Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:42

Ik heb vorige keer bijna alles in euro's betaald, dat deden de ervaren Turkije-gangers met wie ik ging, ook?
Met dit vreselijke weer hier, ben ik blij dat ik morgen vertrek voor een weekje zon :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:47

Maar hoe weet jij dan of je niet teveel betaald? In een restaurant bijv. staat toch alles in Lira's aangegeven?

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:06

Bijv in een restaurant moet je 50 lira betalen. Jij zegt ik wil in euro's betalen, dan doen ze het bedrag door de helft, maar dan betaal je te veel. Want 1 lira is 43 euro cent. In lira ben je goedkoper uit, want 50 lira is 21,72 euro :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:10

Nou daar ga je idd al!
Die koers schommelt steeds dus het is gewoon niet in jouw voordeel om in Euro's te betalen.

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:21

Tenzij je het makkelijker vindt om in euro's te betalen, dan hoef je iig nergens meer fooi te geven :P
Ik pin bijna overal, dat vind ik nog makkelijker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:23

Ok, wij betaalden in restaurantjes en bars ook vaak in euro's. De prijzen stonden ook gewoon in euro's aangegeven: bijv. coctailavond: alle cocktails € 4,--.
Ook taxiprijzen stonden in euro's. Dagje varen: € 10 en kleding, tassen, sieraden e.d. alles in euro's betaald.
Maar voor mij was het toen de 1e keer Turkije en de andere gaan ieder jaar.
Dit was in Marmaris. Morgen vertrek ik naar Bodrum. Dus jullie advies, zoveel mogelijk in lira betalen en als er wordt omgerekend is door de helft niet gunstig? Kort samengevat? :D

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:23

Achzo ja, beter in lira betalen dus! Wij zijn vorig jaar enkel en alleen naar de hamam in de stad geweest en hebben op zo'n bananenboot gezeten dus of ik nu zoveel hebben we eigenlijk niet gedaan. Dit jaar dan maar wat opletten en proberen te betalen in lira's dus :).

Wat zijn trouwens dingen die je écht wel eens gedaan moet hebben in Turkije? Wij gaan waarschijnlijk 1 dag naar een aquapark (doen we elk jaar wel, waar we ook zijn :D), we willen eens parasailen en natuurlijk naar een hamam. Maar zijn de jeepsafari's bijvoorbeeld de moeite daar?

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:28

Ik vond de Jeepsafari echt de moeite waard. We hebben een aantal keer een tussenstop gemaakt, in heel oud turks huis gekeken, watervallen gezien, gestopt om schildpadden en grote hagedissen te spotten en we hebben heerlijk geluncht en gezwommen aan een berg meer. We kregen heel veel gelegenheid om foto's te maken. Wij hadden trouwens ook mazzel dat we bij de gids in de eerste jeep zaten. :D

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:31

Ik ga over een week naar Turkije. Naar hotel Baia Bodrum in Gündogan, heeft iemand daar ervaring mee?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:32

Leuk Electra, zelfde volgorde als ik dus. Ik ga na 2 jaar Marmaris nu ook naar Bodrum. Hoor er wel hele leuke verhalen over. Heb er ook zo'n zin in! Maar moet nog even wachten tot augustus..

Watertje, ik ben persoonlijk dol op jeepsafari's :Y) , en vond die vanuit Marmaris toen ook zeker de moeite waard. Die was trouwens sowieso geniaal omdat we met 4 jeeps waren en het 1 groot watergevecht was. Ben ook eens wezen duiken, dat was leuk, maar niet heel bijzondere onderwaterwereld daar toen. Vond het wel een gave ervaring, maar had vooral erg veel last van m'n oren.

En ik vind boottochtjes ook altijd leuk :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:35

Wij hebben in Marmaris ook een boottochtje gemaakt. Eén met zo'n kleine (35 mensen) en één met zo'n hele grote (paar honderd mensen) boot. Ik vond vooral het boottochtje met het kleine bootje geweldig leuk. Dat gaan wij zeker in Bodrum weer doen.

Verder doen wij niet zoveel. Wij gaan met 6 vriendinnen voor 1 weekje zon, zee, shoppen en uitgaan. :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:37

Electra63, misschien was die cocktail in Lira's wel goedkoper. ;)

Wartertje, jeepsafari is inderdaad leuk om te doen. Je komt dan op heel veel plekken waar je anders niet zou komen. Verder zou ik gewoon bij het hotel kijken wat ze aanbieden en wat je aanspreekt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:56

Nadir schreef:
Electra63, misschien was die cocktail in Lira's wel goedkoper. ;)

Wartertje, jeepsafari is inderdaad leuk om te doen. Je komt dan op heel veel plekken waar je anders niet zou komen. Verder zou ik gewoon bij het hotel kijken wat ze aanbieden en wat je aanspreekt.

Zou best kunnen, maar ik vond € 4 best al goedkoop :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:47

Het goedkoopste is echt om met Lira´s te betalen. De koers wijzigt continu en het scheelt je een hoop omreken werk.
Jeepsafari is leuk om te doen :+ spreek uit ervaring, kan niet meer bijhouden hoeveel ik er ondertussen gedaan heb :')

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:41

ikkuh15 schreef:
Ik heb besloten om mij te laten vaccineren. Ik heb volgende week een afspraak gemaakt met de GGD, ik ben benieuwd wat ze mij gaan aanraden. Hepatites A wordt het sowieso. Ondanks dat ik er nu al bijna 4 jaar iedere 2 a 3 maanden zit vond ik het toch maar eens tijd worden. Ik denk dat ik anders spijt krijg mocht ik ooit wel ziek worden.

Even een quote van een paar pagina's terug! Ik heb me vandaag laten vaccineren bij de GGD, prikkie voor Hepatites A en B gehad, moet over paar weken die prik herhalen. De GGD mevrouw adviseerde me ook om me te laten vaccineren tegen hondsdolheid (rabiës), dat kan in Leiden. Het zijn 3 prikken en kost aardig wat (300 euro) en ik twijfel heel erg. Ik ga 2 maanden met paarden werken, maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat die goed ingeënt zijn. (Ga de eigenaresse daar zo nog even over mailen) Maar je kan het ook van andere dieren krijgen en ik ben wel bang gemaakt door de GGD mevrouw, want je gaat er wel mooi dood aan. De mensen die vaccinaties voor Turkije hebben gehaald: hebben jullie je ook hiervoor laten prikken? En zouden jullie het in mijn geval wel of niet doen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:46

electra heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier meis, drink nog maar een extra cocktail voor mij; ik heb inmiddels de griep goed hard te pakken!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:00

Wildgirl schreef:
electra heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier meis, drink nog maar een extra cocktail voor mij; ik heb inmiddels de griep goed hard te pakken!

Thanks, jij hebt wel pech zeg. Ik heb de griep de afgelopen 2 weken gehad, ondanks mijn griepprik, dus ik heb geluk :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:53

Melissaaaaa schreef:
ikkuh15 schreef:
Ik heb besloten om mij te laten vaccineren. Ik heb volgende week een afspraak gemaakt met de GGD, ik ben benieuwd wat ze mij gaan aanraden. Hepatites A wordt het sowieso. Ondanks dat ik er nu al bijna 4 jaar iedere 2 a 3 maanden zit vond ik het toch maar eens tijd worden. Ik denk dat ik anders spijt krijg mocht ik ooit wel ziek worden.

Even een quote van een paar pagina's terug! Ik heb me vandaag laten vaccineren bij de GGD, prikkie voor Hepatites A en B gehad, moet over paar weken die prik herhalen. De GGD mevrouw adviseerde me ook om me te laten vaccineren tegen hondsdolheid (rabiës), dat kan in Leiden. Het zijn 3 prikken en kost aardig wat (300 euro) en ik twijfel heel erg. Ik ga 2 maanden met paarden werken, maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat die goed ingeënt zijn. (Ga de eigenaresse daar zo nog even over mailen) Maar je kan het ook van andere dieren krijgen en ik ben wel bang gemaakt door de GGD mevrouw, want je gaat er wel mooi dood aan. De mensen die vaccinaties voor Turkije hebben gehaald: hebben jullie je ook hiervoor laten prikken? En zouden jullie het in mijn geval wel of niet doen?

Die 300 euro klopt volgens mij niet helemaal. Mij vertelde ze dat ze 60 euro kosten. Laat dat per stuk zijn (durf ik niet meer te zeggen) maakt 180 euro. Er zullen nog wel wat kosten bij komen maar 300 euro is erg veel.

http://www.vaccinatiesopreis.nl/kosten/

Heb je geen DTP gekregen?

Ik heb er over nagedacht. Ik zit persoonlijk vaak in de grote stad en niet in the middle of no where, daarnaast vermijd ik alle contact met zoogdieren en als het misgaat kan ik naar een ziekenhuis in de buurt. In jou geval is het een beetje anders.

In welke plaats zit je? Wanneer je gebeten word en ingeënt bent moet je nog naar het ziekenhuis voor een spuiten. De vraag is ;is er een ziekenhuis in de buurt die dit op voorraad heeft? Daarnaast zijn er enorm veel zwerf honden in Turkije. Waar paarden zijn, zijn ook vaak honden. Er word in Turkije nu eenmaal anders met dieren omgegaan en er zijn ontzettend veel honden niet gevaccineerd. In jou geval zou ik het wel doen maar vergeet niet ook dan mocht je gekrabd of gebeten worden moet je alsnog naar het ziekenhuis. Door de antistoffen die al in jou lichaam aanwezig zijn heb je wel wat meer tijd om een dokter te bezoeken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:49

Ik ben het met Ikkuh eens, in jouw geval zou ik het ook doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:20

Iemand hier ooit geboekt bij Ticketpot? Gaan over 8 dagen maar nog geen tickets gezien, zal zo eens contact zoeken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:23

Oh heb t al gevonden. :+ 7 dagen van te voren, dus zullen we ze nog wel krijgen. ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:46

Oh, nog even geduld dus Nathalie! :D
Maar het is inderdaad wat aan de late kant.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:48

Ja inderdaad, normaal hadden we ze altijd al wat eerder, maar komt vast goed hihi..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:23

Ticketpot is inderdaad 7 dagen van te voren. Maar als je het fijner vind om ze eerder te hebben kun je ze gewoon bellen en dan sturen ze alsnog op. Althans dat hebben ze voor mij toen wel gedaan. De tijd vliegt zeg! Jullie gaan al bijna :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:29

7 dagen is ook ok voor mij, ik dacht alleen dat ik eerder had gelezen dat ze 10 tot 14 dagen van te voren kwamen, maar dat zal dan vast ergens anders geweest zijn. :D Vandaar dat ik ff zat te stressen of wij nog wel tickets gingen krijgen. :=

Ja, volgende week is t zover. We kijken er erg naar uit!