USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:16

Gewoon met de airtrain gaan vanaf Jamaica. Gaat super makkelijk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:20

Als ik 7januari weer terug kom naar NYC dan heb ik meer bagage en is het wel fijn als ik gewoon opgehaald kan worden :) ik zag trouwens ook dat je met de shuttlebus vanaf Albany naar JFK kan gaan, dan hoef ik niet een dag eerder te komen en kan ik gewoon meteen door naar vliegtuig. Neem aan dat bussen wel gewoon op tijd rijden of niet? Mijn vliegtuig vertrekt om 16:52 :p

http://www.premierelimo.com/transportat ... t-shuttle/

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:24

Ik zou voorzichtig zijn met de bus. Er kan altijd iets onderweg gebeuren waarbij je in de file komt.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:35

ik reis ontzettend veel met de megabus, hier in Amerika maar ook in Europa. En ben daar heel tevreden over. :) Dus de bus zou dan nog best wel eens een goed idee zijn.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:38

Hoi! Ongetwijfeld wil iemand me vast tips geven.

In mei heb ik 3 weken vrij en wil dan graag met m'n vriend naar Amerika. Wat raden jullie aan? Westkust is overigens buiten ons budget helaas ;)

Alvast bedankt voor de reacties!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:43

Zijn er hier trouwens mensen die snel benauwd worden? Merk het de laatste tijd nogal. Op de bus naar Parijs moest ik gewoon slapen, anders had ik constant een overgeefgevoel. En soms gewoon op de bus naar school als het druk is heb ik ook een naar gevoel, wel minder omdat ik dan meestal een zitplaats weet te krijgen en dat minder benauwd is dan zitten in een reisbus, maar fijn is het niet.
Ben een beetje bang dat langer dan 8 uur in een vliegtuig zitten constant gaat zijn van 'zakje, zakje, nu!'

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:45

Als je 3 weken gaat zou ik toch zeker kijken wat er mogelijk is bij de westkust! Anders kom je al gauw uit op florida maar dat is ook niet t goedkoopste.

Je kan zo'n reis net zo duur maken als je zelf wilt, als je goed uitzoekt met vluchten en slaapplekken kom je een heel eind! Je hebt een hele club met mensen hier die je best willen helpen:)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:45

Natsuki schreef:
Zijn er hier trouwens mensen die snel benauwd worden? Merk het de laatste tijd nogal. Op de bus naar Parijs moest ik gewoon slapen, anders had ik constant een overgeefgevoel. En soms gewoon op de bus naar school als het druk is heb ik ook een naar gevoel, wel minder omdat ik dan meestal een zitplaats weet te krijgen en dat minder benauwd is dan zitten in een reisbus, maar fijn is het niet.
Ben een beetje bang dat langer dan 8 uur in een vliegtuig zitten constant gaat zijn van 'zakje, zakje, nu!'

Reispilletje?:)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:46

@lifaya als weer en verkeer mee zit waarschijnlijk wel ;)

@Noor wil je stedentrip doen of nationale parken of strandvakantie of ....?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:46

Noor, als het gaat om een beperkt budget zal je het waarschijnlijk hebben over de kosten van de vliegtickets? De westkust is volgens mij qua vakantie/verblijf zeker niet duurder dan de oostkust.
Voor NY en Miami/Orlando zijn er geregeld aanbiedingen, maar ook voor andere steden. Je kan oa ticketspy in de gaten houden.

Natsuki, maar is het dan reisziekte of inmiddels een voor jou gekoppelde ervaring waardoor je door stress/angst dit gevoel sneller op roept?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:53

Reispilletje kan ik wel proberen ja, mams nam ook altijd een pilletje dacht ik, eens kijken of ik die dan ook een mag nemen.

Grit: Dat weet ik dus echt niet. Ik weet alleen dat ik vroeger wel eens vaker flauwviel als ik lang moest staan in een ruimte met meer mensen of waar het warmer was. Nu vermijd ik dat dus ook door proberen te zitten als het kan.
Omdat het vroeger ook gewoon was als ik in een benauwde ruimte stond ofzo, denk ik dat het niet echt reisziekte is, maar wat het dan is weet ik niet zeker.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:58

Het moet eigenlijk een combi worden van zien en relaxen. Het lijkt mij leuk om in de 'onbekende' staten te zijn. Iemand daar misschien mooie ervaringen?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:58

Grit schreef:
Noor, als het gaat om een beperkt budget zal je het waarschijnlijk hebben over de kosten van de vliegtickets? De westkust is volgens mij qua vakantie/verblijf zeker niet duurder dan de oostkust.
Voor NY en Miami/Orlando zijn er geregeld aanbiedingen, maar ook voor andere steden. Je kan oa ticketspy in de gaten houden.

Natsuki, maar is het dan reisziekte of inmiddels een voor jou gekoppelde ervaring waardoor je door stress/angst dit gevoel sneller op roept?

En daar aan toe te voegen, je kan ook overwegen om een overstap te maken in bijvoorbeeld frankfurt, londen, ijsland of parijs. Ook vanaf dusseldorf met Airberlin kan schelen in kosten.

KLM heeft LA of San Francisco ook regelmatig in de werelddealweken en dat is ook zeker de moeite waard om even voor te wachten.

Ik had dit jaar in het hoogseizoen een retour LA met stop op Londen voor 740 euro, best netjes.
Ik had overal slaapplaatsen op behoorlijke A en enkele keer B locatie tussen de 70 en 110 euro per kamer. Dit was wel voor minimaal 3/4 sterren allemaal dus dat zou allemaal best iets minder kunnen. Ik had enkele keren best luxe hotel :').

Benzine is heel goedkoop daar en huurauto is als iedere bestuurder boven de 25 is ook best betaalbaar.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:59

Natsuki schreef:
Reispilletje kan ik wel proberen ja, mams nam ook altijd een pilletje dacht ik, eens kijken of ik die dan ook een mag nemen.

Grit: Dat weet ik dus echt niet. Ik weet alleen dat ik vroeger wel eens vaker flauwviel als ik lang moest staan in een ruimte met meer mensen of waar het warmer was. Nu vermijd ik dat dus ook door proberen te zitten als het kan.
Omdat het vroeger ook gewoon was als ik in een benauwde ruimte stond ofzo, denk ik dat het niet echt reisziekte is, maar wat het dan is weet ik niet zeker.

Ik heb gewoon primatour te krijgen bij een etos of kruidvat, werkt bij mij perfect! *\o/*

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:19

Noor, een overstap of vliegen vanuit Brussel of Dusseldorf kan inderdaad veel schelen.
Wat vind jij onbekende staten? Wij hebben de Great Smoky Mountains bezocht, the Amish Country is niet alledaags. Maar het zijn ook geen onbekende plekken.
Je kan op zoek gaan naar reisverhalen, wie weet kom je een niet alledaagse reis tegen die jullie erg aanspreekt.
Tussen West en Oost zitten er grote verschillen in klimaat, natuur en cultuur, ik zou toch proberen meer inzicht te krijgen wat het beste past bij jullie.

Natsuki, je warm/flauw/misselijk voelen is erg onprettig, vooral als je niet uit de situatie weg kan. En als er dan ook nog wat psyche om de hoek komt kijken (wat heel logisch is, je gaat er tegenop zien en erover nadenken) dan maakt het er niet beter op.
Zorg dat je niet te warm gekleed bent of gemakkelijk iets uit kunt doen, eventueel een reispilletje of een pilletje tegen misselijkheid nemen, flesje water bij de hand als het jou een zekerder gevoel geeft. En verder proberen te relativeren, want wat is het ergste wat er kan gebeuren? In een vliegtuig is de situatie zo anders als in een bus, het is er niet warm, je kan er desnoods een rondje lopen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:48

Las vegas is nu in de aanbieding bij KLM, Las vegas is wel altijd met overstap.

www.allesamerika.nl is ook een fijn forum:)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:00

pff ik probeer de beste manier te vinden om van Tennessee naar California te gaan... ik wil het liefst met de trein gaan maar dat is nog best moeilijk te regelen. Geen trein station hier in de buurt en de tijd schema's komen niet overeen... Je zit hier echt in the middle of nowhere :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:16

Natsuki schreef:

Ik heb exact hetzelfde gehad en het is iets als een paniekaanval. Het zit tussen de oren. Ikwerd ook misselijk en moest overal een zakje mee hebben anders werd ik nog misselijker. Ik heb me er uiteindelijk overheen kunnen zetten. Is echt niet leuk. Veel succes ermee!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:54

Onbekende(re) staten: Oregon en Washington (okay, wel westkust). Ik ben er nu vier keer op vakantie geweest, en er komt vast nog wel een vijfde keer bij. De hele Pacific North-West is een plaatje, en het heeft alles in een "relatief" klein gebied: vulkanisch gebergte, woestijn, regenwoud, en natuurlijk ook heel veel 'gewone' wouden.

Zuidelijk Virginia, Tennessee, North Carolina en de Smokies. En bijvoorbeeld Alabama, en dan niet het bekende(re) zuiden, maar omgeving van Birmingham. Ik zou Birmingham niet als tourist destination aanraden, maar eromheen, heel mooi.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:57

Hoe kom je erbij dat Las Vegas in de aanbieding is, Stephanie? Ik zie op de site tarieven vanaf € 772,-, niet bepaald goedkoop. Ik ben al weken aan het speuren voor tickets naar LV en heb nog niet goedkoper gezien voor € 645,- met US Airways maar dat schijnt niet zo'n geweldige maatschappij te zijn.
Florida is wel in de aanbieding nu

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:52

Fitzroy schreef:
Hoe kom je erbij dat Las Vegas in de aanbieding is, Stephanie? Ik zie op de site tarieven vanaf € 772,-, niet bepaald goedkoop. Ik ben al weken aan het speuren voor tickets naar LV en heb nog niet goedkoper gezien voor € 645,- met US Airways maar dat schijnt niet zo'n geweldige maatschappij te zijn.
Florida is wel in de aanbieding nu

Staat bij de aanbiedingen? Maar dacht dat die vlucht met KLM/Delta anders ook nog 900/1000 euro was. Als je rechtstreeks wilt met een aardige maatschappij is t best redelijke prijs.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:59

Ik heb een nieuwtje! Net met mams besloten: najaar 2015 gaan wij naar Canada :D *\%/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:01

772 met KLM is echt een degelijke prijs hoor fitzroy
Us airways is idd bagger

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:03

Gaaf Berdien! Canada is erg mooi :)
Wij wilden naar Las Vegas en nog wat steden. Maar wordt waarschijnlijk Japan :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:27