USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:58

In Seattle zeker naar Pike Place Market gaan! En een bezoekje aan de top van de Space Needle is ook de moeite waard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:25

Auto voor 250 per week is wel goed te doen in bepaalde staten zeker. Ik was vorig jaar minder dan 450 kwijt voor 11 dagen (een week is goedkoper dan die 4 losse dagen) voor een Mustang Cabrio. Scheelde in mijn geval enorm veel omdat ik gebeld had met eautohuur. Die prijs was een stuk lager dan ze op internet aangaven.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:30

Nog 4 dagen :D :D

Munnie schreef:
Hallo USA mensen.

Ik heb het er al jaren over om toch een keer te willen gaan. Gewoon een auto huren daar en gaan kijken hoe of wat. Nu heb ik me er nog eigenlijk helemaal niet in verdiepd. Maar wat kost zoiets nu eigenlijk?

Wil je alleen gaan of met je ouders?
Want ik zie dat je 19 bent, denk eraan dat je onder de 21 geen auto kan huren. Tussen 21 en 25 jaar moet je bijna altijd forse extra kosten betalen om een auto te huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:51

Ik ga dit jaar ook naar Amerika, 3 weken. Wij blijven aan de oostkust, trekken heel veel door. We hebben geen vaste planningen, behalve dat we heen vliegen op Boston (hotel geboekt) en terug op NY, waar we ook voor 4 dagen een hotel hebben geboekt (Waldorf Astoria :D )

Voor de rest ligt het er heel erg aan wat voor weer het is. We gaan nadat we in Boston zijn geweest voor 2 dagen sowieso hoe dan ook naar cape cod, daar blijven we zo lang als we willen :) Dat ligt er echt aan wat voor een weer het is. Daarna willen we rond de grote meren gaan trekken, dus naar Niagra Falls, en een stukje Canada meepikken in het algemeen. Daarna gaan we naar Washington, Philadelphia, misschien een dagje Baltimore, en dan blijven we aan het strand. Dan reizen we door naar New York, waar we een hotel aan Park Avenue (dat ligt aan Central Park) geboekt hebben :)

Ik heb er héél erg veel zin in! :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:52

Ik ga dit jaar ook weer :D Een maand naar Tulsa, naar de vader van mn vriend :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:07

@Munnie, je kan het zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt. ;)

- Vliegtickets zijn uiteraard veel duurder in het hoogseizoen
- Zonder auto ben je veel minder mobiel, maar auto kan best duur zijn (voor jonge bestuurders en soms betaal je drop off kosten als je de auto op een andere plaats inlevert)
- Of ga je liever alleen met het openbaar vervoer?
- Ga je kamperen, in een hotel of met de camper?
- Wil je rondtrekken, of blijf je liever op een plaats?
- Hoeveel attracties wil je bezoeken (voor veel dingen moet je toegangskosten betalen)
- Maak je zelf eten of ga je uit eten?
- Hoelang wil je op vakantie?

Ik denk dat je goed moet nadenken over wat je allemaal wil zien en dan gewoon een kostenplaatje maken, anders valt er geen zinnig woord over te zeggen.

Ik ga bijv. bijna altijd uit eten, ren (of liever rijd met de huurauto) de hele dag van de ene naar de andere attractie en slaap 's avonds vaak in een bed & breakfast. Mijn reiskosten zijn daardoor veel hoger als iemand die een weeklang met een tentje in het bos kampeert om lange wandelingen te maken en zelf alles kookt.

Kijk voor al je vragen anders ook even op het Alles Amerika Forum.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 06:59

leuke tips voor Seattle al, thanks! Ik ben al een eind onderweg (Canada) en heb, jawel, beren gezien en gefotografeerd. Kan ze niet opladen nu maar als jullie het leuk vinden zal ik dat na de vakantie doen. Heel benieuwd naar Seattle nu wel hoor.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:31

balance schreef:
leuke tips voor Seattle al, thanks! Ik ben al een eind onderweg (Canada) en heb, jawel, beren gezien en gefotografeerd. Kan ze niet opladen nu maar als jullie het leuk vinden zal ik dat na de vakantie doen. Heel benieuwd naar Seattle nu wel hoor.

Gaaf! Zwarte of grizzly? Ik had ze ook gezien toen ik in Canada was. Zo gaaf.

Wat ook erg leuk is kan niet vanaf Seattle maar wel vlak bij, is orka's kijken.

Ik ben vanaf Anacortes geweest met dit bedrijf: http://www.island-adventures.com/
Zij garanderen walvissen en orka's, dus als je ze niet ziet mag je nog een keer mee voor niks. Ook fijn om te weten

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:55

YIPPIE! Morgen om deze tijd vliegen we van Londen Gatwick naar Orlando!
Heb de koffers al beneden, moet nog e.e.a. in (kazen en limonadesiroop), even 't huis stofzuigen en dan...morgen op weg!
Wel even op de website van Virgin Atlantic onze stoelen gewijzigd, we zitten elke keer in het midden (we zijn met z'n vieren), maar nu eens twee aan twee achter elkaar met een raamstoel. Volgens mij zijn wij altijd de pisang met de midddenstoelen. Terug is het vliegtuig helaas vol, dus dan moeten we wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:56

Heeft iemand tips voor Boston/Philadelphia die je echt moet zien? Musea, attracties etc.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:59

Ik ga over 2 weken naar California, een autorondreis maken, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas, Los Angeles. zijn er dingen daar die ik absoluut niet moet missen? :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:51

Volgens mij heb je een mooi lijstje daar.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:32

Nou, we zijn er klaar voor! Alles gepakt, drie keer gedouchet met die hitte...Ik blijf jullie op de hoogte houden, als het lukt qua tijd...moet ook op m'n hyves de boel bijhouden en ik zit wel op de peecee van m'n ouders, dus beperkte pc tijd. Maar goed, cya in 3,5 week! En HUP HOLLAND HUP! Mijn kids hebben morgen de Honig Oranje shirts aan!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:55

Kun je vast een beetje wennen aan de hitte tijdens je vakantie :D
Ik vind het dapper om zo midden in de zomer naar Florida te gaan.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:13

LisaDijk schreef:
Ik ga over 2 weken naar California, een autorondreis maken, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas, Los Angeles. zijn er dingen daar die ik absoluut niet moet missen? :P

Ik vond Santa Barbara veel mooier dan LA en Ojai was ook erg mooi.

In Camerillio lis een hele grote outlet shopping centrum, ook wel leuk als je merk kleren wil voor minder.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:38

LisaDijk schreef:

haha ik ben net terug van vrijwel dezelfde route. Hotels al geboekt?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:29

LisaDijk schreef:

Wij hebben hetzelfde ong. gedaan, ik vond antilope canyon erg mooi.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:32

Antilope Canyon is inderdaad erg mooi.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:02

Ja,Antilope Canyon is erg mooi!
Wat ook een aanrader is,is Canyon de Chelly.Misschien ligt dat niet op jullie route.Je kunt een plaatselijke (native american) gids huren en dan kun je met 'eigen' auto de canyon in.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:50

Gisterochtend om 6:40 zijn we geland op Schiphol na 4 weken vakantie! 8-)

We vonden het helemaal geweldig!!
Vooral de afwisseling tussen de grote steden en de natuurparken vonden we leuk. Het ene moment ben je in Bryce Canyon en een paar uur later sta je op The Strip in Las Vegas. Hawaii was natuurlijk helemaal het einde, echt het paradijs! We hebben ongeveer 2200 foto's gemaakt, ik ga ze straks eens uitzoeken. :+

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:21

jeejtje nadir, dat is een hoop.
maak je een mooie selectie voor ons?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:36

Is het metroverkeer in new york een beetje te doen?(vergelijkbaar met parijs ofzo)? of duurt het zo'n 3 dagen voor je erachter ben hoe het werkt? ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:40

Ik vind het redelijk recht toe recht aan in NY maar moet zeggen dat ik in de praktijk nauwelijks de metro gebruik omdat we voor een hotel op een goede locatie kiezen en dan voornamelijk lopen.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:59

oke, ik ga eens even googlen, waar we heen willen en waar we zitten, zag net al dat we naast het sexmuseum zitten :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:28

Ik heb ook niet veel de metro gebruikt, lopen is beter want dan zie je veeel meer :D

kan je 90 dagen voor vertrek je stoel al reserveren? en kan je dat ook voor de terugvlucht doen?