Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:04

Hier hetzelfde verhaal als Mo. Partner vertrok zaterdag naar Oostenrijk. Zondagochtend eerste afdaling gevallen, foute boel. Hij vliegt vandaag terug (mag van de dokter niet terugrijden) :+ Te zuur voor woorden...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:27

Oh No…. Wat heeft hij?

Ik hoop niet dat dit besmettelijk is, dan ga ik tot na de vakantie uit dit topic :7

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:09

Heeft iemand hier een rugbeschermer tijdens skiën.. denk er steeds meer over, maar mijn vriend vind het overdreven

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:12

@Mizz waarschijnlijk zijn kruisbanden gescheurd. Maar ze hebben daar geen MRI gemaakt, dus hij moet volgende week hier naar het ziekenhuis voor 100% zekerheid :+ Maar een paar jaar geleden heeft hij hetzelfde gehad aan de andere knie, dus zit weinig twijfel :+

@Gianti: Ja, wij (als gezin) allemaal. Ik snap niet zo goed wat er overdreven aan is. Als je een dwarslaesie oploopt door een of andere idioot die je omver skiet is het niet meer zo overdreven :Y)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:23

Gianti schreef:
Heeft iemand hier een rugbeschermer tijdens skiën.. denk er steeds meer over, maar mijn vriend vind het overdreven

Ik heb er ook naar gekeken, maar weet het niet zo goed. Ik heb ook een schuw hekel aan een bodyprotector met rijden en ik schaar dit in hetzelfde rijtje. Ik ben bang dat het zo zweterig is als je hem de hele dag aan hebt, maar ik weet niet of dat gegrond is?

Wij zijn voor volgend jaar aan het oriënteren. Ik vind de prijzen echt waanzinnig voor een appartement. We zijn met 9 personen en onder de 3.000,- vind je bijna niks. Rest van de familie wil graag in dorfgastein of grossarl blijven, en het liefst op loopafstand van centrum en gondel. Voor mij hoeft dat niet perse, ik vind het niet erg om een stukkie met de auto te moeten, aangezien man en kinderen ook allemaal skiën. Maar mijn vader niet meer de hele dag en moeder helemaal niet, dus die willen liever in een dorpje op loopafstand van alles. Appartement waar we nu zaten was prima, behalve dat het op de 4e verdieping was en die trappen je de neus uitkomen eind van de week en het dorpje heel erg dood is en voor mijn moeder dus niet leuk om rond te snuffelen en wandelen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:26

Ik heb dit jaar voor t eerst met rugbeschermer geskied, voelde m amper zitten!
Vergat bij de après ski dat ik m nog aan had.

Ik zou m gewoon aanschaffen, better safe than sorry toch? Een ongeluk hoeft niet altijd door jezelf te komen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:04

@Daantjuh nee is zeker niet vergelijkbaar. Een rugbeschermer is veel flexibeler, dunner en niet zweterig. En ik ben met skiën wel een zweter ;-)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:13

Ah nee wat zuur voor je man Doubtless! Hopelijk hersteld hij vlot maar als hij al zeker weet dat die banden gescheurd zijjn omdat dit hetzelfde voelt zien jullie de bui natuurlijk al hangen.

Lief dat jullie aan me gedacht hebben! Het gaat elke dag beter gelukkig en merk dat ik niet meer instabiel ben in de knie. Lopen en bewegen gaat ook prima en is grotendeels zonder pijn. Ik dacht net een mri te hebben maar dit was een vooronderzoek door de orthopeed en die heeft voor nu geconstateerd dat het naar alle waarschijnlijkheid niet is afgescheurd. Die kon ook flink sjorren aan de knie zonder dat het raar bewoog of pijn deed. Wel heb ik een flinke verrekking en voor de zekerheid krijg ik volgende week vrijdag alsnog de MRI (er zit nu ook nog wat zwelling) en die maandag er op al de uitslag. Voor nu mag ik lopen met de brace om en hoef ik niet per se op krukken. Ik moet wel oppassen dat ik er al vanuit ga dat het niet ernstig is want die mri kan natuurlijk alsnog een scheur aangeven maar voor nu ben ik optimistisch

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:23

Wij zitten nu een midweek in Oostenrijk, in Silvretta-Montafon. Zijn vandaag een dagje naar de Gargellen geweest. Wat een waanzinnig mooie dalafdalingen zitten daar zeg! Hele grote aanrader in dit gebied!

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:33

Pfieuw Mo, dat lijkt dus mee te vallen. Heel fijn!!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:37

Voorzichtig positief alvast Mo!

Hier nooit zonder rugbeschermer, echt nooit. Ik heb dingen zien gebeuren op de pistes, qua aanskien in de rug, brrr. Nee nooit zonder. Niemand in mijn gezin.

Ik heb een spines, dochter heeft een atomic (ook voor wedstrijden), man ook een spines.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:50

Gianti schreef:

Ja wij, ook voor de kinderen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:03

Dat ziet er fantastisch uit Badeendje! Ben in de zomer wel eens in die omgeving geweest, voor de winter dus ook een aanrader :D

Fijn Mo dat het mee lijkt te vallen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:09

Mo dat klinkt voorzichtig positief!

Daantjuh ga je dan in een schoolvakantie week? En zit je dicht bij centrum en de lift of de piste? Ik vind dat eerlijk gezegd niet eens heel duur voor een week :o dat is zo’n 333 euro pp.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:41

MizzMontana schreef:

Daantjuh ga je dan in een schoolvakantie week? En zit je dicht bij centrum en de lift of de piste? Ik vind dat eerlijk gezegd niet eens heel duur voor een week :o dat is zo’n 333 euro pp.

Nee, vaak eind januari, begin februari. Wanneer het rustig is op de boerderij. Volgend jaar kunnen we 30 januari weg. Nu zaten we in het centrum en op loopafstand van gondel voor 2900,- Alleen dat dorpje heeft mijn moeder na 2 jaar wel gezien.

Lijkt positief Mo! Hopelijk kun je door fysio de banden weer trainen.

Mooie foto Badeendje, ben jaloers!! Wil nog een keer :')

Beterschap voor je man Doubtless.

Ga mij dan toch eens informeren in een rugprotector

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 19:49

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:27

Daantjuh88 schreef:
MizzMontana schreef:

Nee, vaak eind januari, begin februari. Wanneer het rustig is op de boerderij. Volgend jaar kunnen we 30 januari weg. Nu zaten we in het centrum en op loopafstand van gondel voor 2900,- Alleen dat dorpje heeft mijn moeder na 2 jaar wel gezien.

Lijkt positief Mo! Hopelijk kun je door fysio de banden weer trainen.

Mooie foto Badeendje, ben jaloers!! Wil nog een keer :')

Beterschap voor je man Doubtless.

Ga mij dan toch eens informeren in een rugprotector

Is ook geen hele goedkope periode, maar nog geen 350 per persoon, is echt niet duur. Wij zijn met zn 4e volgende week 4000 kwijt, inclusief skipas weliswaar. Maar bijna dubbele per persoon voor appartement

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:40

Ik heb toevallig van de week de rugbeschermers van mij en mijn oudste dochter (bijna 7 jaar) binnen gekregen. Een tijdje aangehad in huis en ik voelde m eigenlijk amper zitten. Voor mijn jongste dochter nog niet, die zal amper nog skiën en anders alleen op het peuter heuveltje, maar zodra zij de oefenpiste op gaat, ik gok volgend jaar dan krijgt zij er ook een.

Ik ben voor de spines gegaan. En mijn vader en broer hebben er na mijn aandringen ook een besteld.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 06:20

Voor die hele kleintjes vind ik ze ook moeilijk te krijgen. Kleinste wat kon vinden is maat 116 of 6 jaar.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:15

Ja klopt. Daarom heeft mijn jongste dochter nog niet. Die is drie (bijna 4) en ongeveer 110cm. Dus ik denk dat die volgend jaar de kleinste maat wel past.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 23:38

Vandaag tweede les op de borstelbaan gehad en dat gaf al een heel ander gevoel! Als ik zo nog 3 lessen heb kan ik me inderdaad voorstellen dat ik er wat aan heb voor de vakantie.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:40

Leuk MizzMontana, toch mooie voorbereiding zo.

Een rugbeschermer heb ik niet en ook nooit overwogen. Ik ben ook niet zo'n kamikaze dat ik denk dat dat nodig is.

Morgen voor 2 dagen naar Winterberg met de personeelsvereniging, er ligt daar nu meer sneeuw dan in Oostenrijk :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:59

Ik heb die rugbeschermer niet voor mezelf als kamikaze maar voor achteropkomend wild :o

Soms schrik ik er van hoe mensen het nodig vinden van een blauwe piste langs anderen te racen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:33

miccamaaike schreef:
Leuk MizzMontana, toch mooie voorbereiding zo.

Een rugbeschermer heb ik niet en ook nooit overwogen. Ik ben ook niet zo'n kamikaze dat ik denk dat dat nodig is.

Morgen voor 2 dagen naar Winterberg met de personeelsvereniging, er ligt daar nu meer sneeuw dan in Oostenrijk :+

Ik ga volgende week! Ik hoop dat er dan ook nog genoeg ligt maar dat moet haast wel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:45

In Winterberg hoef je zelf geen kamikaze te zijn om kamikaze acties mee te maken :+

Daar ben ik altijd erg op mijn hoede. :')