Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:54

Mikkie schreef:
Ik ben net terug uit Grossarl (bij Flachau) en ik moet zeggen dat het boarden me vies is tegen gevallen. Heb een hele leuke vakantie gehad, daar niet van, maar het boarden op een "echte" piste is toch echt niet te vergelijken met het indoor boarden bij Snowworld. Mijn reisgenootjes die al jaren op wintersport gaan waren het erover eens dat de blauwe pistes in Grossarl in veel andere gebieden rood zouden zijn geweest, dus voor een absolute beginner als ik, was het behoorlijk pittig.
We hebben flinke vorst gehad en geen verse sneeuw, dus aan het einde van de week waren de pistes keihard. Maar,.... eerlijk is eerlijk, het was absoluut heerlijk. Iedere dag een lekker zonnetje, dus ik ben ook nog lekker bruin geworden.

Dat is een van de redenen waardoor ik niet ben gaan boarden. Met ijzige pistes was het echt niet te doen, en de bospaadjes die er zijn is al helemaal totaal drama met board. Ben dus lekker gaan skieeën :D

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:29

Wat ik begrepen heb, hadden de skiers het inderdaad een stukje makkelijker op de pistes. Je zag ook bijna geen boarders. Ik vermoed dat 90%, als het niet meer was, toch zeker skier was, dus dat zegt misschien ook al genoeg.
Afgelopen vrijdag ben ik naar Snowworld geweest ik vond de sneeuw echt heerlijk in vergelijking met de sneeuw op vakantie. Hahaha, erg he.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:47

bij ons waren de pistes ook erg ijzig, dus dan heb je wel een nadeel als je snowboard denk ik. alhoewel je dat nadeel ook hebt als je nog moet leren skien.
Ik heb het idee dat de snowboard hype weer wat afneemt, ook bij ons minder boarders dan voorheen. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat nou heel erg vind... (no offense to the boarders, maar ik heb het er niet zo op)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:20

Zijn er nog mensen verliefd geworden op ski-leraren? Bij ons liep een snowboard leraar rond met zulke mooie blauwe ogen en tandpasta lach dat daar spontaan je bindingen van los sprongen! :D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:38

Ik ben momenteel in Kirchberg. Vanochtend gesnowboard maar begin van de middag al weer naar beneden gekomen. Afgelopen week was de sneeuw perfect maar vandaag? Wat een ramp. Enorm ijzig of sneeuwhopen, niet te doen op een snowboard. Afgelopen paar dagen had ik geskied en dat is veel beter te doen. :) Verder hebben we echt perfect weer, dus ik ga weer naar buiten, lekker in de zon een boekje lezen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:44

oh dat hadden wij ook... of ijs, of een hoop... tsja daar wordt je niet heel erg blij mee! Op gegeven moment had ik liever ijs dan hoopjes :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:28

astridelise schreef:
Zijn er nog mensen verliefd geworden op ski-leraren? Bij ons liep een snowboard leraar rond met zulke mooie blauwe ogen en tandpasta lach dat daar spontaan je bindingen van los sprongen! :D

Hahahaha. Ik heb niet zo op de leraren gelet moet ik heel eerlijk zeggen.
Wel grappig is dat ik (vlak voor vertrek) door het boarden een hele leuke "snowboard-hunk" heb leren kennen. We hebben inmiddels twee keer gedate en het was leuheuk. Voordeel is dat hij gewoon in NL woont, toch een stuk makkelijker dan zo'n Oostenrijkse (oid) leraar.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:11

Mocca schreef:
Ik ben momenteel in Kirchberg. Vanochtend gesnowboard maar begin van de middag al weer naar beneden gekomen. Afgelopen week was de sneeuw perfect maar vandaag? Wat een ramp. Enorm ijzig of sneeuwhopen, niet te doen op een snowboard. Afgelopen paar dagen had ik geskied en dat is veel beter te doen. :) Verder hebben we echt perfect weer, dus ik ga weer naar buiten, lekker in de zon een boekje lezen!
Bij Hofgarten en Brixen was het vorige week ook al heel erg met ijs en bügels. Met boarden echt een ramp, al zal het met skiën ook niet makkelijk zijn...Heb toen mooi mn enkel verdraaid daardoor (gelukkig geen last meer van :D )

Mm skileraren...nee deze keer niet echt leuke. In Snowworld lopen dr ook wel een aantal hoor :9

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:23

Mocca, skie jij altijd alleen in kirchberg gebied zelf of had jij de allstar pas?... tenminste 10 pagina's terug had ik het id dat je de vaker was geweest in kirchberg?... Waar gaan jullie stappen e.d. daar...? Ben 21ste oid teruggekomen van Kirchberg

Ga dit jaar naar Solden in december weer? Iemand daar ervaring mee? Zouden eerst naar Gerlos gaan, maar nu wordt het toch Solden. Vond prijzen wel duur qua skipas en alles majah

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:52

Wij zijn ook weer terug uit Davos, heeerlijke week gehad met veel zon en super pistes :D !

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:55

Zijn sinds zaterdag nacht terug gekomen! Hebben dit jaar ipv van 6 dagen 7 dagen geskied& geboard! :D
Was echt een super vakantie! 2,5 dag zon gehad :D en 2dagen regen. :( Verder gewoon lekker
koud maar in t zonnetje was t heerlijk!! Geen lange wacht rijen gehad, het langste was een kwartier! :D :D
Hihi wil terug :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:47

Een kwartier vind jij niet lang???? Pff.. dat zou ik echt oneindig vinden.. waar wij skien zit je altijd gelijk in de lift, hoogstens 5min wachten als er een klasje oid net omhoog gaat..

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:38

miccamaaike schreef:
Een kwartier vind jij niet lang???? Pff.. dat zou ik echt oneindig vinden.. waar wij skien zit je altijd gelijk in de lift, hoogstens 5min wachten als er een klasje oid net omhoog gaat..

Kwartier vind ik zeker niet lang! Als ik bedenk dat ik er vorige week 5 kwartier :wow: over heb gedaan om met mijn klasje van 12 kinderen met de eerste 2 liften omhoog te komen :(:)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:00

tenerife schreef:
Mocca, skie jij altijd alleen in kirchberg gebied zelf of had jij de allstar pas?... tenminste 10 pagina's terug had ik het id dat je de vaker was geweest in kirchberg?... Waar gaan jullie stappen e.d. daar...? Ben 21ste oid teruggekomen van Kirchberg

Neuh wij hebben geen allstar pas. Kom hier al mijn hele leven ja met kerst en in februari om te wintersporten, maar ook in de zomer.
Vind het gebied wat je met de gewone pas kan skien groot genoeg. Zeker met de 3S heb je zoveel pistes tot je beschikking. Gaan ook wel eens de Kitzbüheler Horn op, kan je ook leuk skien.
Stappen doe ik niet hier, ga met mijn ouders mee en zit 's avonds dus lekker thuis op de bank. :) Vroeg naar bed en om half 9 weer op de piste.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:48

JimBeer schreef:
miccamaaike schreef:

Kwartier vind ik zeker niet lang! Als ik bedenk dat ik er vorige week 5 kwartier :wow: over heb gedaan om met mijn klasje van 12 kinderen met de eerste 2 liften omhoog te komen :(:)

Jeetje dat is lang! Ik ben maar verwend met een skigebied zonder rijen... het is misschien minder groot (105km pistes) maar dan krijg je blijkbaar wel meer effectieve skiuren... Wij zeggen al pfoeh wat een lange rij als we meer dan 5min moeten wachten, haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:57

Klinkt niet echt positief die berichten hier boven over al die ijzige pistes :/ Vertrek zaterdag naar Flachau en neem alleen mijn boards mee. Dat er steeds minder boarders komen is ook niet positief ;)
Maar het weerbericht is dat er deze week nog sneeuw valt en dat er nog 60 cm in het dal ligt, dus lekker zo vanuit het huisje de piste op 8-)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:14

Dan moet het wel goed komen toch! Mijn broertje had een vriend mee die net begon met boarden (had geloof ik 3x eerder op een board gestaan) en die heeft zich prima vermaakt! Dus het komt vast goed ;)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:22

@Ethelate: Ik vond de pistes in Flachau een stukje beter dan die in Grossarl (+/-20 km verderop), dus misschien is dat nog enigszins een troost. Flachau was wel een stuk drukker dan Grossarl en dat vond ik dan weer jammer. Als er weer nieuwe sneeuw gevallen is, dan is het vast goed te doen. Bij ons heeft het de hele week niet gesneeuwd, dus dat zegt genoeg over de staat van de pistes op dat moment. Toen wij vertrokken was er op veel hellingen (en ook op de pistes) de aarde al zichtbaar.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:39

Volgende week is geen schoolvakantie week, dus hopelijk lekker rustig ;) Deze week wordt sneeuwval aangegeven en vanaf zaterdag een zonnetje :D Perfecte timing ;)

Stonden er in Grossarl geen sneeuwkanonnen?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:27

Meeste sneeuwkanonnen zijn weggehaald, hier in Kirchberg ook, omdat er op zich genoeg sneeuw is gevallen en nog zal vallen. Doen ze nu ook onderhoud van die dingen enzo. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:36

Wij zijn ook terug uit Finland. Super sneeuw gehad en zalig geskied. Weinig tot geen wachtrijen en s morgens tot 12.00 u lege pistes. Prachtig weer.

Alleeeeeeeeeeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeel erg koud. Min 37 de eerste dag en de rest van de dagen min 22. Toch wel erg koud.

Maar met de sneeuwscooters over het ijs blazen is met die temperaturen echt geweldig.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:06

Ethelate schreef:
Klinkt niet echt positief die berichten hier boven over al die ijzige pistes :/ Vertrek zaterdag naar Flachau en neem alleen mijn boards mee. Dat er steeds minder boarders komen is ook niet positief ;)
Maar het weerbericht is dat er deze week nog sneeuw valt en dat er nog 60 cm in het dal ligt, dus lekker zo vanuit het huisje de piste op 8-)

60 cm ligt er op dit moment zeker niet in het dal :Y) , het heeft hier de afgelopen dagen gedooid als een malle bij veeeel te hoge temperaturen van rond de 12 tot 15 graden, maar inderdaad wordt het nu weer iets kouder en als het goed is komt er sneeuw! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:47

astridelise schreef:

Verliefd, nee, maar de boardleraar die ik 2 jaar heb gehad was errug leuk. Dit jaar wel gezien toen hij les aan het geven was, maar wilde niet ubterblij gaan zwaaien, dadelijk herkende hij me niet :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:33

Is er iemand die toevallig nog plek over heeft in z'n koffer om mij erbij te stoppen (en de rest van bokt die ook heimwee heeft) O:)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:04

janouk schreef:
Wij zijn ook terug uit Finland. Super sneeuw gehad en zalig geskied. Weinig tot geen wachtrijen en s morgens tot 12.00 u lege pistes. Prachtig weer.

Alleeeeeeeeeeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeel erg koud. Min 37 de eerste dag en de rest van de dagen min 22. Toch wel erg koud.

Maar met de sneeuwscooters over het ijs blazen is met die temperaturen echt geweldig.

Brrrr dat is koud!! Hoe kwam je op het idee om naar Finland te gaan? Hoe zit het met daglicht etc, kun je wel een beetje een normale skidag hebben? Super gaaf hoor Finland..