Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:30

Ik zag ergens voorbij komen dat dit topic geanonimiseerd moet worden. Het was in principe toch anoniem? In de openingspost staat niet om wie het gaat, dat weten we alleen omdat de persoon zich hier zelf heeft gemeld. Daarnaast zijn er meerdere personen met een overeenkomend verhaal gekomen en de betreffende persoon (of nouja, de vrouw ervan eigenlijk) kan zichzelf hier verdedigen.

In mijn ogen moet dit topic te vinden zijn voor mensen die deze reis overwegen, straks wordt het wel anoniem gemaakt, zoekt een jonge meid op Google over het bedrijf en vindt geen gekke dingen dus boekt. Het zal maar wel hartstikke fout gaan! Vanaf dit moment kunnen incidenten voorkomen worden!

Dan gaat imo het belang van de jonge meiden bóven het belang van het bedrijf!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:31

Ragdollcat schreef:
Er staat hier ergens dat iedereen erheen moet gaan om zelf te ervaren of het waar is.

Nou nee dank je wel.

Want je doet vrijwilligerswerk en je betaald ook nog, ben je mal zeg.
En dan krijg je droog oud brood en een glaasje water als voedsel. En discussie over het wasmiddel.. echt knetter. Ik wilde graag ooit nog iets dergelijks doen, Tunesie of Jordanie.. vooralsnog sla ik deze over en neig ik meer naar Jordanie over een jaar of 2.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:32

Ja maar niet daar, want je bent er zo te lezen er helemaal van verzekerd van gebrek aan eten, vieze behuizing en wc, en een engerd die je slaat en of probeert aan te randen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:33

Ragdollcat schreef:
Ja maar niet daar, want je bent er zo te lezen er helemaal van verzekerd van gebrek aan eten, vieze behuizing en wc, en een engerd die je slaat en of probeert aan te randen.

Stond er niet ergens op de website de ervaring van je leven?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:35

laetitia schreef:
Ik wil graag reageren op jouw uitleg en verweer Bedouin:

Zoals ik jouw reacties lees, schuif je steeds de 'schuld' bij jouw gasten. Zij provoceren, zij houden geen rekening met de aard van jouw man, zij passen zich niet aan. En nu blijkt zelfs dat jouw man e.e.a. gewoon niet aan kan...

En ik denk dat DEZE HOUDING VAN JOU juist nu dé doodsteek voor jouw bedrijf is. Zoals je het al zegt: Jullie hebben een bedrijf. Jullie vragen GELD aan jullie gasten om vrijwilligerswerk te doen.

Vergeet niet: KLANTEN ZIJN ALTIJD KONING. Zij betalen een fiks bedrag voor een ticket en vervolgens een x bedrag per week om werk te verrichten in combinatie met paardrijden in de woestijn en het kennismaken met de bedouinencultuur.

Dat jij nu de vinger naar de gasten zelf wijst (en een hele dikke vinger naar Sandra) getuigd absoluut niet van enige professionaliteit :n
Als Sandra een moeilijk karakter heeft naar jouw zeggen, dan is dat aan jullie om daar maar mee te dealen. Als je een toeristisch bedrijf begint dan weet je van te voren dat er altijd 'lastige klanten' tussen kunnen zitten, dat is dan jullie probleem en niet die van de klant/de gast.

Daarnaast kruipt jouw man (en jij) nogal in de slachtofferrol, hij heeft een moeilijk verleden, hij kan het niet aan (met name de uitleg over het gebrek aan personeel tijdens de woestijntocht van Maaikemuis, wat een onprofessionaliteit...Als de gasten zich willen bemoeien met de kamelenman dan mogen zij dat! Dat staat hen namelijk VRIJ. Dat jouw man het extra zwaar heeft die tocht wegens gebrek aan personeel is JULLIE PROBLEEM, hier mogen de gasten NIMMER DE DUPE van worden. ).

Na jouw uitleg kan ik derhalve maar 1 conclusie trekken:
Sluit jullie bedrijf en ga iets opstarten waarbij je niet zozeer met klanten/gasten te maken hebt. Lijkt mij voor beide partijen een stuk relaxter en veiliger...

_/-\o_

ik heb het hele topic doorgelezen en deze reactie is ook hoe ik erover denk :)
veel respect voor TS om haar verhaal te doen maar vind het knap dat bedouin naar voren komt en haar kant van het verhaal geeft.. (al is dit in het slachtofferrol)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:35

Citaat:
Ik heb nooit het gedrag van Abderrahim goed gepraat en zal zijn gedrag nooit goed praten.
Ik heb hem wel degelijk zijn voornemen gegund het waar te maken zichzelf te verbeteren.

Dat is juist het geen wat je elke keer doet.. je praat hem elke keer goed, Zie het zelf ook eens onder ogen ...

Roselie schreef:
Bedouin kan je verklaren waarom je man in zijn ondergoed bij een vd meisjes in de slaapkamer stond?

Citaat:
Dat was midden in de nacht zoals al werd geschreven en hij was overtuigd dat hij onze eigen slaapkamer inging, waar ik sliep, onwijs stom dat hij zo onnadenkend was en zich vergiste hij deed dat zeker niet met opzet en zeker niet om Franca haar nachtrust te storen.

Ben je niet bang dat dit een keer fout gaat ?? of een keer te ver gaat ? dat hij misschien een ander vrouw pakt ??

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:39

Oud brood, gebrek aan hygiëne, discutable vraagprijs of discutable extra kosten..dat zijn imo allemaal dingen die deels door andere cultuur deels door gewoon de bedrijfscultuur kunnen verklaard worden. Zo zal het daar nu eenmaal aan toe gaan en dat zou je moeten weten voordat je naar zo'n streek vertrekt. En al zou je 100 euro extra vragen voor wassen, het is niet netjes maar in principe niet 'erg', zeker niet als je er in het vervolg op let dat je goed duidelijk maakt dat je deze kosten zelf moet dragen. Dan kan je van hieruit zelf wel kiezen of je zo'n reis wilt maken of niet.
Maar een man die duidelijk bij meerdere personen al ongewenst gedrag heeft getoond, daar moet imo wel dringend een oplossing voor komen. En ik vraag me sterk af of het karakter van die man ooit zo bijgespijkerd kan worden dat hij geen woede-aanvallen meer krijgt in het bijzijn van de gasten. Als b. en haar man dat kunnen verwezenlijken, dan staat niets hun nog in de weg om een prachtig bedrijf te hebben. Alleen heb ik er geen goed oog in, aangezien dit blijkbaar altijd al in hem heeft gezeten.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:48

Myour schreef:
Ragdollcat schreef:
Want je doet vrijwilligerswerk en je betaald ook nog, ben je mal zeg.

In (Zuid-)Afrika moet je blij zijn als je gratis vrijwilligerswerk kan doen, bij heel veel plaatsen moet je geld toegeven. Dit varieert tot zo'n 70 euro per week tot zelfs 600 euro, en las op een vorige pagina dat 4000 euro per 5 weken ook niet vreemd is.
Ben voor m'n volgende buitenlandreis volgend jaar aan het rondkijken maar is nog best moeilijk iets te vinden waar je niet zoveel geld aan kwijt bent naast je vliegticket in die omgeving.

Overigens ga ik maar niet in op de verklaringen van bedouin, met name degene die op mij sloeg. Dat ie z'n kamer niet vinden kon...... |o

Ze had er ook nog van kunnen maken,kan hij niks aan doen mijn man slaapwandeld weleens!

Vind zowel Bedouin als haar man erg labiel overkomen en als je jezelf al onder druk vind staan wanneer je met 3 gasten op buitenrit bent dan kun je inderdaad beter stoppen.

En hoeveel paarden hebben ze eigenlijk....stuk of 5-6???Nou nou wat druk zeg,en betalende vrijwilligers hoevaak komen die en ook niet meer dan 3 toch,wat is daar voor druk aan???!!

Misschien toch beter woestijnratjes gaan fokken ofzo!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:50

Paddenpad schreef:
En hoeveel paarden hebben ze eigenlijk....stuk of 5-6???

4

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:51

Paddenpad schreef:
Ze had er ook nog van kunnen maken,kan hij niks aan doen mijn man slaapwandeld weleens!

Vind zowel Bedouin als haar man erg labiel overkomen en als je jezelf al onder druk vind staan wanneer je met 3 gasten op buitenrit bent dan kun je inderdaad beter stoppen.

En hoeveel paarden hebben ze eigenlijk....stuk of 5-6???Nou nou wat druk zeg,en betalende vrijwilligers hoevaak komen die en ook niet meer dan 3 toch,wat is daar voor druk aan???!!

Misschien toch beter woestijnratjes gaan fokken ofzo!

Wil jij even rekening houden met het feit dat ik pas ben geopereerd en zo hard lachen echt een verschrikking is voor mijn pijngrens. Sorry hoor moest echt even heel hard lachen er om :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:55

Tsja, beide kanten van het verhaal zullen wel wat van waarheid in zich hebben. Al vind ik het echt vreselijk wat deze (en vast nog wel meer) meiden hebben meegemaakt. Een vriendin en ik zijn ook van plan een "paardenreis" te gaan doen en ik had ook al iets gelezen over deze reis naar Tunesië. Ik weet van mezelf dat ik niet sterk genoeg in mijn schoenen sta om hierheen te gaan.

Wat deze man trouwens doet, kan echt niet. Of het nou Ramadan is of een ander Islamitisch feest of hij is moe of er is weinig personeel.. Misschien mag ik het niet zo vergelijken.. Maar als je een restaurant hebt en je hebt 1 kok in de keuken omdat de rest ziek is en je hebt niet genoeg mensen in de bediening.. Laat jij dan het hele restaurant vol? Als je je gasten tevreden wilt houden doe je dat niet, omdat je wilt dat de kwaliteit van je eten en de service goed is en dat gaat niet als je een vol restaurant hebt en je hebt een onderbezetting aan personeel ;) En als je moe, chagrijnig of gefrustreerd bent... Daar mogen je gasten niks van merken!

Ik vind het concept van de ranch echt erg leuk en ik snap dat Bedouin en haar man er allemaal goede bedoelingen mee hebben (behalve het gedrag naar jonge vrouwen toe, dat kan écht niet!), maar als het dus blijkbaar niet goed kan gaan, doe het dan niet.. Of huur inderdaad personeel in die meer Westers is en dus wel een veilige vakantie/werkplek kunnen bieden. Ik zou echt niet met een labiele man opgescheept willen zitten midden in de woestijn! En al helemaal niet als hij zijn eigen slaapkamer niet kan vinden???? :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:57

Vind het heel erg voor de TS en de anderen die zich in de loop van het topic hebben gemeld en hun verhaal hebben durven doen. Toont een hele hoop lef en toont ook een hele hoop inzicht in hoe die ' ervaring van je leven ' nou daadwerkelijk is. Ik denk niet dat de TS en anderen met deze ervaring dit uit hun duim hebben gezogen, als je je geld investeert in paardenspullen die worden afgewezen omdat ze er al een x aantal van hebben en je nog ook nog krom betaalt voor brood wat ik ook gratis op zou kunnen halen bij de bakker voor m'n paarden.. dan denk ik niet dat hier een woord van gelogen is. Sterker nog, de TS heeft dit netjes gehouden en heeft geen namen genoemd. Tja dat de tweede reactie al gelijk van de eigenaresse zelf is en deze zelf besluit om te zeggen dat het dus over haar gaat, is dat dan niet een beetje haar eigen schuld en niet van de TS? Zij heeft dit netjes op willen lossen en een nette waarschuwing willen geven...

Ik vind het dus zeker geen relpost/reltopic bedouin, dat maak jij er zelf van en dat jij dit op zo'n manier opvat is ontzettend jammer.
Of dat je nou van je paard afgetrokken bent of dat je je paard niet meer zelf bestuurd; vind het allebei te absurd voor woorden, sorry hoor. Ook omdat dit niet uit de lucht komt vallen dus dan vraag ik me al af hoe het zover heeft kunnen komen maar goed.. Dat zullen jullie prive zaken zijn, ga ik me niet mee bemoeien maar wellicht iets om over na te denken.

Je kent zijn woede, frustratie, en angst en zijn gebrek aan communicatieve vaardigheden door cultuurverschillen en dan nog laat jij het toe dat iemand dan alleen blijft met jonge, westerse meiden. Ongeacht of dat deze "niet luisteren" en met een tank top lopen, dan moet je man daar nog steeds vanaf blijven, en hier op een normale manier mee omgaan. Dat hij blijkbaar niet kan communiceren met westerse meiden die niet aan het lijntje lopen (sorry zo komt hij op mij over, als dit bot overkomt het zij zo) is ZIJN probleem en ook JOUW probleem, maar dit had nooit het probleem mogen worden van je gasten/arbeiders.

Personeelstekort of niet, dat is even geheel buiten beschouwing en hier hebben, zoals anderen al gezegd hebben, de gasten/arbeiders niks mee te maken en horen hier dus ook geen hinder van te ondervinden.
Zal wat wezen zeg, zie je het al voor je dat een werkgever een klant in het gezicht slaat omdat hij te weinig personeel heeft en het allemaal zo moeilijk en druk is? Beetje omgekeerde wereld.. Met personeelstekort moet je daar zelf wat aan doen, niet de gasten/arbeiders de dupe van laten worden..

Dat de meisjes niet naar je man wilde luisteren.. Ten eerste zijn het westerse meiden, geen westerse hondjes.. Dat eeuwige gemiep dat ze totaal niet wilden luisteren zal een combinatie van verschillende factoren zijn geweest. Cultuurschok omdat het een andere wereld is; prima. Maar denk je ook niet dat jouw man een hele hoop dingen uit heeft gestraald, al dan niet onbewust?
Ik zou ook niet naar zo iemand luisteren hoor.. Gaan m'n nekharen van overeind staan, er zal ongetwijfeld een bepaalde sfeer hebben gehangen en dan volg ik ook niet zomaar klakkeloos iemand op.

Als je het niet aan kan om mensen een week extra te laten boeken, sta het dan ook niet toe. Simpel. Is niet de schuld van Maaike, niet de schuld van een ander; is je eigen schuld. Niets meer, en niets minder.

Of een massage nou goed bedoeld is of niet, een paard en een mens is toch echt iets heel anders, dat ten eerste. Daarbij komt dat het daar misschien heel normaal is om zomaar aan mekaar te zitten maar als hier iemand op me af loopt om me wel even te masseren kan die ook wel verwachten dat ik daar niet heel sociaal mee om ga. Mijn lijf, mijn regels. En nee, zelfs een massage hoef ik niet van iemand die ik pas enkele dagen ken.

Ik snap dat je geen 5 sterren hotel bent, maar het is echt geen gigantische moeite om een was te draaien. Zeker in die temperaturen wil ik niet graag de zweetkleren van de dag daarvoor aan en van een was draaien ga je echt niet dood. En er vanuit gaande dat je 3 vrijwilligers tegelijk had.. en het was 150 euro per week toch? 3x 150 euro.. 450 euro.. En dan is een koelkast en een klein gasfornhuisje (al is het maar zo'n camping model) al teveel gevraagd?
Zeggen dat ze boodschappen en paardenspullen mee moeten nemen? Had je niet beter om een campingkoelkastje en een klein gaspitje kunnen vragen in plaats van paardenspullen 'waar je toch al zoveel stuks van hebt'.

Zo snel mogelijk naar iemand toekomen maar toch echt eerst zelf nog een ritje maken maar wel dat ze zo lang in het zonnetje heeft gezeten? Had dat niet andersom moeten zijn? Eerst naar haar toe en helpen en dan en ritje maken? Of is dat ook iets wat bij de cultuur daar hoort.. Volgens mij niet hoor want de cultuur die de andere bokker (sorry weet de naam niet) uit Tunesie omschrijft is toch iets heel anders.

En nee, ik zou ook niet voor de visie open staan van je man, sorry. Ben een gezonde hollandse meid en iemand die midden in de nacht, al dan niet verdwaald , in je slaapkamer staat met alleen z'n ondergoed aan, massages geeft omdat hij dat wil, en nog de andere bizarre verhalen die ik erover hoor.. Nee sorry daar zou ik niet voor open staan.. Niet letterlijk maar ook niet figuurlijk. Hoe groot moet het huis dan wel niet zijn dat hij daarin verdwaald en de verkeerde kamer inloopt? Of zijn jullie continu aan het verbouwen dat de slaapkamer rouleert?
Sorry ik vind het vreemd om te geloven dat iemand in zijn eigen huis de verkeerde kamer inloopt. Ik woon al 10 jaar hier thuis maar ik zie het vanavond niet gebeuren dat ik in m'n ondergoed bij m'n broertje in z'n slaapkamer sta. :Y)

Vind het al met al een heel treurig verhaal. Het meest treurige voor alle meiden die een leuke, bijzondere ervaring dachten mee te maken op het bedrijf. Bijzonder is het zeker geweest, en het zal ongetwijfeld een onuitwisbare indruk hebben achter gelaten. Helaas een die ze totaal niet hadden willen hebben.

Vind het ook erg treurig voor het bedrijf zelf want ja je zal nu een hoop inkomsten mislopen.

Voor jou en je man vind ik het niet treurig bedouin. Jij doet dit zelf, en je man doet dit ook zelf. En als je man blijkbaar niet in staat is om met anderen om te gaan, al dan niet onder druk, is het niet alleen zijn fout dat dit gebeurd is, maar net zo goed de jouwe. Want jij bent wel bij je volle gezonde verstand en had dit nooit mogen laten gebeuren. Of het nou aangedikt is of niet, waar rook is, is vuur, er zit echt wel een kern van waarheid in of het moet echt een geweldig toneelspel zijn van verschillende bokkers, maar dat zou wel heeeeel knap zijn.

Vind het heel erg jammer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-12 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:00

Ceriadwen schreef:

:')

Hoe de zaak precies in elkaar zit, ik heb wel het vermoeden dat TS haar verhaal behoorlijk dicht bij de waarheid zit, maar hoe dan ook: als mijn dochter ooit in een dergelijk land zulk werk zou willen doen zou ik alles doen om het uit haar lieve hoofdje te _-:( .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:02

Zoolgangster schreef:
Ceriadwen schreef:

:')

Hoe de zaak precies in elkaar zit, ik heb wel het vermoeden dat TS haar verhaal behoorlijk dicht bij de waarheid zit, maar hoe dan ook: als mijn dochter ooit in een dergelijk land zulk werk zou willen doen zou ik alles doen om het uit haar lieve hoofdje te _-:( .

En dit laatste vind ik erg jammer.

Want niet elk bedrijf is hetzelfde. Er zullen ook goede bedrijven tussen zitten.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:02

Ik snap ook best dat Bedouin Nederlanders (en andere mensen) de mogelijkheid wil bieden om dit eens mee te maken.

Ik weet niet hoelang deze ranch bestaat, hoelang zij samen zijn. Maar ik mis dan 1 ding in het hele verhaal. Je start dus een bedrijf op. Maar je man weet van toeten of blazen van onze cultuur af? Tuurlijk is het voor zowel hem als deze meisjes moeilijk om elkaar te benaderen of zoals Bedouin het zegt, het ijs te breken. En ja, de manier van leven zal daar gegarandeerd compleet anders zijn dan onze gewoonten en niet alles zal daar 100% proper zijn en het nieuwste van het nieuwste zoals wij gewend zijn.

Maar dan snap ik nog steeds het punt niet dat je man bij die andere vrouw/meisje in de kamer stond. Hij weet toch de weg in zijn eigen huis? Of zal hij misschien dan toch gedronken hebben en hierdoor verkeerd gegaan zijn?

De echte waarheid zullen we nooit weten, TS blijft bij haar punt net zoals Bedouin. Maar ik zou dus ook zoals Mirjamsel zegt iemand in dienst nemen, indien mogelijk natuurlijk! die van onze gewoonten af weet en daar ook op in kan spelen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:03

Nou chelle_dora is mijn dochter en ben blij dat zij in ieder geval duidelijk heeft dat ze daar nou net niet heen wil.... mensenlief wat een toestand ( kan tikken he dat kind van mij??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:04

Colorado schreef:
Betalen voor vrijwilligerswerk is helemaal niet vreemd en 150 euro per week is nog niet eens zo gek veel. Ik heb eens lopen zoeken naar vrijwilligerswerk in andere landen en kwam toen prijzen tegen van rond de €4000,- voor 5 weken en dat was zonder vliegticket erbij.

Maar dan praat je over vrijwilligerswerk in een derdewereldland bij een erkende organisatie, niet werken bij een particulier die graag wat paarden houd!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:11

Idd vonneke, ik vind het ook een vreemde benaming. Bij Vrijwilligerswerk denk ik eerder aan Brooks o.i.d. Maar dit is werken voor een commercieel bedrijf waar je ook nog voor moet betalen :+

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:12

vonneke schreef:
Colorado schreef:
Betalen voor vrijwilligerswerk is helemaal niet vreemd en 150 euro per week is nog niet eens zo gek veel. Ik heb eens lopen zoeken naar vrijwilligerswerk in andere landen en kwam toen prijzen tegen van rond de €4000,- voor 5 weken en dat was zonder vliegticket erbij.

Maar dan praat je over vrijwilligerswerk in een derdewereldland bij een erkende organisatie, niet werken bij een particulier die graag wat paarden houd!!

En toch is dat niet zomaar een normaal bedrag.... het is VRIJWILLIGERswerk..!!!!! Je krijgt er niet eens voor betaald. 150 euro per week vind nog redelijk veel, maar een kleine bijdrage is heel logisch!

furious

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:13

dat je wat meebetaald klink mij ook niet zo gek hoor. wel naar ratio van het land waar je bent lijkt mij.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:15

Je moet een beetje bedenken dat als manlief zijn loon 30 per week is, dat er dan voor de betalende klanten a 150 per week in ieder geval fatsoenlijk te eten is. Fruit, salades, sap e.d. Als wij hier de boer ergens mee helpen krijgen we gewoon een ijsje of een glas sap of whatever. Niet een rekening omdat we wat gedaan hebben. En met name een wasje draaien als er wasmiddel meegenomen word moet voor 150 euro per week helemaal geen issue zijn dan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:16

Of het nu veel is ofniet. Dat is aan de eigenaren en de klanten. Eigenaren bepalen het bedrag,klanten gaan akkoord en betalen. Dus dan valt daar weinig over te zeuren lijkt me.

Anoniem

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:17

Denk niet dat erbij was verteld dat ze voor 150 euro per week droog brood en wat water kregen.. Dus ik denk dat er altijd ruimte is om er wat over te zeggen. Niet eens zozeer zeuren.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:17

En dan nog zeuren over het verkeerde wasmiddel? Of je nou Omo koopt of een merk van de Lidl, maakt geen reet uit. Zo zal dat in Tunesië toch ook wel zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:18

Ceriadwen schreef:
Je moet een beetje bedenken dat als manlief zijn loon 30 per week is, dat er dan voor de betalende klanten a 150 per week in ieder geval fatsoenlijk te eten is. Fruit, salades, sap e.d. Als wij hier de boer ergens mee helpen krijgen we gewoon een ijsje of een glas sap of whatever. Niet een rekening omdat we wat gedaan hebben. En met name een wasje draaien als er wasmiddel meegenomen word moet voor 150 euro per week helemaal geen issue zijn dan.

En dan te bedenken dat er soms 3 meiden per week zaten... Als die per werk 450 euro neerleggen zijn dat 15!! weeksalarissen en daar zou geen nieuw fornuis voor gekocht kunnen worden?