Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:56

Dee_Es schreef:
Nee, deze liep naar Meribel. Prachtig paadje tussen de bomen door (denk de truite maar weet het niet zeker). Alleen dus eigenlijk iets te vlak ;). Je had daar ook een geweldige piste, lekker breed en met heuveltjes. Je kon daar een hele hoge snelheid halen. (Ours denk ik).

Die vanaf 360 weet ik zo even niet. Ben je ook op de tobogan geweest? Dat was echt geweldig, zo gelachen.

Nee we wilden wel maar hij was met de kerst dicht :(
Ik denk niet dat mijn vader het ziet zitten om te gaan sleeen, maar misschien kan ik het nog voorstellen, ik vind dat wel echt geweldig leuk!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:57

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik had altijd een soort naïef idee dat een groene piste nog makkelijker zou zijn dan een blauwe, maar de meeste die ik heb gezien hebben i.p.v. weinig helling, geen helling of een negatieve helling. Het word er niet per sé gemakkelijker van :o

Ik vind rood soms nog wel fijner als blauw, minder mensen en je je blijft tenminste glijden :+

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:17

Oh jammer Kim! Hij gaat wel hard hoor maar het uitzicht is prachtig. Sleeën klinkt wat duf terwijl het nogal gewaagd is. Over je ski's heb je immers redelijk goede controle, dat kan ik over zo'n sleetje niet zeggen :')

Rood is inderdaad vaak fijner dan blauw, zeker op een snowboard. Breed en blauw kan ook nog want dan kan je om de beginnende wintersporters heen slalommen. Verder heb ik haat aan buckels dus op zwart zal je mij niet vaak vinden. Vind dat ook te steil eigenlijk :o

kim345

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:41

Ik heb in Neukirchen wel gerodeld, was de langste baan van Europa 14 km.
Dat was gaaf!
Maar mijn vader vindt het inderdaad vast suf klinken :')

Pff kan niet wachten! Morgen nog 1 herkansing en dan lekker echt beginnnen met pakken!
Met de kerst waren best wat pistes dicht dus die wil ik nu sowieso meepakken.
Hopen dat ik mijn vader een beetje kan bijbenen

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:51

Hier net terug van een week Wagrain/Flachau. :)

Helaas erg veel sneeuw gehad en veel bogglepistes maar al met al 5 van de 7 dagen toch nog goed kunnen skiën. Dus mijn nieuwe ski's en schoenen goed kunnen uittesten.

Misschien gaan we verderop in het seizoen nog een weekje maar vooralsnog zullen we weer een jaar moeten wachten.. :(

Wel ben ik aan het kijken voor een nieuw snowboard voor vriendlief want hij heeft erg veel pijn aan z'n benen. (Na wisselen van boards met zuslief tot de conclusie gekomen dat het grotendeels komt door z'n board). Iemand bekend met een (West) Europees merk die custom made boards maakt? Tot nu toe komen we uit in Amerika...

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:18

Lekker hoor! Ik kom al van kleins af aan im Flachau en wij gaan volgende week vrijdag ook weer :)
Fijn dat je je nieuwe spullen goed hebt kunnen uittesten.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:23

Schoonfamilie kwam er ook altijd totdat de kinders zelfstandig op pad wilde gaan. Toen zijn ze (en later we :P) naar Lofer geweest voor 10-15 jaar. Maar dat gebied wordt toch wel erg klein als je wat langere en uitdagendere tochten wilt maken.

Voor mij als beginner was Wagrain wel even aftasten in het begin. Vond het erg lastige pistes maar dat vind ik altijd de eerste dagen en iedere ochtend de eerste piste haha

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:02

Ik ben zaterdag teruggekomen uit Hinterglemm.
Van regen, wind, mist tot veel sneeuw we hebben het allemaal gehad, toch nog wel lekker kunnen skien.
Jammer dat we weinig zon gezien hebben maar dat is niet anders :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:22

SunNDLM schreef:
Hier net terug van een week Wagrain/Flachau. :)

Helaas erg veel sneeuw gehad en veel bogglepistes maar al met al 5 van de 7 dagen toch nog goed kunnen skiën. Dus mijn nieuwe ski's en schoenen goed kunnen uittesten.

Misschien gaan we verderop in het seizoen nog een weekje maar vooralsnog zullen we weer een jaar moeten wachten.. :(

Wel ben ik aan het kijken voor een nieuw snowboard voor vriendlief want hij heeft erg veel pijn aan z'n benen. (Na wisselen van boards met zuslief tot de conclusie gekomen dat het grotendeels komt door z'n board). Iemand bekend met een (West) Europees merk die custom made boards maakt? Tot nu toe komen we uit in Amerika...

Oké ik kan me even niks voorstellen bij pijn van een snowboard. Bedoel je soms de bindingen? Die kan je gewoon los kopen, de meeste zijn, op Burton na, gewoon universeel. Of bedoel je dat zijn snowboard te groot is en bochten maken bijvoorbeeld te veel moeite kost? Waar heeft hij pijn en waar loopt hij tegenaan tijdens het snowboarden? Wat in zijn stance?

Ik kan jullie zeker aanraden om eens naar een testdag te gaan. Ik denk dat nu de meeste testdagen wel zijn geweest nu maar in het najaar zijn er regelmatig testdagen bij snowworld en skidome van zowel Amerikaanse als Europese merken. Je zou ook eens naar een speciaalzaak kunnen gaan om de huidige set-up te laten beoordelen.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:48

Als ik het goed begreep ik het een stuntboard en dus erg hard. Hierdoor moet hij erg "werken" en voelt ieder hobbeltje etc wat hij op vangt met zn voeten/benen. Wij dachten ook dat het aan zn bindingen lag dus hij heeft bijna elke dag de stand van zn bindingen en kanteling (?) veranderd maar elke dag deed het weer veel pijn... De laatste dag heeft hij geboard met het board van zijn zusje, een nieuw zeer flexibel burton board, en toen had hij geen pijn. Vandaar de conclusie dat het (grotendeels) aan het type board ligt. :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:20

Hier sneeuwt het vandaag :-) gisteren zijn de liften dicht gegooid vanwege de harde wind. Heb een blauwe bil en een pijnlijke arm, maar wintersport blijft leuk :p

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:32

SunNDLM schreef:
Als ik het goed begreep ik het een stuntboard en dus erg hard. Hierdoor moet hij erg "werken" en voelt ieder hobbeltje etc wat hij op vangt met zn voeten/benen. Wij dachten ook dat het aan zn bindingen lag dus hij heeft bijna elke dag de stand van zn bindingen en kanteling (?) veranderd maar elke dag deed het weer veel pijn... De laatste dag heeft hij geboard met het board van zijn zusje, een nieuw zeer flexibel burton board, en toen had hij geen pijn. Vandaar de conclusie dat het (grotendeels) aan het type board ligt. :)

Stuntboards (park?) zijn over het algemeen juist zachter en lekker wendbaar. All mountain en powder boards zijn over het algemeen met een stijvere flex te vinden. Maar nu kan ik me iets voorstellen bij je opmerking want ik dacht echt HUH?! Maar ik kan je die testdagen echt aanraden want tegenwoordig is er zo veel te krijgen, is gewoon leuk om de perfecte match te zoeken. Ik heb uiteindelijk mijn testboard kunnen kopen met een fikse korting.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:39

Poeder, poeder, poeder!!! Heerlijk verse poeder!!!

Afbeelding

Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:46

Ahhhh heerlijk!! Volgens mij staat mij een super week te wachten. Nog een paar dagen dan ga ik ook weer lekker richting de sneeuw. :):)

Geniet er van!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:23

Geweldig Lucifertje, ben jaloers! Ik moet nog zooooo lang wachten. Volgend jaar wil ik eigenlijk toch weer 2x op wintersport (mijn bankrekening vindt alleen van niet).

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:25

Heerlijk!!

Morgen vertrek ik straks spullen pakken! :D

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:04

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom! Ik ga voor het eerst wintersporten dit jaar :)) Gister mijn eerste skiles gehad

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:13

Waar ga je heen Chantal? Goed les nemen daar ga je echt mee vooruit!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:21

Ik ga 11 maart naar Kirchberg! Skiles viel me gister hartstikke mee gelukkig. Morgenavond weer :))

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:12

@kim345 al onderweg?

Ohhhhhhhh nog 7 dagen en een half nachtje.... we vertrekken vrijdag de 19e om 4.30 en daarvoor de hond nog goed uitlaten voor we gaan rijden, dus dat is een kort nachtje haha.. want op tijd mn bed in lukt ook nooit :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:53

Gisteren sneeuwde het hier zo hard dat je gewon niks zag... Na een halve dag skies uitgedaan. Vandaag poging 2! Op nieuwe sneeuw :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:02

Nee we vertrekken vanmiddag met de bus! Nu snel even broodjes en wat lekkers voor in de bus halen.

Er wordt wel echt alleen maar sneeuw voorspelt. Gelukkig hen ik warme thermos mee

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:28

Ik vertrek morgen avond. Zullen dan zaterdag ochtend aankomen. Lekker een dagje niks, boards laten waxen, slapen, eten, stukje wandelen, skipassen halen en dan zondag de berg op. Joehoe! :D

Vanaf zaterdag graag overdag koud met zon en in de nacht sneeuw aub. :D O:)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:38

Ja precies... Zie heeeeeel veel sneeuw volgende week :( ! Hopelijk valt het in de nacht en kunenn we overdag lekker in de zon skiën!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:11

Dat ziet er geweldig uit, lucifertje!! Veel plezier daar.

Veel plezier alvast en een fijne reis gewenst, Fee en Kim.

Wij vertrekken volgende week vrijdag richting de sneeuw. Heb er nu al zin in. :D