Marilu schreef:Heb ook het filmpje gezien.
Dat een en ander niet goed georganiseerd is en dat de werklui niet op mekaar ingesteld zijn, is duidelijk.
Wel had ik te doen met de man van de camion. Het is volgens mij niet zijn schuld dat hij de grond kapotgereden heeft. Een zware vrachtwagen, die dan ook nog eens goed geladen is en die op natte kleiachtige grond moet manoeuvreren ... ik denk dat een kapotte gazon dan nog het minst van je zorgen is op zo'n moment. En die gazon herstelt zich wel !
Ik had in ieder geval plaatsvervangend de poepers toen hij daar richting beneden dreigde te kukelen.
Verder inderdaad erg spijtig van alle grote en kleine misverstanden en 'wantoestanden'. Geen geschikt materiaal bij hebben, is echt wel een no go ! En dan ook nog een bestelling die niet compleet is ...
Ik vraag me alleen af of het er de dag van vandaag in België beter of vlotter aan zou toe gaan ... Ik vrees van niet !
Ik denk dat er tegenwoordig minder Polen in West-Europa werken, omdat ze in Polen zélf met werklui te weinig dreigden te komen zitten.
Polen heeft zich erg opgewerkt de laatste jaren en het is daar nu ook een goed draaiende economie.
Polen, de mensen dan, hebben wel een goede reputatie in de bouw, denk ik. Harde werkers wordt toch altijd van hen gezegd.
Het zullen nu andere nationaliteiten zijn die hun kans wagen om een mooie cent te verdienen in West-Europa, zoals je daar noemt, de Moldaviërs.
Hier in België zie ik bij de bouwwerven ook veel camionettes van Slovaken en van Bulgaren.
Van Moldaviërs weet ik niet of zij ook al in België aan de slag zijn.
Veel moed in ieder geval, Monique, om de duurtijd van de werkzaamheden uit te zitten !
Hopelijk kunnen jullie binnen een jaar lachen met de 'avonturen' die jullie nu meemaken !
Hi Marilu, interessant te lezen dat er meer Bulgaren en Slowaken naar West-Europa komen om te werken. Onze Moldaven rijden wel in een Bulgaarse bus trouwens. Dus dat heeft toch allemaal met elkaar te maken.
En we kunnen goed relativeren, paniek hebben we weinig, het is alleen goed zaak de werkzaamheden nauwkeurig te volgen en in te grijpen waar nodig. Als het eindresultaat maar fraai is.
De meneer van de vrachtwagen volgde tot 3 keer toe niet onze aanwijzingen op, zowel met gesproken taal als met gebaren, dus als het erop aan had gekomen, denk ik niet dat het op ons neer zou zijn gekomen. Maar heel vaak met zulk dingen doen de verzekeringen samsam. Ik hoop alleen dat hij niet ook de gipsplaten moet komen brengen.
boyca schreef:Ik zou ze wel kenbaar maken dat ze hun rotzooi achter hun kont op moeten ruimen.
Dat is toch niet meer dan normaal, ff je afval in een prullenbak en je vloer schoon voor de volgende dag.
Met verbazing zitten kijken en lezen, sterkte de komende weken.
Hey Boyca, Erwin is een stille opvoedingstocht begonnen. Hij heeft voor de peuken een bakje met water neergezet en daar hun oude peuken allemaal in verzameld. Moet je voorstellen dat er brand uitbreekt door die schatjes die hun peuken op houten vloeren kwakken... Overigens willen wij helemaal niet dat er gerookt wordt in ons huis, maar goed, dat laten we maar van ons afglijden, maar gevraagd hadden ze ht niet.
De tafel die ze gemaakt hadden van platen die wij op zolder hebben staan van een meubel, hebben we vervangen door een ander "tafelblad". Het meubel moet weer in elkaar zetbaar zijn en graag zonder koffievlekken en zo.
Ze zaten op emmers die wij ter bescherming over lampen hadden gezet. In het slaapkamerplafond zitten spots ingebouwd die nu kaal uitsteken. Daar had ik dus emmers overheen gezet. Die hebben ze weer weggehaald en als stoel gebruikt. Maar toen ik zaterdag zat te werken in de slaapkamer eronder, schopte eentje dus tegen die spot en verschoof het ligt helemaal.
Dus hopen dat ze deze stille hintst allemaal oppakken.
balance schreef:Ik vraag me af of die ladder gerepareerd kan worden, Monique. Die zijn van aluminium. Maar waarschijnlijk kan wel een stuk van de ladder vervangen worden. Ik kan me goed voorstellen dat Erwin ervan baalt; Altrex zo ongeveer het duurste merk dat er is.
Was het niet mogelijk om beneden op straat al te lossen? Wateen gedoe zeg.
Erwin heeft er een hard hoofd in dat het repareerbaar is, tenzij je idd een heel deel vervangt. Als het repareren niet lukt, dan zal hun baas toch met geld over de brug moeten komen. En ja idd Altrex is het neusje van de zalm omdat Erwin met gereedschap graag erg goed materiaal heeft.
En ik heb idd net als jij ook voorgesteld om de komende gipsplaten te lossen aan de straat. Maar Erwin was niet helemaal overtuigd omdat de klei nu enorm snel droogt. Ht is hier nu echt zomer al! Ineens van de een op de andere dag. We gaan het zien.
Sintara schreef:Echt vervelend Monique
Wat betreft buitenlandse werkers hebben we hier in Denemarken veel Roemenen en mensen uit Letland. Maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn in Frankrijk
O Sintara dat had ik niet verwacht dat Letlanders zover zouden afzakken om te werken. En ik denk zeker dat het niet overal zo hoeft te zijn. Misschien zelfs met andere Moldaven, dat het al anders zou zijn. Ik denk gewoon dat wij het niet zo erg getroffen hebben met deze boys.
Ik woon nu in ieder geval in de camper voor de komende tijd, waarschijnlijk tot we de vloer boven de slaapkamer gaan aanpakken. Ik schoot gisteren in een allergie-aanval door het stof en glaswolstof dat de slaapkamer in dwarrelt. Ik kreeg ook enorme bulten ervan in mijn nek en hals. En jeuken, tjemig. En vanmorgen bleef ik niesen. Dus we zijn even een autotoer gaan maken en nu hebben we de camper voor mij op het erf gezet en daar ga ik wonen dus waarschijnlijk minimaal 2 weken. Het is ook erg vervelend werken met zoveel herrie boven je hoofd.
O en verder gingen we tijdens het autotochtje met de honden wandelen, maar ik was de lijn van Zozo vergeten. Dus ik knoop een elastische spanband aan hem waar een haak aan zit. Ik sta de auto nog dicht te schuiven en Zozo trekt en wat er gebeurde weet ik niet, maar die haak slaat tegen mijn duim, nou, ik vind mezelf wel zielig. hahaha. Ik smeer telkens met arnica. Maar hij is nog dubbel zo dik.
Afijn, we hebben in ieder geval erg veel zin in het volgende traject als zij weg zijn, vloerbalken leggen, isoleren van de vloeren en Erwins kamer gaan maken.