Ik vond NYE op Hawaii erg leuk. De hotels organiseren vaak wat. Waar ik woonde was het ook erg saai. Voor vuurwerk moet je echt naar een show gaan.
Fitzroy
Geplaatst: 01-01-15 20:33
De beste wensen allemaal !
Ik heb hetzelfde ervaren met Kerst op Key West. Vrij sfeerloos allemaal en we hadden zelfstandig moeite om een restaurant te vinden wat open was Eerste Kerstdag en zijn uiteindelijk in een TGI beland met gewone kaart.
Wij twijfelen momenteel erg of we de plannen van West USA toch niet om gaan gooien naar Florida. De ticketprijzen en het lange vliegen maken Florida in de winter toch wat aantrekkelijker.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 01-01-15 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Yasmine
Geplaatst: 01-01-15 20:35
Dat er op Kerstdag geen restaurants open zijn vind ik niet zo raar. Dat is hier in België ook. Kerstmis (25 december) is zowat de enige dag in Amerika dat àlles echt gesloten is. Het is een dag dat de Amerikanen thuis zitten met familie.
Zonnetje81
Geplaatst: 01-01-15 20:37
Ja eerste kerstdag is nagenoeg alles dicht. Ik dacht enige dag vh jaar dat alles plat ligt. Ik vond er niks aan, de klok slaat 12 en je hoort niks. Ik had net zo lief in bed gelegen want ik was nu over mijn slaap heen. Morgenavond naar huis, ben benieuwd naar m'n jetlag. Voorgaande keren geven geen positieve prognose. Een week lang om 3 uur snachts niet slapen en vijf dagen gewoon werken in het drukke vmbo basis onderwijs
Fitzroy
Geplaatst: 01-01-15 20:37
In Nederland zijn 1e en 2e Kerstdag juist uitgelezen dagen om uit eten te gaan en te genieten van een 5-gangen Kerstdiner. Dus wij keken er wel van op.
Ik weet niet beter dat het vroeger minder was en ik ben opgevoed met dat je op eerste kerstdag thuis blijft Het stappen was vroeger ook minder zoals ik het inschat.
Maar goed in Amerika is het anders. Het is wel handig, wel land dan ook, dat je de feestdagen en gebruiken vtv even doorneemt.
Yasmine
Geplaatst: 01-01-15 20:54
Hier in België is het ook zo. Vanaf kerstavond 16u sluit alles en op 26 december zijn de winkels pas weer open. Het is maar wat je gewoon bent, maar het is idd handig om zo'n feestdagen van te voren even op te zoeken. Ik check ook altijd of er feestdagen zijn als ik ergens op vakantie wil, heb het al een paar keer meegemaakt dat je onbewust tijdens een feestdag ergens bent een volledige dag helemaal niets kan doen.
Grit
Geplaatst: 01-01-15 20:56
Zonnetje81 schreef:
Het stappen was vroeger ook minder zoals ik het inschat.
Nee hoor, ik stond beide kerstdagen of achter de bar van een discotheek of ging zelf op stap, dan heb ik het over 20-25 jaar geleden. Of heb je het over nog vroeger
Sowieso is uit eten gaan in de USA niet zoals in Nederland. In ieder geval, dat ervaar ik hier in Fort Lauderdale niet zo . Echt voor-hoofd-na merk ik niet echt, terwijl ik dat wel gewend ben vanuit thuis. Maar leuk om een keer kerst en oud&nieuw ergens anders te vieren! Oud&Nieuw ook geen vuurwerk gezien in Fort Lauderdale, je hoorde wel de knallen van Miami, maar het vuurwerk was niet te zien helaas!
Ik ben vorige week op Miami beach geweest, maar ik moet zeggen dat ik de boulevard van Fort Lauderdale toch echt mooier en leuker vindt dan de Ocean Drive op Miami Beach. Ik vond de hotels en de boulevard eigenlijk een beetje 'pauper' er uit zien, niet zoals ik had verwacht.
Wat zijn jullie ervaringen met fietsen in de US? Hier in Florida is het een soort van levensgevaarlijk, want niemand kijkt op of om, maar ik word er al wat handiger in nu. Ik weet dat mijn vriend een fietstocht wil maken door de US, maar qua veiligheid weet ik niet of dat zo'n goed idee is. Hij is wel een goede fietser, is vorig jaar van Amsterdam naar Barcelona gefietst. Weten jullie hoe dat zit in de rest van de US?
Zonnetje81
Geplaatst: 02-01-15 04:00
Fietsen kan in Florida in toeristische gebieden maar ergens anders kennen ze dat niet, is gevaarlijk. Ze krijgen hier hun rijbewijs met een pakje boter.
Uiteten kennen ze ook niet zoals wij dat doen. Hier is het zo snel mogelijk eten en wegwezen. Je begint ook gewoon te eten als je je eten krijgt voordat de rest het heeft. Veel Amerikanen koken gewoon echt nooit. Dat is geen fabel uit de films hoor! Ze zijn culinair geen hoogstandjes
Ik ben in de USA opgegroeid. Is een hele andere wereld.
Careono, een kennis van mij heeft een half jaar door de VS gefietst van West naar Oost. Was op zich goed bevallen behalve dat ze in Kentucky heel erg last hadden van de vele loslopende waakhonden die hen achterna kwamen.
Mijn broer heeft wel stukken gefietst in Amerika, maar het is lastiger omdat het verkeer er niet op ingesteld is en er weinig voorzieningen zijn (fietspaden ed). Het verschilt wel erg per gebied.
Het uit eten gaan kennen ze inderdaad niet. Maar wat wij altijd doen als wij het voorgerecht krijgen, dan geven wij gelijk aan dat ze moeten wachten met het hoofdgerecht totdat het voorgerecht op is.
Fietsen hebben wij alleen in de toeristische gebieden in Florida gedaan, zoals bij Miami beach. Elders is het volgens mij levensgevaarlijk
Ik heb in het westen wel relatief veel fietsers gezien Maar of het echt verstandig is...
Victory-Boy
Geplaatst: 02-01-15 12:43
Iedereen een fantastisch en gezond 2015 toegewenst! Met kerst zijn er wel restaurants open, hoor. Misschien niet allemaal, maar volgens mijn vriend toch genoeg. Hij ging regelmatig uit eten met kerst.
Hier waren er iig met de kerst echt geen restaurants open..... Alles was donker, stil en vooral raar!
Fietsen, tja.... hier zie je zo af en toe een waaghals op de fiets maar ik zou zelfs hier niet op de fiets durven te stappen, de gemiddelde Amerikaan heeft z'n rijbewijs idd bij een pakje boter gekregen (tja, afrijden is hier max 5 min en je hoeft niet eens veel te doen!).
Oud en nieuw is hier ook heel anders dan dat we in Nederland gewend waren maar we hebben genoten en daar gaat t uiteindelijk om
Fietsen zou ik idd ook niet overal doen. Heb het zelf op Key West gedaan en dat ging perfect maar toen ik in Amerika woonde (in n klein stadje) heb ik geen enkele keer gefietst omdat t zo gevaarlijk was (dat was ook de reden dat ik niet eens een fiets had ).