Curaçao 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:22

Nwktje schreef:
Nieuwe maatregelen voor de komende 10 dagen (vanaf 7 januari)
Avond klok 22:00-4:30
Horeca om 21:00 dicht
Truki pan van 17:00-21:00 open
Alle evenementen worden afgelast
Groepssporten mogen niet meer, sport scholen 50% capaciteit
Streven is om per 1 feb booster toe te voegen aan je vaccinatie bewijs als ik het goed begrijp (curacao hanteert 1G beleid bij evenementen)

Sinds wanneer? Want begin van de week was het avondklok vanaf 01.00 uur dacht ik enzo.

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:35

Staat er letterlijk in, vanaf 7 januari.. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:12

Ik bedoel waneer dat bekend geworden is aangezien er van de week al wijzigingen waren en nu blijkbaar weer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 01:33

Een paar foto’s met de onderwater camera.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 02:47

Zonnetje81 schreef:
Ik bedoel waneer dat bekend geworden is aangezien er van de week al wijzigingen waren en nu blijkbaar weer.

Sinds vandaag, ze zitten nu over de 1.000 besmettingen per dag. Ze promoten nu een 10 daagse “pauze”. Echte vaste pers momenten hebben ze vaak niet. Regels kunnen bewijze van elke dag veranderen daar.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 08:55

Prachtige foto's Germie en Zonnetje!

Over die maatregelen begin ik wel steeds meer te stressen :\ Eind januari moeten wij beslissen wat we gaan doen, anders verloopt de omboekgarantie.... Hopelijk is het na deze 10 dagen weer wat beter allemaal...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:44

Nwktje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Sinds vandaag, ze zitten nu over de 1.000 besmettingen per dag. Ze promoten nu een 10 daagse “pauze”. Echte vaste pers momenten hebben ze vaak niet. Regels kunnen bewijze van elke dag veranderen daar.

Dat blijkt want dinsdag was het nog wat anders. Maar deze regels zijn nog net te hebben als je voor zon zee strand snorkelen gaat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:44

WinSel schreef:
Prachtige foto's Germie en Zonnetje!

Over die maatregelen begin ik wel steeds meer te stressen : Eind januari moeten wij beslissen wat we gaan doen, anders verloopt de omboekgarantie.... Hopelijk is het na deze 10 dagen weer wat beter allemaal...

Ja ze moeten niet strenger worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:52

Hier nog een selfie van mij met een schildpad. Ik heb 45 minuten met het dier gedoken en het was eerst even bang voor mij, maar nadat het door had dat ik niets deed ging het gewoon zijn gang. En toen kon ik er gewoon naast gaan liggen.
Afbeelding

Verder een schildpad die ook niet bang was voor duikers, maar op afval zat. Dat lag er toch wel heel veel.
Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 17:08

Gaaf zeg, een selfie met een schildpad haha. Mooie foto's!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 13:48

Nwktje schreef:
Nieuwe maatregelen voor de komende 10 dagen (vanaf 7 januari)
Avond klok 22:00-4:30
Horeca om 21:00 dicht
Truki pan van 17:00-21:00 open
Alle evenementen worden afgelast
Groepssporten mogen niet meer, sport scholen 50% capaciteit
Streven is om per 1 feb booster toe te voegen aan je vaccinatie bewijs als ik het goed begrijp (curacao hanteert 1G beleid bij evenementen)

Vallen excursies eigenlijk ook onder evenementen?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:09

Ik vlieg 21-01, duimen dat het hier bij blijft!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:18

Spannend! Hopelijk heb je een mooie vakantie <3

Ik las dat de avondklok en sluiting horeca om 21u niet op ons resort geldt. Dus dat scheelt, kunnen we savonds iig op het resort nog wat drinken, mochten er tegen die tijd nog maatregelen gelden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:09

Ahw dank je! Dat klinkt ook fijn.
Wij redden het ook wel in de villa met zwembad maar toch wel erg leuk buitenshuis ook drankjes te kunnen doen. Ben eerlijk gezegd allang blij als we negatief getest en wel aankomen en dan ook de derde dag hebben gehad :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:17

In Lagun en omgeving was alles in december ook al om 9 uur dicht. Daar had je sowieso geen nachtleven. Was ook helemaal niet erg.

Die test op de 3e dag kost je zo een halve vakantiedag. Echt zonde van het geld en de tijd. Maar niemand vraagt naar de uitslag, dus wat je daarna ook doet, het maakt niet uit. Bij ons is niet eens een id gecontroleerd, het enige wat relevant was was het betalingsbewijs. Ze werken irritant traag, 2 personen per kwartier. De vrouw die het deed was wel heel aardig, een echte big mama, maar ja, daar heb je weinig aan als je op tijd staat. Je tekent officieel dat je in quarantaine gaat totdat de uitslag binnen is. Nou, dat hebben wij niet gedaan en dat is maar goed ook. We gingen om 10 uur, en pas ergens tussen 5 en 6 had ik een mailtje met de uitslag. Ondertussen had ik allang weer lekker gedoken. Was ook negatief, maar had je op een uitslag gewacht, dan was je de hele dag kwijt geweest en dat is ook weer enorm zonde. Nu was ik rond 12 uur weer terug en ben direct gaan duiken.
Maar dat testen heeft wel een negatief gevoel achtergelaten aan de vakantie. Pas op dag 4 had je vakantie en de voorpret was er helaas echt niet. En je bent dus een dag kwijt waarin je niet elders gaat duiken of een excursie gaat doen. Dus al met al kost het je zo 200-250 euro. Het meest zure was dat dit ineens 6 dagen voor vertrek veranderde. Dus het was niet bij boeken al zo. Ik weet niet of we dan wel gegaan waren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:00

Wij hebben 1,5 uur in de rij gestaan en heel de planning liep in de soep. Daardoor een dag zwembad gedaan ipv vroeg naar een strandje. Wij hadden om 14 uur de uitslag en 10 uur getest.

Het drukte erg op mijn humeur die onzekerheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:46

Halve dag???

Een half uur bedoel je zeker??

Langer heeft het voor mij echt niet geduurd...

En een planning op vakantie is natuurlijk sowieso heel Nederlands.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:06

Bij ons heeft het ook niet zo lang geduurt, denk ook een half uur, kleine 3 kwartier.

En Germie jij zegt leuk dat er geen haan naar kraait, nou geloof me als je positief test, dan krijg je echt wel wat te horen. Tuurlijk ze gaan er vanuit dat je negatief test en dan is er ook niks aan de hand. Maar ze hebben je gegeven dus bij een positieve uitslag kan je mij niet wijsmaken dat je vrij rond kan lopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:17

Nou ze nemen het niet zo nauw hoor, een nederlander in ons hotel was positief en liep op dag 3 alweer rond, ze bellen met je zei hij, hij zei dat hij geen klachten meer had en toen was het van: oh dan melden we je weer beter en kreeg hij zijn herstelbewijs.

Wij hebben echt 1,5 uur in de rij gestaan, ze was in haar uppie en een hulpje van niks, de wifi lag eruit. Laten we zeggen dat alles op island time gaat. Want we zaten daar en wederom net als in NL kreeg ik een dag van te voren een mail dat ze ivm de feestdagen eerder dicht gingen en dat we dan gewoon binnen konden lopen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:03

Hoi allemaal :) Ik lees al een paar maanden mee in dit topic, wij hopen eind maart weer een weekje naar Curaçao te gaan. Zijn er vaker geweest, maar de laatste keer (maart 2020) werd een week van te voren gecancelled ivm corona. Dus hopen we nu eindelijk in te halen :j

We durven eigenlijk nog niet te boeken.. Ivm alle corona veranderingen telkens.

Ik hoor jullie over testen op de 3e dag? Hoe zit dat precies? We zijn beiden volledig gevaccineerd en geboosterd.

En ik hoor verhalen over dat in het begin van de corona periode heel veel huurauto's van het eiland af verkocht zijn en het daarom lastig is een huurauto te krijgen. Hebben jullie daar ook problemen mee gehad?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:22

Wij hebben geen problemen gehad met de huurauto.

Hoe het zit met testen zal steeds veranderen, maar kan je heel makkelijk vinden op de website van de Nederlandse overheid.

Wij waren in oktober allebei volledig gevaccineerd maar moesten vooraf en na 3 dagen op eigen kosten een antigeen test doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:38

Huurauto heb ik meteen erbij geboekt.

Testen is steeds anders. Er is een tijdje geweest dat je met je qr code er gewoon in kon. Je koet vooraf testen en op dag 3 zoals het nu is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:35

Je moet wel een tijdstip reserveren voor die test op de 3e dag, dus je moet wel degelijk alles er omheen plannen. Ik heb mijn vakantie altijd gewoon volgepland, net als thuis. Dat is voor mij vakantie. Een dag niets doen is echt niets voor mij, dan word ik gek. We vlogen pas 's avonds terug en dan sta je gewoon weer om 5 uur op en gaat dan eerst maar wandelen, dan ontbijten, inpakken en dan begint het hangen voor velen. Ik heb toen nog 10km gewandeld.
Maar ook in de vakantie zelf wil ik niet een dag niets te doen hebben. Ik wil altijd de beschikking hebben over een duikfles om gewoon even te kunnen plonzen wanneer je wilt. En dan kan er best wat ad hoc tussendoor komen, maar nee, een dag niets doen doe ik niet. Die 3e dag was gewoon weg. Wij hadden om 10 uur dus die afspraak staan. Ik heb natuurlijk daar voor al een duik gemaakt, maar normaal lig ik rond 9 uur er allang weer in voor duik nr 2. Nu moest je eerst dus een half uur rijden naar die locatie, daar hebben we echt moeten wachten en toen weer terug. Ik denk dat het 1 uur was toen we terug waren. In die tijd had ik anders allang weer een duik gemaakt. En normaal gingen we 's morgens naar een andere locatie om te duiken. Nu dus niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:51

Zonnetje81 schreef:
Huurauto heb ik meteen erbij geboekt.

Testen is steeds anders. Er is een tijdje geweest dat je met je qr code er gewoon in kon. Je koet vooraf testen en op dag 3 zoals het nu is.

Was vorig jaar februari niets anders dan vorig jaar juli en nu...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:21

Met het inplannen van je vakantie kan je er dus rekening mee houden, hebben wij ook gewoon gedaan. Dat zal iedereen moeten doen die naar een land reist met zulke regels. Dat het tegen kan zitten kan overal gebeuren, je hebt wellicht gewoon wat pech gehad.

Zoals ik al eerder aangaf moesten wij voor alle drie de eilanden testen en zelfs nog een dag in quarantaine omdat de regels op de dag zelf veranderd waren. Heel vervelend en niet leuk, maar je weet toch dat er consequenties zijn in de huidige tijd.... ook niet leuk nee maar niemand kan er wat aan doen en je maakt toch zelf de keus in deze tijd te reizen. Dan kan je dus pech hebben.

Wij waren ruim 300 euro pp kwijt voor alle testen. Zuur geld, maar anders konden we de reis niet maken.