Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjahh

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:09

Wel leuk Vaxie, hopelijk wordt het wat. Maar wat voor werk doe je daar nu eigenlijk?

Mijn avontuur gaat ook eindelijk verder. Gister thuisgekomen van een maand campingwerk en nu weer on my way to Manchester (17 uur in de bus D: )naar een stal. Geen idee of dat wat wordt, we gaan het proberen en anders heb ik nog een stal als plan B woohoo!

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:19

Ik vraag me af. Zijn er ook nog mensen die wat verdienen aan het buitenlandse werk? Hoeveel zou dat dan zijn per maand?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:28

Ik heb een maand in Qatar gezeten en dat was zeker betaald. Inclusief reis en verblijf. Ik moest alleen mijn eigen eten kopen, dus ja dat heeft wel een leuk bedrag opgeleverd voor mij als student. Nu zit ik in Spanje en verdien ik niks, maar goed dat is dan ook stage. Echter heb ik hier geen uitgaven omdat ik bij de eigenaren (ze hebben ook een camping) slaap, eet en drink.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:00

Mochten hier mensen ervaring hebben met werken op een cattle/ranch in australie of met backpacken dan zou ik heel graag een paar vragen willen stellen.
Ik ga zelf eind september nasr australie.
Pb box staat open! :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 04:27

AnnaXBoy schreef:
Ik vraag me af. Zijn er ook nog mensen die wat verdienen aan het buitenlandse werk? Hoeveel zou dat dan zijn per maand?

Ik denk dat verschilt waar je heen gaat Rn wat je doet. Ik zit op een goed loon maar ben hier woonachtig ipv backpacker.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit meer ergens heen zou gaan waar ik geen geld zou krijgen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:27

Waikiki schreef:
AnnaXBoy schreef:

Ik denk dat verschilt waar je heen gaat Rn wat je doet. Ik zit op een goed loon maar ben hier woonachtig ipv backpacker.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit meer ergens heen zou gaan waar ik geen geld zou krijgen.

Ja precies. Ik vertrek binnenkort naar Duitsland, maar dat is echt gewoon een baan, geen vakantiewerk of stage oid. En dan zit je op een vergelijkbaar loon als in NL :j

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:20

AnnaXBoy schreef:

Depends, soms 200 pm, 400 en nu 100 pond per week. Wel allemaal kost en inwoning, moet wel met zo'n laag bedrag hahaha. Verder heb ik soms ook mijn reis vergoed gekregen of deels. Dit is overigens wel allemaal in Europa.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:08

Ik krijg voor mijn vakantiewerk een goed europees salaris, waarbij de vluchten betaald worden, ik woonruimte heb en eten kan in het hotel. Ook heb ik een verzekering!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:28

@eefjahh ik ben hier eigenlijk om te studeren, dus niet voor werk in de eerste plaats. Ik kwam in dit topic terecht toen ik een zomer in italie ging werken, dus ik dacht ik plaats wat updates waar ik nu zit :)

Vandaag ben ik op de polostal geweest en er zijn zelfs wat goede stagedingen voor op mijn cv (programma met paarden voor kinderen met naar verleden/slechte opvoeding of voor kinderen met een handicap) dus dat zou echt super uitkomen om daarbij betrokken te raken. Nu allereerst helpen met de polopaarden en evenementen, met les/polo leren als vergoeding. zomaar 1 of 2 middagjes per week omdat ik het niet kan laten :')

qua betaald werk in het buitenland ligt het er denk ik heel erg aan wat je doet, hoe oud je bent, hoe lang je blijft en wat voor bedrijf het is. Als ik ergens voor langere tijd heen zou gaan, dan zou ik ook een goed loon willen want dan moet je er echt van leven. Als je echt maar een paar weken gaat is het vaak meer voor de ervaring, en dan is kost/inwoning, gedekte reiskosten (en wat extra's) meer aan de orde denk ik. Maar dat ligt er opnieuw heel erg aan wie/wat/waar/hoe.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:25

Trouwens ik ben nu op een stal aan het meedraaien maar ik twijfel echt heel erg over wat ik er van vind. Zo gaan de paarden bijvoorbeeld nooit de wei in want die hebben ze gewoonweg niet en meer van dat soort dingetjes. Wat zouden jullie er van vinden? Het is btw een showjumpingstal in Engeland op hoog niveau plus ze doen revalidatie.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:50

Bedankt voor de reacties! Kan me nu wat meer inbeelden wat zoiets verdiend.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:38

Lastig Eefjahh, hoe lang zou je er moeten blijven? Voor vast of tijdelijk. Ik zit nu in Spanje ook niet helemaal op m'n plek, maar moet nog 3 weken en die maak ik maar vol. Is stage in mijn geval.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:43

lideli schreef:
Lastig Eefjahh, hoe lang zou je er moeten blijven? Voor vast of tijdelijk. Ik zit nu in Spanje ook niet helemaal op m'n plek, maar moet nog 3 weken en die maak ik maar vol. Is stage in mijn geval.

Ik ben hier op de proef maar ik weet dat de huidige werkneemster over 9 dagen weg gaat. Heb wel een andere stal waar ik op de proef kan over een paar dagen, ook Engeland.

Ook vervelend Lideli, wat bevalt je er niet? Gelukkig is 3 weken niet lang, hoeveel heb je er al achter de rug?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:17

Tja, ik denk dat je voor jezelf moet bedenken; Wat heb ik te verliezen als ik naar de andere stal ga? Misschien dat het daar ook niet helemaal naar wens is, maar dat weet je niet als je niet gaat. Als je je bij de stal waarbij je nu bent niet helemaal happy voelt kun je denk ik beter naar de andere stal gaan. Maar ja, het blijft een lastige beslissing.

Ehm tja, mij was verteld dat er paarden getraind/gereden moesten worden, af en toe wat stalwerk. Mee op de trektochten. Ben alleen in 2 weken nog maar vier keer mee op tocht geweest en heb verder nog niet op een paard gezeten. Ik doe nu eigenlijk alleen maar stalwerk... :n
En de manier waarop ze soms met de paarden omgaan kan ik ook niet altijd mee leven.

Nog maar 2... Dus 3 weken is voor mijn gevoel nog heeeeeel lang haha

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:16

Wat een gespreks killer.

Btw Lideli dat is inderdaad poedersuiker. Achja het is gelukkig maar een heel klein deel van je hele leven!

I fixed it here. Kreeg even tijdelijke ballen en ga maandag weg dus 5 werkdagen hoera.
Ik weet dat wat hier gebeurt op veel stallen zo gaat maar ik wil er gewoon geen deel van uit maken.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:33

ticket naar Melbourne is geboekt!
25 september vertrek ik al.
mocht iemand nog iets weten qua werk in de buurt hoor ik het graag!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:37

Leuk dat je hierheen komt! Waar ben je naar opzoek?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:39

Wij hebben deze week informatie avond over vrijwilligerswerk in Afrika. :)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:28

SpikkelFire schreef:
Leuk dat je hierheen komt! Waar ben je naar opzoek?

Het liefst iets met paarden of koeien. Wat maakt verder niet veel uit.
Zit jij ook in Melbourne?

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:28

Xivura schreef:
Wij hebben deze week informatie avond over vrijwilligerswerk in Afrika. :)

Mag ik vragen welke organisatie?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:04

Hier gaat nog alles prima in Frankrijk, vooral druk en echt heet.
Eergister een jong duifje dat uit het nest was gevallen, proberen te redden, eerst gekeken waar hij thuis hoordde, nergens te vinden. . Dus maar mee naar huis genomen, anders is het gelijk voer voor de katten.
Helaas is hij vanmorgen toch overleden.. denk toch wat teveel spanningen helaas :(

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:58

Yeahh het heeft eventjes geduurd maar ik kom langzamerhand weer tussen de paarden hier in het hoge noorden. Ik mest wat stalletjes en bij iemand anders help ik haar met alle dingen overdag. opzadelen, samen rijden, lange lijnen, soms helpen met mesten en overal mee naar toe :D Echt hartstikke leuk :D
Uiteraard zoek ik nog wel iets wat beter betaald. ik krijg nu klein beetje en wat rijlesjes/tips ipv geld. Dus als iemand iets weet ik Scandinavie mijn PB staat open :D

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:14

Klinkt leuk Love1992! Waar zit je precies?

Ik twijfel heel erg over mijn baantje bij de poloclub. Het kost me teveel tijd en het is niet heel bijzonder werk, maar aan de andere kant wel leuk om echt tussen de locals te werken. Klinkt heel slap, maar eigenlijk durf ik niet zo goed te mailen dat ik maar 1 dag in de week wil of helemaal wil stoppen. Weet iemand van jullie hoe ik dit het beste kan verwoorden?

aan de andere kant.. ik ga in december 4 dagen de leefomgeving van tijgers in Penang, Maleisië beschermen en verzorgen. Het is 4 dagen 'Tiger Conservation' met een groep Singaporezen. Echt iets wat je waarschijnlijk maar één keer in je leven doet, dus hartstikke leuk. Daar heb ik nu ook elke week een meeting voor vanaf aankomende week, want eerst moet ik natuurlijk wel weten waar ik mee bezig ga zijn. Dat gaat wel voor de polo. Werken met paarden kan ik m'n hele leven nog :+

Volgens mij heb ik zojuist mijn keuze wel gemaakt, ik moet alleen nog even de moed bijeen rapen om te mailen. :')

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:14

Ik ben woensdag aangekomen in Denemarken, het is heerlijk om terug te zijn. We zijn wel dringend op zoek naar een derde collega. Wie heeft er interesse of kent iemand die hier interesse in heeft? PB graag.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:32

vannacht is het zover!
Om 4.00 rijden we naar Italië voor het Haflinger EK.
23 september zullen we terug komen en 25 september zal ik naar Australië vliegen.
Mijn hostel voor de eerste drie dagen is geregeld en verder weet ik nog niet waar ik terecht zal komen..