Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lekker geslapen in je eigen bedje? 
ik zou het wel leuk vinden om een algemeen topic te hebben
Marion_ schreef:Jaa ik vond het ook super leuk om te volgen en herbeleefde ook weer een beetje delen van mijn reis
Ik zag trouwens dat jullie nog via Abisko terug zijn gereden. Dat was midden in de nacht zeker?
.
. Ben er niet bang voor, ben opgegroeid met ridgebacks
.
.
. Vond het al met al een prachtig, maar zeker ook saai land. Commercieel.. Sja, weet het niet zo goed. Ben in andere landen véél commercielere dingen tegengekomen en ook tijdens de hikes waren we weleens gewoon uren alleen. Meer dan 40 mensen op een bekend punt is eigenlijk ook niet voorgekomen en dat was eigenlijk alleen tijdens het wachten totdat we met het punt op de foto konden, waar dus ineens iedereen bij elkaar was (gezien veel mensen rond dezelfde tijd vertrekken ivm lange duur van de hikes).
) en alle chineesjes met te grote camera's liepen er ook
. Maar dat was ook eigenlijk wel de enige plaats die bol stond van de toeristen..
. Gelukkig niet allemaal, sommigen weten daadwerkelijk wel hoe een bedankje moet in de auto
. 
De andere liggen inderdaad wat stil. Dat van de Zweden vd Noren herken ik ook wel. Het gaat in mijn beleving bijna met de taal samen. Zweeds klinkt wat zangeriger, vrolijker, afwisselender en enthousiaster, terwijl Noors wat vlakker is over het algemeen. De mensen lijken zich ook wat op die manieren te gedragen
Hoewel Noren vaak wel meer opvallen tijdens feestjes en in de kroeg. Al kunnen Zweden ook zo gek als een deur zijn.
Mijn vrienden zeggen vaak als ik nederlands spreek dat ze denken dat ik ruzie aan het maken ben