Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:35

Wow Nathalie, super!
Je mist wel de belangrijke wedstrijd van Turkije!
Waaah ik mag ook gaan boeken heb een nieuwe baan Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:27

Whiehoooooo beugel vrij, 3 koffers vol kado's, en al een halve koffer vol kleding... Cool

Heb twee handbagage koffertjes vol met zoveel mogelijk kadotjes. Clown En 1 ubergrote koffer vol kados die al 25 kilo weegt... Nagelbijten / Gniffelen Nog 15 kilo over, maarja, anders maar bijbetalen... of misschien een beetje mazzel hebben.. Nagelbijten / Gniffelen

Weet er iemand of ze bij Transavia streng zijn met overgewicht? Bloos

Samyyy, watvoor baan? Cool Gefeliciteerd!!! Haha!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:45

volgens mij verschilt dat bij transavia! ik vloog vorig jaar naar ST tropez met transavia en had een koffer van 27 kilo Nagelbijten / Gniffelen Clown en hoefte toen niet bij te betalen. maarja of ze altijd zo aardig zijn dat weet ik niet Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:04

Sprak net al iemand die met 25 kilo ook niks hoefde bij te betalen... Op hoop van zegen dan maar. Schijnheilig

Heb net nog wat kleding in de kado-koffer bij kunnen proppen; nu 31 kilo. Nagelbijten / Gniffelen Dus nog 9 over voor de rest... denk toch echt dat t overgewicht gaat worden. Maarja, we zien het vanzelf wel! Nagelbijten / Gniffelen

Heb eerder gelukkig nog nooit bij hoeven te betalen en altijd overgewicht gehad, maar altijd bij turkse maatschappijen.. Ook vaak wel rond de 5 tot 10 kilo overgewicht. Bloos Hoop dat we dat geluk nu ook maar hebben!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:16

Waarom heb je zoveel kado's mee dan?

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:16

wij vlogen met Corendon, (turkse maatschappij)

En een vriendin had 4 kilo te veel, hoefde niets bij te betalen..

Ik hoop het voor je!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:17

Samy schreef:
Wow Nathalie, super!
Je mist wel de belangrijke wedstrijd van Turkije!
Waaah ik mag ook gaan boeken heb een nieuwe baan Haha!

Gefeliciteerd! Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:35

Ik neem zoveel kados mee omdat.. tja... Kados voor schoonfamilie & vrienden.. En nja, ik geef die mensen graag wat, omdat ze geen cent hebben dus nooit eens wat leuks voor zichzelf kopen, dus ben geloof ik een beetje doorgeslagen. Bloos Natuurlijk super leuk, maar t is deze keer wel errrrug veel... Nouja komt goed. Als ik bij moet betalen, dan maar bij betalen... Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:42

Goedemorgen! Doei!

Dan kom ik ook even binnnenvallen.. Ben vorig
jaar naar Turkije geweest Lovers (Bodrum)
En het was in 1 woord; Geweldig! Super sfeer,
heerlijk weer.. Leuke mensen om je heen..

Zou het zo weer overdoen! Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 08:34

Ga werken als telefooniste ... haha eindelijk wat anders Knipoog
Uuh ik had vorige x 1 kilo te veel bij Transavia, maar het ligt er ook aan wanneer je gaat he, in het hoogseizoen zijn ze wel strenger. Ik duim voor je zondag dat t allemaal zonder exta betalen mee mag!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:41

Goedemorgen! Nog 2 weken en dan is het zover: dan gaan we naar Marmaris! Heeft iemand nog leuke tips voor activiteiten daar (plus ongeveer de prijs)? We willen natuurlijk wel wat leuke dingen gaan doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:55

Samy, wat leuk zeg!!! Gefeliciteerd! Haha! Bij watvoor bedrijf ga je werken en wanneer moet je beginnen?

En ik duim mee..... hahaha. Nagelbijten / Gniffelen Bloos 7 euro per kilo is best veel.... Nagelbijten / Gniffelen

Lepeltje leuk! Cool Voor activiteiten daar kun je denk ik beter zelf rondkijken... Iedereen vind weer wat anders leuk. Tong uitsteken
Er is genoeg te doen, Jeepsafaris, boottochten, raften, paardensafaris en ga zo maar door. Knipoog

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:59

Nathalie schreef:
Lepeltje leuk! Cool Voor activiteiten daar kun je denk ik beter zelf rondkijken... Iedereen vind weer wat anders leuk. Tong uitsteken
Er is genoeg te doen, Jeepsafaris, boottochten, raften, paardensafaris en ga zo maar door. Knipoog

Ok, dank je. Waar moet ik ongeveer rekening mee houden qua prijs, heb je enig idee? Ik vind het moeilijk inschatten hoeveel geld ik ongeveer mee moet nemen. Want ik wil daar eigenlijk niet hoeven pinnen, dat kost me veel te veel geld namelijk.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:50

Yay, twee weekjes Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:31

Uuh Trigion Knipoog hahaha! Begin niet as maandag maar die week erop, dus lekker weekje vrij, zeiden hier thuis al ja ga je mee naar Pineta? ik ja, maar moet woensdag thuis zijn, naja donderdag aaf heb ik afspraak .. dus tja Knipoog hahaha! Mag je mijn koffer hebben ... hihi

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:15

Gefeliciteerd met je job Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 07:36

Lepeltje21 schreef:
Nathalie schreef:

Ok, dank je. Waar moet ik ongeveer rekening mee houden qua prijs, heb je enig idee? Ik vind het moeilijk inschatten hoeveel geld ik ongeveer mee moet nemen. Want ik wil daar eigenlijk niet hoeven pinnen, dat kost me veel te veel geld namelijk.

Ik zou toch echt daar pinnen als ik jou was, in verhouding gaat je dat minder geld kosten dan in euro's betalen of euro's om wisselen naar Lira's....

Ik neem 50 euro contant mee (voor visum, eten etc en mssn excursies via de reisorganisatie) en de rest blijft mooi op mijn bankrekening, dat pin ik daar. En dan gewoon grote bedragen in een keer pinnen; in Lira's..

Samy lekker hoor! Cool Gefeliciteerd! Hopelijk bevalt het je goed! Haha!

Nog 1 nachtje slapen.. whiehoo... Cool
Vanavond kan ik al online inchecken, echt lekker. Kies ik mooi de voorste stoelen uit. Schijnheilig

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 08:42

Jaah Nathalie,,, bijna nog 1 nachtje.
Je moet groetjes doen aan mensen voor me hoor Knipoog
Komen ze;

Animatie: Ersin, Jack, Oraz & Tarkan (de rest ken ik niet, op de DJ na maar die kent me naam niet)
Receptie: Daar staat een jongen met gemillimetert haar, we noemen hem Suarez maar hij heet heel anders Knipoog
Cocktailbar (binnen): Murat & Abdil, die 2 staan trouwens ook in mijn profiel als je een beeld van ze moet hebben.

Hahaha, zeg maar gewoon de groetjes van Samy, dan moeten ze wel genoeg weten!
Veel plezier, alvast en genieten he

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:23

Ik heb begrepen dat als je je geld omwisselt in de plaatselijke winkels dat je dan niet zoveel betaald als ik de grote wisselkantoren. Als je pint betaal je meestal toch behoorlijk wat rente? Of ligt dat in Turkije anders?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:02

Nog 2 nachtjes... en dan nog een lange nacht dinsdag ochtend om 06.40 vlieg ik naar Turkije, heb gezien dat het heel mooi weer wordt, tussen 32 en 39 graden... heerlijk !! Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:48

Samy ik ga mn best doen voor je! Haha!

In plaatselijke winkels zou ik helemaaaal niet omwisselen. Nagelbijten / Gniffelen Die mensen bedonderen waar je bij staat; daarom ook altijd in Lira's betalen, als ze het om gaan rekenen naar euros kost het je ineens veel meer als je het zelf narekent...

Die rente valt best mee. Ik heb die 2,5 jaar dat ik er woonde altijd mijn Nederlandse pinpas gebruikt. En het verschilt waarschijnlijk wel wat per bank, maar ik zit bij de Postbank, en ik betaal geen rente, maar gewoon kosten voor het pinnen in t buitenland, dat is telkens tussen de 2 en 5 euro geloof ik. Nooit meer. Als je dan in ene 500 lira ofzo pint, doe ik dat altijd véél liever dan het omwisselen ergens; dan ben je een hoop meer kwijt.
En als je toch wil wisselen zou ik het toch of in je hotel doen, of bij een wisselkantoor, want echt hoor, in winkels zijn ze lang niet zo eerlijk... Die vinden het alleen belangrijk dat ze er zelf goed uit komen.

Ik heb gisteravond ingecheckt maar was niet de enigste. Clown Voorste stoelen waren dus, helaas, al weg! We zitten nu op rij 13.. Valt ook wel mee. Knipoog
Alles is ingepakt en dat was nog een heel gedoe!!!!

Ik had eerst twee kleine handbagage koffertjes vol met kados. Dan die ubergrote koffer vol met kados en een redelijk normaal formaat koffer vol met kleding etc. Maar grote koffer woog toen 31 kilo en kleine koffer woog 18 kilo. Nagelbijten / Gniffelen Dus we hebben nog flink zitten kloten met handbagage, en uiteindelijk hebben we geloof ik 4 kilo overgewicht. Haha! Best goed gelukt dus! Nu maar hopen dat ze niet moeilijk doen, en anders maar even 28 euro bij betalen. Clown

Vandaag nog eventjes de verjaardag vieren van mijn nichtje, die een poownie van me krijgt waarmee we zometeen om 10 uur bij haar voor de deur staan als verrassing. Haha! En om half 3/3 uur thuis weg! Dan gaat het beginnen! Cool

Tussen de 32 en 39 graden is trouwens echt ideaal!!! Cool Nu heb ik nóg meer zin! Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:34

Zo nathalie doe maar luxe een pony krijgen, is het het veulen van Audi?
Aaah ik heb 1x gepint, was toen 100 liera heb er nog niks terug van gezien op postbank, maar ik weet nu dat ik in September ook gewoon ga pinnen.
Gister te horen gekregen dat ik mijn studie van de etos (die ik niet gehaald heb) niet terug hoef te betalen, dus weer 300 euro rijker Haha! Heerlijk, nu mag ik die vakantie echt wel boeken van me zelf Haha!

Maar je overgewicht valt nog mee hoor vind ik, ik had trouwens 2 handbagages, 1 waar me camera's inzaten en de andere was me kussentje, die ik altijd mee moet hebben, maar daar hebben ze ook niet over gezeurd. Daarbij had ik ook iets van 2 kilo overgewicht, maar als je buiten de drukte gaat dan doen ze niet zo moeilijk.

Waaaah ik wil mee ... zit echt te twijfelen om nu te boeken voor deze maand, maarja kan niet en daarbij ik wil nog steeds in september Haha!

Maar heeel, heeeel, heeel veel plezier Nathalie, dat je maar weer even thuis mag komen en dat je maar goed je best doet, ga het na vragen hoor bij ze Knipoog hahaha .. nee je ziet maar, ik weet ook wel dat je te druk met andere dingen bezig bent.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:30

Yeah.. Dinsdag vlieg ik al

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:46

@Nathalie: bedankt voor je adviezen! Ik ga naar je luisteren, want jij hebt er veel meer verstand van dan ik!

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:50

NonaWen schreef:
Yeah.. Dinsdag vlieg ik al

Hoe laat ?