Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:10

Ja maar Edmonton is relatief dichtbij Clown

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:16

Ok weer bedankt voor de nieuwe tips Knipoog

Het is vrijwel zeker dat we op Vancouver vliegen, omdat hier vrienden wonen en we blijven ongeveer 3 weken in Canada.

Welke route en bezienswaardigheden raden de Canada-kenners aan? Clown

We willen graag skieen en zo'n arresleetocht en hondensleetocht lijkt ons ook heel gaaf. Verder willen we zoveel mogelijk rondtrekken en zien... Cool

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:15

Ik meld mij ook weer eens even Lachen .

Momenteel ben ik nog druk bezig met de studie, in juni of augustus 2009 zal ik afgestudeerd zijn. Dan wil een tijdje naar het buitenland gaan. Ik droom al jaren van Canad. Het lijkt me een fantastische leerzame ervaring om voor een paar maandjes ergens te gaan werken op een boerderij (tegen kost en inwoning). M'n voorkeur gaat uit naar de kant van British Columbia / Alberta. Heeft er toevallig iemand een dergelijke werkervaring? En hoe heb je het dan aangepakt?

Ik was mij wel aan het bedenken, dat als ik vertrek (zal dan of per juli worden of per september), ik mogelijk precies in de winter daar zal zitten. Dat is misschien een klein nadeeltje m.n. qua vinden van werk en dat werd me ook al gezegd. Dus ik ben aan het denken om eerst ergens naar de USA te gaan en dan in het voorjaar (of iets eerder, zodat ik een stukje winter en voorjaar daar kan zijn) omhoog te gaan richting Canada.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:18

Omg, ik wil een pakketje naar mijn familie verzenden, een pakketje van 2,5 kilo en een pakketje van 3,5 kilo. Met drop, senseo, hele kleine kinderboekjes en kruidnoten.
Gewoon 54 euro! Echt niet grappig meer.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:35

_Linda schreef:
Ik meld mij ook weer eens even Lachen .

Momenteel ben ik nog druk bezig met de studie, in juni of augustus 2009 zal ik afgestudeerd zijn. Dan wil een tijdje naar het buitenland gaan. Ik droom al jaren van Canad. Het lijkt me een fantastische leerzame ervaring om voor een paar maandjes ergens te gaan werken op een boerderij (tegen kost en inwoning). M'n voorkeur gaat uit naar de kant van British Columbia / Alberta. Heeft er toevallig iemand een dergelijke werkervaring? En hoe heb je het dan aangepakt?

Ik was mij wel aan het bedenken, dat als ik vertrek (zal dan of per juli worden of per september), ik mogelijk precies in de winter daar zal zitten. Dat is misschien een klein nadeeltje m.n. qua vinden van werk en dat werd me ook al gezegd. Dus ik ben aan het denken om eerst ergens naar de USA te gaan en dan in het voorjaar (of iets eerder, zodat ik een stukje winter en voorjaar daar kan zijn) omhoog te gaan richting Canada.

Over 2 weekjes vertrek ik voor werk op een stal Lachen
Ook in de winter dus, alleen zit ik in Ontario het oosten dus, en het schijnt daar mee te vallen met de kou.
Ik ben via www.yardandgroom.com aan een stal gekomen die working students zocht.
misschien dat je daar wat kunt vinden Lachen

Het gaat trouwens echt al snel, over 13 dagen zit ik al in het vliegtuig!!
SPANNEENNDDD Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:58

@ann, zo dat is gaaf zeg! Ga je een blog bij houden?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:00

Jup! de link staat in mijn onderschrift Lachen
(Gemaakt door mijn broer Vork)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:02

Super, Annn! Ik heb je blog even toegevoegd aan m'n favorieten. De blog ziet er goed uit.

Ik las net op een site dat het ergens een keer -60C was geweest, dat was dan ook wel erg extreem voor die plek Knipoog . Maar de winter lijkt mij daar ook zeker een bijzondere ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:21

mooie website, ik voeg m ook toe aan favo. ben gek op verhalen uit het land waar ik ooit oud ga worden!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:28

Mooie website Annn. Die eevita..... grijns. Ik zie je droom nog wel uitkomen.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:09

Edit: *Verkeerde topic Clown

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:45

Ik zit ook sinds een paar weken..met het gedachte om naar Canada te gaan!
Maar dan ook richting Familie die echt fries spreken..
En al jaren in Canada wonen! Lachen

Maarja, m'n vader moet eerst kunnen in de zomervakantie.

En heb ook begrepen dat je beter ergens in Augustus kan gaan want in September ligt er al sneeuw!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:53

Waar in Canada woont je familie, Siggislief? Wij hebben toch behoorlijke winters in Alberta en zowel dit als vorig jaar geen sneeuw in September. Trouwens, wat dat betreft kun je nog een sneeuwbui hebben in Juli of augustus hier. In het verleden heeft er elke maand van het jaar weleens een paar dagen sneeuw gelegen. Heel onvoorspelbaar dus.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:53

Volgens mij vlakbij Vancouver, m'n Oma heeft wel verteld waar maar dat was toch wel een moeilijk iets!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:55

Vancouver heeft een zeeklimaat, net als Nederland dus de kans dat je daar minder sneeuw hebt is wel groter. Spannend hoor, als je gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:41

ligt er al sneeuw in Alberta inmiddels?
Had t vandaag weer eens op mijn werk over canada, we hadden het over grote auto´s dodges enzo. Ik liep eens downtown edmonton, en stond te wachten bij een kruispunt. Komt er een dodge aanrijden, zo grote auto had ik nog nooit gezien Cool

In die auto een grote stoere vent, compleet met tatoo. nou Dan heb je aan mij een goede, zo´n auto en dan zo´n stoere vent. Ik smelt.
Een seconde later zie ik het volgende , een schattig klein rothondje op z´n schoot!! ROFL
echt zo grappig!!

echte geweldig!

wat doe ik in godsnaam in nederland Tong uitsteken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 08:48

Ik heb weleens zo'n grote stoere vent uit zo'n gigantische pickup zien stappen ... leek héél wat! Komt ie d'r uit, was het wel een brede, gespierde gozer, maar ook heel klein. Ik was verbaasd dat ie geen trapje nodig had om in dat ding te klimmen. Weg effect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:21

MoniqueT schreef:
Ik heb weleens zo'n grote stoere vent uit zo'n gigantische pickup zien stappen ... leek héél wat! Komt ie d'r uit, was het wel een brede, gespierde gozer, maar ook heel klein. Ik was verbaasd dat ie geen trapje nodig had om in dat ding te klimmen. Weg effect!

ROFL

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:20

eevita schreef:
ligt er al sneeuw in Alberta inmiddels?
Had t vandaag weer eens op mijn werk over canada, we hadden het over grote auto´s dodges enzo. Ik liep eens downtown edmonton, en stond te wachten bij een kruispunt. Komt er een dodge aanrijden, zo grote auto had ik nog nooit gezien Cool

In die auto een grote stoere vent, compleet met tatoo. nou Dan heb je aan mij een goede, zo´n auto en dan zo´n stoere vent. Ik smelt.
Een seconde later zie ik het volgende , een schattig klein rothondje op z´n schoot!! ROFL
echt zo grappig!!

echte geweldig!

wat doe ik in godsnaam in nederland Tong uitsteken

Hondje hebben wij ook, auto ook zij het een lichte versie. Verder geen overeenkomsten, grijns. Die auto gaat hier met onze kids over ons veld, schuurt langs takken e.d. Auw auw dus voor de auto maar da's het risico van het vak.

*edit: en thank god nog geen sneeuw, wil je nou wel eens ophouden? (grijns) Het word wel al flink koud en de klok gaat hier vanacht ook terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:43

is toch leuk, een beetje sneeuw?? Knipoog

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:43

Morgen stap ik in het vliegtuig Nagelbijten / Gniffelen
Moet 2 keer overstappen, ben alleen en heb nog nooit gevlogen.. HELP Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:58

Annn schreef:
Morgen stap ik in het vliegtuig Nagelbijten / Gniffelen
Moet 2 keer overstappen, ben alleen en heb nog nooit gevlogen.. HELP Huilen van het lachen

Geen help joh, gewoon genieten!! Komt helemaal goed
veel plezier en hou je ons op de hoogte van je avonturen?

edit, oja via je blog!

have fun!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:02

Zou ook graag een keer naar Canada willen Lachen lijkt me zo onwijs gaaf!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:19

Ja, ik ga mij hier ook melden. Ik ben in 1999 in Canada geweest om 2 maanden stage te lopen op een boerderij (deed opleiding veehouderij). Het was echt een geweldige tijd. Ik kwam aan in maart dus er lag nog volop sneeuw en de temperatuur erg laag. Het is gebeurd dat het -20 was toen ik 'sochtends aan het werk ging. En toch is dat een hele andere kou dan hier en in nederland. Het voelde veel warmer aan.
Het plaatsje waar ik zat heet Lacombe, iemand die het kent? Het ligt iets boven Red Deer, ergens tussen Calgary en Edmonton in. Ik heb natuurlijk ook nog een week vakantie gehouden om wat meer van het land te zien. Heb toen een rondritje gemaakt richting Vancouver met een uitstapje naar USA.
En voor mensen die niet weten wat ze allemaal moeten gaan bekijken is Hell's gate een aanrader. Echt spectaculair om dat water zo onder je te zien stromen.
Ook het dorpje Hope is leuk om te zien. Vooral als je van Rambo films houdt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:49

Red Deer ken k wel Ja Lacombe niet echt.

Hell's gate, waar zit dat? Klinkt goed.