Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:02

Jans schreef:
Errijden naastde internationale toch ook ngogewone intercities naar dordt? Die van en naar Venlo en die van en naar Goes?

Protos is het type trein wat tussen Amersfoort en barneveld rijdt.. die blauwe :j

Ja, die rijdt ook wel, maar die heeft dus geen aansluiting met de trein die ik op Rotterdam moest pakken :\
(Komt 2 minuten na vertrek van die trein aan.)
Dan vind ik in dat stinkende halletje staan maar wel aansluiting hebben toch nog net 0,01 punt beter dan een half uur in de kou wachten op Rotterdam CS.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:06

Welke moet je hebben op Rotterdam dan? :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:10

Euh... Die vertrekt van het spoor tegenover waar de internationale aankomt? Dat was iig vorige keer zo :')
Ik weet het niet uit mijn hoofd, ik print altijd een reisplanner :+

Hij ging in ieder geval naar Leiden en ik moest op Leiden weer overstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:41

Volgen mij gaan er 4 treinen per uur naar Leiden :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:23

Echt? In dat geval ga ik mijn routeplanner slaan, die gaf er maar 2 weer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:13

2 sneltreinen en 2 stoptreinen :+

Die sneltrein gaat zelfs vanaf Breda / Dordrecht :+
De stoptrein ook trouwens, want die komt hier ook op Hilversum _O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:44

De routeplanner geeft altijd alleen treinen aan die, volgens de routeplanner zelf, de mooiste overstapgelegheid geven. Die geeft dus niet alle treinen op een traject aan. Maar er gaan 2 sneltreinen en 2 intercity's per uur rechtstreeks van Rotterdam naar Leiden. Ook gaat er nog 1 of 2 keer per uur een stoptrein, maar die word ingehaald door de andere treinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:03

2 keer per uur :D Want die komt ook 2 keer per uur hier :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:04

Aaaaaaaah, weer wat geleerd B-)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:12

dat stoptreintje ken ik, maar dat moet je idd alleen doen als je tijd teveel hebt, of graag lekker warm in de trein wil zitten. Ik pak hem soms wel eens op het stuk tussen Utrecht en Nw-Vennep.
Gisteren weet ik niet wat er was, maar ik wilde terug naar huis, maar reed geen trein rechtstreeks van Utrecht naar Schiphol. De andere intercity stopte wel extra op Duivendrecht, maar volgens conducteur reed er ook daar vandaan niets naar Schiphol. En nog uitval van de IC's tussen Amsterdam CS en Den Haag CS, dus kon nog tijd wachten op Amsterdam CS op volgende trein naar Schiphol. (Om daar vervolgens met de bus naar huis te gaan aangezien ze aan het werk zijn.)
En moet ook zeggen, van weekend werkzaamheden op internet opgezocht, stond ie er niet bij, dus wel verrassing dat ze weer aan het werk waren.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:17

Volgens mij reden er gisteren(avond) rond Schiphol wegens herstelwerkzaamheden :) Misschien dat dat het was.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:42

Of was er weer iemand voor trein gesprongen.
Gelukkig hoefde ik vanmorgen alleen maar 10 minuten met bus... Hoorde dat het nogal chaos was op UCS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:46

Niets gemerkt op Utrecht.. behalve dat er idioot veel mensen in de trein naar Hilversum wilden stappen terwijl ik er met mijn krukken nog uit moest :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:48

Oh gelukkig.. Tjeeee, altijd irritant die mensen die zo voor de deur staan te dringen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:55

Ja.. ik begrijp dat niet, ze zien toch dat je moeilijk loopt? Ik kwam ook heel ongelukkig op mijn toch al kapotte enkel terecht.. :+

Had in de trein naar Rotterdam (vanaf Gouda) daarna wel een hele fijne conducteur. Die bleef gezellig staan babbelen, en toen ik op Nieuwerkerk langshuppelde zei hij: "Je gaat toch niet terug naar Gouda lopen he?"

:')

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:22

Ik zou die krukken lomp gebruiken om mensen aan de kant te duwen Jans :(:)
Echt, ik ben over het algemeen heel netjes enzo, maar mensen die een deur blokkeren terwijl ik de trein uit wil, daar bots ik 'per ongeluk' net wat harder tegenaan := handig ook als je een vouwfiets bij je hebt :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:20

Ik zou die krukken in zo'n geval ook even onvriendelijk aanwenden ja... Ik heb zelf ook wel eens zo iets van "verdorie, schiet eens een beetje op met uitstappen, ja!" maar als ik zie dat het een oudere is, of een zwangere vrouw of iemand op krukken, ga ik echt niet lopen duwen of zo, die mensen hebben het al zwaar genoeg in het ov...

Haha, hoe ver is Gouda vanaf dat station waar je was? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:21

9 kilometer :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:48

_O-

Ik zie het echt al voor me :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:11

Ja ze zijn momenteel al paar weken doordeweek bezig met werk aan het spoor en nieuwbouw station volgens mij, ben benieuwd waar het station komt. Maar wel handig dat ze het niet duidelijk aankondigen op de site en op het bord met werkzaamheden op ons stationetje. Pas op schiphol als je naar boven gaat zie je de aanplak dingen hangen.
En vanochtend had ik weer half uur vertraging, die stomme wissel ergens tussen Schiphol en Bijlmer had geen zin begreep ik. Dus toen via Amsterdam CS, maar die andere trein kwam in utrecht met vertraging van ook al weer zo'n 10-15 minuten. Gelukkig een docent die niet zeurde. En nu net voor de werkzaamheden terug :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:16

ik moest vandaag naar den haag (vanaf apeldoorn) 4 uur over gedaan :oo was iemand voor de trein gesprongen := gelukkig was de terugreis wat korter (2 uur uit en thuis :) )

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:09

Goedemorgen! :wave:
zit nu in de intercity..

Er was van de week toch een wisselstoring bij schiphol?
Echt? Weer iemand voor de trein gesprongen? Zijn er al iets van 3 mensen in 2a3 weken voor de trein gesprongen..zat je ook nog in die trein dan? Hoe laat zat je in die trein?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:23

Ik weet niet wat er aan de hand is bij Gouda.. maar ik ga te laat op kantoor komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:24

Nou.. Met drie kwartier vertraging onderweg.. Stonden op gouda goverwelle twee treinen stil met allemaal mannetjes van politie etc eromheen := mijn trein kwam op gouda ook aan op spoor 4.. Dat is een kopspoor dus dat was gek :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:54

@ Jans: 'De beperkingen tussen Gouda en Goverwelle als gevolg van beperkingen opgelegd op last van de politie zijn voorbij.' :D