[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:15

Haha! Knipoog
Nou ik woonde al in Turkije toen ik dat aanbod kreeg.
Mijn vriend heeft nog dienstplicht, 15 maanden, en dan zou ik die 15 maanden in Australie kunnen werken. Knipoog
Hij heeft een neef die daar woont, een eigen bedrijf heeft etc. En kinderen.. Beetje als au-pair achtig iets, en ik zou zn secetaresse worden...
Ik ben helemaal gek op die neef, vind hem echt geweldig, maar ik heb hem nu pas 2 x gezien (wel elke dag 2-3 weken lang Knipoog ) maar ken de rest van zijn familie niet en ik ken Australië niet en nja...... Haha!
Als ik eerst een bezoekje kon brengen samen met mijn vriend zou ik het misschien nog wel doen. Maar dat is weer zo moeilijk.

Zwitserland is niet mijn type land, maar toch leuk!! Haha!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:07

Wel een erg leuk aanbod! Maar je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk.

Zelf had ik ook nooit gedacht in Zwitserland terecht te komen, zoals gezegd ben ik er op een dagje Basel na nog nooit geweest. Ben erg benieuwd hoe het er is!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:58

Doei! Zit nu op het moment al 6 dagen in bonaire. tijd vliegt!
Vandaag is het niet zo lekker weer, maarja dat maakt een macamba als ik niet zo uit, want die hele erge warmte moet je nog wel effe aan wennen hoor Tong uitsteken

hondje is mee moest ook even wennen (ze was erg beledigt na tien uur vliegen haha Tong uitsteken ) Maar we hebben een grotere tuin als in nederland en ze loopt lekker te banjeren en als het echt heet is ligt ze op de portch of onder een struik Lachen

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:53

Bonaire, ook niet slecht! Het klimaat moet zeker wel even omschakelen zijn. Helemaal als je vanuit de Nederlandse zomer van 2007 komt.... Veel plezier met het settelen in je nieuwe thuis! Lachen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:41

Ja eerste dagen was ik ok wel een beetje flauw/hoofdpijn/misselijk, maar dat is nu gelukkig over Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:26

ik ga morgen naar egypte voor 15 dagen !! ik ben al op van de zenuwen! hihi

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:05

Zo, wij krijgen vanavond/vannacht onze eerste storm: Felix
Mensen vonden het al zo raar weer, meestal is het bloedheet in september, nu regent het de hele week, weten we meteen de oorzaak Lachen

Had het trouwens niet eens geweten als mijn opa uit NL niet had gebelt. Dan was ik vanacht gewoon mijn bedje uitgewaait waarschijnlijk haha Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:39

En wat doe je nu om je voor te bereiden op zon storm?
Hopelijk valt het mee met de schade!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:53

Niks Clown
Bootjes worden wel in de haven gelegt, en voor de rest, wat in de tuin staat binnen halen, en maar gewoon afwachten Lachen

Een vriend van me vader woont er al zeven jaar, en zegt dat hij er al niet eens meer naar luistert Haha! Dus denk dat het wel mee valt, bovendien las ik op telegraaf dat de storm ERNAAST gaat en niet over de eilanden HEEN Lachen

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:37

Ik hoorde de stormwaarschuwing ook op de radio vanmorgen. Direct een stevige kennismaking met de natuurkrachten op Bonaire! Spannend en succes ermee!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:24

Hackie schreef:
Niks Clown
Bootjes worden wel in de haven gelegt, en voor de rest, wat in de tuin staat binnen halen, en maar gewoon afwachten Lachen

Een vriend van me vader woont er al zeven jaar, en zegt dat hij er al niet eens meer naar luistert Haha! Dus denk dat het wel mee valt, bovendien las ik op telegraaf dat de storm ERNAAST gaat en niet over de eilanden HEEN Lachen

alles goed afgelopen met de storm ? Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:01

Maandag vertrek ik naar de andere kant van wereld Haha! Heb al een baan met woning in de renpaarden, dus kan niet wachten heb er zo'n zin in!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 05:56

Waar ga je heen classic_life? !

Hier is het ge-wel-dig. Ik wist niet dat de wereld zo mooi kon zijn. Ook een superleuk lief gastgezin en school, die 12 maanden zijn zo om !

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:39

Ik ga half april naar Australië. Eerst 2,5maand stage lopen (in Bowen,QLD) en daarna nog rond trekken daar (een paar maanden tot een jaar).

Ik heb er nu al super veel zin in Lachen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 07:34

Op dit moment zit ik in Warick Farm een suburb of Sydney... Ik heb een dag meegewerkt in de training en dat is nu al over want er zijn paarden met Equine Influenza in de buurt, dus we mogen niet van het erf af..

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:53

Tjonge Classic_life je komt wel precies op het goede moment aan in Australie met de paardengriep. Ik woon in Adelaide maar wij hebben gelukkig (nog niet) de paardengriep. Zijn de paarden waar jij stage loopt ook besmet? Wel jammer voor je dat je nu niet op koersen kunt.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:42

Nieuw Zeeland en Australie, ook niet verkeerd! Lachen

Vervelend dat Australie kampt met de paardengriep. Is het heel erg heftig? Als ik na ga dat hier de afgelopen weken vervoersverboden golden voor evenhoevigen vanwege de MKZ uitbraken in Engeland, en wij al zaten met kalveren/koeien die niet weg konden, dan kan ik me voorstellen dat zo'n heftige epidemie behoorlijk grote gevolgen heeft voor de paardenbedrijven waar jullie werken.

Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn paardrij-leerlingetjes... De eerste definitieve stap richting mijn vertrek aanstaande donderdag. En wat heb ik een zin in dat vertrek! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:37

Doei!

hallo, mag ik me aanmelden? Haha!
ben samen met mijn lief bezig om naar Nieuw Zeeland te emigreren. Staan nog helemaal aan het begin, we willen rond zomer 2009 echt vertrekken. We zijn bij een emigratiebureau geweest die ons gaan helpen het de visa en een joboffer en het regelen en alles gaat nu beetje beginnen. Best spannend dus het is wel leuk er over te kunnen praten met mensen die het al hebben gedaan of ook nog gaan doen Lachen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 04:15

ozzieozzie schreef:
Tjonge Classic_life je komt wel precies op het goede moment aan in Australie met de paardengriep. Ik woon in Adelaide maar wij hebben gelukkig (nog niet) de paardengriep. Zijn de paarden waar jij stage loopt ook besmet? Wel jammer voor je dat je nu niet op koersen kunt.

Zo goed als alle paarden die hier bij de baan wonen (zo'n 600 paarden schat ik zo), zijn allemaal besmet. Overal dikke groene/gele klodders slijm :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:47

jeetje.. dat klinkt niet fijn zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:48

Komen er nog mensen in dit topic? Tis rustig! Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 06:49

ja ik ben dr weer Tong uitsteken zit nu aan de andere kant van australie, 190K zuiden van perth, heerlijk weer en belangrijkste GEEN influenza Haha!

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:59

Hallo, ik laat ook maar eens wat van me horen: ik woon in Zwitserland (genève) op het moment, voor studie. Ik woon hier nu 1,5 maand, en het is hier super Lachen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 03:46

Helloo. Doei!

Eindelijk is laming afgelopen.. 6000 lammetjes verder en eindelijk vakantie ! ( 9 weken Ja ) Gisteren was hier een aardbeving, om half 2 snachts en ik werd er zelf wakker van. Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad erg rustig hier ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:03

zo dat zijn best wat lammetjes oamaru Haha!