Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:22

Ik heb ook nog altijd een skibroek nodig. Wil gewoon een goedkope. Ben van t weekend bij Scapino wezen kijken, maar dat was niks. De maat viel ook heel erg klein, en ik wil graag een verticale zak.

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:25

Jaaaa! ik ga ook.

Ik ga met m'n familie naar Tsjechië!
Bozi dar, voor het 4e jaar alweer!

heb er echt al zo zin in! wel een nieuwe jas denk ik,
Alleen heb niet echt veel geld op het moment, als iemand nog een wintersport jas heeft liggen van o neil ofzo, met een leuk kleurtje.
Wil je me dan PB'en?:P

Dit jaar goed van de zwarte piste af!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:30

Scapino heeft op internet zo te zien wel leuke dingen :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:59

Ja dat vond ik ook, maar bij ons in de winkel hadden ze niet zo veel. En de broeken die ik gepast had, pasten niet.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:29

Anneert, ik had het nog even voor je na gevraagt, ook al ga je nu naar Köningsleiten. Maar je kan gewoon heel makkelijk met een aantal bussen van Gerlos naar Köningsleiten, en andersom natuurlijk ook.

En die week dat jij gaat is inderdaad twee weken voor de voorjaars vakantie. Ik ga namelijk twee weken later en dat is in de voorjaars vakantie. :D

Anneert schreef:
Ooh haha, die ken ik niet :P Hebben we vorig jaar volgens mij niet gehad.

@ Mootje, volgens mij is het 2 weken voor de krokus/carnavalsvakantie. Ik weet het eigenlijk niet, het is iig niet in een vakantie.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:59

Oke, das goed om te horen. Bedankt Felinetibor!

Nu we geboekt hebben, heb ik er wel heel veel zin in! En als het goed is, krijg ik (als ik afstudeer) skischoenen! Scheelt weer euros met huren ;)
Iemand suggesties welke fijn zijn? Heb nogal moeilijke voeten.
Vorig jaar had ik echt supergoeie kunnen huren, waar ik geen enkele keer pijn van had. Waren Salomon ski-schoenen, en die heeft mijn vriend ook.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:25

Je moet vooral gaan passen, het is niet te zeggen welke schoenen goed zijn en welke niet. EIgenlijk had je gewoon die Salomons die zo lekker zaten moeten kopen, maar ja daar is het nu te laat voor... dus gewoon gaan passen en kijken wat goed zit!

Voor goedkopere skibroeken kun je vaak ook bij V&D terecht!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:54

Ja, had ik beter kunnen doen, maar toen was het nog niet duidelijk dat we zeker vaker op wintersport gingen.
In een hal heb ik altijd pijn van die huurdingen. Die ik vorig jaar kon huren waren ook zo goed als nieuw, dus dat scheelt wel.
Heb ze al bij de perry gezien, dus daar maar eens heen.

Zal ook eens bij de V&D kijken, bedankt voor de tip!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:41

En voor een wat minder dure helm die wel goed is kan je ook bij de V&D terecht volgens mij.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:45

Zo gister weer les gehad en ben nu voor het eerst naar boven geweest. *\o/*
Bochten en alles ging op de hoge piste ineens als of ik het al jaren deed. _O-
Ging echt super goed!!!!!!! *\o/*

Shakti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:40

Leuk x_Mliss! Waar heb je les als ik vragen mag.. :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:06

Met een lopende band bedoelde ik de band voor de bank met stoeltjes tegen je kont aan komt. Dus als je het poortje door bent glij je een stukje naar beneden op een lopende band en zo komt de bank met stoeltjes achter je :) en ga je gewoon in een stoeltjeslift omhoog. Die hebben ze niet overal, maar wel in koningsleiten/krimml/gerlos :)

Anneert je moet zeker naar de umbrella bar in koningsleiten, dat is bij hotel alpenrose :) ( http://www.zillertalarena.com/nl/arena/ ... D=fqxddrnz ) Super gezellig, als de skiliften gesloten zijn en wij de laatste afdaling pakken, gaan we hier altijd langs :D

Voor iedereen die nog spullen nodig hebben, koop ze pas in januari/februari dan zijn er overal kortingen. Nu zijn de spullen nog nieuw :)
In februari kan je bijv highpeak kleding krijgen met 50% korting :)
Oja als je voor goedkope kleding gaat (bijv. bristol en scapino), erg leuke prijsjes, maar verwacht er niet altijd het beste van. Ik zou eerder iets langer sparen en dan iets duurders kopen van een wintersport merk.
Ik zou me in een broek van daar niet vertrouwen met -10 en hevige sneeuw...
Brunotti heeft ook goed spul en is goed betaalbaar, zoals bij de makro :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:11

Mijn zus en zwager hebben beide onderkleding en pakken van de Aldi en die zijn daar erg tevreden over.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:13

Ik ga ook.
Ik ha naar Speikboden, duitstalig Italië (sud-tirol)

Heb een nieuwe helm en nieuwe ski's.
Dus het moet wel helemaal goed gaan dit jaar :P

Mijn helm:
(veiligheid voor alles. Vorig jaar was ik blij dat ik een helm ophad toen ik met mijn hoofd een ijsplaat tegenkwam.)
Afbeelding

en mijn ski's:
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:23

Oeeh, die ski's zijn gaaf. :j

Krijg waarschijnlijk een board voor mijn verjaardag in januari, dus hoop dat ik een leuke tegen kom.. Maar dat zal vast wel. :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:26

Yucca schreef:
Mijn zus en zwager hebben beide onderkleding en pakken van de Aldi en die zijn daar erg tevreden over.

Dat geloof ik, mijn vader zou er ook tevreden mee wezen. Ik zelf stel denk ik toch wat hogere eisen. Ik wil toch meerdere seizoenen er mee kunnen doen en wil het absoluut niet koud hebben. Overigens doe ik niet aan thermo kleding, broek alleen moet warm genoeg zijn. (Ik neem aan dat je met onderkleding, thermo spul bedoeld?) Daarnaast moet het tegen een stootje kunnen (snowboarden), want ik lig toch wat vaker dan een skiër en mijn billen moeten geen kou lijden als ik zit voor bindings vast zetten :D

Mijn pulli's zijn overigens wel simpel :) Laatste keer bij grote sportzaak (bij pathé de kuip) een boel in de aanbieding gehaald :)

Mooie helm en ski's Sabbientje :)

Felinetibor, in januari/februari hebben ze vaak uitverkoop van wintersport spul bij de Perry sport, daar heb ik nu al twee boards vandaan. Laatste was een mooie burton voor niet veel geld :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:28

@lizz, ik doe wel aan thermo-kleding.
Dit zorgt er ook gelijk voor det je lichaam droog blijft als je zweet.
Raden ze over het algemeen ook aan.

Ik heb verder wel snowboardkleding.
Zit net wat lekkerder dan skikleding :P

(En mijn vriend is snowboarder hij heeft dit board:
Afbeelding)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:09

Lizz schreef:
Felinetibor, in januari/februari hebben ze vaak uitverkoop van wintersport spul bij de Perry sport, daar heb ik nu al twee boards vandaan. Laatste was een mooie burton voor niet veel geld :)

Bij ons bij de perry verkopen ze geen boards, en wil ze dan toch altijd wel in het echt zien. Op internet kunnen ze er net weer anders uit zien dan irl.
Ik wil denk ik een board van Völkl, Burton etc. Wel een goed merk, wil er namelijk wel een heel aantal jaren mee doen natuurlijk. Ik zeg niet dat Perry dan geen goede boards zou hebben maar ik voel bij die 'betere' merken dan toch net wat meer 'zekerheid' voor mezelf.

En ik heb ook een lekkere thermo kleding aan hoor. Niet zo'n last van zweet en ik vind het ook gewoon lekkerder zitten!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:16

Mijn moeder heeft ook een gaaf board. Donker grijs met lichtblauw van Völkl. Even kijken of ik er een foto van kan vinden.
Het is jammer dat moeders hem al heeft anders had ik hem graag gewild haha. Nee, geen foto kunnen vinden.. Maar hij is echt heel leuk. Donker grijs en dan met allemaal figuurtjes en poppetjes in het lichtblauw. :D

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:20

Shakti_ schreef:
Leuk x_Mliss! Waar heb je les als ik vragen mag.. :D

Uithof in Den Haag. :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:38

Lizz, knap dat jij bij de pathe skispul hebt gekocht, volgens mij draaien ze daar toch echt alleen films ;)

Zag toevallig vandaag in t krantje van de AH dat ze daar ook een skijas en broek verkopen, moet niet gekker worden :P
Ik heb ook altijd thermokleding aan, anders vries ik dood hihi. Ben daar echt veeeel te veel koukleum voor!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:13

Kerstvakantie & voorjaarsvakantie naar Oostenrijk => going.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:38

felinetibor schreef:
Lizz schreef:

Bij ons bij de perry verkopen ze geen boards, en wil ze dan toch altijd wel in het echt zien. Op internet kunnen ze er net weer anders uit zien dan irl.
Ik wil denk ik een board van Völkl, Burton etc. Wel een goed merk, wil er namelijk wel een heel aantal jaren mee doen natuurlijk. Ik zeg niet dat Perry dan geen goede boards zou hebben maar ik voel bij die 'betere' merken dan toch net wat meer 'zekerheid' voor mezelf.

En ik heb ook een lekkere thermo kleding aan hoor. Niet zo'n last van zweet en ik vind het ook gewoon lekkerder zitten!

Perry verkoopt Burton, wij hebben er één bij ze gekocht :) Ook verkopen ze Nitro, daar hebben wij ook al jaren een board van in gebruik.
Ik zelf heb een vökl, gaat al jaren goed mee. Deze wel bij een andere zaak gekocht.

@WillemYntjee, knap hè :P maar zo noemen wij die sportzaak hij zit namelijk bij pathé de kuip in de buurt (er schuin tegen over namelijk).

Iemand zocht skischoenen, weet even niet meer wie...
Voor goede skischoenen zou ik voor atomic of technica gaan, daar heb ik goede ervaring mee. Zelf gehad en meerdere andere paren aangehad (van moeder, vriendin en verhuur) en zaten stuk voor stuk heerlijk. Maar goed, dat is per voet verschillend natuurlijk, gewoon meerdere passen :)
Er staat me iets van bij dat Salomon voor smalle voeten is, maar bij goede zaken kunnen ze je daar wel over informeren wat bij jouw voet past.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:39

Met skischoenen is het passen, passen, passen. Ik heb schoenen van Nordica.
Meliss, Leuk dat je snowboardlessen zo goed gaan!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:54

Haha ja ik weet welke zaak je bedoelt (kom uit Rotterdam ;) ) maar t stond er zo grappig hihi

Ik dacht even leuk kijken op anwb hoeveel sneeuw er ligt, maar staat pas vanaf 1 dec op de website..en op de site van Verbier zelf kan k ook niks vinden, lekker stom!