Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:13

Oh dat is een uur later dan wij :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:13

Ben alleen al om 02:00 op schiphol :=

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:15

Lekker op tijd... ik word om04:00 opgehaald thuis..nou heb ik het gelukdat schiphol maar 20 min van mn huis af is haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:16

Schiphol is hier ook niet ver vandaan. Alleen wil de NS niet later rijden dan dit haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:56

Kun je dan niet beter met de auto en deze neerzetten op P3?
Zoveel kost dat niet als je het regelt via Smartparking.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:58

Veel plezier trouwens alvast voor degenen die nu gaan! Het is echt zalig weer, lekker windje erbij dus niet te warm.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:13

Smartparking kan alleen al je minimaal week van te voren boekt. Goedkoopste is nu 85,- tegenover 15,- heen en weer met de trein. Dat is het me wel waard om paar uur te wachten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:30

Manzano: en nachtbus oid? Of woon je daarvoor weer net te ver van schiphol af?

Iemand hier ervaring met samos? En hoever samos is als je met de boot vanaf samos naar bijv naxos oid wilt?
Heb beetje gedoe op mn werk met vrij regelen en de tickets naar kos vallen dan niet handig met de data waarop ze heen/terug vliegen. Dus naar kos zouden we maar 2 weken kunnen (met t plan om vanaf kos te gaan island hoppen) en vanaf samos 3 weken..

Dus iemand ervaring met samos?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:36

Ik ga morgen naar Samos, dus nog geen idee. Lijkt me wel 100x leuker dan Kos :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:40

Ah dan ben ik benieuwd!
Kos was eigenlijk gekozen omdat we athene onhandig vonden omdat je dan nog zo'n tijd op de boot zit naar de eilanden, en santorini was een stuk duurder.. Dus kos was de middenweg haha.. Wel op een eiland vliegen maar niet zo duur als santorini.. En volgens mij is t wel een makkelijk eiland om te beginnen. Behoorlijk toeristisch dus veel voorzieningen, vlak eiland dus veel ook op een fietsje te bereiken. (we zijn niet van die helden met t huren van een scooter haha, dus inkomen met een fietsje huren is wel prima haha)
Maar samos is ong dezelfde grootte maar dan minder toeristisch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:41

Maar waarom alleen maar keuze uit die 3 opties? Zijn toch veel meer eilanden waar je uit kan kiezen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:01

We hadden bedacht dat we richting naxos-ios-santorini-patmos/leros wilde..
Mykonos heeft geloof ik ook een vluchthaven en ligt in de buurt maar dat eiland trok ons niet (weet al niet meer waarom) .
Nog wel wat dingen bekeken op inet maar dit leek ons t leukst. Dus plan was kos-patmos-naxos-ios-santorini-kos.
Uiteindelijk zagen we trouwens door de bonnen t bos niet meer met al die eilanden haha en hebben we de knoop voor bovenstaande maar doorgehakt onder t mom van: mooi weer, strand, lekker eten en 3 weken vakantie, dan vermaken we ons overal wel haha.

Heb dit weekend ook nog gekeken naar vliegen op bodrum haha. Ook niet heel practisch maar ik dacht, als dat nou heel goedkoop is, maar helaas:p

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:09

Maar is Kos echt zo veel dichterbij dan Athene???

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:18

volgens mij is athene wel wat verder weg ja (maar weet niet hoelang die boten er over doen).. En athene interesseert me voor nu even niet. We willen echt de eilanden zien en als we op kos (of samos dan) vliegen zitten we natuurlijk gelijk al op een eiland :)
Denk dat samos kwa afstand wel een beetje gelijk is aan athene?

Op dit moment maakt het me ook niet meer uit haha. Als we maar ong 3 weken weg kunnen en ergens op een grieks eiland belanden.
Als we uiteindelijk maar 2 weken kunnen wil ik denk ik niet echt gaan eiland hoppen. Misschien dan 2 eilanden doen ofzo en op elk eiland een week blijven.

Maar ik ben benieuwd naar jouw samos ervaringen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:20

Je zou natuurlijk ook meteen na landen doorkunnen naar ander eiland.... Dus landen op mykanos en dan meteen de boot.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:26

Hm ja naar mykonos kan ik ook nog wel even kijken.
Nadeel is dan alleen dat als die boottijden niet goed aansluiten op de vliegtijden dat je dan moet overnachten (op de heen en terug weg) en we gaan al zo kort.
Ik heb namelijk tot nu toe niet echt een site gevonden waar ik duidelijke vertrek tijden kon vinden (ja of van 2011 ofzo). Weet jij daar nog wat voor?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:28

Nee ben totaal niet thuis in de boten :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:36

hm jammer ik ook niet haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:07

Samos is idd 100 , nee misschien wel 1000 x leuker dan Kos. Maar het is maar net wat je zoekt. ik vond Kos 20 jaar terug al te toeristisch. Het leek daar wel 1 Hollands festijn. Fietsen kun je trouwens bij Kos-stad, niet bij Kardemena onderin.
Samos is ook veel groener maar dat zal je gezien de rest van de eilanden die je wilt bezoeken wsch toch niet zo interesseren.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:07

we willen inderdaad niet heel uitgebreid de natuur gaan bekijken (ik denk dat mn reisgenootje van der stokkie gaat als ik daar zeg dat ik wel door een kloof/vallei/oid wil gaan wandelen). haha, ik vraag me af of ik haar daar daadwerkelijk in die tent ga krijgen (zonder airco, eigen badkamer etc :P )
we willen gewoon een beetje strandjes bezoeken, terrasje pakken, kerkje/stadje bekijken, boottochtje maken, scootertje huren en een beetje rondrijden etc.

verder zijn die eilanden alleen een beetje een richting. als we op kos komen en denken: ohnee veel te toeristisch en we daarna doorgaan naar patmos (wat volgens mij een klein minder toeristisch eiland is, is iig wel de bedoeling haha) en denken: veeeeel beter. dan switchen we de plannen gewoon.
(naxos trekt me ook niet heel erg, denk dat we daar sowieso niet lang blijven of het verruilen voor een kleiner eiland zoals paros/anti paros wat er naast ligt.).

ios is volgens mij wel klein maar wel heel toeristisch, maar daar kennen we iemand die daar een aantal keer een zomer gewerkt heeft dus we willen wel eens met eigen ogen gaan bekijken waar hij het altijd over heeft. zelfde met santorini eigenlijk.. ook toeristisch, maar ook al zoveel verhalen over gehoord dat ik dat ook wel wil zien.

zit nu te kijken om heen naar santorini te vliegen en terug vanaf athene. is kwa aantal dagen + reistijd + kosten ook wel een optie volgens mij.
retour naar athene heb ik net ook nog bekeken, wel nog heel veel vluchten beschikbaar dus dat is ook wel positief.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:46

Fitzroy schreef:
Samos is idd 100 , nee misschien wel 1000 x leuker dan Kos. Maar het is maar net wat je zoekt. ik vond Kos 20 jaar terug al te toeristisch. Het leek daar wel 1 Hollands festijn. Fietsen kun je trouwens bij Kos-stad, niet bij Kardemena onderin.
Samos is ook veel groener maar dat zal je gezien de rest van de eilanden die je wilt bezoeken wsch toch niet zo interesseren.

wij zijn net terug uit Kos en vonden het geweldig! leukste griekse eiland tot nu toe ( 3x Kreta, 2x Rhodos, 1x Santorini en nu dus Kos) met name vanwege de vele archeologische opgravinen. Wij hebben fietsen gehuurd en alle archeologische sites rond Kos stad + Esclepion bekeken. Vond ik erg leuk! Hoe is dat in Samos? die heb ik namelijk voor najaar eventueel op mijn lijstje, is daar een beetje wat te zien?

ben het wel met je eens dat Kos behoorlijk toeristisch is, veel nederlanders!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:47

Ik ga donderdag naar Kosstad. ben mijn bikini aan het inpakken, heb ik nu toch niet meer nodig. Nog leuke tips??

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:56

Iedereen die gaat heel veel plezier.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:39

Dankje wel. 12 dagen me favo paard niet zien.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:46

ik ga in augustus heel origineel naar chersonissos met 2 vriendinnen.
Heel erg veel zin in!