Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:59

Bangkok: fietstocht bij Co van Kessel, bezoek aan het Koninklijk Paleis!
Chang Rai en Chang Mai: Night Bazaars.
Chang Mai: Doi Inthanon Nationaal Park (grote aanrader).

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:16

Dank je.

Ga het noteren en nakijken
Wat voor kleding reisden jullie in?
Korte broek wordt bij tempels niet op prijs gesteld begrijp ik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:18

Had een paar luchtige lange broeken mee en een dun vestje (schouders bedekken is soms ook verplicht in tempels). Soms kon je bij een tempel een sarong lenen die je over je korte broek kon doen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 08:07

Broeken tot net op de knie meestal, en wweet niet of je ergens zo'n broek kunt krijgen met van die afrits bare pijpen.....erg handig en geen slippers geloof ik.
En een blouse je die drie kwart mouwtjes....ook goed.

In Bangkok.....Bayoki Sky Hotel...met groot platform op de 80 ste verdieping, je kunt er ook deelnemen aan een buffet eventueel.....wel reserveren en raamplaats vragen.

Chiang Mai....eventueel. .The Flight of the Gibbon.....hebben wij in Pattaya gedaan, maar erg gaaf.

Deet kun je bij een 7 Eleven heel goed en goekoper kopen...

Veel plezier......

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:26

Baiyoke Sky Tower is idd ook een aanrader. Prachtig uitzicht over Bangkok! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:11

Mandyy schreef:
Baiyoke Sky Tower is idd ook een aanrader. Prachtig uitzicht over Bangkok! :j

Vooral rond een uur of 5; dan heb je zowel dag, schemering en nacht.

Helaas weten de toerbussen met Chinezen dat ook dus sta klaar om lekker terug te duwen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:07

Leuk al die tips..
Ga ze van de week lekker uitwerken en kijken waar we tijd voor hebben en welke er al op het reisprogramma staan.

Rugzak hebben we vandaag kunnen lenen dus dat is wel fijn.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:34

ik vind alle tips zo standaard :+ , doe eens gek en wat anders dat is dan mijn tipje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 03:02

sassefras schreef:
ik vind alle tips zo standaard :+ , doe eens gek en wat anders dat is dan mijn tipje :)

Mee eens, maar het moet wel bij je passen ;)

Zelf ben ik de eerste keer naar Thailand gegaan om daar muay thai te trainen.

Via internet een gym gevonden en gelukkig hadden ze een kaart van de locatie op de site maar het was nog een hele reis in een taxi met een bestuurder die eigenlijk niet wist waar ze naartoe wilde gaan (hij sprak geen engels en volgens mij had hij nog nooit zo'n slechte kaart gezien).

Daar aangekomen sta je wel opeens tussen de vechters die je normaal alleen op TV ziet in een gym met kampioenen als trainers en heb je 3 uur training. Helemaal kapot natuurlijk aan het einde van de training en onder de blauwe plekken, en dan terug naar de skytrain met een trainer achterop een motortaxi die met 80km/u tussen het verkeer door schiet in een klein straatje waar het verkeer helemaal vast staat.

Afbeelding
slechte foto, maar in die tijd waren er nog geen digitale cameras voor normale prijzen

Dat was allemaal een goede 10 jaar geleden toen het nog wat avontuurlijker was in Thailand, maar als ik mijn verhalen vergelijk met mensen die hier nog eerder kwamen dan was het eigenlijk nog niets (toen was er nog geen skytrain en hadden de taxi nog geen taximeters).

Maar het hele avontuur moet je wel aanspreken: veel mensen willen gewoon alles boeken op een plek en in een bus van A naar B gereden worden zonder zorgen. Als je nog echt avontuur wilt dan zal je eerder naar een buurland van Thailand moeten waar ze nog wat minder ontwikkeld zijn.

Afbeelding
Siam Paragon in die tijd: nog net niet een hi-so shopping mall met een Rolce Royce en een Lamborghini dealer

Afbeelding
Een avondje drinken met de trainers...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 06:42

Nou een avondje trainen laten we even aan ons voorbij gaan.
Kans is dan groot dat we dan de vakantie vroegtijdig moeten afbreken omdat mijn mannetje in de kreukels ligt. :o
We lezen gewoon verder op internet en doen wat bij ons past. :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:54

Wij gaan waarschijnlijk naar ratchaburi voor 3 nachten na koh chang. Heb er nog niet veel mensen over gehoord maar het lijkt me wel gaaf! Bergen, rotsen, grotten, hot springs en floating markets!

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:19

Ik vertrek over iets meer dan een maand. Op 14 december en ben terug 30 december. Ook eerst 3 dagen Bangkok en dan de rest Phuket.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:24

Heerlijk ga je daar verder nog wat doen.?
Of hou je meer een strand vakantie.

Reusje is die hoek minder toeristisch?

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:42

scooby09 schreef:
Heerlijk ga je daar verder nog wat doen.?
Of hou je meer een strand vakantie.

Reusje is die hoek minder toeristisch?

Gaan James Bond eiland nog bezoeken

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:17

En het sparen is weer begonnen! Over ruim een jaar wil ik voor minimaal 6 weken naar Thailand ( en Laos//Cambodja) Iemand nog tips welke eilanden ik echt gezien moet hebben? En ervaringen met Pai en Pattaya ben ook erg benieuwd naar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:46

_AB_ schreef:
En het sparen is weer begonnen! Over ruim een jaar wil ik voor minimaal 6 weken naar Thailand ( en Laos//Cambodja) Iemand nog tips welke eilanden ik echt gezien moet hebben? En ervaringen met Pai en Pattaya ben ook erg benieuwd naar :)

Eilanden:
Zelf ben ik op Koh Chang (zuid-oosten) en het eiland daar net onder geweest (schoolreisje) en ondanks dat het er schitterend is, is er niet veel te doen behalve natuur en rust (niet veel te zien onderwater, boven water ook niet veel activiteiten mogelijk).

Misschien is het een beter idee om meerdere eiland in het zuiden te bezoeken, maar ga dan wel naar de Andaman coast (Koh Similan, Surin, Phi phi, of zelfs zuidelijker) want daar is veel meer te zien dan in de golf van Thailand.

Sla Koh Tao over als statement tegen de mafia die daar te ver is gegaan (moord op 2 britten).

Verder hoor ik dat Phuket erg mooi is (ik woon er sinds 2 maanden maar ben nog niet op het strand geweest door tijdsgebrek en regen) maar vervoer gaat je een hoop geld kosten (taxi mafia).

Pattaya kan je misschien beter overslaan aangezien je niet echt de doelgroep bent voor die stad.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:52

Dank je wel voor de tips! Bij Pattaya had ik zelf ook al wel zo Mn twijfels. Dus dat gaat m niet worden dan!

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:53

Ik vertrek morgen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:03

Ik ga misschien aankomende zomer weer met n vriend van me :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:03

[quote="Yellona"]Ik vertrek morgen.

Veel plezier en een fijne vakantie.....

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:12

Ik vertrek over iets meer dan een maand naar Thailand. Mijn vriend zit nu in Chumphon en gaat waarschijnlijk in januari naar Hua Hin. Samen gaan we dan 1 of 2 maanden reizen (is afhankelijk van of ik mijn scriptie haal :=). We twijfelen nog heel erg of hij mij komt ophalen in Bangkok of dat ik naar hem toe kom. Want wat ik hoorde is het zuiden mooier? In die maand dat we er sowieso samen zijn gaan we door Thailand reizen en als ik langer kan blijven waarschijnlijk ook omliggende landen. Maar hoe en wat weten we nog niet. We beginnen dan of in Bangkok, Chumphon of Hua Hin.

Tips? Wat moeten we absoluut zien en wie heeft er misschien wel zo een reisidee wat we kunnen doen in een maand?
En wat moet ik absoluut niet vergeten om mee te nemen? Backpack heb ik, incl regenhoes en slot, een klamboe heb ik ook al geregeld maar verder?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:24

Veel plezier... yellona

Voor ons nog 28 dagen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:52

Wij vertrekken 17 januari. Heb er super veel zin in maar vind het ook erg spannend

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:59

Leuk....Waar ga je heen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:09

Hoi! Ik ga in de zomervakantie vier weken met mijn vriend naar Thailand. We willen een rondreis maken en deze helemaal zelf plannen. Hebben jullie misschien tips voor mooie plekken, accomodaties, vervoer, etc?