Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:18

Saskia9 schreef:
Of het nu veel is ofniet. Dat is aan de eigenaren en de klanten. Eigenaren bepalen het bedrag,klanten gaan akkoord en betalen. Dus dan valt daar weinig over te zeuren lijkt me.

Maar je bent toch geen klant als werknemer cq vrijwilliger?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:20

ik heb in dit topic aardig wat zitten lezen, maar moet zeggen niet alles. Ik wil verder niet ingaan op de discussie of gissen wat er wel gebeurd is en wat niet. Ook wil ik niet ingaan op wat wel met cultuur verschil te maken heeft en wat niet. Het enige wat ik wil zeggen is het volgende:
Wanneer je naar een ander land gaat waar een hele andere cultuur heerst dien je je hieraan aan te passen en respect te tonen voor de cultuur in dat land. Dit zowel in je gedrag als in je kleding etc. MAAR ik vind ook dat wanneer je een bedrijf start waarin je toeristen/ vrijwilligers betrekt uit andere culturen dan die in jou land dat je daar ook rekening mee moet kunnen houden en ook moet kunnen zien wat wel en wat niet provocerend bedoelt is en daar op een juiste manier mee om moet kunnen gaan. Je moet ten alle tijden netjes en correct met je gasten om kunnen gaan, hoe hoog je werkdruk ook is. Eigenlijk horen je gasten daar niet eens weet van te hebben.
Ik werk zelf op een kinderboerderij, zou wat zijn als ik bezoekers uit ga foeteren omdat ik te weinig hulp heb op een dag. Nee, hoe druk ik ook ben, ik moet altijd netjes en beleefd blijven tegen de bezoekers, al heb je nog zo'n pesthumeur..
En ook de taalbariere zou je moeten willen verkleinen, tenzij je echt alleen mensen aan neemt die aantoonbaar goed genoeg een taal spreken die jij zelf ook goed spreekt...
Zo kan ik bv het massage verhaal me goed voorstellen (en nee ik wil niks goedpraten of voor iemand opnemen, ik neem het alleen even als voorbeeld). Als je hier na een zware werkdag iemand gewoon een massage aanbied en je zegt nee, dan is het klaar. Geen probleem. Ik kan me echter zo voorstellen dat wanneer je een taal barriere hebt persoon 1 een massage wil aanbieden, echter dit niet 100% duidelijk kan maken persoon twee snapt het niet, vat het misschien als iets verkeerd op. Reageerd geprikkeld en afwijzend.Persoon 1 denkt dat persoon 2 het niet snapt en prebeerd duidelijk te maken dat hij alleen maar een masage aan bied, waardoor persoon 2 diegene opdringerig vind.
Nee, ik wil niet zeggen dat het zo gegaan is, ik wil alleen aangeven hoemakkelijk een situatie verkeerd ingeschat kan worden door beide partijen enkel door het niet spreken van elkaars taal. Om dit te voorkomen moet je dus zorgen dat je zelf meer talen beter beheerst, of alleen mensen laten komen die jou taal aantoonbaar goed genoeg spreken om grote misvertanden te boorkomem

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:24

Ze krijgen met 3 betalende vrijwilligers ineens voor ruim een half jaar salaris binnen. Me dunkt dat ze daar sowieso een stuk netter mee om hadden mogen gaan.

Aldus haar website het volgende:

Vind je het een
uitdaging om te komen helpen in de hedendaagse Bedouinencultuur?
Wil jij ervaren hoe jij je staande houdt in een echte mannencultuur?
Ben je een gemotiveerde paardenliefhebber met kennis over paarden en durf je het aan ons te helpen onze hengsten te trainen ben je toegewijd en ben je bereid werk te verrichten dan bieden we een Werk Vakantie aan vanaf 150 euro per week, (niet inbegrepen zie bovenstaand) waarbij je helpt de paarden te verzorgen en bij ons in ons huis verblijft in een prive kamer, verwacht geen luxe, wel de garantie dat je het dagelijkse leven even helemaal kunt vergeten en helemaal kunt ontsnappen.
We hebben wel stromend water, electriciteit en internet.
Je kunt een comfortabel bed verwachten, heerlijke maaltijden en salades, veel paardrijden en alles wat komt kijken bij het verzorgen van paarden. Dit is het simpele leven van hedendaagse Bedouinen en paardrijden in een bedouinen Cultuur, zonder franjes, gewoon heerlijk paardrijden op fijne Berbers en Arabieren.

Staat nergens dat je oud brood en een glas water krijgt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:26

Mirjamsel schreef:
En dan nog zeuren over het verkeerde wasmiddel? Of je nou Omo koopt of een merk van de Lidl, maakt geen reet uit. Zo zal dat in Tunesië toch ook wel zijn?

niet om het een of ander, maar Sunil komt er bijvoorbeeld bij mij niet in. Ik kan die geur absoluut niet harden.
Ik zou het op voorhand al vertellen wat in ieder geval niet mee te nemen :D

Dat haar man omgerekend 30 euro per week verdient wil niet zeggen dat ze daar van rond kunnen komen. (moet zeggen dat ik er geen flauw benul van heb hoe duur het leven daar is)

_Nancy

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:29

Een collega van mij is laatst 3 maanden op vrijwilligerswerk gegaan in Cambodja, zij betaalde daar ruim 4000 euro voor.
Dus nee, betalen voor vrijwillerswerk is niet zo heel gek hoor!

Ik heb respect voor Bedouin die kalm kan blijven en ook wil reageren op, sommige erg aanvallend en persoonlijke, berichten.
En zoals iemand hier eerder heeft gezegd, de waarheid zal in het midden liggen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:31

Beetje omgekeerde wereld,Bedouin en haar man hadden beter eerst hier in Nederland een aantal maanden Stage kunnen komen lopen bij een Manege en dan ook de weken dat er ponykampen zijn,er gehooid moet worden en iedere dag mesten,voeren en met gasten om leren gaan net als met andere collega's,en daarna pas bedenken of het wel iets is wat ze aankunnen!!Eens zien wat echt moe is dan!!

Zo hadden ze geweten hoeveel druk erop je komt te staan in die weken en had meneer meteen wat van de Westerse Cultuur meegekregen en geweten wat wel en niet door de beugel kan wanneer hij gasten uit het Westen ontvangt in zijn "sprookjesparadijs" ! :)*

Ohja en dan ook nog even 500euro de man meebrengen per week als leergeld natuurlijk niet vergeten!! :+

Wat hun daar doen stelt echt niks voor dus die tegenreactie's dat alles te wijten is door druk gaat er bij mij echt niet in!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:34

quera schreef:
Zoolgangster schreef:

Hoe de zaak precies in elkaar zit, ik heb wel het vermoeden dat TS haar verhaal behoorlijk dicht bij de waarheid zit, maar hoe dan ook: als mijn dochter ooit in een dergelijk land zulk werk zou willen doen zou ik alles doen om het uit haar lieve hoofdje te _-:( .

En dit laatste vind ik erg jammer.

Want niet elk bedrijf is hetzelfde. Er zullen ook goede bedrijven tussen zitten.

Dat is zeker jammer, maar ook ik moet toegeven dat de associatie Tunesië - paardenbedrijf - vrijwilligerswerk nu een negatieve connotatie krijgt in mijn hoofd. Hier gaan ook zeker andere bedrijven onder lijden. Ook al omdat die verhalen van die Spaanse ranch mij ook nog bijstaan.
Vrijwilligerswerk in een buitenlands paardenbedrijf klinkt in mijn oren nu sowieso al raar en ik sta er afstandelijk tegenover. Heel heel heel jammer, zeker voor zij die er wel werk van maken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:37

Vrijwilliger is het goede woord ervoor inderdaad,maar beide partijen zijn ermee ingestemd.Dat er dan droog brood is en zelf wasmiddel gekocht moet worden is een ander verhaal en ben ik ook niet mee eens,maar dat sommige het bedrag te hoog vinden terwijl beide partijen daarmee eens zijn vind ik een beetje vreemd.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:37

Bedouin, ik denk dat jij jezelf wel eens goed achter je oren mag krabben en je afvragen waar je in hemelsnaam zelf mee bezig bent en ook in wat voor een relatie je zit. Het is niet alleen je man waar de verhalen over gaan, wat ik over jou lees vind ik ook erg apart zeg maar.

Verder alle lof voor de ts dat die haar verhaal netjes doet om anderen te waarschuwen en er komen zelfs meer ervaringsverhalen los hier, ik hoop dat er zo wat betalende stagelopers beter kunnen afwegen of ze dit avontuur bij jullie aan willen gaan, ik hoop dat jullie hier je leer uit halen, een excuus naar de ts zou zeker wel op zijn plaats zijn

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:40

Saskia9 schreef:
Vrijwilliger is het goede woord ervoor inderdaad,maar beide partijen zijn ermee ingestemd.Dat er dan droog brood is en zelf wasmiddel gekocht moet worden is een ander verhaal en ben ik ook niet mee eens,maar dat sommige het bedrag te hoog vinden terwijl beide partijen daarmee eens zijn vind ik een beetje vreemd.

An sich zou het bedrag ok zijn, mits er gehouden is aan de afspraken, dus de correcte maaltijden, en zou prettig zijn als de gastheer niet als een soort dekhengst door zijn paradijs/gastkamers heen zou hupsen.
Niet iedereen zit te wachten op een gratis dekking zeg maar...
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 05-08-12 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:40

Dat ben ik geheel met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:41

Saskia9 schreef:

Ik zeg niet dat het bedrag te hoog is (al vind ik het van de gekken dat je moet betalen om te mogen werken bij een bedrijf) maar vind het raar dat bv de kookplaat niet vervangen kan worden

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:46

Ben ik met je eens Von. Ik bedoel meer te zeggen dat sommige het bedrag zo hoog vinden,daarom gaan ze er zelf waarschijnlijk niet heen ;) dat er mensen zijn die het er wel voor over hebben,prima dan toch!
En dat het dan achteraf niet waard blijkt te zijn,ja dat is spijtig.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:52

@Bedouin, er zijn 2 redenen waardoor ik twijfel aan je verhaal.

1. Hoe kan je nou in je eigen huis, je slaapkamer niet vinden(tenzij je dronken bent)? Zelfs als het stikdonker is kan, kan ik op de tast in mijn (nieuwe!) huis nog de weg vinden dus sorry, maar dit geloof ik echt niet.
bedouin schreef:
Roselie schreef:
Bedouin kan je verklaren waarom je man in zijn ondergoed bij een vd meisjes in de slaapkamer stond?

Dat was midden in de nacht zoals al werd geschreven en hij was overtuigd dat hij onze eigen slaapkamer inging, waar ik sliep, onwijs stom dat hij zo onnadenkend was en zich vergiste hij deed dat zeker niet met opzet en zeker niet om Franca haar nachtrust te storen.

2. Vreemde jonge vrouwen (intiem) masseren, maar geen zoen kunnen verdragen van een koppel? Dat vindt ik toch maar vreemd...
bedouin schreef:
Zitouna, jouw posts zijn wederom niet waarheidsgetrouw, Abderrahim was zeker niet stomdronken op de avond waar ik ook bij was hij kon alleen niet toekijken hoe een tunesische islamitische vrouw en haar buitenlandse partner voor zijn ogen zaten te tongzoenen. Jij hebt toen zelf ook verklaard dat jij dat ook tever vond gaan.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:14

bedouin schreef:
Alle massages waarover wordt geschreven zijn niet meer of minder dan dat. Dat is wat Abderrahim gewoon leuk vind om te doen zonder bijbedoeling. Jazzit was zelf al aan het masseren geweest met 1 van de paarden en hij wilde laten weten hoe het op zn bedouins ging, niet dat dat nou zo anders is maar hij wilde iets laten zien wat ook in zijn cultuur bekend was. Dat is zo enorm naief. En gewoon lief bedoeld. Andere keren ervaarde hij gestresste meiden en probeerde ze op deze manier te benaderen, totaal verkeerd. Dat heeft hij nu wel door. Ik heb hem dat ook heel goed duidelijk gemaakt.

Tuurlijk. Dat is een veelvoorkomend issue als ik paarden masseer: dan willen ineens alle mannen in mijn directe omgeving - bij wijze van bedoeine-massage-demonstratie - in mijn borsten knijpen en naar lagere regionen afzakken.

NEE !
Dit kun je niet wegdoen als 'naief' of 'zonder bijbedoeling'. Het was berekenend gedrag.
Als hij werkelijk goeds in de zin had, dan had hij daar tijdens de trektocht 5x de gelegenheid voor gehad bij het kampvuur.
Dan was er toezicht geweest, en had hij de hele wereld via bedoeine massages mogen bedanken: en plein publique.
Maar nee, hij koos er bewust voor om dat op een onbewaakt moment te doen.

Wat ik ZEER KWALIJK vind is dat je de schuld bij de ander neerlegt, dit geeft aan dat jij niet klaar bent om je bedrijf op een voor jouw gasten veilige manier te leiden.

bedouin schreef:
Abderrahim is natuurlijk nieuwsgierig naar ieder die op bezoek komt, hij zoekt een manier om het ijs te breken, soms is de barriere van taal te groot, hij is gewoon verschrikkelijk naief en zoekt een manier om aardig te doen.
Hij doet vaak enorm veel moeite het een ander naar de zin te maken en maakt inschattingsfouten en beoordelingsfouten in andermans karakter of bedoelingen of interpretaties. De meiden zoals jazzit zijn zich heel goed bewust van zichzelf en weten via het schrijven alles in een suggestief licht te zetten. Dat verhaal van jazzit heb ik daarom op geen enkel front als verontrustend opgevat het is ook geschreven nadat zij van een nader had vernomen wat haar was overkomen.

Mijn PB aan jou was enkel en alleen om je te waarschuwen. Ik ben een sterke persoonlijkheid. Ik heb het incident in de kiem kunnen smoren.
Wat gebeurt er straks bij een jonge meid, die misschien minder assertief is?

Ik deed het écht af als incident en maakte al plannen voor een nieuwe Tunesie-reis. Nadat ik mijn kersverse reisplannen naar andere mensen mailde, kreeg ik echter een dringende waarschuwing om het niet te doen. Let wel: dit waren waarschuwingen van mensen die mij enigszins kenden, en die weten dat ik mezelf prima kan redden. Op basis van de verhalen die ik hoorde van Maaikemuis (wij zijn immers samen een week bij jou op trektocht geweest) en met het verschrikkelijke verhaal van iemand die hier niet gereageerd heeft, heb ik de conclusie getrokken dat het niet veilig is om alleen te zijn met jouw man. Voor mij was dat toen nog geen reden om iets op bokt te publiceren.
Waarom niet, vraag je je misschien af? Nou, omdat ik er zelf niet bij was. Ik wilde jouw bedrijf absoluut niet te kijk zetten op internet, zo'n mooi concept. Zeker niet door dingen te publiceren (suggereren) die niet mijn eigen ervaringen zijn. Een slechte post op internet kan een mooi bedrijf te gronde richten, dat zou zonde zijn. Ik wilde je waarschuwen en hoopte dat je iets met mijn bericht zou doen.

Nu doe je mijn post af als een soort sensatiebelust item, iets onbenulligs van iemand die handig kan zijn met woorden...
Natuurlijk kan je mijn PB aan jou suggestief noemen... wetenschappers noemen het (geloof ik) inductie.
Iets met 'een aannemelijk (edoch niet onontkoombaar) scenario dat ik schets'.
Per PB confronteerde ik jou (inductie, wat als?) en ik HOOPTE op verbetering (wél ontkoombaar horrorscenario).
Dat bleef klaarblijkelijk uit, afgaande op de postings van diverse mensen die een en ander aan den lijve hebben ondervonden.

Jouw man is een zeer intelligent persoon. In combinatie met labiliteit, agressie, enorme kracht en het onvermogen om cultuurverschillen te accepteren en te respecteren, maakt hem in mijn ogen een persoon die je in de gaten moet houden, en vooral niet los mag laten bij de argeloze gast. Want dat zijn we allemaal, argeloze touristen. De reden dat we allemaal zo grif bij jou boeken is dat jij een Nederlandse bent. Dat is onder andere de kracht van jullie bedrijf. Jij bent onze schakel tussen de vreemde taal en cultuur, en jij zou onze safe haven moeten zijn... maar dat ben je niet voldoende...

Het is JOUW VERANTWOORDING om verhalen en klachten van gasten en vrijwilligers te combineren en ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt.
Ik merk echter wederom dat je opmerkingen van gasten bagatelliseert. Er verbetert op deze manier dus helemaal niets.
Jij bent daarmee niet klaar om dit soort bedrijf in de touristenbranche te leiden.
Het risico voor de gasten is mijns inziens te groot.

Je doet er wijs aan om de klachten ter harte te gaan nemen, op te houden met het bagatelliseren van de klachten en te stoppen met het geven van verklaringen die kant nog wal raken. Van jou zou ik op dit moment gaan verklaring meer willen lezen over hoe het toch kan dat jouw man verkeerde deuren opent en mensen intimideert.

Ik zou wél graag van je willen vernemen op welke manier jij je bedrijf gaat herstructuren om ervoor te zorgen dat het verblijf in Douz voor iedereen een POSITIEF ONVEGETELIJKE ervaring wordt. Ik hoop dat je daar een format voor kunt vinden, want die 6 dagen in de Sahara is werkelijk een ongekend schitterende ervaring. Het zou heel jammer zijn als mensen dit moeten missen. Maar het zou nog 1001 maal erger zijn als jouw gasten fysiek en / of psychisch beschadigd raken tijdens hun verblijf vanwege wanbeleid op Ranch Bedouin te Douz!!!

Ik wens je (wederom, maar nu publiekelijk) heel veel sterkte, en hoop dat je dit keer wel de kracht en wijsheid kunt opbrengen om verandering in de zaak aan te brengen en de juiste beslissingen te gaan nemen.

Daphne

Edit: toevoeging voor meelezers.
Het probleem zit volgens mij (ik kan alleen voor mezelf spreken) bij de man van bedouin en de manier waarop bedouin de klachten / informatie van gasten behandelt (kop in het zand). Dit heeft mijns inziens niets te maken met Tunesië als land, of met de cultuur aldaar. Natuurlijk is er een taal en cultuurverschil. Maar het is niet meer dan normaal dat jij je daarin verdiept alvorens jij je buiten een all-inclusive resort waagt (dat geldt m.i. voor elk land dat je niet kent). Tijdens mijn trektocht, maar ook tijdens andere vakanties heb ik heel veel aardige, respectvolle mensen ontmoet. Op momenten werd ik nagefloten, maar ik heb me bijvoorbeeld geen moment onveilig gevoeld als ik alleen door Douz, of aan de rand van de Sahara liep. Mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en beleefd. Ik ben in december 2 weken in Douz geweest, en heb genoten van het Sahara festival Douz. Ik heb een film in de 'bioscoop' gezien, en heb heerlijk gegeten bij verschillende families in Douz. In mei ben ik een week lang met mijn motor in Tunesie geweest. Daarbij heb ik vele gebieden doorkruist, en ook aan de verschillen tussen diverse regio's kunnen proeven. Wederom een prachtige ervaring.
Dus laat jullie niet weerhouden van een vakantie naar dit prachtige land en de Sahara. Maar zorg dat je wel een beetje voorbereid bent (dettol doekjes / chlorix doekjes zijn in veel landen geen overbodige luxe voor de verwende Nederlander)!
Laatst bijgewerkt door Jazzit op 05-08-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:19

Dat is duidelijke taal

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:20

garny95 schreef:
Dat is duidelijke taal

ja inderdaad!

hoop echt dat ze het opneemt en er wat mee gaat doen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:26

netjes geformuleerd Jazzit en ik hoop dat Bedouin er iets mee doet.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:30

opisop_shop schreef:
netjes geformuleerd Jazzit en ik hoop dat Bedouin er iets mee doet.

inderdaad!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:35

Ik wil niet als vreemd overkomen nu en ik kies geen kant want ik was er niet bij

Een vraag voor de dames dan. Waarom als die man jullie een "massage wilde geven" en zoals jij het nu beschrijft jazz
Waarom doe je dan geen aangifte, want wat zoals ik het lees is het aanranding.

Ik zeg zoals ik het lees, want ik kies geen partij... Ergens in het midden is de waarheid
en ik moet idd ook toegeven, vind het wel moedig van Bedouin om te reageren, een ander had haar/zijn kant van het verhaal wel uitgelaten

Desondanks neemt het niet weg dat ik het voor de meiden erg vervelend vind dat ze dit hebben moeten ervaren

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:38

Bedouin, als jij je hoofd in het zand wilt blijven steken; prima. Vooral doen.

Er zijn nu 5 mensen in dit topic geweest die hun ervaringen gedeelt hebben; alle 5 negatieve ervaringen rond je man. Alle 5 benoemen agressie en zich opdringen. Blijf hier vooral excuses voor bedenken, blijf het vooral afzwakken. We lezen het vanzelf wel in de krant wanneer het écht fout is gegaan; wanneer er weer mensen de woestein in gejaagd zijn, en níet op tijd zijn gevonden ;wanneer daadwerkelijk een gast is verkracht. Reken maar dat jij voor ieder volgend incident er net zo hard, zo niet harder op wordt aangekeken als je man!
5 Mensen, 5 dezelfde verhalen...ik heb nog geen enkele positieve ervaring gelezen... Onthoud dat wanneer je problemen hebt met je man, er altijd mensen zijn die je willen helpen. Maar zolang je de problemen niet wilt zien maak je jezelf net zo schuldig.

Ts, en iedereen die haar ervaringen heeft gedeeld; bedankt! Jullie hebben hier zeker weten mensen behoed van een héél vervelende 'vakantie'-ervaring!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:43

Ik heb dit topic echt met walging gelezen. Na het lezen van de OP herinnerde ik mij een heel mooi topic van maaikemuis te hebben gezien, en vroeg me direct af of het daarover zou gaan. Na het lezen van dat topic van maaikemuis destijds heb ik ook nog wel eens gedacht of het iets voor mij zou zijn. Ben in ieder geval blij nu dit topic tegen te komen... Walgelijk, ronduit walgelijk.
Er melden zich hier verschillende personen die los van elkaar hun slechte ervaringen delen. Vervolgens weerlegt Bedouin elke beschuldiging met enkel excuses en heeft o.a. zelfs het lef om van maaikemuis te zeggen dat zij toch echt geen klap in haar gezicht heeft gekregen... Echt walgelijk.
Imo is die man van Bedouin geen prettige, maar komt Bedouin ook totaal niet over als een fijn persoon.

Ik vind het dan ook top dat de bokkers hier hun slechte ervaringen durven te delen. Ik ben in ieder geval erg 'blij' dit gelezen te hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:46

MarianneV schreef:
Ik wil niet als vreemd overkomen nu en ik kies geen kant want ik was er niet bij

Een vraag voor de dames dan. Waarom als die man jullie een "massage wilde geven" en zoals jij het nu beschrijft jazz
Waarom doe je dan geen aangifte, want wat zoals ik het lees is het aanranding.

Ik zeg zoals ik het lees, want ik kies geen partij... Ergens in het midden is de waarheid
en ik moet idd ook toegeven, vind het wel moedig van Bedouin om te reageren, een ander had haar/zijn kant van het verhaal wel uitgelaten

Desondanks neemt het niet weg dat ik het voor de meiden erg vervelend vind dat ze dit hebben moeten ervaren

Aangifte? In een Tunesisch gebied waar de mannencultuur heerst? Voor wat? Ze kunnen absoluut niets bewijzen tegenover het gerecht daar, ze waren alleen dus het is hun woord tegen de man. Plus er is buiten de massage niks gebeurd dus tenzij er straffen staan op het masseren van iemand kan je sowieso nergens aangifte voor doen. En iets zegt mij dat de versie van een 'vrome autochtoon' eerder geloofd gaat worden dan de versie van een 'ongelovige buitenlander'. Sterker nog, in veel islamitische landen is het zelfs gewoon de schuld van de vrouw als ze verkracht wordt en kan zij hierdoor zelfs vermoord of verbannen is. Ik zeg niet dat het daar ook zo aan toe gaat want ik ken de cultuur daar niet, maar gewoon maar om aan te geven dat aangifte doen niet altijd zomaar kan :) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:55

Jazzit, respect voor je post.
Nu hopen dat Bedouin er iets mee doet.