London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:10

Toekie schreef:
Ik zoek idd van tevoren altijd uit hoe het zit wat betreft maten van bagage. Alleen bij die mega goedkope tickets zitten vaak addertjes onder het gras, waaronder dus moeten betalen voor bagage. Waardoor de ticket uiteindelijk net zo 'duur' is.

Maar dat geldt dus waarschijnlijk alleen voor ingecheckte bagage. :-)

Ja, dat klopt!
Bij Easyjet bagage inchecken kost 11 euro per enkele reis. Dus nog eens 22 euro bovenop je ticket! Daarom neem ik zelf altijd alleen handbagage mee (kleine sporttas), daar past voor vijf dagen genoeg in :)

Karin

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:31

Incheckbagage neem ik alleen mee als ik bijvoorbeeld een week naar Schotland ga om daar paard te rijden. Verder red ik me altijd prima met een weekendtas of trolley die in de handbagage-bak past. Scheelt idd kosten én wachttijd. :j

Ik vind het juist wel prettig dat je alleen betaalt voor zaken waar je gebruik van maakt. Als ik geen incheckbagage meeneem, dan wil ik ook geen 'all inclusive'-prijs betalen voor mijn ticket. En een 'gratis' lunch op zo'n korte vlucht hoef ik ook niet. Nee hoor, reken dan maar gewoon extra kosten op de momenten dat ik wél gebruik wil maken van die opties. :j

Handbagage is altijd gratis, altijd en overal. Zolang het maar aan de eisen voldoet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:34

Musjes schreef:
Is er half november al kerstsfeer in London? Of is dat nog te vroeg?

Regent Street op 29 november vorig jaar:

Afbeelding

En volgens de locals hing het er al een tijdje. Het jaar ervoor was ik het weekend van 17 november in Glasgow, daar was toen alles ook al behoorlijk in kerstsfeer, inclusief opgetuigde bomen in winkelcentra.

Dus reken er maar op idd. De Britten hoeven niet zoals wij te wachten totdat Sinterklaas het land uit is. ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:50

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:27

Leuk om te weten dat er dan al kerstsfeer is. Ik ben er de derde week van nov. Krijg door jullie info steeds meer zin!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 07:24

Unseen schreef:
Samy schreef:
Ik zat 2 personen, 4 dagen in Earl's Court (wel matig hotel...) voor nog geen 350,- euro

Hotel of Hostel? Als je in het Earl's Court Youth Hostel zat, dan heb je zeker een prive kamer gehad ofzo... :)) Ik heb 90 pond betaald voor 4 nachten (1 persoon) in het YH. Of zat je in een hotel?

Hotel ... wij hadden ook alleen handbagage mee, scheelt ook weer slepen!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:09

Ik heb mijn hele backpack mee, maar goed, ik ben op reis voor alweer bijna 6 weken nu...
Dat red je niet met alleen handbagage. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:37

Ik ga verhuizen! Woon over 3 weken in zone 2, bij 2 kunstenaars! Whoohoo! En Halloween is al bijna! Ik ga naar public life, raven!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:32

Hoelang ga je nog reizen Unseen? :)

lieveli, in wat voor soort huisje ga je dan wonen?
En wil je graag bij kunstnaars wonen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:44

Het is niet echt een huisje, meer een antieke grote kast. Ik ga voor ze werken, nog steeds als au pair, maar het gezin waar ik nu werk en woon is gewoon stom, heel erg narrow minded and posh. Mijn nieuwe gezin is echt superfijn. Gewoon 2 vrije geesten die het met hun kunst en sierraden redelijk gemaakt hebben, maar nog steeds heel chill zijn.

En ja, ik vind kunstenaars heel fijn. Toen ik nog in een kraakpand woonde, was ook iedereen schilder of muzikant.

Ik ga volgend jaar trouwens wel een kamer huren, omdat ik graag weer op mezelf wil. Maar dan neem ik echt genoegen met alles, want het is hier schreeuwend duur als je in zone 1 wilt :7

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:45

Ah, je bent aupair....mag ik vragen hoe je dat geregeld hebt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:46

Mijn eerste gezin via een bureau, en dit gezin via een vriendinnetje dat op een school werkt waar het jongste kindje ook zit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:46

Aha, kan jij mij een link geven van dat bureau of mag dat niet ofzo?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:49

Euh....dus het is niet aan te raden? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:51

Dat bureau niet. Maar het is sowieso tot 25 jaar, en jij bent 27... Je zou het op gumtree kunnen proberen (even googlen) maar de meeste gezinnen willen een face to face interview

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:53

Aha, ik ben dus gewoon te oud. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:57

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:04

Ja je moet je voorstellen dat de meeste gezinnen begin 30, halverwege de 30 zijn. En als au pair ben je een soort grote zus, maar dat gaat niet werken als je hostparents maar een paar jaar ouder zijn. Ik date nu met een man die net zo oud als mijn hostparents (beide gezinnen) en het gezin waar ik bij vertrek heeft daar best moeite mee. Terwijl de hostmoeder in mijn nieuwe gezin vind dat oudere mannen een goede leerschool zijn :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:09

Aha, ik snap het.
Klinkt ook wel logisch hoor...maar tis wel jammer...

Dan zoek ik gewoon verder voor wat anders...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:25

Je zou kunnen kijken voor een baan daar als bijvoorbeeld housekeeper en dan voor de time being in een hostel zitten tot je je eigen plek hebt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 02:10

Wooo gaaf van je nieuwe huisje lieveli! :D

Ik ben vanaf donderdag weer in London te vinden, voor ongeveer twee weken dan.

Bella; ik denk dat ik rond begin november maar weer eens terug moet naar Nederland... :\ Ik heb nog geen ticket terug dus ik kan zelf nog een beetje kijken en schuiven met hoe en wat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 05:23

Hoezo moet je dan terug?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:11

iemand hier ervaring met uitwisseling naar UK? (zit in NL op een HBO opleiding, wil als t kan m'n minor in engeland doen)
en / of stage?
ik weet tot zover eigenlijk niet echt wat ik moet uitzoeken (en hoe) behalve plek om te wonen := zit wel op website te kijken van de universiteit waar ik t zou willen doen, maar kom er niet echt heel goed uit :=

ik hoorde wat over erasmus programme?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:21

jeah Afbeelding .........vakantie is weer geboekt, Chrystal palace here we comeAfbeelding
Nu nog even kijken of we een minicruise gaan doen deze winter :P
Manlief moet dan nog wel vrij krijgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:31

Kimmikky, een vriendin van mij is student Engels (nu bezig met haar master) in Duitsland (ze is Duitse). Zij heeft vorig jaar een semester aan de University of Sussex in Brighton gestudeerd. Zij was daar wel enthousiast over, zowel over de uni als over Brighton zelf. Ik ben haar toen gaan opzoeken, Brighton is een leuke (studenten)stad. En sowieso een periode in het buitenland studeren voegt echt wat toe. :j

Zal eens vragen via welk programma zij is geweest, volgens mij was het ook Erasmus, maar helemaal zeker weet ik het niet.