Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:04

Julianatoren hele maand oktober, is ook erg leuk

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:43

Hellendoorn was ook altijd met halloween aangekleed en hebben ook spookhuizen

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:52

Efteling gaat werken met rookzones :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:02

dalena schreef:
Efteling gaat werken met rookzones :)

Helemaal top!
Ik ben een voorstander.
Ben benieuwd of het ook echt gaat lukken in de praktijk.

Als ik zie bijvoorbeeld bij ons ziekenhuis, waar het rookvrij zou moeten zijn, dat het niet bepaald haalbaar is of gehandhaafd wordt.

Je wil als Efteling ook niet perse polite agentje gaan spelen.

Maar het initiatief vind ik positief!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:04

Lijkt me qua handhaving niet makkelijk, zeker in drukke wachtrijen niet, waar mensen toch al snel geneigd zijn om een sigaret op te steken. Maar ik sta wel helemaal achter het initiatief

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:11

Ik dacht echt dat je het had over Halloween, dat er bepaalde plekken met rook kwamen :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:31

sureido schreef:
Ik dacht echt dat je het had over Halloween, dat er bepaalde plekken met rook kwamen :')

Ik ook :')

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:34

Leuk topic, ik vindt de Efteling ook helemaal geweldig.

Afgelopen mei voor het eerst in Mega lange tijd weer geweest. Keer hiervoor was toen ze de huidige hoofdingang aan het bouwen waren en die is dik 20 jaar oud meen ik :-) Was een geweldige dag en wil absoluut weer vaker.

Helemaal nu ik zelf een dochter heb, zie mezelf als ze oud genoeg is echt al in sprookjesbos lopen bijvoorbeeld. Of een Leuk sprookjesjurkje kopen, mag ze van mij direct....mama is fan hoor.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:35

Omg hahaha :')
Ik ben weer lekker duidelijk. Ik geef het de schuld aan het flauwvallen gister :Y)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:37

risje schreef:
Leuk topic, ik vindt de Efteling ook helemaal geweldig.

Afgelopen mei voor het eerst in Mega lange tijd weer geweest. Keer hiervoor was toen ze de huidige hoofdingang aan het bouwen waren en die is dik 20 jaar oud meen ik :-) Was een geweldige dag en wil absoluut weer vaker.

Helemaal nu ik zelf een dochter heb, zie mezelf als ze oud genoeg is echt al in sprookjesbos lopen bijvoorbeeld. Of een Leuk sprookjesjurkje kopen, mag ze van mij direct....mama is fan hoor.

Wat leuk <3
Ik fantaseer daar over, hihi.
Heb geen kinderen en ben ook niet zwanger. Maar hoop wel ooit kinderen te krijgen en die worden uiteraard meegesleept naar de Efteling :+

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:03

dalena schreef:
risje schreef:
Wat leuk <3
Ik fantaseer daar over, hihi.
Heb geen kinderen en ben ook niet zwanger. Maar hoop wel ooit kinderen te krijgen en die worden uiteraard meegesleept naar de Efteling :+

Keek er zo anders naar nu, was echt bijzonder. Als kind heel veel geweest, woonde toen op half uurtje rijden. Nu andere kant van het land dus wat lastiger om even snel te gaan en ze is pas 8 maanden. Maar goed als ze oud genoeg is, gaan wij naar de Efteling. Of Heit nu mee wil of niet :D :D :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:24

Ik vind het een goed initiatief. In Disney in Florida is het al volledig rookvrij en bij universal was er nog 1 rook zone.
Roken in wachtrijen vind ik echt asociaal.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:33

Van mij mag het ook helemaal Rookvrij worden. Ik ga eens kijken naar helledoorn. Heb nu bij Ali eea spookding gekocht en hij loopt nu al met zijn pumpkin lampje rond

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:35

Hier ook blij met de aankondiging van het rookvrije! Laatst in de Apenheul paar mensen erop aangesproken, en als het beleid van het park duidelijk is, dan werkt dat wel. In de Efteling paar keer last gehad van rokers, maar als er geen beleid is, kan je er weinig mee. Nu dus wel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:08

caro29 schreef:
Van mij mag het ook helemaal Rookvrij worden. Ik ga eens kijken naar helledoorn. Heb nu bij Ali eea spookding gekocht en hij loopt nu al met zijn pumpkin lampje rond

Ik ben een paar jaar geleden met de kids geweest, het heette tijdens halloween ook heksendoorn
https://www.avonturenpark.nl/screams-2022/

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:33

Hier óók blij met een rookvrij park. Of in ieder geval rookvrije wachtrijen. Niets smeriger dan voor/ achter een roker staan terwijl je echt niet tegen die geur kan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:55

Mee eens, hele goede zet van de Efteling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:50

ik zie dit topic nu pas, maar zijn sindskort abohouders… *\o/*

Gaan dus graag even als vriend wat eerder thuis is van werk (of in de zomervakantie gewoon ‘s avonds).
Wel spijtig dat het eten vaak zo slecht is :j Want juist het idee van even wat lekkers halen en een paar attracties in is super :):)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:37

Eten slecht? Als in, ongezond of als in slechte kwaliteit?
Ik vergelijking met andere parken vind ik de Efteling juist een gevarieerd aanbod hebben en kwalitatief best goed.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:42

_Marjon_ schreef:
Eten slecht? Als in, ongezond of als in slechte kwaliteit?
Ik vergelijking met andere parken vind ik de Efteling juist een gevarieerd aanbod hebben en kwalitatief best goed.

Ik vind het ook al best uitgebreid qua eten. Het is geen Europa Park maar er is echt vanalles als je een beetje kijkt. Ik hou echt van die visburgers bij fabula. En Polled keuken is ook altijd lekker. Oooh en de poffertjes <3 verder broodje gehaktbal en bij de pagode is ook heerlijk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:50

haha ik sta wel open voor suggesties hoor! maar tot nu toe valt het altijd een beetje tegen. Ok, het is wel voorspelbaar dat een donut met softijs niet veel is. Maar jemig wat een klucht als je het proeft. En zo waren er nog wat dingen waar ik teveel geld voor had betaald en na een hap weg wilde gooien :')

de vega unox en nep swirls vind ik wel lekker :D . poffertjes, yum. maar dat is dan weer te groot als snack en waanzin om als maaltijd te nemen :))

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:02

Ik vind het eten heel goed. Bij het Witte paard kun je prima eten, Polles keuken is niks mis mee en de snackmuur doet het altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:04

L_iek schreef:
Ik vind het eten heel goed. Bij het Witte paard kun je prima eten, Polles keuken is niks mis mee en de snackmuur doet het altijd goed.

ik denk dat wij daar nooit geweest zijn, dus dat gaan we (als er ooit een energieplafond komt en uberhaupt weer eten kunnen kopen :)) ) proberen!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:19

Menino schreef:
L_iek schreef:

ik denk dat wij daar nooit geweest zijn, dus dat gaan we (als er ooit een energieplafond komt en uberhaupt weer eten kunnen kopen :)) ) proberen!

Dat is mooi als je een abo hebt. Kun je alles lekker verspreid proberen. Wij twijfelen wel om hem op te zeggen. Gaan eigenlijk te weinig.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:04

De schaatsbaan komt trouwens terug :) alleen het ijspaleis niet. Gewoon de warme winterweide weer. Verder komt de eekhoorn uit Fabula als entertainment :)