Efteling!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:43

Ik meld me!
Ik ga in juni of juli weer naar de Efteling *\%/*

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 18:59

Hoi! :)

_Marjon_ Wat een leuke foto!

Ja, Phantasialand is erg leuk! Wel erg prijzig, gelukkig kun je korting krijgen(mag zeker niet zeggen waar,of wel bokkers?) En als je vóór 30 april gaat, kun je later in het zomerseizoen nog eens gratis naar binnen! Ik vind wel dat alles heel dicht op elkaar staat. De attracties en de gebieden..


Eigenlijk moeten we een pretpark topic maken. Want deze is voor de Efteling
:D

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:00

dalena schreef:
Hoi! :)

_Marjon_ Wat een leuke foto!

Ja, Phantasialand is erg leuk! Wel erg prijzig, gelukkig kun je korting krijgen(mag zeker niet zeggen waar,of wel bokkers?) En als je vóór 30 april gaat, kun je later in het zomerseizoen nog eens gratis naar binnen! Ik vind wel dat alles heel dicht op elkaar staat. De attracties en de gebieden..


Eigenlijk moeten we een pretpark topic maken. Want deze is voor de Efteling
:D


ik ga zaterdag gewoon gratis naar Phantasialand.. en dat is niet eens off topic.

Want ik heb een abonnement op de efteling dit jaar *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

vorige week woensdag om 16.00h het abo opgehaald en gelijk nog even in de droomvlucht en twee keer achter elkaar in de vliegende hollander + aqua nura gekeken voor het park om 18.00h sloot.

grijns, ik denk dat ik hoog zomer heerlijk mensen ga zitten kijken die in lange rijen staan, met een goed boek op schoot en wat lekkers te drinken mee. attracties lekker in het laag seizoen :D.. verheug mij al op meerdere bezoekjes

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:24

Leuk zeg! :D

Oké de Baron komt dichterbij en ik ben nog steeds niet over de kop geweest.
Durf in alle achtbanen(Het liefst zo snel en hoog mogelijk)... Maar over de kop... Ik durf het iedere keer niet :')

Stel ik me aan? Of is het echt zo eng? :+

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:25

Me 2 dalena :')

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:29

BeSen schreef:
Me 2 dalena :')


Oh, Gelukkig ben ik niet de enige :')

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:31

Dat ik dit topic nog nooit eerder had gezien! De Efteling is echt zo leuk :D

Ben er helaas al een tijdje niet geweest, van het zomer voor het laatst. Aankomende zomer sowieso weer, voor Baron 1989 natuurlijk!

Over de kop gaan is niks aan. Zeker in de Python niet. Eerlijk? Ik vind de Joris en de Draak heftiger dan de Python. Eerste keer dat ik over de kop ging was dan ook echt zo: hee daar is de lucht en daar is de grond, grappig! :+

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:33

Oke dan ga ik volgende keer maar in de python :P gewoon proberen :')

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:35

Laat mij dan weten hoe het was :+
Of zal ik donderdag in de Black Mamba gaan? :')

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:37

dalena schreef:
Laat mij dan weten hoe het was :+
Of zal ik donderdag in de Black Mamba gaan? :')

Ik zalhet doorgeven :P

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:01

Ik vond het de eerste keer ook doodeng hoor! Was trouwens in de Python ook. Toen we net station uitreden en zo langzaam die heuvel op dacht ik echt: wat doe ik?! Maar het viel alles mee :)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:21

dalena schreef:
Laat mij dan weten hoe het was :+
Of zal ik donderdag in de Black Mamba gaan? :')


Sowieso in de black mamba!
Als er een achtbaan is die soepel gaat dan is het die wel! Je zweeft heerlijk in die achtbaan, echt mijn favoriet!!! Je zult merken dat het vooral in die niet eng is! Bij de python schut ik altijd alle kanten op, dat is bij de mamba echt niet zo!

_Marjon_
Berichten: 10671
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:53

Black Mamba is best heftig hoor. :D Maar wel 1 van mijn favorieten!
Heerlijk soepel en intens, veel g-krachten. Love it!

Daar is de Python niks bij, dat is een leuk beginners baantje dan ;).

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 01:15

Ik wou net zeggen, ik zou de Black Mamba niet als eerste 'over-de-kop-achtbaan' aanraden...

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:33

Meningen dus erg verschillend!
Ik sla de python het liefst over in de Efteling. Wat een gehobbel en geschud. Heb geen rug/nek meer over aan het eind :')

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:38

de pyton vind ik wat dat betreft nog net gaan, al hoeft dat voor mij ook niet zo nodig.
wat ik sinds mijn kindertijd zo'n beetje oversla is de bobbaan (ja echt) vind dat gewoon geen fijne baan op de een of andere manier.. of een kindertrauma dat ik voor mijn vader zat en zijn gewicht mij ongeveer tegen de beugel geprakt had, geen idee, maar heb gewoon wat tegen die bobbaan (en de wachttijd die daar meestal heerst)

daar ben ik trouwens ook wel eens nieuwsgierig in..
Welke attracties gaan jullie juist niet in en waarom niet?

en welke attracties slaan jullie niet over, terwijl de meesten ze links laten liggen.


overslaan doe ik dus altijd de bobbaan, en vaak vogelrock.. de laatste omdat ik mij elke keer een beetje erger aan het feit dat er zoveel meer uit te halen zou kunnen zijn en dat er gewoon nauwelijks iets te zien is.

wat men niet zou verwachten, maar wat ik nooit oversla: de gondeletta's, heerlijk plekje om je broodjes en drinken op te peuzelen. (ik ben benieuwd naar de eerste die meldt dat hij/zij bijvoorbeeld monsieur canibal maar niet kan overslaan, of als eerste in de rij staat voor polka marina :) )
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-04-15 10:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:42

Python gaat nog wel, hij is niet supersoepel maar het is natuurlijk ook een oud ding. Wat ik wel echt vreselijk vond was die hangende achtbaan in Walibi. El Condor heet die geloof ik? Wat een drama, ik had echt gekreukte oren toen ik daar uit kwam. Een keer maar nooit weer! :+

Ik ga sowieso altijd in de Joris en de Draak, de Vliegende Hollander, Droomvlucht en graag ook in de Villa Volta. Ook de Halve Maen vind ik trouwens erg tof!

Wat ik bijna altijd oversla is de Piranha maar dat komt doordat het op de een of andere manier altijd koud is als ik in de Efteling ben haha. Ik ga trouwens ook nooit in de Gondoletta, broodje eten doe ik altijd tijdens een rondje Sprookjesbos :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:48

ik moet overigens wel zeggen dat de Efteling er alles aan doet om mij uit de gondeletta's te houden (zijn ze mijn broodkruimels zat?). De laatste twee keer dat ik er was (vorig jaar midden april en vorige week woensdag) waren ze in onderhoud grrrrr. hoe kunnen ze mij dat aandoen

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 10:57

Altijd:
-Vliegende Hollander
-Joris en de draak
-Droomvlucht
En toch ook Fata Morgana.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:06


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:26

Wat ik altijd overslag in de Efteling is de Halve Maan. Verder ga ik volgens overal wel in. Niet dat ik altijd overal aan toe kom, maar verder is er niets wat ik perse overslag, of het moet echt voor kleine kinderen zijn.
En wat ik nooit heb gedaan, en ook denk niet zal doen, is de auto's, Tuftuf oid.

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:43

Stil hier.... Terwijl de Baron zo dichtbij is >;)

Ik ga (als het goed is) zondag naar de Efteling!
(en dan gaat mijn jongste zusje ook voor het eerst mee! :D )

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:46

Nog een maand voor opening van de Baron. We hebben sinds twee weken een abonnement. Wel lekker hoor en de prijs valt reuze mee.:)

Heb al wat testritten gezien. Wat een gevoel moet dat straks geven als je echt onride bent.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:47

De baron lijkt me echt geweldig :D

_Marjon_
Berichten: 10671
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:51

Is inderdaad een imposant stukje staal en erg mooi gethematiseerd. Ben ook erg benieuwd.

Van de week met mijn ouders, broer, schoonzusje & mijn eigen vriend en dochtertje geweest. Die kleine van mij is in haar korte leventje al meerdere malen geweest, maar met een groter gezelschap toch makkelijker.
Die kleine heeft haar ogen weer uitgekeken in de Carnaval Festival en Droomvlucht :+:.
Was ook lekker dat ik zelf ook weer eens een rondje in de achtbaan kon :)).