Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emily_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:33

Lange tijd geleden dat ik iets gezegd heb, maar ik wil nog even kwijt dat ik het echt knap vind dat je volgehouden hebt!
Het weer valt nu zeker wel tegen? :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:00

dan rijd je ook goed, je houding ect.. niet op alle maneges leer je dat .

wel leuk dat je ook veel erbij leert op goede paarden zoals met je kuit rijden, even een omschakeling maar veel beter(had ik ook).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:23

Welcome back!! :D

Het is altijd weer goed om terug te zijn in je eigen vertrouwde omgeving!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:53

Nou het was vanavond weer heerlijk op de manege! De manege is echt veranderd! Ze waren al een restaurant deel erbij aan het bouwen, maar in deze 3 maanden is het afgemaakt en zijn ze per september open gegaan. Ziet er echt heel anders uit daar!
Ook zijn er 2 nieuwe paarden, wist ik al, maar nu heb ik ze ook zien lopen. Cicero, een 5 jarige ruin. Volgens mij ga ik die heel leuk vinden. En Real Mc Coy, een vos ruin die jacht heeft gelopen. Die kan op zich ook wel leuk lopen, maar heeft wat opstart problemen :P Ik zie wel gewoon op wie Linda (me instructrice) me volgende week zet! Ik doe 10 en 11 nov meteen mee met wedstrijden, dus heb maar liefst nog 2x te rijden daarvoor haha. Ik zie het gewoon wel.
Ook me grote schat Tango weer geknuffeld. Een vriendin moest erop die er al even niet op had gereden en zij vond hem 10x niks, ze vertrouwde hem voor geen meter en heeft dus ook geruild met iemand. Hij is wel iets veranderd dus denk ik, maar toch wil ik echt heel graag op hem rijden. Denk niet volgende week want Tango is nog niet klaar voor de wedstrijd want ik start vrij hoog (F15, vergelijkbaar met L2) en dat kan Tango gewoon nog niet aan. Dus ik wil de komende 2x dan eigenlijk op het paard rijden waar ik me proef op rij, maarja welke.... :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 23:46

OH MY GOD ik heb in een lange tijd niet zooooo enorm gelachen!! Me moeder en stiefvader waren samen uit eten omdat ze morgen 12 1/2 jaar getrouwd zijn. Ik ging vanavond om half 11 even daarheen om gezelschap te houden. Gingen we nu net weg en me moeder trok mijn jas aan en dat had ze totaaaaaal niet door. Ik hing ondertussen al over de bar heen van het lachen en me moeder snapte nog steeds niet waarom. Totdat ze het door had en toen kreeg zij ook de lachstuip. Als je eenmaal een lachstuip heb kom je er de komende 5 min niet van af. En me stiefvader snapte totaal niet waarom wij zo moesten lachen, maar omdat we allebei een lachstuip hadden konden we het hem niet vertellen.
Het klinkt zo misschien niet zo grappig maar echt het was zo enorm komisch dat ze echt totaaaal niet door had wat er fout en zo grappig was. Zij had ook wat gedronken enzo (ik niet, alleen 1 ice-tea) en ja, dan is ze zelf ook niet helemaal scherp meer. Plus dat we altijd zeggen dat zijn altzheimer-medium heeft omdat ze vaak dingen vergeet en dan dit ook nog fout gaat.
Eenmaal thuis konden we eindelijk weer echt normaal praten :P Nu ben ik echt kapot moe en ga ik heerlijk in me eigen bed slapen, weltrusten!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:42

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:22

Ik wilde vragen hoe het thuis weer bevalt en toen zag ik dat ik nog helemaal niet had gereageerd! :o

Fijn dat het weer leuk was op de manege. Hoe was het rijden weer? En welk paard had je nou gehad?
Zo'n slappe lach verhaal komt vaak niet over. Snap wel dat het voor jullie grappig was. Ik heb dat ook wel hoor, vertel ik waarom we zo gelachen hebben en dan word ik echt aangekeken alsof ze het in Keulen horen donderen :')

Dus, hoe bevalt het om weer thuis te zijn?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 12:46

Ja het bevalt wel weer. Alleen begin ik me nu echt te vervelen dus het is tijd voor een baan! Ik had gereageerd op 2 stallen. Gister heb ik ze gebeld omdat ik nog geen mail terug had gehad. De ene was toch eigenlijk echt opzoek naar een jongen/man omdat de jongen die nu weg ging in 4 uur 60 stallen leegschepte. Maar haar moeder behandeld dit en die komt deze week terug van vakantie en dan zal ik er denk nog wel wat van horen. Maar 60 stallen in 4 uur kan ik ook niet, dus dat gaat hem niet worden.
Die andere stal heeft me na mijn belletje een bestand gestuurd waarin de werkzaamheden/voorwaarden staan. De werkzaamheden die erin staan bevallen me wel, echter staat er dat ze 6 dagen per week werken en dan van 7 tot 6 als je pech heb. Ik heb toen mijn 'probleem' terug gemaild, namelijk dat ik wel op vrijdagavond in me manegeles wil blijven rijden, dus dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de vrijdag en zaterdag vrij en 1 zondag per maand ivm wedstrijd. Overigens is deze stal in hoofddorp en moet ik daar dan intern. Je moet namelijk ook nog 2 oof 3 avonden per week 's avonds een half uur hooi gaan voeren. Ik heb daar nu niet meer een mail op terug gehad, maar of dat wel of geen goed teken is weet ik niet.
Ik heb vrijdag ook op de manege, aan de eigenaar van het restaurant (sinds kort zit er ook een klein restaurant aan die samenwerkt met de manege en dat wordt beheerd door een andere eigenaar) gevraagd of hij nog iemand zocht en hij zei ja. Vanavond ga ik weer naar de manege en dan gaan we het er als het goed is even over hebben. Dus dan ga ik misschien deels bij de post en deels op de manege werken.

Mijn eerste les vrijdag was wel leuk. Ik moest eigenlijk op Cicero (een nieuw paard sinds kort) maar degene die op Real Mc Coy zou rijden (ook een nieuw paard) die kwam niet. En aangezien Cicero al gelopen had die dag en Real Mc Coy nog niet, moest ik dus op Ream Mc Coy. Daar baalde ik wel een beetje van want Cicero leek me leuker (ik had ze de week ervoor beide zien lopen). En het bleek ook niet helemaal mijn paard. Super stijf in de hals, je moet echt grof met hem zijn wil je hem laten zakken (hij is door een man gereden en daarom heel grof in ze mond geworden). Hij trok me ook de hele tijd naar voren. Dus nee, niet mijn paard.

Vanavond ga ik een extra les rijden. We hebben namelijk dit weekend wedstrijden. Zaterdagavond is een keer een extra wedstrijd, alleen voor paarden ruiters. Die proef ben ik ingedeeld op Popje, daar heb ik heel lang niet op gereden, dus daar zit ik nu als het goed is vrijdag in de les op. Voor de zondag ben ik op Tango gezet. Echter kan Tango dat niveau helemaal nog niet aan (F15, vergelijkbaar met L2). Maar aangezien ik het toch wel gewoon wil proberen en ik Tango voor het laatst heb gereden voordat ik weg ging, wilde ik hem ook nog een keer rijden voor de proef. Iemand anders die F16 rijd gaat zaterdag op hem geloof ik de F8 rijden, omdat ze wel op hem wil starten voor de ervaring. Ik ga me proef dus zeker niet halen zondag, maar dat maakt me niet uit. We gaan gewoon lekker rijden en dan zien we wel!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:39

Ik hoop voor je dat je snel werk vindt! Snap wel dat je je verveelt nu. Je was in Spanje heel de dag bezig!

Jammer dat het niet zo klikte met Ream Mc Coy. Ben benieuwd hoe Cicero is.

Alvast succes voor de wedstrijd! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 13:22

Nou gisteravond op Tango gereden en ik denk dat me F15 proef zondag misschien best nog wel eens mee kan gaan vallen. Er is misschien toch wel een kans dat ik me proef kan gaan halen.
Het is nog lang niet je van het natuurlijk, maar ik kan misschien toch nog vrij netjes me proef doorkomen.
Heb gister wat onderdelen geoefend zoals halthouden en achterwaarts, volte 10 meter rechts bij B en dan bij B aanspringen in galop en 10 meter wijken beide kanten op.
Bij het halthouden en achterwaarts gaan blokkeerde die zichzelf eerst helemaal waardoor die niet achterwaarts wilde. Daarna nog een aantal keer gedaan en toen had die het trucje door, probleem alleen toen was dat die meteen achterwaarts ging en niet eerst netjes een paar seconde ging halthouden. Beloning werkt gelukkig bij hem heel goed want dat ontspant die goed. Dus dat een paar keer inrijden zondag en dan komt dat denk ik wel goed.
Dat aanspringen in galop na de kleine volte deed die ook wonderbaarlijk wel oke. Gelukkig moet ik die rechtsom doen want linksom doet die dat niet goed.
En het wijken viel me ook echt alles mee! Ja hij valt op een gegeven moment over die schouder bij het wijken voor me linkerbeen, maar hij gaat ten minste wel opzij en blokkeerd daar niet volledig in. En wijken voor me rechterbeen vind die sowieso al veel makkelijker. Dus ik ben echt heel benieuwd nu naar zondag. Ik ga alsnog gewoon lekker rijden en ga er alsnog een beetje vanuit dat ik het niet ga halen en we proberen gewoon zoveel mogelijk die rust erin te houden.
Oh en btw, als die tijdens de proef gaat poepen dan ben ik de sjaak want hij neemt me dan toch een pittstop! Hij gaat gewoon echt plotseling stil staan en gaat dan poepen, en dan kan je trappen wat je wil maar hij loopt niet meer. En hij reageerd heel heftig op de zweep dus daar durf ik hem ook niet te hard een tik mee te geven. Ik vloog echt naar voren gister toen die weer zo'n pittstop maakte en dat deed die wel 4x die les!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:40

Haha, hopen dat ie in de proef niet poept dan :P
Fijn dat je wel een goed gevoel hebt overgehouden aan de les :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:48

blauw00gje schreef:
Haha, hopen dat ie in de proef niet poept dan :P
Fijn dat je wel een goed gevoel hebt overgehouden aan de les :)

Ja als die in de proef zo'n pittstop maakt dan heb ik denk ik 10 punten aftrek ofzo :P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:51

Haha, ik zie het al voor me :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:53

blauw00gje schreef:
Haha, ik zie het al voor me :')

Hij zet dan echt zijn grootte (1.75) en breedte (breed geloof me :P ) in de strijd en hoppa je staat direct stil :P Het is net een westernpaard dan haha :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:53

die stal kan je denk ik vergeten dat je nog iets hoort, die willen iemand dan voor die volle 6 dagen, en niet anders tenminste zo gaat dat vaak.

hopelijk is het op de manege wel iets voor je :).

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 20:14

Christiene schreef:
die stal kan je denk ik vergeten dat je nog iets hoort, die willen iemand dan voor die volle 6 dagen, en niet anders tenminste zo gaat dat vaak.

hopelijk is het op de manege wel iets voor je :).

Nouja wie weet hoor ik nog wat van ze en anders maar niet hoor. Vind het altijd enorm onbeschoft als ze dan niets meer van zich laten horen en tot nu toe heb ik niks meer gehoord. Maar we blijven gewoon rustig afwachten.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:18

Ze kunnen dan inderdaad op z'n minst even laten weten dat het niks wordt.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:06

Vind ik ook, maar wie weet krijg ik wel nog een mail of telefoontje van ze.
Oh heb echt zin in het weekend!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:02

Daarom. Gewoon even afwachten.
Haha, snap ik!