USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:36

Wij waren 840 geloof ik kwijt.. per persoon voor 5 dagen incl hotel,transfer,en vlucht
en wij zitten in hotel pennsylvenia zit op een hele mooie locatie overal dichtbij en op loop afstand

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:37

En je moet ook rekening houden met het geld dat je daar uitgeeft, dat mag je zeker niet onderschatten. Ik ben een maand in Amerika geweest en ik heb denk ik zeker €2000 à 2500 uitgegeven, excl. vluchten, huurauto en accommodatie (wat nog eens ong. €2000 was). En ik ben helemaal geen big spender, geef amper geld uit aan shoppen of souvenirs. Maar benzine, maaltijden, hier en daar een flesje drank of snacks kopen onderweg etc. hakt er allemaal stevig in. En we deden bv. ook regelmatig city tours (in SF en New Orleans) om meer van de stad te zien en te horen van een gids, swamp tour in Everglades, plantation tour in New Orleans, dat zijn allemaal dingen die minimaal $40-75 kosten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:34

Nickeltje schreef:
Voor een congres mag ik in mei naar Atlanta.
Een week voor dat congres vlieg ik er al heen met mijn vriend. Behalve de vlucht en het hotel voor tijdens de congres dagen heb ik nog niks geboekt.
De week samen met vriend kan ik dus nog geheel invullen.
We overwegen om vanuit Atlanta 1 of 2 dagen New York te doen.

Hebben mensen andere leuke suggesties voor in die week?

Wat leuk!
Zijn jullie al eerder in New York geweest? Anders is 1 a 2 dagen wel een beetje weinig... Ik weet niet of jullie van pretparken houden, zo ja dan zou je een paar dagen Orlando kunnen overwegen. Of een dag of 3 Washington DC?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:35

Inderdaad, ik tel altijd 75 dollar per dag voor alleen eten en drinken en bezine. En dan komt de rest er nog bij.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:40

Wij zijn allebei nog nooit in de Staten geweest, maar allebei ook niet heel erg van de grote steden.
We zouden er heen gaan om toch een keer met eigen ogen NY te zien en er gewandeld te hebben en de sfeer een beetje geproefd te hebben, maar dagen in een heel grote stad is niet heel erg ons ding vrees ik.

Washington, ik ga even kijken hoe ver dat van Atlanta ligt en hoe vervoer loopt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:43

Washington DC is erg mooi, Nickeltje. Het is een grote stad maar ik vond dat dat niet zo opviel. Daar is het nooit echt heel druk in de straten. En dan kan je bv. naar het Witte Huis, Arlington Cemetery, Lincoln Memorial, the Capitol. :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:57

MontyRulezz schreef:
Inderdaad, ik tel altijd 75 dollar per dag voor alleen eten en drinken en bezine. En dan komt de rest er nog bij.

Wij hebben € 50,- per dag berekend zou dat te weinig zijn? (hoef echt niet iedere dag luxe uit eten te gaan)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:00

Bedankt voor die tips! Zal er dit weekend eens een beetje voor gaan zitten.
Met dit soort tips is het wel wat makkelijker om iets gerichter te zoeken.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:03

mag schreef:
MontyRulezz schreef:

Wij hebben € 50,- per dag berekend zou dat te weinig zijn? (hoef echt niet iedere dag luxe uit eten te gaan)

Ja ik tel ca 10 dollar ontbijt, tussendoor drinken nog eens 15 dollar, lunch ook ongeveer 15 dollar, diner 25 dollar en dan nog wat voor de benzine. Tis ruim geteld, maar ik tel liever iets te ruim dan om voor verrassingen te komen staan :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:28

mag schreef:

Dat is amper $65, vind ik wel wat weinig... Natuurlijk heb je ook goedkopere dagen, maar bv. voor simpel diner ($12 voor een gerecht, $2 voor drank) kom je incl. tax en tip snel uit op $20. En benzine moet je zéker incalculeren, dat heeft me de afgelopen maand denk ik €300 gekost en wij waren dan al met 5 dus konden de kosten goed verdelen. Maar voor een volle tank ben je zeker $50-60 kwijt (afhankelijk van je type auto en de olieprijzen per staat). En dan moet je natuurlijk nog entree betalen voor musea, monumenten en andere attracties.

Je kan beter te ruim rekenen en nog geld overhebben aan het einde, dan dat je na een week al op je geld moet letten.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:38

Is de benzine zo duur geworden Yasmine?? 3 jaar geleden betaalden wij voor een volle tank benzine, 40 liter, nog geen 25 dollar :+ .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:47

Wij hadden wel een gigantisch grote auto waar 20 gallons (75 liter) in ging. :P Maar in Florida hadden we een Chevy Impala en daar was een volle tank ook iets van een $50. Goedkoopste was $2,95 in New Mexico, maar gemiddeld was het $3,20.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:02

haha wij gingen toen voor de eerste keer tanken in Florida. Ik zeg tegen mijn vriendin van tank maar voor 50 dollar, dan ga ik gelijk betalen. Dus zij tanken, kom ik buiten zegt ze, hij doet het niet meer.... de teller stond op ongeveer 20 dollar. Dus ik zeg, snap ik niet, laat mij maar eens proberen. Dus ik ook proberen maar het ging inderdaad niet... op een gegeven moment gevraagd aan iemand die er stond, was de tank al vol _O- . Toen kreeg ik gelukkig wel de rest van het geld terug := .

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:02

Wij hebben een kleine auto, zijn maar met z'n 2en hebben er 1 gekozen waar 2 koffers in de kofferbak kunnen. Wat ik begreep kost benzine amper iets daar.....

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:11

Ik ga samen met m'n vriend een (klein) maandje naar Amerika! Eerst naar Washinton, dan New York en dan naar de westkust! Wij rekenen 50€ per dag. Dit is exclusief benzine. Dus alleen eten/drinken. Benzine hebben we apart berekend net zoals de (grotere) excursies. Ik denk dat we redelijk ruim aanhouden.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:11

O en uiteraard Exc. Hotels etc. Deze zijn al geboekt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:13

Mag, de Chevy Impala die wij hadden was de op één na kleinste auto en die kostte ook iets van een $40-50 om vol te tanken. Je betaalt gemiddeld $3 per gallon (3,7 liter); sommige staten zijn goedkoper, andere zijn duurder. In Californië, Florida enz. is het meestal $3,30. Reken heel ruim, want anders moet je op je geld zitten letten en dat is nooit leuk :) Benzine kost inderdaad niet veel vergeleken met hier, maar het is een heel belangrijk bedrag dat helaas heel veel mensen vergeten in te calculeren in hun budget. Reken eens uit hoeveel miles de auto die jij huurt doet met een volle tank en bereken dan hoeveel keer je ongeveer zou moeten tanken. Dan krijg je een idee van hoeveel het je zal kosten.

Duuk, €50 is dus puur eten en drinken? Dat lijkt me realistisch als het alleen daarvoor is :) Reken je de entree, uitstapjes, souvenirs, evt. eens gaan winkelen enz. dan apart? Want dat is ook een hele flinke hap uit je budget.

En wij betaalden ook altijd cash bij het tanken :j Hadden een potje gemaakt waar iedereen $60 voor bijlegde en dat gebruikten we om cash te betalen. Als dat potje leeg was, legde iedereen weer $60 bij. En als je teveel hebt betaald, kan je inderdaad gewoon je wisselgeld terug halen aan de kassa.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:29

@yasmine
Ja, idd alleen eten en drinken. Misschien een souvenir etc. Maar de rest bereken we apart

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:07

Nickeltje schreef:
Wij zijn allebei nog nooit in de Staten geweest, maar allebei ook niet heel erg van de grote steden.
We zouden er heen gaan om toch een keer met eigen ogen NY te zien en er gewandeld te hebben en de sfeer een beetje geproefd te hebben, maar dagen in een heel grote stad is niet heel erg ons ding vrees ik.

Washington, ik ga even kijken hoe ver dat van Atlanta ligt en hoe vervoer loopt.

Ah, dan zou je inderdaad aan 2 dagen New York wel genoeg hebben.
Kijk inderdaad eens op internet wat je het meest aanspreekt, het zijn wel hele verschillende steden. Maar beide erg leuk om een keer gezien te hebben.

Misschien is het ook leuk om een National Park te bezoeken?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:50

wij reken ruim 100 euro per dag(voor mij en mn vader) in new york..eten,drinken etc en als we overhouden is mooi mee genomen :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:27

Nickeltje schreef:

Misschien heb je iets aan mijn blog van twee jaar geleden toen zijn we van Washington naar Orlando gereden via Atlanta. http://washingtonorlando.wordpress.com/

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:37

Ik reken voor 6 dagen ongeveer 50 dollar per dag en ik neem 500 dollar shopgeld mee... wil als het lukt iets van 900 a duizend dollar meenemen... moet alleen maar eventjes flink Timberlands inslaan...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:57

$ 50 per dag in New York? Ik vind het heel erg knap als je het daar mee red!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:59

Ik heb ook gehoord dat het eten er enorm duur is :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:05

In New York is het allemaal wel iets prijziger ja...
Maar ik denk dat je het in andere steden ook niet met $ 50 zal redden. Ik begroot altijd liever iets ruimer en zit dan al gauw tegen het dubbele aan.