Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:29

MizzMontana, Als je al om 6u wakker bent wil dat wellicht ook wel lukken ja ;) maar begrijp ik nou goed dat er zo ongeveer elk uur klasjes starten? Dat ken ik helemaal niet, wat een grappig concept.

Gisteravond deden de kinderen mee met de ‘fakkel’afdaling, dat was leuk. Het duurt eindeloos voordat alle kids boven zijn (200 stuks ofzo? Meer? En dan met het lopende bandje en de sleep) maar dan gaat er een super lange slang kinderen de berg af, allemaal met een lichtgevend stokje. Eén deel ging via het bospaadje, zo leuk al die knipperlichtjes tussen de bomen <3

Unwritten, ben je al bij de HA geweest? Hopelijk valt het toch mee.

Miccamaaike, hoe is het bij jullie?

Wij hopen vandaag de Sarenne te kunnen skiën. Heb er zin in!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:13

Oh wauw dat zag er vast heel gaaf uit!

Er zijn 2 tijdstippen, de eerste is 9:15-11 en dan 12:15-14:30, de tweede is 10-12 en dan 13:30-15:30. Volgens mij kan je ook alleen ochtend kiezen maar dat weet ik niet zeker. Je kan in beide gevallen er voor kiezen om de kinderen deren met de instructeur te laten lunchen, maar dat doen wij niet.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:28

Ik ben bij de HA geweest, helaas kunnen ze nog weinig omdat er zo veel zwelling is dat ze met een echo nog niets kunnen zien -O- helaas komt de pijn dwars door alle pijnstilling heen dus ik weet niet zo goed waar ik met mezelf heen moet momenteel.

Wat een verschil in weer hebben jullie met ons vorige week zeg! Wij hebben de zon maar 1 middag 2 uurtjes gezien. Toen heeft mijn man mij op een terras geparkeerd _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:12

Ik las dat het gisteren 3 graden was op 3300 meter in Italië, dat is echt niet oké := Niet zo vroeg in het jaar...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 06:55

Unwritten kun je nog sterkere pijnstillers krijgen? Echt vervelend zeg… ook dat het zo onduidelijk nog is wat je nou hebt.

Temperatuur was gisteren weer niet normaal inderdaad. Komt de pistes niet ten goede… zeker in de middag wordt het op meerdere plekken erg slecht

Vandaag nog één dag en ik ga met de oudste de eerste lift pakken zodat we samen nog even kunnen skiën. De frommes afdaling wil hij doen, met de klas zijn ze dat al een paar keer geweest. Hij gaat best gecontroleerd dus daar wil ik de piste wel me af. Die andere twee moeten nog wat meer lessen volgen eerst. Eentje wil alleen maar racen, bij de leraar blijft hij er keurig achter maar bij ons is hij weer als je even niet oplet. De andere gaat echt alleen nog maar in de pizzapunt, dus dat schiet niet op.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:30

Indy_Mouse_9 schreef:

Jullie zaten net de week na ons in oz. Was het erg mooi weer bij jullie?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:59

floorsil schreef:

Het weer was prachtig, alle dagen zonnig 8-)
Alleen niet best voor de pistes, ‘s middags was het slush en ‘s morgens hard / opgevroren.

En best wat issues met liften. We hebben ruim een kwartier vastgestaan in de Pic Blanc 2 (cabine zonder stoeltjes die compleet volgepropt word). Diezelfde lift heeft de volgende dag de hele middag stilgestaan. De cabine vanaf Oz ri. Alpe d’Huez heeft er een dag tot 14:00 uit gelegen.
Ik heb niet het idee dat de nieuwe liften nou lekker lopen…

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 14:04

Wij zijn weer thuis na een heerlijke week in Oostenrijk.
Grappig hoe die lessen verschillen. Bij ons heeft iedereen les van 9.30 - 11.45 en van 12.45 - 14.45.
Zoon is 3 dagen op les geweest (samen met zn nicht) en verder lekker zelf geskied met ze, dat ging echt super!

Wat een weer was het woensdag tm vrijdag, zooo warm!
Dinsdag was het mega slecht bij ons, regen, pas boven 1900 meter ging het sneeuwen. Ik heb niet geskied en de kinderen hebben we na de ochtendles mee naar huis genomen, wat een natte bende zeg, zo sneu. Maar ach 1 slechte dag op 6 dagen is eigenlijk best prima.

Zondag en maandag was het zo:
Afbeelding

Woensdag, donderdag en vrijdag was het zo:
Afbeelding

Door de regenval was er wel een heel bijzonder landschap ontstaan:

Afbeelding

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 14:42

Oh bijzonder inderdaad die strepen in de sneeuw!
Familie zat in Königsleiten (Zillertal), die hadden inderdaad ook natte sneeuw en geen zicht door mist.

Hoe oud is je zoon ook al weer MiccaMaaike? In mijn hoofd ongeveer even oud als mijn oudste, 9?
Die van ons zaten wel de hele week in de les, maar de oudste heeft alle dagen de (rode) dalafdaling geskied met mijn man. Daar zaten lastige stukken in, maar als ik hem op de filmpjes zie gaan, gaat ie vlotter dan ik :o
De jongste van 6 was donderdag nog twijfel of hij het niveau ging halen, hij maakte nog iets te veel pizzapunt-bochtjes ipv zijn skies aan te sluiten. Maar hij heeft de laatste dag goed zijn best gedaan en z'n speldje gehaald.
Trots op die draken dus <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:00

Klopt, hij is 9
Hij heeft al wel een aantal jaren skiles gehad. Rood en blauw ging nu super goed! Scheelt wel dat je op steile stukken na een bocht lekker kon wegzakken in de smurrie sneeuw :+

Klein filmpje voor wie het leuk vindt

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:17

Indy_Mouse_9 schreef:
floorsil schreef:

Het weer was prachtig, alle dagen zonnig 8-)
Alleen niet best voor de pistes, ‘s middags was het slush en ‘s morgens hard / opgevroren.

En best wat issues met liften. We hebben ruim een kwartier vastgestaan in de Pic Blanc 2 (cabine zonder stoeltjes die compleet volgepropt word). Diezelfde lift heeft de volgende dag de hele middag stilgestaan. De cabine vanaf Oz ri. Alpe d’Huez heeft er een dag tot 14:00 uit gelegen.
Ik heb niet het idee dat de nieuwe liften nou lekker lopen…

De poutran was bij ons ook vaak niet open. Maar bij ons was het door de lawine pijlen die werden afgevuurd in de buurt van de liften. Of dat gewoon het gebied dicht was. Als ze open waren, liepen ze bij ons goed.

Balen dat de kwaliteit al minder was. Dat was bij ons wel heel goed. Als je een mooi geprepareerde pistes had. Wel lekker van het zonnetje!