Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:53

LiiNd_Y schreef:
safina schreef:

Ik vind hem nogal koehakkig staan en het linkervoorbeen staat naar binnen gedraaid. Of ligt het aan de foto? :oo

Hoe de beenstand is heb ik verder niet op gelet, alleen naar hoe de bouw verder is, hoofd en de vlekken (maar ik ben dan ook bont fan :+ ) en was ook niet op zoek naar een paard, dus heb niet echt die punten gelet.

Aha! Hij zag er gewoon heel *lief* uit dus. :D ;)

Lindor92

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:53

haha ja :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:54

[/quote]
Stond aan de andere kant een bonte shet? Dan weet ik van wie die is. Hij wilde die pony's sws mee naar huis nemen dus daarom vroeg hij veel denk ik :P[/quote]

Oh niet op gelet eigenlijk. Waarom wou hij ze mee naar huis nemen? Had hij ze zelf net gekocht? Haha het was wel een one of a kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:55

LiiNd_Y schreef:
haha ja :D

Vind ik ook hoor! :+

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:57

har166 schreef:

Stond aan de andere kant een bonte shet? Dan weet ik van wie die is. Hij wilde die pony's sws mee naar huis nemen dus daarom vroeg hij veel denk ik :P[/quote]

Oh niet op gelet eigenlijk. Waarom wou hij ze mee naar huis nemen? Had hij ze zelf net gekocht? Haha het was wel een one of a kind.[/quote]
Ja hij handelt in die pony's. Hij had die daar gekocht. Had alles wat hij had meegenomen verkocht en wat nieuwe gekocht.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:00

Die bonte hengst die zonet genoemd werd is van dezelfde handelaar waar ik twee jaar terug mijn appaloosa van heb gekocht, ook op de zuidlaardermarkt.(zie profiel). Mijn merrie bleek uiteindelijk drachtig te zijn, volgens meneer van deze hengst. Of dat uiteindelijk nou echt zo is weet ik niet. Meneer wou opeens niks meer met ons te maken hebben toen onze merrie drachtig bleeek te zijn. Hengst heet Tuff Robin.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:02

1512 paarden/pony's waren er vandaag aangevoerd.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:03

ik ben wel heel benieuwd wat er met de donkere schimmel op het "rijplein" stond .

hij/zei stond tussen shetten bij een boom naast de oranje tent (de eerste rij op dat plein)
rond de 1,50/1,60 iets sokken , ik vermoed dat hij/zei al ouder is i.v.m. ingevallen ogen .
zag er verder (voor zover gekeken ) best goed uit . en een vreselijk vriendelijk hoofd .

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:04

Ik was nog niet klaar met m'n bericht... Ik wilde zeggen: het is leuk maar errug nat! Nu is alles alweer bijna opgeruimd vanwege de hevige regenval. Bijna thuisgekomen met nog een leukerd, veulen A welsh van 4 maanden oud...maar aangezien er al 4 rondlopen in m'n weiland kon dat helaas niet. Toch erg leuke dag gehad!!

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:07

NibbitLotus schreef:
Die bonte hengst die zonet genoemd werd is van dezelfde handelaar waar ik twee jaar terug mijn appaloosa van heb gekocht, ook op de zuidlaardermarkt.(zie profiel). Mijn merrie bleek uiteindelijk drachtig te zijn, volgens meneer van deze hengst. Of dat uiteindelijk nou echt zo is weet ik niet. Meneer wou opeens niks meer met ons te maken hebben toen onze merrie drachtig bleeek te zijn. Hengst heet Tuff Robin.

oh, wacht, Eagles Tuff Robin? volgens mij heb ik die ooit op een site gezien, waar nogal een boel merries drachtig waren van hem.
edit: het is inderdaad Eagles Tuff Robin. niet zo gek dat die zo snel verkocht was!
Laatst bijgewerkt door sistar op 21-10-14 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:10

sistar schreef:
NibbitLotus schreef:

oh, wacht, Eagles Tuff Robin? volgens mij heb ik die ooit op een site gezien, waar nogal een boel merries drachtig waren van hem.

dan moet dit hem dan zijn
http://staltheodehaar.nl/hengsten.htm

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:10

LiiNd_Y schreef:
sistar schreef:

dan moet dit hem dan zijn
http://staltheodehaar.nl/hengsten.htm

ja, dat klopt, dat is hem.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:11

Ik wist dat hij me bekend voorkwam, nu ik de naam opzoek weet ik ook waar die stond, heb hem dus wel eerder gezien

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:12

Ja klopt dat is hem!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:13

Missie geslaagd, niks gekocht! Ben best trots op mezelf, want heb een aantal keer heel sterk in de verleiding gestaan :=
Ik zag op de voorgaande pagina's een paar bekende koppies, leuk!!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:21

SaraViavia schreef:
Wie nog fotos heeft van de markt gooi het er in! Wie weet zien mensen zichzelf nog..

Stond zelf naast een man die knock out geslagen werd door een friese hengst. Hij viel naar achter tussen ons trekpaard en een groep shetten. Trekpaard bleef rustig maar wel snel weg gezet en wonderbaarlijk genoeg dat die shets ook niet begonnen te poffen. Meneer heeft er aantal minuten doodstil gelegen, dacht echt even dat t niet goed ging maar ehbo kwam snel..

Ik zag het gebeuren op een afstand. Moet zeggen dat die fries ook wel beetje gevaarlijk stond hoor zo vlak bij die shetjes.
Ben net goed en wel thuis. Was een leuke markt, helaas erg nat :( Gelukkig mezelf kunnen bedwingen en niks gekocht.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:23

Wij waren gelukkig voor de regen weg uurtje of 9, maar waren er ook al om half 5 :P blij dat toen mooi droog was.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:24

Ik ben ook even wezen kijken vanmorgen :) Vond ook dat er minder paarden waren dan vorig jaar. Ik was er niet heel vroeg. Bij veel handelaars waren er al aardig wat lege plekken. En er was vooral heel veel klein grut. Zonde van het weer, maar het blijft toch interessant om er even rond te struinen. Heb nog best een aantal leuke en grote jaarlingen gezien!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:29

Nog een poging gedaan een hele ondervoede shetlander jaarling te ''redden'' zonder papieren met een paspoort waar ook geen zak van klopte, vond haar er zo zielig bij staan dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen door te lopen. Hele dronken handelaar erbij die haar niet voor minder dan 400 weg wilde doen 8)7 nouja met alle bijkomende hoefsmid, tandarts, wormenkuren en entingen werd dat toch wel een beetje te gek helaas, maar moet er nog steeds aan dat arme beestje denken :(

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:30

Daniellejody schreef:
Ik zag het gebeuren op een afstand. Moet zeggen dat die fries ook wel beetje gevaarlijk stond hoor zo vlak bij die shetjes.
Ben net goed en wel thuis. Was een leuke markt, helaas erg nat :( Gelukkig mezelf kunnen bedwingen en niks gekocht.

Klopt ja ik heb de hele nacht/ochtend ONGEVEER op die plaats gestaan (recht achter ons paard) en hij viel precies naast ons paard. Wat dat betref heb ik nog geluk gehad, wel sneu voor de man natuurlijk! En inderdaad die fries had zelfs al een aantal keer naar achter getrapt, een man had al een hoefafdruk op zijn broek. En de eigenaar blijft lekker staan want hij kan zelf niet geschopt worden door paardlief.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:30

Wij zijn ook gezellig naar de markt geweest zoals alle andere jaren.
Er waren inderdaad duidelijk minder paarden dan vorig jaar, maar eigenlijks is het ook niet altijd gek.
De regen was soms wel een domper hoor, ik was echt een verzopen katje := haha
Ik heb nog wel een leren halster (goldline) gescoord :D

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:31

Ook ik ben weer heen geweest.
veels te laat vertrokken omdat dit eerst het plan niet was , en al het mooie spul was al weg.

toch stonden er nog best interessante paarden bij, zo een vos merrie van 12jaar. Vraagprijs lag rond half 11 op 1300 euro en 1.5u later op 1250 euro. Oude man, was 71 wou graag naar huis en had zijn andere paarden al verkocht. Weet iemand of deze nog verkocht is ? In 1e opzicht leek dit best een leuk beessie, verder niet gekeken naar stand van benen etc

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:32

_Zoe schreef:
Nog een poging gedaan een hele ondervoede shetlander jaarling te ''redden'' zonder papieren met een paspoort waar ook geen zak van klopte, vond haar er zo zielig bij staan dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen door te lopen. Hele dronken handelaar erbij die haar niet voor minder dan 400 weg wilde doen 8)7 nouja met alle bijkomende hoefsmid, tandarts, wormenkuren en entingen werd dat toch wel een beetje te gek helaas, maar moet er nog steeds aan dat arme beestje denken :(

Was dat een roodschimmeltje van een kale man? Die ging me toch tekeer daar die vent.. Als IEDEREEN die naar zijn gebrabbel stond te luisteren hem 7.50 betaalde dan zou hij de pony mee geven aan twee meisjes. Pfff vraag me af waar die pony nu is.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:34

_Zoe schreef:

Haha die dronkaard heb ik ook gezien, had een hele zwik van die mini's staan. Die heeft zeker de hele nacht doorgehaald in de tent :7
@SaraViavia maar klonk behoorlijk heftig dat die man daar op de grond viel. Liep hij later gewoon weer weg dan? Ben eigg ook wel benieuwd of die eigenaar daar nog op aan wordt gesproken want hij stond in feite gewoon midden in het gangpad.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:39

Daniellejody schreef:
_Zoe schreef:

Haha die dronkaard heb ik ook gezien, had een hele zwik van die mini's staan. Die heeft zeker de hele nacht doorgehaald in de tent :7
@SaraViavia maar klonk behoorlijk heftig dat die man daar op de grond viel. Liep hij later gewoon weer weg dan? Ben eigg ook wel benieuwd of die eigenaar daar nog op aan wordt gesproken want hij stond in feite gewoon midden in het gangpad.

Het was ook echt heftig om te zien, ik stond zeg maar 1e rang. Ik zie ineens twee pony's op me af rennen, hoop geschreeuw, wordt kei hard aan de kant geduwd en tegelijkertijd een enorme klap..
Toen ik om keek zag ik meneer ineens op de grond liggen tussen de pony's. Hij bleef vrij lang liggen en ze dachten ook dat hij bewusteloos was. Op een gegeven moment deed hij wel zijn ogen op maar bleef nog wel doodstil liggen. Toen de ehbo kwam eerst langzaam op de knieën gaan zitten, toen stapje voor stapje gaan staan. Hij kreeg wel pijnstillers maar niemand snapte hoe hij weer op kon staan!