Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:En dan krijg je droog oud brood en een glaasje water als voedsel. En discussie over het wasmiddel.. echt knetter. Ik wilde graag ooit nog iets dergelijks doen, Tunesie of Jordanie.. vooralsnog sla ik deze over en neig ik meer naar Jordanie over een jaar of 2.Er staat hier ergens dat iedereen erheen moet gaan om zelf te ervaren of het waar is.
Nou nee dank je wel.
Want je doet vrijwilligerswerk en je betaald ook nog, ben je mal zeg.
laetitia schreef:Ik wil graag reageren op jouw uitleg en verweer Bedouin:
Zoals ik jouw reacties lees, schuif je steeds de 'schuld' bij jouw gasten. Zij provoceren, zij houden geen rekening met de aard van jouw man, zij passen zich niet aan. En nu blijkt zelfs dat jouw man e.e.a. gewoon niet aan kan...
En ik denk dat DEZE HOUDING VAN JOU juist nu dé doodsteek voor jouw bedrijf is. Zoals je het al zegt: Jullie hebben een bedrijf. Jullie vragen GELD aan jullie gasten om vrijwilligerswerk te doen.
Vergeet niet: KLANTEN ZIJN ALTIJD KONING. Zij betalen een fiks bedrag voor een ticket en vervolgens een x bedrag per week om werk te verrichten in combinatie met paardrijden in de woestijn en het kennismaken met de bedouinencultuur.
Dat jij nu de vinger naar de gasten zelf wijst (en een hele dikke vinger naar Sandra) getuigd absoluut niet van enige professionaliteit![]()
Als Sandra een moeilijk karakter heeft naar jouw zeggen, dan is dat aan jullie om daar maar mee te dealen. Als je een toeristisch bedrijf begint dan weet je van te voren dat er altijd 'lastige klanten' tussen kunnen zitten, dat is dan jullie probleem en niet die van de klant/de gast.
Daarnaast kruipt jouw man (en jij) nogal in de slachtofferrol, hij heeft een moeilijk verleden, hij kan het niet aan (met name de uitleg over het gebrek aan personeel tijdens de woestijntocht van Maaikemuis, wat een onprofessionaliteit...Als de gasten zich willen bemoeien met de kamelenman dan mogen zij dat! Dat staat hen namelijk VRIJ. Dat jouw man het extra zwaar heeft die tocht wegens gebrek aan personeel is JULLIE PROBLEEM, hier mogen de gasten NIMMER DE DUPE van worden. ).
Na jouw uitleg kan ik derhalve maar 1 conclusie trekken:
Sluit jullie bedrijf en ga iets opstarten waarbij je niet zozeer met klanten/gasten te maken hebt. Lijkt mij voor beide partijen een stuk relaxter en veiliger...
Citaat:Ik heb nooit het gedrag van Abderrahim goed gepraat en zal zijn gedrag nooit goed praten.
Ik heb hem wel degelijk zijn voornemen gegund het waar te maken zichzelf te verbeteren.
Roselie schreef:Bedouin kan je verklaren waarom je man in zijn ondergoed bij een vd meisjes in de slaapkamer stond?
Citaat:Dat was midden in de nacht zoals al werd geschreven en hij was overtuigd dat hij onze eigen slaapkamer inging, waar ik sliep, onwijs stom dat hij zo onnadenkend was en zich vergiste hij deed dat zeker niet met opzet en zeker niet om Franca haar nachtrust te storen.
Myour schreef:Ragdollcat schreef:Want je doet vrijwilligerswerk en je betaald ook nog, ben je mal zeg.
In (Zuid-)Afrika moet je blij zijn als je gratis vrijwilligerswerk kan doen, bij heel veel plaatsen moet je geld toegeven. Dit varieert tot zo'n 70 euro per week tot zelfs 600 euro, en las op een vorige pagina dat 4000 euro per 5 weken ook niet vreemd is.
Ben voor m'n volgende buitenlandreis volgend jaar aan het rondkijken maar is nog best moeilijk iets te vinden waar je niet zoveel geld aan kwijt bent naast je vliegticket in die omgeving.
Overigens ga ik maar niet in op de verklaringen van bedouin, met name degene die op mij sloeg. Dat ie z'n kamer niet vinden kon......
Paddenpad schreef:Ze had er ook nog van kunnen maken,kan hij niks aan doen mijn man slaapwandeld weleens!
Vind zowel Bedouin als haar man erg labiel overkomen en als je jezelf al onder druk vind staan wanneer je met 3 gasten op buitenrit bent dan kun je inderdaad beter stoppen.
En hoeveel paarden hebben ze eigenlijk....stuk of 5-6???Nou nou wat druk zeg,en betalende vrijwilligers hoevaak komen die en ook niet meer dan 3 toch,wat is daar voor druk aan???!!
Misschien toch beter woestijnratjes gaan fokken ofzo!
Ceriadwen schreef:Stond er niet ergens op de website de ervaring van je leven?
Zoolgangster schreef:Ceriadwen schreef:Stond er niet ergens op de website de ervaring van je leven?
![]()
Hoe de zaak precies in elkaar zit, ik heb wel het vermoeden dat TS haar verhaal behoorlijk dicht bij de waarheid zit, maar hoe dan ook: als mijn dochter ooit in een dergelijk land zulk werk zou willen doen zou ik alles doen om het uit haar lieve hoofdje te.
Colorado schreef:Betalen voor vrijwilligerswerk is helemaal niet vreemd en 150 euro per week is nog niet eens zo gek veel. Ik heb eens lopen zoeken naar vrijwilligerswerk in andere landen en kwam toen prijzen tegen van rond de €4000,- voor 5 weken en dat was zonder vliegticket erbij.
vonneke schreef:Colorado schreef:Betalen voor vrijwilligerswerk is helemaal niet vreemd en 150 euro per week is nog niet eens zo gek veel. Ik heb eens lopen zoeken naar vrijwilligerswerk in andere landen en kwam toen prijzen tegen van rond de €4000,- voor 5 weken en dat was zonder vliegticket erbij.
Maar dan praat je over vrijwilligerswerk in een derdewereldland bij een erkende organisatie, niet werken bij een particulier die graag wat paarden houd!!
Ceriadwen schreef:Je moet een beetje bedenken dat als manlief zijn loon 30 per week is, dat er dan voor de betalende klanten a 150 per week in ieder geval fatsoenlijk te eten is. Fruit, salades, sap e.d. Als wij hier de boer ergens mee helpen krijgen we gewoon een ijsje of een glas sap of whatever. Niet een rekening omdat we wat gedaan hebben. En met name een wasje draaien als er wasmiddel meegenomen word moet voor 150 euro per week helemaal geen issue zijn dan.