London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:26

Formule 1 ken ik niet, maar het is idd erg basic. Ben er zelf heel tevreden over, heb ervaring met eentje in Londen en eentje in Glasgow en die zijn goed bevallen. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:35

Nienke!!! Wat leuk dat je nu in Londen zit. :D
Veel plezier!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:24

Hairspray is suuuper leuk! Heb m in NY gezien en daar was ie echt gaaf :D Over een weekje zitten wij er ook al een dag, jippie!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:34

woei! zometeen vliegen naar london gatwick!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:53

Bedankt Karin! Ik ga daar eens rondneuzen.
Ben inmiddels London alweer uit en zit nu in een te grappig oud heksenhotelletje in Leeds. Wilde net douchen maar er was geen warm water, dus mijn hoofd is nu een ijsklomp, aauw.

Gisteren had ik een geweldig optreden van Anti-Flag bijgewoond. Ze speelden een cover set van Clash songs in de Eastpak store aan Carnaby Street. Wegens enorm veel geluk en goede timing kwamen Will (uit Birmingham) en ik op de gastenlijst te staan waardoor we naar binnen konden. Het was zooo gaaf.

Oh, en Bella; Kerry reageerde op zo'n manier dat ze je nog wel leek te herinneren. :))

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:01

x_spekkie_x schreef:
Welk hotel zit je NieneWiep? :)

In het Rosecourt.

Karin, dat zijn we ook zeker van plan!! Vanavond zijn we even snel naar Wetherspoons geweest, was wel lekker. Hairspray was echt geweldig! Wat een spektakel. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:04

Dat is mooi. :)
Ga wel weer es mailen...ze moet toch mijn komende tattoo aanpassen. :D

Leuk Nien!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:40

Hoi Londenkenners *D ,

Heb even een paar vraagjes voor jullie. Ik kan via mn werk korting krijgen op een tweedaagse Connexxion Tour ('Kerstshoppen in Londen'). Dan vertrek je zaterdagochtend vroeg met de bus naar Calais en van daaruit via de tunnel naar Londen waar we rond 14.00 uur bij het hotel aankomen. Dan de rest van de dag vrij om te doen wat je wilt. Tweede dag na ontbijt kun je meedoen aan de stadstour. Daarna naar Covent Garden. Om 14.30 uur weer naar Nederland. Verwachte aankomsttijd is tussen 23.30 en 01.00 uur. Het is dus minstens 9 uur rijden met de bus?? :wow: :=

Kosten: 95 euro pp, inclusief 1 overnachting in 2-persoonskamer met douche en toilet, ontbijt en stadstour.

Is dit oke en te doen of slaat het nergens op? :+
Als ik zelf het een en ander regel (vliegtickets, hotel, rondtour etc.) dan ben ik waarschijnlijk een stuk duurder uit?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:09

Toekie, vergeet het uur tijdsverschil niet ;)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:26

Aaahh :#
Ik ga dinsdag al! Heb er echt super veel zin in!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:49

Ik zat 2 personen, 4 dagen in Earl's Court (wel matig hotel...) voor nog geen 350,- euro

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:35

x_spekkie_x schreef:
Toekie, vergeet het uur tijdsverschil niet ;)

Oja. :')

Ik zoek iets met maar één overnachting. Wil graag met mn moeder gaan, maar onze hond wordt letterlijk ziek als mijn moeder een paar nachten van huis is. En als we samen gaan, ben ik dus ook nog weg. Eén nachtje zou kunnen, dan vragen we iemand die een weekend bij ons in huis blijft.

Ik besef natuurlijk dat twee (halve) dagen erg weinig is, maar dan zouden we puur voor de kerstfeer en een paar hoogtepunten gaan.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:13

Als je zo kort gaat is het misschien handig om 's ochtends heel vroeg te vliegen en terug een avondvlucht te nemen. Als je dan ook nog eens alleen handbagage meeneemt, hoef je ook niet op je bagage te wachten, dat scheelt ook weer tijd. Als je dan hotel neemt dicht bij een centraal metrostation (bijv. de blauwe lijn, die gaat rechtstreeks naar Heathrow) heb je zo optimaal mogelijk je weekendje benut!

Ik ben eens met de bus geweest, maar vond het echt tergend lang duren....

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:28

Ik ging ook met de bus, het is inderdaad een nogal lange reis :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:29

Niet op Heathrow vliegen iig, veel te duur. Met Easyjet en Ryanair kun je echt voor een paar tientjes heen en weer. En die vliegen op Luton, Gatwick en Stansted. Ben je overigens ook zo in het centrum, met de trein of shuttlebus in 30-45 minuten. En idd met alleen handbagage vliegen, kan makkelijk voor twee dagen en scheelt een hoop wachttijd (en kosten).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:48

Samy schreef:
Ik zat 2 personen, 4 dagen in Earl's Court (wel matig hotel...) voor nog geen 350,- euro

Hotel of Hostel? Als je in het Earl's Court Youth Hostel zat, dan heb je zeker een prive kamer gehad ofzo... :)) Ik heb 90 pond betaald voor 4 nachten (1 persoon) in het YH. Of zat je in een hotel?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:58

Als alles meezit gaan Ilona en ik 4 tot en met 7 feb weer naar Londen. :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:02

Ik snap Ryanair niet zo goed. Soms hebben ze acties: een ticket voor maar 0,01 euro. Wil je die boeken, komt er alsnog ongeveer 20 euro luchthavenbelasting bij. Soms hebben ze acties: een ticket voor maar 1 euro. Wil je die boeken, dan is het ticket ook echt maar één euro.

Waarom is dit? En is er een trucje voor om te kunnen weten of die tickets wel écht 0,01 euro kosten en niet 20+0,01 euro?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:04

Sommige van die vluchten zijn ook vluchten zonder luchthavenbelasting (toevallig heb ik er weer zo eentje vanaf Eindhoven). Dan komt die 20 euro (ofzo) er niet bij.

Is geen trucje voor. Je moet gewoon op de site per vlucht bekijken wat er nog bij komt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:11

Ja, dat klopt, maar ik vind het zo vreemd. Want je krijgt elke week wel een mailtje. Vluchten voor 0,01 euro of 1 euro of 5 of 10. En dan kijk je op de site en dan is de vlucht van 10 euro nog goedkoper, omdat daar geen luchthavenbelasting bij wordt gerekend. Ik vind het maar vreemd :P

Maar goed.
Werkt iemand van jullie trouwens met een Visa Electron Card om zo kosten te kunnen besparen? Bij Easyjet zijn die alweer 9.50 euro ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:12

Is inderdaad gewoon zichtbaar op de website :) als ik weer ga vliegen ga ik denk ik ook met Ryanair.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:43

Bedankt voor de info!
Busreis wordt 'm niet. Idd erg lang en met al die vreselijke busongelukken... voelt niet prettig. Heb het nooit gaaf gevonden. :=

Die vage prijzen bij vliegtickets waren me ook al opgevallen. Moet je trouwens ook extra betalen voor handbagage?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:47

Handbagage mag je vrij meenemen, althans binnen bepaalde afmetingen en gewichten (die per maatschappij verschillen, altijd even nazoeken op de betreffende website).

In prijzen van vluchten zit geen logica. Ik probeerde te boeken voor Riga bij Ryanair, prijzen schommelden per dag van 4.99 naar 24.99 en terug voor een enkeltje. Het was zelfs zo dat een vlucht 4.99 kostte, maar als je dan voor twee personen tegelijk wilde boeken was de prijs van datzelfde enkeltje ineens 24.99 p.p. Uiteindelijk maar geboekt toen de heenvlucht op 4.99 stond (en bleef) en de terugvlucht op 24.99. Had geen zin om af te wachten tot beide data voor twee personen op 4.99 stonden (al eerder zoiets meegemaakt toen ik naar Milaan wilde) :D. Nog niet gek voor een retourtje Verweggistan. ;)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:29

Is er half november al kerstsfeer in London? Of is dat nog te vroeg?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:25

Ik zoek idd van tevoren altijd uit hoe het zit wat betreft maten van bagage. Alleen bij die mega goedkope tickets zitten vaak addertjes onder het gras, waaronder dus moeten betalen voor bagage. Waardoor de ticket uiteindelijk net zo 'duur' is.

Maar dat geldt dus waarschijnlijk alleen voor ingecheckte bagage. :-)