Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:05

Gv heeft daar vorig jaar ervaring mee gehad in la Bresse. Wat hij vertelde van zijn afdaling is dat het lijkt op mijn handi mee ski ervaring denk ik. Je zit ingesnoerd kunt geen kant op en bent afhankelijk terwijl anderen in hun tempo naar beneden vliegen, :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:11

Lijkt mij doodeng zo'n banaan. Überhaupt de controle aan wildvreemden overgeven is niet mijn sterkste punt. Beterschap voor de brokkenpiloten!

Kun je maar beter je knie hard stoten :') Dat had ik afgelopen jaar. Had smiddags nog gezegd, mijn knie gaat goed, nergens geen last van. Misschien als we morgen met de kinderen gaan skiën dat ik mijn brace niet om doe. Stoot ik 's avonds toch mijn knie tegen de tafelpoot, dikke blauwe plek.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:14

Indy_Mouse_9 schreef:
Waardeloos zeg -O-
...maar hoe is dat in een banaan? Het lijkt me best eng eigenlijk.

Weet iemand trouwens of ik ergens het olympisch snowboarden van gisteren kan terugkijken?

Als het uitgezonden is door de NOS kun je die aflevering terugkijken. Dat hebben wij van de week gedaan voor de halfpipe-finale van de mannen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:17

Ja doodeng! Je ligt compleet vasgenoerd op een plank, je gaat hoofd eerst naar beneden over steile pistes indien nodig, het hobbelt als een gek op harde sneeuw en je bent volledig afhankelijk van (in mijn geval wel een knappe, vriendelijke) skipatroller

Nooit meer hoor _O- je zit ook niks, je kan alleen recht omhoog kijken. Je hebt geen idee waar je bent.

Skibindingen stonden te strak afgesteld, en ik dook recht over mn skis heen (die stonden ineens stil in de tiefschnee) en ik schoot daardoor niet los. Pure pech door eigen fout. Kan ook niemand anders de schuld geven als mezelf :') had mn all mountain skis niet gecheckt en omlaag afgesteld qua din, en ik wist dat ze hoog stonden. Als ik mijn nieuwe GS skis had gepakt, met laag ingestelde din, had het wss beter afgelopen. Maarja achteraf kijk je een koe makkelijk in de kont :')

Karuna, misschien een cafe eclair!

Als je HBO Max hebt met sport kan je alles terugzien!

Indy_Mouse_9

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:30

We hebben helaas geen HBO Max op het moment. NOS terugkijken is een goed idee ja! Ik heb nu (op kantoor :') ) de website open, was ff vergeten dat ik met bv NPO start kan terugkijken.

Unwritten Brrr, inderdaad dat je zo vast ligt dat je alleen naar boven kan kijken lijkt me ook vreselijk. En dan head-first omlaag :brr: hopelijk hoef ik het nooit, hehe.
Een eclair als troost voor jezelf lijkt me een uitstekend idee.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:04

Ja die banaan was wel heftig inderdaad, je hebt ook totaal geen idee waar je bent.

Ik ben terug uit het ziekenhuis. Technisch zit de kruisband er nog wel aan maar is zodanig gescheurd dat ie niets meer doet. Dus eigenlijk is het een totaal ruptuur. Ik ben al best stabiel in m’n been, met dank aan vele jaren sporten dus het plan voor nu is intensieve fysio en dan over 4 maanden kijken hoe de vlag erbij hangt. Ik mag ook gewoon weer skiën na revalidatie. Er is wat kraakbeenschade door de val maar niet zodanig ernstig dat er iets mee gedaan moet worden (en dus geen ernstige artrose wat ik eerst dacht). Ik deed toch al geen heftige draai sporten dus voor nu prima en als ik over een paar maanden toch vind dat ik niet stabiel genoeg ben kan ik altijd nog een operatie overwegen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:17

Klinkt toch wel voorzichtig positief! Kan je meteen beginnen met revalideren ook?

Hier hebben mijn man, dochter en onze vrienden het gelukkig ook nog steeds erg naar hun zin. Vandaag is er 60+ gevallen, echt bizar en het blijft maar sneeuwen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:22

Ja ik ben al begonnen met dagelijkse oefeningen die ik al van m’n fysio heb gekregen en kan nu echt een gericht plan gaan maken met haar. Ik zag net ook in de verwijsbrief dat er opnieuw wordt gekeken over vier maanden en dat dan indien nodig een reconstructie kan plaatsvinden. Ergens ook wel fijn dat dit nog tot de mogelijkheden behoort hoewel die revalidatie echt heel intens en zwaar is. We gaan het zien. Ik ben er ook wel optimistisch over moet ik zeggen. Sowieso is dat het risico als je gaat skiën. Ik heb jaren gehockeyd dus op zich is het nog een wonder dat het nu pas gebeurt haha.

Oh en ik moet sowieso de rest van m’n leven naar de sportschool (ongeacht of er een reconstructie komt of niet) maar dat had ik zelf ook al geconcludeerd. Ik ben al lang blij dat ik nog kan skiën in de toekomst.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:27

Ik ben de rust met mn kuit nu al zat :') rust doet me meer pijn dan gewoon lekker beetje bewegen. Als ik stil zit wordt het zo stijf en dat doet echt veel meer pijn.

Fijn dat je er optimistisch over bent!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 18:05

Heb ook weinig keuze haha. Je kan wel balen of in een hoekje gaan zitten maar daar wordt die knie niet beter van. Dus ik heb vanaf het begin een keuze gemaakt: accepteren en gaan met die revalidatie.

Mag je niet bewegen? Ik moest vanaf dag één al bewegen op geleide van pijn. Alsnog werd dat veel rusten met de poot omhoog maar merk zelf ook echt dat de boel stijf en nog pijnlijker wordt als ik te lang stil zit. Dus ik probeer er ook wel op te letten dat ik regelmatig beweeg en oefeningen doe. Vooral in de ochtend is het goed voelbaar na een nacht in bed te hebben gelegen. Dan wordt alles best wel stijf. Beterschap in ieder geval! Leuke sport wel, skiën :')

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:18

Ja ik mag gelukkig bewegen, maar niet door de pijn heen. :j
Dus ik scharrel lekker rond door het dorp _O-

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:21

Fijn dat dat lukt! Krijg je in Nederland nog aanvullende onderzoeken?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 20:09

Als de pijn niet wegtrekt binnen 2 weken moet ik voor een echo :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 21:30

Wat balen van je val Unwritten…

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:37

Ik heb gisteren op het werk mijn planning voor volgende week ingetekend *\o/*

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 07:04

Hahaha

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 18:51

Met terug uit oz, bij alpe d'huez.
Hier heel veel sneeuw. Nog nooit zo veel gehad. Veel liften vaak dicht en veel lawine pijlen gehoord en een paar gezien.

1 dag mooi weer gehad. Wel heel bijzonder om een keer mee te maken.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 22:06

Wij zijn aangekomen in Oz (bij Alpe d’Huez) :)

De reis ging relatief voorspoedig, tot we in de vallei aankwamen en mijn man zei ‘Er is iets niet goed met de koppeling’ en we binnen een kwartier stil aan de kant stonden -O-
ANWB gebeld, die raadden aan om 17 te bellen omdat we op een fietsstrook langs een drukke weg stonden. Die hebben de Gendarmerie laten komen, en die hebben een bergingswagen geregeld. Dat duurde allemaal nog al even… vanaf de garage een taxi naar Oz gehad, gelukkig paste al onze zooi daar in (een Volvo V70 met skibox die geheel volgepakt was). Uiteindelijk 4 uur later waren we in het dorp. Maar we zijn er!
De bullys rijden en het ziet er goed uit voor morgen *\o/*

En over de auto maken we ons later weer zorgen…

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 22:19

Oh ik zou daar wel serieus stress van krijgen Indy. Gelukkig zijn jullie veilig aangeboren op de bestemming.

Wij zijn vandaag in Ladis aangekomen, dikke sneeuwvlokken de hele middag, dus morgen verse sneeuw!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 23:11

Hier weer thuis uit de Haute Maurienne. Helaas lijkt er naast mn kuitspier ook wat met mn knie aan de hand dus ik mag van de week hier ook nog langs de artsen -O- hele knieholte zit vol gekke blauwe plekken.

Rit zonder files gereden in 13,5 uur waarvan 2,5 uur pauzes voor opladen, eten etc. Echt top :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:34

Wat ontzettend balen unwritten, fijn dat je wel goed thuis gekomen bent. Beterschap!

Oef jeetje Indy, gelukkig ben je er maar wat super zuur van de auto. Hopelijk kan hij snel gemaakt worden.

Wij zijn gisteren naar Oostenrijk gereden, 10 uur vertrokken en om 19uur waren we er, dus ging mooi vlot (925km). Onderweg nog wat auto issues gehad maar we zijn er toch gekomen gelukkig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:04

Hè wat balen Unwritten… beterschap gewenst.

Wij zijn heerlijk aan het genieten in Ladis. Super hotel aan de piste met van alles voor de kinderen. Een zwembad en een grote speelplek binnen. Het hele gebied hier is sowieso echt op kinderen ingericht. Als je daar niet van houdt dan moet je dit gebied vermijden :D het restaurant naast de ophaalplek van de skiles heeft ook een indoor speeltuin. Verder was het vandaag mega warm! Sneeuw is flink aan het smelten… dus vanaf het middag uur is het op de meeste plekken slush skiën.
Onze kinderen hebben om 10u les, maar we weten nu al dat we volgend jaar de eerste les gaan doen. Dan sta je zelf ook wat eerder op de piste

Vandaag mooi aan de noordkant begonnen, daar lagen de pistes er in de ochtend nog top bij. Gelukkig maar want we volgden bordjes naar een rode piste en die bleek gesloten dus moesten we alsnog van de zwarte piste. Ik doe normaal nooit zwarte pistes, maar dit ging beter dan ik had verwacht. Dat komt zeker ook door de lessen die ik thuis nog heb gehad. Ik overweeg ook om daar mee door te gaan na de vakantie. Heb er echt plezier in met de tips die ik heb gehad in uitvoering brengen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 19:10

Heerlijk genieten allemaal nog! :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 23:06

Onze kinderen zitten helaas in de lunch les, qua tijd (1150-1420) waardeloos… de ochtend op tijdsdruk, geen tijd om te lunchen, in de middag geen zin meer om te skiën. Maar goed, we hebben er een soort ritme in, iets over negenen de lift in, skiën tot 11, even chillen in het huisje en dan naar de les. Dan kunnen we even zelf skiën en ‘s middags zitten we meestal in de zon op het balkon te kijken hoe de kinderen op de helling naast het huisje jackass achtige perikelen uithalen :')

De pistes zijn okee tot matig, ‘s morgens hard / aangevroren en ‘s middags slush. Het is zó warm! Op hoogte gelukkig beter :)

En mijn man heeft de Volvo vandaag weer opgehaald. Dure vakantie zo helaas, maar we kunnen gelukkig in onze eigen auto weer terug zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 05:59

Indy dat klinkt wel als een onhandig tijdstip inderdaad. Wel je ritme er in gevonden, dat scheelt. En gelukkig is de auto weer klaar!

Hier is de les van 10-12 en dan half 2 tot half 4. Van familie die dit al jaren met kinderen doet hadden we begrepen dat de les van 9:15 halen echt niet te doen is. Maar wij zijn met rustig opstaan elke keer al voor 9:30 boven bij het startpunt van de les. Als we een beetje doorwerken gaat die eerste les makkelijk lukken.

Wij beginnen straks aan onze voorlaatste skidag, maar de laatste dag dat we echt meters gaan maken. Op vrijdag hebben de kinderen “wedstrijdafdaling” (mini op de blauwe piste) en dat heeft elknklasje op een ander tijdstip. Zelf skiën zal er dan niet echt in zitten.

Nu nog bedenken of we zaterdag vroeg (voor 6 u), normaal (rond 8) of met uitslapen en na een uitgebreid ontbijt (10u) vertrekeken