschien dat een brommer een oplossing kan zijn (niet erg veilig) of zorg dat je een hotel kiest met alles in de buurt zodat je kan lopen. Auto's zijn te huur vanaf 800 baht p/d maar dat zou ik niet snel aanraden.

Naar Phuket vliegen is trouwens wel spotgoedkoop. Van Bangkok naar Phuket is iets meer dan een uur en Nok Air en Airasia rekenen allebei bedragen rond de 1,000 baht voor een enkeltje (ligt natuurlijk aan de precieze datum). Met de bus kost het je rustig 14 uur dus vliegen is zeker een aanrader.

Wel ben ik van plan om binnenkort James Bond eiland te bezoeken (vlak bij Phuket) en willen we hier een meerdaagse tocht naar een eiland om te snorkelen maken, maar de komende weken helaas nog geen tijd. Zo snel het is gelukt kan ik er meer over vertellen.

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:52

[quote="enzino"]Om eerlijk te zijn heb ik nog niet heel veel gezien van Phuket, zelfs niet na 3 maanden. Eerst hadden we het regenseizoen en nu het droger is heb ik helaas nog niet heel veel tijd gehad om iets van de stranden te zien.

Ik ben wel 1x op Patong beach geweest en dat viel me heel erg mee. Het strand was schoon, de zee helder, en alle strandstoelen en verkopers zijn door de overheid verwijderd (wat positief is). Beach road en de straat erachter hebben bijna alles wat je maar kan zoeken op loopafstand. Het stikt er wel van de russen, chinezen en australiers, maar die kan je ook ontwijken als je daar geen zin in hebt.

Sorry maar ik vind dit niet zo goed en ik vind dit juist leuk zoveel nationaliteiten

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:07

Bangkok is hectisch, zeker bezoeken Wat po,Wat arun en de de drijvende markt.
Phuket was ook ok, enkel soms regen en onweer. Zee was woelig en soms gevaarlijk.
James Bond eiland vind ik ook wel leuk. Alleen waren de weersomstandigheden niet ideaal.
Op Phuket is het wel jammer dat je geen zetels meer kan huren op het strand, maar vanaf februari zou dit terug komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:39

Yellona schreef:
Op Phuket is het wel jammer dat je geen zetels meer kan huren op het strand, maar vanaf februari zou dit terug komen

Het probleem met de strandstoelen was dat de verhuurders het strand in beslag namen met hun strandstoelen door smeergeld te betalen aan de lokale politie en politici. Iedereen die op een handdoekje daar ging zitten werd geintimideerd tot ze vertrokken (beelden hiervan zorgde nog voor consternatie kort geleden toen het op youtube terecht kwam en alle kranten er aandacht aan gingen geven).

Het is een openbaar strand waar je het recht hebt om te zitten zonder afgeperst te worden door een groep criminelen. Naast dat ze je verplichten tot het huren van hun strandstoelen waren ze ook nog eens bekend om toeristen op te lichten door absurd hoge prijzen te rekenen voor drankjes en eten daar.

Nadeel is nu wel dat je je eigen strandstoel, parasol of matje moet kopen en mee moet nemen naar het strand. Gelukkig zijn er hier en daar ook weer Thais te vinden die dat soort dingen verhuren.

Het idee is inderdaad om kleinere gebieden van het strand af te huren aan lokale strandstoel verhuurders in de nabije toekomst. Hopelijk implementeren ze het deze keer op een goede manier, maar ik betwijfel het.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:32

Is daar ook sprake van op Ko Samui ?
Strandbed is best fijn namelijk.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:57

Hoi, ook hier plannen om naar Thailand te gaan. Waarschijnlijk in april. In hoeverre ligt het openbaar leven daar helemaal stil tijdens songkran? En geldt dat overal, of alleen in Bangkok?

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:42

Wij hebben ook geboekt :). We gaan 24 april en komen 10 mei terug :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:10

Hmm voor ons nog paar dagen donderdag vliegen we voor 22 dagen..
Vandaag mijn laatste werkdag gehad.

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:53

Ik heb gehoord dat als je met songkran buiten komt dat je nat wordt gemaakt en dat de temperatuur 40 graden is dan vanaf april en zeer vochtig. Is dit waar weet ik niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:57

Wij hebben vorige week zo ongeveer onze route uitgestippeld. Beginnen in Bangkok, dan met dr nachttrein naar Chiang Mai, dan vliegen naar Phuket, en dan willen we die eilandjes daar omheen doen, niet de super toeristische maar de drukke. Daar hebben we nog niet echt een plan voor. Kao Sok staat op de planning en we willen eindigen op Koh Tao met een strandvakantie van een weekje. Dan weer tterug naar Bangkok en naar huis :) we gaan 4 weken en boeken alleen ons verblijf in Bangkok.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:24

songkran is ( vind ik dan geweldig) ik zou zeggen duik de kroeg in en doe mee, lekker met water mikken vooral taxi,s zijn de sjaak. goed je wordt nat maar het is toch lekker warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 06:31

Ettesil schreef:
Hoi, ook hier plannen om naar Thailand te gaan. Waarschijnlijk in april. In hoeverre ligt het openbaar leven daar helemaal stil tijdens songkran? En geldt dat overal, of alleen in Bangkok?

Songkran:
- verschrikkelijk als je gewoon vakantie wil hebben of iets gedaan moet krijgen, groot plezier als je al je kostbaarheden thuis laat, in een shirt en short naar buiten gaat en lekker mee doet.
- reizen zou ik zeer sterk afraden tijdens songkran. Het hele land is van plan familie te bezoeken dus overal files. Bovendien vinden er veel ongelukken plaats omdat het water gooien gewoon doorgaat in het verkeer (vanuit een pickup truck proberen een moterrijder te raken die 80 km/u gaat met een emmer ijswater).
- veel kleinere restaurants en winkels zijn dicht omdat de eigenaren familie bezoeken, grote ketens (supermarkt, shopping malls, franchise restaurants) zijn gewoon open.

Songkran is trouwens door het hele land. Als je mee wilt doen is het wel aan te raden in een toeristische plek te zijn (BKK, Pattaya, Chiang Mai) want in kleinere plaatsen is het teveel verspreid om te participeren als buitenlander.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:57

Wij zijn gister thuis gekomen van 3 weken Thailand!
Wat een geweldig land, aardige mensen en heerlijk eten.
Dit was onze route:
Bangkok, Chiang Mai, Krabi, Khao Lak, Khao Sok, Phuket, Kho Phi Phi, Bangkok, Amsterdam.

We hebben een prachtige ervaring gehad in Khao Sok, een overnachting in een drijvende bungalow op het meer. Geweldig!
In Chiang Mai hebben we een dag olifanten verzorgd, eten gegeven, modderbad gegeven en wassen in de rivier. Prachtige ervaring en ze werden daar super verzorgd. We hebben er niet op gereden, in Khao Sok zat dat opeens wel in ons pakket maar dat hebben we geweigerd. We mochten wel kijken hoe het daar eraan toe ging, dat was een enorm contrast met wat we hadden meegemaakt in het noorden.

Maar echt jammer dat we weer thuis zijn, had nog wel maanden daar kunnen verblijven :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:09

Wauw klinkt super.
Hier de laatste voorbereidingen in volle gang wij vertrekken morgen avond.

Olifant rijden zit er bij ons gelukkig ook niet in.
Hoe was het weer tijdens je vakantie?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:10

Goed! In het noorden elke dag zon gehad maar 's nachts kon het wel wat kouder worden.
In het zuiden hadden we veel bewolking en in khao sok ook een beetje regen gehad.
En in Phuket en Koh Phi Phi hadden we volop zon!
Verder is de temperatuur continu rond de 30 graden dus dat zit wel goed.

Heel veel plezier en geniet ervan!!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:13

Thanks voor alle antwoorden. We gaan er maar niet te moeilijk over doen.

Alle reisverslagen zien er goed uit. Iedereen klinkt zo enthousiast :))

Vakantie is inmiddels goedgekeurd op het werk, dus we gaan eens kijken of we een mooie reis kunnen plannen :D
Heeft iemand wel eens via Thailand online een reis geregeld?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:40

Genieten gaan zeker doen..

We gaan georganiseerd dus geen ervaring met Thailand online.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:42

Ik zie dat wij trouwens wel in het regenseizoen zitten in augustus. Is dat echt heel erg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 03:55

Regenseizoen moet geen probleem zijn. De buien zijn vaak kort en heftig.
Met een beetje flexibele planning kan je het makkelijk ontwijken op dagbasis.