Muronia schreef:Ik meld me hier ook graag aan. Ik wil graag op vakantie met mijn dochter (11) deze zomer. We zijn nog nooit met een vliegtuig op pad geweest en ik kreeg Griekenland geadviseerd. De dingen die ik zoek zijn mooie stranden of baaien, blauwe zee, lekker weer, mooie natuur zoals heuvels/rotsen/bomen/planten enz. Niet TE toeristisch, leuke dorpjes/bezienswaardigheden, vriendelijke mensen en qua reisafstand goed te doen als je max. 6 dagen weg wilt. Van wat ik tot nu toe heb opgezocht op internet past Griekenland precies bij wat ik graag zou willen. Maar er zijn zoveel eilanden en eilandjes, dus ik lees graag mee wat jullie allemaal bezocht hebben en hoe dat bevallen is.
Ik zou een klein eiland uitzoeken (Kos, Rhodos of Zakyntos) met in ieder geval een zwembad, dichtbij of aan het strand en met animatie voor kids. Je dochter vindt dan snel aansluiting. Bij de filters op een website kan je aanklikken wat je belangrijk vindt (luxe, ligging, kindvriendelijk, restaurant enz).
Voordeel van Kos en Rhodos is, dat er iedere dag wel een vliegtuig gaat en daardoor wat goedkoper is. De prijs kan flink zakken als je bijv. op dinsdag ipv zaterdag vliegt.
Sunweb en Corendon zijn wat goedkoper en Tui wat duurder, zeker de all-inclusive hotels.
Voordeel van all-in is dat je eigenlijk weet wat je kwijt bent. Je eten en drinken zit er al bij.
Dan heb je alleen wat zakgeld voor winkelen of een excursie nodig.
Als je logies en ontbijt neemt, dan kan het weleens tegenvallen wat je op een dag kwijt bent aan drinken, ijsjes, koffie en eten, zeker met een kind.
Ik zou de 1e keer dan een excursie doen georganiseerd door de reisorganisatie.