Ahhhh z'n bovenbenen ook echt, dat is wel wreed hoor
Marcella
Geplaatst: 09-02-22 17:53
Je moet eens weten als ik met scheermachine aan kwam. Waar ik met scheermachine stond mijn fjord ook die hoefde ik dan ook echt niet vast te zetten. Hij probeer er nog net niet in de machine te kruipen.
Maar Prairy vind jou ook best wel wreed hoor.
Prairy
Geplaatst: 09-02-22 19:07
En toch mag het iedere keer weer alleen niet te hoog
Maar, hij is ook wel erg blij dat ik nu een elektrische deken gebruik
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 17:57
Milko is gisteren in de tuin bezig geweest, die is weer netjes. Her en der nog extra sneeuwklokjes uitgestoken, die groeien hier in het wild.
Lekker warm weer vandaag, dinsdag was het zelfs 30 graden in de zon.
Helaas gaat het morgen weer regenen en wordt het een stuk kouder. Blijft de hele week zo. Balen, de modder was net een beetje opgedroogd bij de paarden, begint het weer van voor af aan.
En het kikkerdril begint te veranderen, krijgt een beetje vorm van een kikkervisje.
Holy moly, nu al 30 graden hoeft van mij nog niet hoor XD Gisteren was het hier tegen de 15, dat vond ik al heel wat! Maar stiekem wel lekker
Pandora2
Geplaatst: 10-02-22 19:41
Leuk de kikkervisjes ! They made it 30 graden is best een groot contrast inderdaad
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 21:10
Die 30 graden was alleen vol in de zon hoor, het was eigenlijk maar 15 graden en in de schaduw nog kouder. Het voelde ook niet als 30 graden, kon niet in een T-shirt zitten, meer als een graad of 20. In de zomer kan het best warm worden, maar een stuk minder warm dan aan de kust bijvoorbeeld.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 18:42
Gisteren een stukje over een deel overgroeid pad gelopen, ligt achter de ruïne vlakbij ons huis. Eindigt wel in een mooi weiland.
De paarden waren gisteren en vandaag een beetje schrikachtig door de wind, irritant, daardoor gooiden ze hun voer weer om. De hondjes vonden dat wel fijn, die konden lekker paarden voer eten.
Dat weiland is van de boer. Hij gebruikt het om te hooien.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-22 20:05
We zijn vanmiddag op de koffie geweest bij de boer. Die stomme Google maps stuurt je steeds over onverharde wegen die alleen met een 4x4 begaanbaar zijn. En zelfs over het weggetje achter ons huis dat helemaal niet begaanbaar is met een auto. Dat wist ik al, dus dacht zet hem aan als ik bij de plaats ben waar ie woont. En nog over wegen die niet bestonden. Uiteindelijk zijn we er toch gekomen, 20 minuten te laat. Handig was dat ie een Belg op bezoek had, die kon vertalen. En nadat ie weg was met translate en handen en voeten was het te doen. Hoewel ik de helft niet heb verstaan. We kregen een rondleiding over het bedrijf. Hij heeft 70 Limousin koeien en 5 stieren. Die stonden gewoon tussen de koeien. In de winter staan ze dus in een loopstal met uitloopje naar buiten.
En verder fokken ze labradors, samen met hun zoon. Ze hebben er wel 25. Wel allemaal lieve en sociale honden en mooi slank. Er waren ook puppy's.
Op de terugweg een andere route genomen, was iets langer, maar meer bekend. En we kwamen langs deze mooie waterval.
Hé onze koeien bij jullie in de buurt. Leuk dat je de buuf hebt ontmoet.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-22 20:56
De buuf hadden we al eerder ontmoet, toen ze hooi bij de koeien kwam brengen omdat haar man zijn rug had gebroken door een quad ongeluk. Het zijn trouwens niet onze buren, ze wonen ongeveer 5 km bij ons vandaan, maar zo kunnen wij dus niet rijden. Zijn koeien zijn wel onze buren
Een tijdje terug vroeg ik om advies over de wondjes tussen pathos zijn manen. Ik ben er nu wel zeker van dat het door teken komt. Haal er elke dag wel een paar af, heel irritant. Hij had gisteren ook ern grote bult (grote knikker) tussen zijn kaaktakken door een teek. Ik wil vandaag een pipet advantix over de manen verdelen. Maar zat er ook over te denken een deken met hals te kopen. Blijft dat een beetje zitten zodat het de manen bedekt?
Mungbean
Geplaatst: 24-02-22 14:21
He bah. Kun je stukken met hoog gras of onkruid maaien? Dat helpt vaak. Ik zou de neus en de benen inspuiten, ze lopen namelijk omhoog. Enkel de manen afdekken gaat dan niet helpen.
Ik denk dat ze in zijn manen gaan zitten als hij ligt te slapen. Al het gras is nu heel kort. Hij ligt op een vlak stuk waar afgemaaide varens liggen. Het is geen doen om dat weg te halen. Mercy heeft bijna nooit een teek. Angie wel, maar vnl. op het hoofd.