USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:36

Golf coast is absoluut mooier maar ik zou er in jouw geval toch een keuze maken om die voor nu niet te doen als je ook naar de Keys gaat.
Wij hadden voor Kennedy Space Center veel langer nodig dan ik vooraf gedacht had en ik ben een hele snelle reiziger en verveel me snel. Wij zijn er een volle dag geweest en toen had ik nog steeds niet alles gezien wat ik wilde. In die omgeving zitten ook een paar toffe stranden en plaatsen en Daytona Beach is ook wel heel erg leuk.
Everglades zijn tof maar ik had ze ook wel vrij snel gezien. Is toch wel veel van hetzelfde.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:39

ruitje schreef:
Oostkust lijkt mij niet zo boeiend als de golfkust? Of zit dat tussen mijn oren :') ?

Wij zijn absoluut geen mensen die langer op 1 plek willen zijn, we rijden graag rond, maar zal de afstanden nog eens bekijken, alleen rondrijden is ook wel weer zonde :+

Golfkust is qua stranden naar mijn mening mooier, maar de oorstkust is meer te zien. Ik zou het zonde vinden om het merendeel in de auto te zitten en eigenlijks niets zien

Tuurlijk kan je in 1 dag naar Key West rijden, maar ideaal is het niet aangezien je niets ziet of kan genieten omdat je enkel aan het rijden bent.

Oostkust is juist leuk. Daytona op het strand met de auto en de Speedway bezoeken. St. Augustine is ook een prachtige plaats om te bezoeken

Mijn advies obv eigen ervaring zou zijn: Miami met een uitstap naar de Everglades - Ft Lauderdale - Daytona - St. Augustine en dan terug naar Miami via Kennedy Space Center

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:49

Renza, wat leuk dat je naar San Diego gaat, een hele leuke stad :j
Even een stukje wat ik al eerder gepost heb; San Diego heeft een mooi overdekt kleurrijk winkelcentrum in de binnenstad, leuk schiereiland waar je ook fietsen kunt huren (coronado island), Sea World, Balboa Park en de dierentuin zijn erg mooie locaties! En verder kust en strand (bij La Jolla zijn altijd zeehonden te vinden).

Ruitje, wij zijn ook gewend een druk programma te volgen. Tijdens onze 8 dagen in Florida ook vele kilometers gemaakt. Maar zeker geen spijt van gehad, we zijn ook graag bezig en onderweg.
Key West is echt een pokke-eind rijden. Ik zou er geen 2e keer heen gaan, daar vind ik het niet bijzonder genoeg voor. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook wel weer iets waar je een keer geweest wilt zijn.
De Everglades hebben we in een dag gedaan, 's ochtends vanuit het bezoekerscentrum rond gelopen, s' middags een tocht met de airboat en 's avonds zaten we op het strand in Naples.
Hier staan onze reisverslagen;
http://vanmiaminaarboston.reisverslag.com/reports

ruitje

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:19

Thanks! Grappig dat jullie allemaal de Keys en de Everglades zo zo vinden, heb daar echt verwachtingen van :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:23

ruitje schreef:
Thanks! Grappig dat jullie allemaal de Keys en de Everglades zo zo vinden, heb daar echt verwachtingen van :o

Ik ook hoor... Wij gaan eind mei 4 weken naar Florida. *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:27

De Everglades vond ik leuk met zo'n hoovercraft :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:30

Dan was je nog net niet in de Glades, want daar mogen die niet komen nl. :D
Zit er net buiten wel een alligatorfarm waar je idd zulke tripjes kan doen. Dot watten in je oren en gassssss. Super leuk!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:30

Ik vond Everglades leuk om 1 keer met een hoovercraft overheen te gaan, maar dan heb je het ook wel gezien

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:36

Ben ik het niet mee eens. Wij zijn in het echte park wel echt verschillende stukken tegen gekomen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:38

En dat vind ik mooie van Amerika, iedereen heeft andere smaken en voor iedereen wat wils. Ik vond bijv St. Augustine echt prachtig om te bezoeken

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 16:48

Ik vond de Everglades ook niet zo bijzonder, echt het minste NP dat ik gezien heb. :o Zou er niet snel weer heen gaan, hetzelfde geldt voor Key West. Naples daarentegen <3

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:49

Ik heb hetzelfde met de Everglades. Ik hoef er niet perse een tweede keer heen. Maar het tochtje over het water was wel erg leuk om mee te maken.
We hadden geluk dat we er maar met z'n 2-en op zaten (was eigenlijk een groepsritje). Leuke gewortelde paden, een alligator en wasberen gespot.

Afbeelding

Ik mocht nog een stukje varen en een spin maken, als een kind zo blij (bijna genant :D ) :):)

En zo zat ik op het strand in Naples :+
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 16:55

Neeeeee wat zonde, het is daar zo mooi!! :=

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:09

Was bizar, we begonnen met mooi weer en binnen no time kwamen er stapelwolken met pikzwarte wolken erachteraan. We wilden al naar de auto gaan rennen, maar iedereen bleef relaxt zitten, dus wij ook maar. En uiteindelijk waaide het over. Het was ook gewoon warm.

Zo begon het

Afbeelding

En zo waaide het over

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:11

Als je niet verder bent gegaan dan die boten dan ben je imo niet op de Glades geweest. :o
Die mogen nl helemaal niet in de Glades komen ivm de overlast die ze veroorzaken.
Maar goed, het is voor mij ook al weer 16 jaar geleden dat ik daar was. :D

Napels ziet er mooi uit Nadir!
Zonde van het weer bij jo Grit. Dat zijn beste wolken. :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 17:26

Apart hoor Grit, dat t weer zo snel kan veranderen! Je hebt er wel mooie foto's aan overgehouden. ;)

Misschien was het 16 jaar geleden ook echt wel mooier Need, zou mij niets verbazen...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:31

Wij zijn achttien jaar geleden, toen wij voor het eerst naar Florida gingen, naar de Everglades gegaan. Omdat mijn moeder het eng vond, ben ik enkel met mijn vader in zo'n hoovercraft geweest. Meer hebben wij toen niet gezien, met name gezien de angst van mijn moeder. Zo te horen jammer dus.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:36

Wij zijn vorig jaar in Florida geweest.

Hebben toen wat rondgereisd en zijn in Miami, Sint Augustine, Daytona, Orlando, Sarasota met een tussenstop in de Everglades , Key West geweest en weer geëindigd in Miami.

Wij vonden Key West zeker wel de moeite waard om een keer geweest te zijn. We waren er 2 nachten en 1 volle dag op het eiland.
In deze dag hebben we heel het eiland kunnen zien, we hebben een fiets gehuurd en zijn zo het hele eiland over geweest.
Het is inderdaad wel een eind rijden, hele lange weg wat voornamelijk een baan is en het rijd voor geen meter door (lees allemaal bejaarden voor je die nog langzamer rijden dan dat je er mag en je kunt er dus niet omheen)

Airboat bij de Everglades hebben wij ook gedaan, erg leuk inderdaad!
Daytona vonden we ook erg leuk, met de auto over het strand en bij Daytona Speedway geweest.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:09

Nou dan heb je alvast iets voor de volgende keer op de planning Douraque! Ga je binnenkort nog die kant op?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:13

Needje schreef:
Als je niet verder bent gegaan dan die boten dan ben je imo niet op de Glades geweest. :o
Die mogen nl helemaal niet in de Glades komen ivm de overlast die ze veroorzaken.
Dit was einde van de middag, daarvoor zijn we op andere locaties in de Everglades geweest. In de regen met 30 graden naar allerlei uitkijkpunten gewandeld. We wilden ook een fietsroute volgen, maar daarvoor was het weer te slecht. Bij de airboatlocatie trok het ineens weer helemaal open en volop zon.

Ik vind in elk geval beide aspecten van de Everglades goed te combineren op een dag. We waren denk ik rond half 10 in de Everglades en rond 19u lagen we in Naples op het strand. Dan wel met de auto van de ene naar de andere kant van de Everglades. Als we de fietstocht nog hadden gedaan, was het wel later geworden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:15

Ik ben het dus absoluut niet met alle mensen hier eens. Ik vind de Gulfcoast en de Keys echt vele malen mooier dan de Oostkust. St. Augustine en Kennedy Space Center vond ik niet bijzonder.
De Everglades vind ik ook geweldig. Zo zie je maar dat ieder weer zijn eigen smaak heeft.
Ik zou de route als volgt inplannen:
2 nachten Miami, 1 nacht Key West, in de loop van de dag terugrijden naar Key Largo, dan dag erna naar de Everglades bij Homestead en via Shark Valley richting Naples/Marco Island. Dag erna kun je nog een airboattour (geen hovercraft ;)) bij Everglades City doen en dan nog de loop en Marco Island meepakken. Dan nog een nacht in Naples en dan weer oversteken naar Fort Lauderdale. Wil je niet shoppen? Anders kun je nog een dagje Sawgrass Mills meepakken.
Ik zou er ook rekening mee houden dat het in jouw periode in Zuid Florida warmer is dan noordelijker.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:28

Ik ben afgelopen augustus in Florida geweest en ook naar Key West geweest. Uurtje of 4 rijden maar vond t wel iets wat we gezien moesten hebben. Ik vond het erg leuk. Wij hadden ook een heel leuk b&b met super lieve mensen.
Zo'n airboottour in de everglades hebben we ook gedaan, was wel tof om te zien. Maar vorige jaar heb ik een swamptour van 2 uur in New Orleans gemaakt en daar hebben we wel veel meer wildlife gezien. :j
Maar vond zowel Key West als die boottocht heel leuk!

Wij hadden trouwens 2 overnachtingen op Key West en dat was eigenlijk perfect!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:31

Volgens mij zegt juist iedereen dat de Gulfcoast het mooiste is :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:37

@nadir: ik wil misschien volgend jaar kerst en oud/nieuw. Eerst Barbados :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:41

Ik lees hier toch andere berichten, mensen die zeggen dat er meer te zien is en Key West maar zozo vinden. Ik ben inmiddels 4 x op Key West geweest en krijg er nooit genoeg van. Evenals de Everglades. Ruitje, ik raad je aan om de airboattour niet te doen langs de Tamiami Trail maar in Everglades City bij het gelijknamige bedrijf. Met Max. 6 mensen op een boat en een koptelefoon met uitleg van de bestuurder. Hij weet ook precies het wildlife te zitten. Wij hebben zelfs manatees gezien.