USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GreenRider

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:53

shilady: ik doe beide. Ik wou reizen maar ook iets met paarden doen. Dus help ik een beetje op verschillende stallen :) Wat ga jij doen in Amerika? Heb je daar veel vrienden? Ik zie dat je helemaal verliefd bent op the states haha

Suus__ waar ga jij heen? :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:34

Ny! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:37

Greenrider
Ik ben super verliefd op de states ja :o
Inderdaad ik heb daar vriendin en die zoek ik dan op en daar mag ik ook blijven logeren als er mogelijkheid toe is dus het is gewoon hardstikke leuk allemaal!

Suus heel handig ja :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 04:09

Ik stuit op een probleem. Ik wil mijn treintickets boeken en heen ga ik enkel met handbagage maar terug dus met een extra koffer. Nou krijg ik deze melding....
http://www.amtrak.com/servlet/Satellite ... kedBaggage

Dat betekent dus dat er geen mogelijkheid is om een extra koffer mee te nemen?
Ook zit ik in dubio of ik op de terugreis een dag eerder naar NY Ga en in een motel in de buurt van JFK blijf of dat ik in de ochtend vanaf Albany vertrek met de trein. Mijn vliegtuig vertrekt om 16:42 naar amsterdam

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 04:26

Albany! Daar was ik laatst nog vlakbij. Ik zou een dag eerder gaan.. de treinen daar zijn echt altijd laat.
bizar dat ze dat niet doen op de trein. Is het een grote koffer? Ik denk dat het wel gewoon kan hoor... kan het me bijna niet voorstellen dat ze weigeren

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:19

Zo de reis is begonnen! Bijna op Schiphol :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:59

Wat heerlijk, veel plezier Suus!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:45

lifaya schreef:
Ik stuit op een probleem. Ik wil mijn treintickets boeken en heen ga ik enkel met handbagage maar terug dus met een extra koffer. Nou krijg ik deze melding....

Ook zit ik in dubio of ik op de terugreis een dag eerder naar NY Ga en in een motel in de buurt van JFK blijf of dat ik in de ochtend vanaf Albany vertrek met de trein. Mijn vliegtuig vertrekt om 16:42 naar amsterdam

Heb je echt een koffer of rugzak? Want als ik de website lees hebben ze geen vakken voor grote koffers... Is dus een risico dat je neemt! Wel raar dat ze niet de mogelijkheid bieden!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:57

lifaya schreef:

Ik heb deze zomer 4x de Amtrak genomen, kreeg ook die melding, maar ik heb gewoon mijn grote koffer, handbagagekoffertje en rugzak kunnen meenemen. De wagons hebben zat plaats voor grote koffers. Ik weet ook niet waarom er online staat dat het niet mag, want iedereen doet het gewoon.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:18

Altijd handig die mensen met ervaring haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:50

Suus heel veel plezier!

Ja ik heb een handbagage koffer, een rugtas en dan ook een grote koffer erbij. Ik zou namelijk echt niet weten hoe ik anders terug moet lol xD dus Yasmine bedankt! Weet ik iig dat het niet een enorm drama zal zijn. Ik wil ook best extra betalen als dat nodig zou zijn maar zag de optie nergens staan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:19

Ja, ik weet echt niet waarom ze dat op de website zetten, want in iedere wagon heb je zat plaats. Er zijn rekken boven de zitplaatsen die ruim genoeg zijn om een grote koffer op te bergen én helemaal vooraan in iedere wagon zijn zetels weggelaten zodat je daar ruim plaats hebt om koffers te zetten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:13

Lijkt me wel poedersuiker als ik daar dan ben met mijn big as koffer en dat ze het weigeren xD
Maar mag je trouwens je eigen zitplaats kiezen en heb je ook stroom in die treinen? Is een rit van 3 uur dus zou wel leuk zijn als ik filmpje kan kijken xD

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:39

Ja, zitplaatsen zijn vrije keuze en er is wifi (maar streaming websites als YouTube enz zijn geblokkeerd). Stroom weet ik niet juist meer maar volgens mij wel. Je moet wel goed op tijd zijn, want je moet eerst in het station inchecken enz. dus zorg dat je minstens een halfuurtje op voorhand op de juiste plaats bent. Het is een beetje zoals een vliegtuig nemen, eerst ga je naar een gate waar je ticket gescand wordt en dan pas ga je naar het perron.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:47

Oké thnx! En heb je gewoon E tickets of hoe gaat dat? Begreep dat je het idd van te voren moet boeken, dan neem ik aan dat je die ticket afdrukt en gewoon daar kan laten zien? Ik ga idd ongeveer uur van te voren aanwezig zijn. Misschien wel meer gezien ik me uit moet checken bij het hostel.

Wat een gedoe lol xD

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:35

Ik heb ook de amtrak genomen met mijn reusachtige koffer, was geen probleem. Zijn hele fijne treinen vind ik.

Succes suus!! Ik ben benieuwd :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:04

Je kan ook op die Amtrak stations ter plekke wat extra geld betalen om je grote koffer mee te nemen ...
Ben laatst ook met de trein geweest :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:06

Ik ga denk ik toch mijn 4 overnachtingen bij het YMCA boeken in NYC. Weet ik zeker datr het niet tegenvalt en dat ik onder de mensen ben. Nu even kijken welke van de twee ik ga doen. Wel prijzig is het zeg. Ik moet deze week echt iets geboekt hebben :Y)

Of toch HI hotel? :Y) scheelt zo'n 120 euro :') dubiooo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:20

Als je naar het YMCA gaat kan ik je het Vanderbilt aanraden. Hier ben je binnen 10 minuten lopend op Times Square en vlakbij Grand Central.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:13

purny schreef:
Als je naar het YMCA gaat kan ik je het Vanderbilt aanraden. Hier ben je binnen 10 minuten lopend op Times Square en vlakbij Grand Central.

Jij bent hier zelf ook geweest? Het is dus makkelijk te bereiken met OV neem ik aan? En hoe zit het daar qua eten, is het daar goedkoop?

Ik vond net trouwens ook dit hotel
http://www.booking.com/hotel/us/america ... 3804b1cX10

Lijkt me ook wel wat, perfecte ligging

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:23

Ik had het Vanderbilt ook geboekt eind augustus.
Niet geweest dus. :+
Maar m'n kennis wel en was mooi centraal gelegen zei ie.
Wel hele kleine kamers.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:39

Kleine kamer maakt mij op zich niet uit. Zolang ik maar overal makkelijk kan komen en WiFi heb :p
Ik denk dat ik dan YMCA boek voor 4 nachten en het misschien het HI hostel voor 1 nacht op de terugreis. Zij hebben ook een pendeldienst en een vliegveldshuttle. Komen ze je dan ook halen (tegen toeslag)op een treinstation of dat weer niet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:40

Aan de overkant van de straat zit een tentje dat 24 uur per dag open is. Ik vind het een ideale plek gezien de ligging. Hoewel ik de volgende keer toch ga kijken voor een hotel in Queens. Je moet wel je badkamer delen met mensen maar daar zit je als je geluk hebt niet de hele dag. Er zijn wel veel schoolreisjes dus je buurman kan zo uit Engeland komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:42

lifaya schreef:
Kleine kamer maakt mij op zich niet uit. Zolang ik maar overal makkelijk kan komen en WiFi heb :p
Ik denk dat ik dan YMCA boek voor 4 nachten en het misschien het HI hostel voor 1 nacht op de terugreis. Zij hebben ook een pendeldienst en een vliegveldshuttle. Komen ze je dan ook halen (tegen toeslag)op een treinstation of dat weer niet?

Je kunt een shuttle boeken via zo'n mannetje wat daar zit. En wil je ook even de groetjes geven aan Shelim, de man van de beveiliging? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:09

YMCA is gereserveerd. Ik heb enkel de shuttle nodig op de terugreis vanwege de bagage, dus ophalen van Penn station en weer droppen op JFK AirPort. Ik kan dan beter gewoon even bellen naar de hostel/hotel.

Nou ik ga me omkleden en werken xD