[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 16:38

balance schreef:
karuna schreef:
Volhouden. Maar het klinkt als eh wat zal ik zeggen een niet zo proffesioneel bedrijf. :n ik heb inmiddels toch best wat bedrijven over de vloer gehad maar allen netjes correct en bij twijfel zat ik er ook bovenop. Ook kwa bescherming van mijn spullen. :j

Bij de houtworm bestrijding is er bij terughangen een schilderij glas gesneuveld. Jammer maar het is netjes afgehandeld financieel.

Maar ik herken het wel. Ik ben echt gesloopt als er anderen bezig zijn, omdat ik er boven op zit en ongeveer elke handeling van ze check of het wel klopt. }> En ook niet schroom dat te melden.

Logisch dat je balken zichtbaar wilt houden. En ja het is sneller als je simpelweg op de balken schroeft dan tussen de balken moeten prutsen.

Maar geen materiaal bij zich hebben. Dat is echt onprofessioneel 8)7 maar aan de andere kant als ze het willen kopen heb je wel goed nieuw materieel wat ze gebruiken. En het zijn toch hun eigen uitgaves. :P zij breken hun nek als ze vallen toch

Hier wil ik toch even op reageren. Ik weet niet hoe dat in Frankrijk geregeld is, ongeval van derde op jouw terrein?

Hi Balance, nou daar hebben wij ook over zitten denken, what if. Ik zat bijv te denken, wat als die vrachtwagen omgekukelt was, is dat dan onze fout, of de zijne? Hij kon gewoon niet goed rijden. Hij was ook helemaal gestresst. Moeten wij zorgen voor een goede oprit of moet hij goed kunnen sturen?

Ik denk persoonlijk dat het allemaal een verzekeringskwestie zou zijn geweest, wij zijn uiteraard verzekerd en dat bedrijf ook natuurlijk. En de verzekeringen zouden het wel uitgezocht hebben en of zij of wij zouden dan ten hoogste je eigen bijdrage kwijt zijn geweest en dat is een paar honderd euro.

Maar in dit geval hebben we alles op camera staan en die chauffeur volgde gewoon de aanwijzingen van zowel Erwin die stond te wijzen als de werkman die stond te gebaren, niet op. Ik kan er nu wel om lachen, je zult/jullie zullen het van het weekend wel zien in het filmpje. Pfff wat een avontuur.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 09:26

Balance ik heb je interessante vraag nog even uitgezocht, ook voor anderen die in Frankrijk wonen misschien interessant:

Als een vrachtwagen tijdens een levering op uw erf in Frankrijk schade oploopt door toedoen van de chauffeur, is doorgaans de chauffeur zelf aansprakelijk voor de ontstane schade. Dit geldt vooral als de schade het gevolg is van nalatig of roekeloos gedrag van de chauffeur, zoals het overtreden van verkeersregels of onoplettendheid. In veel gevallen zal de werkgever van de chauffeur echter aansprakelijk zijn voor schade veroorzaakt door zijn werknemer tijdens de uitvoering van zijn werkzaamheden.

De schade wordt meestal gedekt door de verplichte wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) van de vrachtwagen. Deze verzekering dekt schade veroorzaakt door het voertuig aan derden, waaronder schade aan uw eigendom.

Heel ander onderwerp.
Voor dames die geïnteresseerd waren in de strapless sport-bh.

Ik heb ze gisteren binnen gekregen. Niet de kleuren die ik besteld had, maar het is uit China hè, dus ik ga het niet terugsturen. De maat lijkt goed, maar ik had het strakker verwacht, dus misschien had ik toch small moeten nemen ipv medium. Ik vind het ook wat ruim op de boezem zelf, zal ik maar zeggen.

De belangrijkste vraag? Geeft het steun. Dat weet ik pas echt als ik ga paardrijden natuurlijk, maar ze hebben wel de springtest doorstaan. Hahaha, ik heb staan huppen uiteraard. En het doet geen zeer.

Volgende vraag, blijft het zitten? Hmja dat wel, maar ik denk dat dames die meer dan A hebben, er minder tevreden over zullen zijn. Ik heb namelijk het gevoel dat de bovenband niet zoveel grip heeft als beloofd werd. En met flink sporten weet ik niet of dat houdt.

Ben ik er blij mee? Jaaaaaa! Geen druk op mijn nek, heerlijk!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:48

Lang leve de strapless BH :D
Niks voor mij, hoor, ik zou dat gevoel niet kunnen verdragen : ik zou dat ding constant voelen afzakken naar lagere regionen, denk ik.
Maar ik ben dan ook iemand die gráág een BH draagt. Veel vrouwen lijken dat meer een gesel te vinden, dan een zegen, heb ik al willen opmerken. Maar ik vind het dus net prettig dat alles op de gewenste hoogte blijft zitten (hangen ;) ).

Maar, zoals je schrijft, iemand met meer dan een A-cup, gaat niets hebben aan zo'n strapless bij het paardrijden, denk ik zo.

Wat een ellende en stress met die werkmannen !
Wel goed dat je zo je standpunt kan en durft verdedigen. Zelf ben ik altijd nogal een dutske en ik laat me altijd veel te gemakkelijk doen. (En dan is het nu op mijn 60ste al zóóóveel beter, dan op mijn 16de !)
Voor zulke zaken steun ik dus graag op mijn man, die dan wel heel mondig is, maar toch ook dikwijls te braaf en te zacht (en vooral te goedgelovig, waar ik dan net de wantrouwige ben).

Als jij nog maar 54,50 kg weegt, dan ben je toch wel érg slank, niet ?
Hoe groot ben je dan ?

Wat je daar schreef over quarters en ijslanders ... ja, die hebben de reputatie cool te zijn.
Moeder quarter hier is best wel erg cool, behalve als ze emotioneel wordt. Dan kan ze helemaal van haar melk zijn (bv. als ze denkt dat haar 'kudde' of haar dochter in gevaar zijn).
Dochter quarter is bij ons geboren en ze heeft dat echt al van als ze een pril veulen was, dat schrikkerige.
IJslanders zijn naast dat ze meestal cool zijn, ook dikwijls erg sensitief. En laat de onze net dát zijn ;)

Ik vind het wel gek, we hebben hier diverse dieren (gehad), die allemaal een beetje een trauma in zich dragen/droegen. Tot onze twee katten toe ...
Mijn man zou eens graag een ongecompliceerd dier hebben, dat graag in zijn gezelschap is. Op dit moment hebben, op de twee quarters na, al onze dieren schrik van hem, ocharme.

CrazyCat

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:12

Strapless sport bh. Daarvan ontgaat me het nut eventjes moet ik zeggen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 13:37

CrazyCat schreef:
Strapless sport bh. Daarvan ontgaat me het nut eventjes moet ik zeggen.

Vanwege nekartrose verdraag ik niets in mijn nek. Zeker geen sport-bh's. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar iets dat met paardrijden wel ondersteunt maar niet in mijn nek trekt. En iemand hier in het topic had dé oplossing. Vandaar!

@Marilu, hahaha, als de bh afzakt naar lagere regionen kan ie mooi dienen als buikband ;-) Ik heb bh's idd altijd een straf gevonden, vreselijk, nog nooit een fijne kunnen vinden die ik niet voelde en later in leven kreeg ik dan dat auto-ongeluk en toen daardoor al heel vroeg nekartrose en kon ik die krengen niet meer verdragen. Dus had ik dan wel gewone strapless soms bij gelegenheden waarbij "los in het hok" not done was. Maar sport strapless wist ik niet dat het bestond tot een paar weken geleden ik het hier in het topic gooide.

Ja, ik vind zeker dat je voor jezelf moet opkomen en ja, nee zeggen is een moeilijk ding, maar toch ben ik een aantal jaren geleden mondiger geworden en nu lust ik ze rauw, hahaha. Werkt heel bevrijdend moet ik zeggen.

Ik ben denk ik niet érg slank. Voor een vrouw van 61 jaar en 1,63 m berekend op BMI zou een gezond gewicht tussen de 48,8 kg en 65,7 kg liggen. Maar je kunt aan mijn filmpjes denk ik zien dat ik niet érg slank ben. Maar ik heb behalve mijn nek (en 100 andere dingen) ook behoorlijk last van mijn linkerheup en ik ging weer richting 60 kilo (was bijna 59) en dat merk ik gewoon enorm. Dus de dag na kerst de knop om en het gaat goed met lijnen. Erg blij (en trots) dat het lukt. Ik doe het samen met een vriendin en we zijn allebei erg opgeknapt ook in het hoofd. Zij is nu 6 kilo kwijt en ik 4+. Zij wil er nog 6 tot 10 kwijt, ik niet, het gaat goed zo, maar ik blijf me dagelijks wegen en recepten en ideetjes met haar delen om haar te helpen nog meer kwijt te raken.

Mooi om te lezen dat alle dieren hun eigen karakters hebben en hun eigen ballast en rugzakje dat ze meedragen ook al vanaf veulen zit een uniek karakter erin. En daar hebben wij mensen maar rekening mee te houden.

En wat je schrijft zou wel heel fijn zijn ja, een ongecompliceerd dier. Hier ook vaak moeilijkheden omdat we de meeste dieren uit het asiel halen en ze dus al een verleden hebben. Ook hier de mannelijke helft die daar best mee kampt. Vanmorgen hadden we een klein doorbraakje, Zozo kwam zelf praten met Erwin en kwam om een aai vragen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 18:22

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 20:03

Komt nogal amateuristisch over van dat bedrijf. Gelukkig alles voor nu opgelost.
De fibre palen werden in de Tarn ook door Moldaven geplaatst.
Bij ons in de Lot et Garonne is de grond kurkdroog momenteel. Kan er zo met de auto overheen rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 20:12

Tinka schreef:
Komt nogal amateuristisch over van dat bedrijf. Gelukkig alles voor nu opgelost.
De fibre palen werden in de Tarn ook door Moldaven geplaatst.
Bij ons in de Lot et Garonne is de grond kurkdroog momenteel. Kan er zo met de auto overheen rijden.

Ik vind het ook niet erg fraai allemaal. Ik weet niet of alles nu opgelost is, we hebben nog geen gipsplaten gehad.

Ik had wel begrepen dat Polen veel in West-Europa werken, maar Moldaven had ik nog niet van gehoord.

Dat is prettig idd dat de grond nu droog is bij jou, dat is met alles wel een heel stuk makkelijker. Hier droogt het nu op waar je bij staat. Dus we hopen bij een volgende vrachtwagenlading dat het dan beter gaat, maar ik hoop dat het een andere chauffeur zal zijn.

99% van het ijzerwerk voor de gipsplaten zit er nu op. Ze hebben vandaag precies iets van 5m2 niet afgekregen. En ze hebben dwars voor een raam richels gemaakt, dus dat moet maandag nog anders.

We gaan het meemaken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 20:20

O en we komen er net achter dat ze een ladder van ons gemold hebben. Ze willen ook een ladder met 2 etapes of ze die van ons mochten lenen. Ja dan ben je de banketstaaf niet natuurlijk, maar nu komt Erwin er net achter dat de voet van de ladder is afgebroken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 20:24

Tis wat hè benieuwd welke issues jullie nog gaan tegenkomen, want zoals je zelf al zegt, dat bedrijf komt aardig amateuristisch over. Succes!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 20:31

SjonnieZ schreef:
Tis wat hè benieuwd welke issues jullie nog gaan tegenkomen, want zoals je zelf al zegt, dat bedrijf komt aardig amateuristisch over. Succes!

Waar we het meest mee in de knoop zitten is onszelf eigenlijk. We hebben in geen 100 jaar klussen door een ander laten doen, we doen alles zelf, we laten nooit iets door een ander doen, op een septic tank ooit na. En dat doen we omdat we zelf enorm zorgvuldig met spullen omgaan. Erwin is een enorme perfectionist en superzuinig op zijn zaken. En wij gaan gewoon niet zo om met dingen zoals zij dat doen. Er ligt voor een fortuin al aan schroeven die ze hebben laten vallen en gewoon niet oprapen. Hun gereedschap ligt overal, nieuw gereedschap ook allemaal gekocht voor deze klus want ze kwamen zonder nix hier aan. Bouwlampen ook nieuw gekocht liggen gewoon opzij gepleurd weet je wel, van die dingen. Ze ruimen hun vuil niet op, dus koekverpakkingen, fruitschillen liggen gewoon verspreid. Ze donderen ook gewoon een moker van een steiger af omdat ze geen zin hebben eerst naar beneden te klimmen en hem weg te leggen, een herrie dat wil je niet weten. Echt jammer, maar goed, als het eind resultaat maar mooi is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 21:55

Wat een gedoe zeg, even je dak laten isoleren :oo |(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 22:06

Ja, echt het voelt ook gelijk als de eerste en laatste keer dat we werk laten doen. Alles waar we voor vreesden, gebeurt ook. En als je het zelf doet gaat het allemaal anders en als je zelf iets kapotmaakt, ik het ook niet leuk, maar toch anders dan dat een ander het kapotmaakt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:32

Ja, dat is natuurlijk ook wel heel begrijpelijk. Ladder mogen ze mooi betalen. Tenminste, ik liet hem betalen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:04

Heb de video ook met verbazing bekeken. Wat een bende zeg. Hoe jullie gazon zo vernield werd, is ook geen lachertje. Nu maar hopen dat ze het effectieve werk gewoon wél netjes doen. Maar ik moet bekennen dat ik mijn vertrouwen in dit bedrijf ook al flink verloren zou hebben. Wat een ellende.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:49

Nou ik laat ook wel eens iets maken maar die maken er dan niet zo’n bende van Monique, dus hoewel het mss wat onwennig is voor jullie, is dit echt niet zoals het hoort.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:04

Jeetje wat klinkt dit als een soort van nachtmerrie. Mensen over de vloer is al vreemd voor jullie maar dan ook nog eens op deze manier is wel echt belachelijk. Ik ben wel benieuwd of zij het überhaupt als een ding zien dat de ladder niet meer heel is. Als ze met de andere spullen zo omgaan, biedt dat toch weinig hoop eigenlijk.
Hoe lang zou deze klus moeten gaan duren?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 08:52

balance schreef:
Ja, dat is natuurlijk ook wel heel begrijpelijk. Ladder mogen ze mooi betalen. Tenminste, ik liet hem betalen.

En Balance, het is ook nog eens Erwins lievelingsladder, hahaha, ja dat kan ook nog, hij heeft hem al 20 jaar en hij is van Altrex dus goed merk en niet te zwaar, wel lang, 2 delen, kan in een A etc. Dus hij heeft er zwaar de pest in. We hebben grotere en kleinere ladders, maar deze is favo.

Kaatastrof schreef:
Heb de video ook met verbazing bekeken. Wat een bende zeg. Hoe jullie gazon zo vernield werd, is ook geen lachertje. Nu maar hopen dat ze het effectieve werk gewoon wél netjes doen. Maar ik moet bekennen dat ik mijn vertrouwen in dit bedrijf ook al flink verloren zou hebben. Wat een ellende.

Ja Kaat, idd het is wel echt even erg slikken. Maar ja, we roeien maar zoveel mogelijk met de riemen die we nu hebben. Ik denk als we heel erg op ons achterste poten gaan staan, dat er een ander team gestuurd moet worden en hoelang moeten we daar dan op wachten.

SjonnieZ schreef:
Nou ik laat ook wel eens iets maken maar die maken er dan niet zo’n bende van Monique, dus hoewel het mss wat onwennig is voor jullie, is dit echt niet zoals het hoort.

Ik hoop idd dat dit uitzonderingen zijn, SjonnieZ en dat niet iedereen dit hoeft mee te maken die in Frankrijk wat laat verbouwen. Het is vooral de desintresse heb ik het gevoel. Ik weet nog van 25 jaar geleden, dat ik netjes omging met de spullen van mijn werkgever. En naar klanten toe ben je op alle mogelijke manieren beleefd. Deze mensen hebben dat niet meegekregen bij hun opvoeding, heel bijzonder. Hun normen en waarden zijn duidelijk anders dan die van ons.

Muga schreef:
Jeetje wat klinkt dit als een soort van nachtmerrie. Mensen over de vloer is al vreemd voor jullie maar dan ook nog eens op deze manier is wel echt belachelijk. Ik ben wel benieuwd of zij het überhaupt als een ding zien dat de ladder niet meer heel is. Als ze met de andere spullen zo omgaan, biedt dat toch weinig hoop eigenlijk.
Hoe lang zou deze klus moeten gaan duren?

Inderdaad, Muga, ik overweeg dan ook om me volgende week op te sluiten in de camper, zodat ik in ieder geval de herrie niet hoor. Maar wat ook onhandig is, is dat nu bij dat ene stuk vloer die isolatie weg moest, dat de kamer eronder nu heel koud is, echt merkbaar kouder en de vorige bewoners hebben planken als vloer/plafond getimmerd met 1 cm tussen elke plank. Geen idee waarom je dat zou willen, misschien voor uitzetten, maar het is niet gebruikelijk. Daar komt veel stof doorheen. De kamer eronder is de slaapkamer. En laat de slaapkamer nu ook mijn werkplek zijn. Ik had gisteren enorm geïrriteerde ogen door het glaswol stof, en ook in mijn nek kreeg ik bulten alsof ik gestoken was, jeuken, verschrikkelijk, maar dat is allemaal dat glaswol stof. Dus ook dat is niet echt fijn.

De ladder hebben ze gezegd dat ze de voet gaan repareren. Erwin heeft met ze gewhatsappt.

En ze verwachtten er 2 weken over te doen, dus nu nog 1,5 week, maar dat zou mij verbazen. Wij zijn uitgegaan van 3 weken.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 12:18

Heb ook het filmpje gezien.
Dat een en ander niet goed georganiseerd is en dat de werklui niet op mekaar ingesteld zijn, is duidelijk.

Wel had ik te doen met de man van de camion. Het is volgens mij niet zijn schuld dat hij de grond kapotgereden heeft. Een zware vrachtwagen, die dan ook nog eens goed geladen is en die op natte kleiachtige grond moet manoeuvreren ... ik denk dat een kapotte gazon dan nog het minst van je zorgen is op zo'n moment. En die gazon herstelt zich wel !
Ik had in ieder geval plaatsvervangend de poepers toen hij daar richting beneden dreigde te kukelen.

Verder inderdaad erg spijtig van alle grote en kleine misverstanden en 'wantoestanden'. Geen geschikt materiaal bij hebben, is echt wel een no go ! En dan ook nog een bestelling die niet compleet is ...

Ik vraag me alleen af of het er de dag van vandaag in België beter of vlotter aan zou toe gaan ... Ik vrees van niet !

Ik denk dat er tegenwoordig minder Polen in West-Europa werken, omdat ze in Polen zélf met werklui te weinig dreigden te komen zitten.
Polen heeft zich erg opgewerkt de laatste jaren en het is daar nu ook een goed draaiende economie.
Polen, de mensen dan, hebben wel een goede reputatie in de bouw, denk ik. Harde werkers wordt toch altijd van hen gezegd.

Het zullen nu andere nationaliteiten zijn die hun kans wagen om een mooie cent te verdienen in West-Europa, zoals je daar noemt, de Moldaviërs.
Hier in België zie ik bij de bouwwerven ook veel camionettes van Slovaken en van Bulgaren.
Van Moldaviërs weet ik niet of zij ook al in België aan de slag zijn.

Veel moed in ieder geval, Monique, om de duurtijd van de werkzaamheden uit te zitten !
Hopelijk kunnen jullie binnen een jaar lachen met de 'avonturen' die jullie nu meemaken !

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 14:05

Ik zou ze wel kenbaar maken dat ze hun rotzooi achter hun kont op moeten ruimen.
Dat is toch niet meer dan normaal, ff je afval in een prullenbak en je vloer schoon voor de volgende dag.
Met verbazing zitten kijken en lezen, sterkte de komende weken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 15:41

Ik vraag me af of die ladder gerepareerd kan worden, Monique. Die zijn van aluminium. Maar waarschijnlijk kan wel een stuk van de ladder vervangen worden. Ik kan me goed voorstellen dat Erwin ervan baalt; Altrex zo ongeveer het duurste merk dat er is.
Was het niet mogelijk om beneden op straat al te lossen? Wateen gedoe zeg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:52

Echt vervelend Monique :(:)

Wat betreft buitenlandse werkers hebben we hier in Denemarken veel Roemenen en mensen uit Letland. Maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn in Frankrijk

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 17:06

Marilu schreef:
Heb ook het filmpje gezien.
Dat een en ander niet goed georganiseerd is en dat de werklui niet op mekaar ingesteld zijn, is duidelijk.

Wel had ik te doen met de man van de camion. Het is volgens mij niet zijn schuld dat hij de grond kapotgereden heeft. Een zware vrachtwagen, die dan ook nog eens goed geladen is en die op natte kleiachtige grond moet manoeuvreren ... ik denk dat een kapotte gazon dan nog het minst van je zorgen is op zo'n moment. En die gazon herstelt zich wel !
Ik had in ieder geval plaatsvervangend de poepers toen hij daar richting beneden dreigde te kukelen.

Verder inderdaad erg spijtig van alle grote en kleine misverstanden en 'wantoestanden'. Geen geschikt materiaal bij hebben, is echt wel een no go ! En dan ook nog een bestelling die niet compleet is ...

Ik vraag me alleen af of het er de dag van vandaag in België beter of vlotter aan zou toe gaan ... Ik vrees van niet !

Ik denk dat er tegenwoordig minder Polen in West-Europa werken, omdat ze in Polen zélf met werklui te weinig dreigden te komen zitten.
Polen heeft zich erg opgewerkt de laatste jaren en het is daar nu ook een goed draaiende economie.
Polen, de mensen dan, hebben wel een goede reputatie in de bouw, denk ik. Harde werkers wordt toch altijd van hen gezegd.

Het zullen nu andere nationaliteiten zijn die hun kans wagen om een mooie cent te verdienen in West-Europa, zoals je daar noemt, de Moldaviërs.
Hier in België zie ik bij de bouwwerven ook veel camionettes van Slovaken en van Bulgaren.
Van Moldaviërs weet ik niet of zij ook al in België aan de slag zijn.

Veel moed in ieder geval, Monique, om de duurtijd van de werkzaamheden uit te zitten !
Hopelijk kunnen jullie binnen een jaar lachen met de 'avonturen' die jullie nu meemaken !

Hi Marilu, interessant te lezen dat er meer Bulgaren en Slowaken naar West-Europa komen om te werken. Onze Moldaven rijden wel in een Bulgaarse bus trouwens. Dus dat heeft toch allemaal met elkaar te maken.

En we kunnen goed relativeren, paniek hebben we weinig, het is alleen goed zaak de werkzaamheden nauwkeurig te volgen en in te grijpen waar nodig. Als het eindresultaat maar fraai is.

De meneer van de vrachtwagen volgde tot 3 keer toe niet onze aanwijzingen op, zowel met gesproken taal als met gebaren, dus als het erop aan had gekomen, denk ik niet dat het op ons neer zou zijn gekomen. Maar heel vaak met zulk dingen doen de verzekeringen samsam. Ik hoop alleen dat hij niet ook de gipsplaten moet komen brengen.

boyca schreef:
Ik zou ze wel kenbaar maken dat ze hun rotzooi achter hun kont op moeten ruimen.
Dat is toch niet meer dan normaal, ff je afval in een prullenbak en je vloer schoon voor de volgende dag.
Met verbazing zitten kijken en lezen, sterkte de komende weken.

Hey Boyca, Erwin is een stille opvoedingstocht begonnen. Hij heeft voor de peuken een bakje met water neergezet en daar hun oude peuken allemaal in verzameld. Moet je voorstellen dat er brand uitbreekt door die schatjes die hun peuken op houten vloeren kwakken... Overigens willen wij helemaal niet dat er gerookt wordt in ons huis, maar goed, dat laten we maar van ons afglijden, maar gevraagd hadden ze ht niet.
De tafel die ze gemaakt hadden van platen die wij op zolder hebben staan van een meubel, hebben we vervangen door een ander "tafelblad". Het meubel moet weer in elkaar zetbaar zijn en graag zonder koffievlekken en zo.
Ze zaten op emmers die wij ter bescherming over lampen hadden gezet. In het slaapkamerplafond zitten spots ingebouwd die nu kaal uitsteken. Daar had ik dus emmers overheen gezet. Die hebben ze weer weggehaald en als stoel gebruikt. Maar toen ik zaterdag zat te werken in de slaapkamer eronder, schopte eentje dus tegen die spot en verschoof het ligt helemaal.
Dus hopen dat ze deze stille hintst allemaal oppakken.

balance schreef:
Ik vraag me af of die ladder gerepareerd kan worden, Monique. Die zijn van aluminium. Maar waarschijnlijk kan wel een stuk van de ladder vervangen worden. Ik kan me goed voorstellen dat Erwin ervan baalt; Altrex zo ongeveer het duurste merk dat er is.
Was het niet mogelijk om beneden op straat al te lossen? Wateen gedoe zeg.

Erwin heeft er een hard hoofd in dat het repareerbaar is, tenzij je idd een heel deel vervangt. Als het repareren niet lukt, dan zal hun baas toch met geld over de brug moeten komen. En ja idd Altrex is het neusje van de zalm omdat Erwin met gereedschap graag erg goed materiaal heeft.

En ik heb idd net als jij ook voorgesteld om de komende gipsplaten te lossen aan de straat. Maar Erwin was niet helemaal overtuigd omdat de klei nu enorm snel droogt. Ht is hier nu echt zomer al! Ineens van de een op de andere dag. We gaan het zien.

Sintara schreef:
Echt vervelend Monique :(:)

Wat betreft buitenlandse werkers hebben we hier in Denemarken veel Roemenen en mensen uit Letland. Maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn in Frankrijk

O Sintara dat had ik niet verwacht dat Letlanders zover zouden afzakken om te werken. En ik denk zeker dat het niet overal zo hoeft te zijn. Misschien zelfs met andere Moldaven, dat het al anders zou zijn. Ik denk gewoon dat wij het niet zo erg getroffen hebben met deze boys.

Ik woon nu in ieder geval in de camper voor de komende tijd, waarschijnlijk tot we de vloer boven de slaapkamer gaan aanpakken. Ik schoot gisteren in een allergie-aanval door het stof en glaswolstof dat de slaapkamer in dwarrelt. Ik kreeg ook enorme bulten ervan in mijn nek en hals. En jeuken, tjemig. En vanmorgen bleef ik niesen. Dus we zijn even een autotoer gaan maken en nu hebben we de camper voor mij op het erf gezet en daar ga ik wonen dus waarschijnlijk minimaal 2 weken. Het is ook erg vervelend werken met zoveel herrie boven je hoofd.

O en verder gingen we tijdens het autotochtje met de honden wandelen, maar ik was de lijn van Zozo vergeten. Dus ik knoop een elastische spanband aan hem waar een haak aan zit. Ik sta de auto nog dicht te schuiven en Zozo trekt en wat er gebeurde weet ik niet, maar die haak slaat tegen mijn duim, nou, ik vind mezelf wel zielig. hahaha. Ik smeer telkens met arnica. Maar hij is nog dubbel zo dik.

Afijn, we hebben in ieder geval erg veel zin in het volgende traject als zij weg zijn, vloerbalken leggen, isoleren van de vloeren en Erwins kamer gaan maken.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:16

Klinkt allemaal als een heleboel hobbels in de weg. Laten we maar hopen dat jullie hier over een paar weken met een wijntje om kunnen lachen en blij zijn met het eindresultaat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 20:33

Nou lachen zullen we er niet om, maar we gaan ongetwijfeld enorm genieten van het resultaat.