Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:58

Wow

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:58

En gebruik je deze zelfde combinatie dan Celiien? Tech wash + TX direct?

Unwritten heerlijk! <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:07

Prachtige foto Unwritten! Geniet ervan!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:24

Wij waren de hele ochtend heerlijk aan het skiën, pakken we een groene piste want lekker makkelijk en moe want tijd voor lunch, lekker rustig dacht ik. Door de vermoeidheid ging ik raar over een hobbel en lanceerde ik mezelf, ging ik over de kop en kwamen m’n bindingen niet los. Ik voelde een knak in m’n knie. Ik lag even, dacht het gaat wel weer, dus opstaan en kijken of ik m’n skies weer aan kon krijgen. Eerst de linker, de slechte knie. Klapte zo m’n knie naar binnen. Das niet goed dus. Ben met een banaan naar beneden gebracht en ben nu in het medisch centrum in afwachting van onderzoeken. Ik vrees dat m’n skivakantie er op zit op dag 1…

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:28

Mo_86 schreef:
Wij waren de hele ochtend heerlijk aan het skiën, pakken we een groene piste want lekker makkelijk en moe want tijd voor lunch, lekker rustig dacht ik. Door de vermoeidheid ging ik raar over een hobbel en lanceerde ik mezelf, ging ik over de kop en kwamen m’n bindingen niet los. Ik voelde een knak in m’n knie. Ik lag even, dacht het gaat wel weer, dus opstaan en kijken of ik m’n skies weer aan kon krijgen. Eerst de linker, de slechte knie. Klapte zo m’n knie naar binnen. Das niet goed dus. Ben met een banaan naar beneden gebracht en ben nu in het medisch centrum in afwachting van onderzoeken. Ik vrees dat m’n skivakantie er op zit op dag 1…

Ah oliebol! Hopelijk valt het mee!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:33

Oh nee Mo wat klote! Hopelijk valt het mee inderdaad, ik duim voor je!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:36

Mo_86 schreef:

Ohhh nee!!! Wat ontzettend balen. Hopelijk valt het mee, maar klinkt als een gescheurde kruisband. (mij overkwam exact hetzelfde toen ik het had)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:37

Oh mo afschuwelijk en wat raar van je bindingen hard duimen maar je omschrijving klinkt niet tof brr

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:39

Nee joh Mo wat ellendig! Ik duim voor je maar vrees inderdaad voor je kniebanden. Denk je juist verstandig te doen door groen te pakken :(:)

Ik gebruik ook altijd de Nikwax combi. Werkt super.

Hoe gaat het met de benen Unwritten? Heerlijke foto.

Memories weet je nog welke schoenen goed zaten? Een goede skishop kan misschien wel verklaren wat de pijn veroorzaakte.

Karuna, je staat er toch maar mooi weer! Zijn er genoeg die zonder lichamelijke beperkingen het je niet nadoen hoor.

Dat keihard gaan vind ik ook wel een dingetje. Je bent niet alleen op de piste en zelfs als je veel controle hebt heb je gewoon een langere remweg.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:55

Wat een mooi plaatje Unwritten <3

Jeetje Mo_86… dat is bizar ongelukkig. Ik hoop voor je dat het meevalt!

Geen ervaring met de Nikwax maar ik lees dat het PFAS vrij is, dat vind ik toch wel een groot pluspunt. Ik heb tot nu toe alleen maar 1x gewassen zo’n goedkoop waterdicht impregneerspul flesje van de HG maar daar zal ook wel weer meer troep inzitten…
die Nikwax houd dus wel echt goed? Moet je het ieder jaar opnieuw doen?

Ik weet wel nog welke schoenen goed zaten, maar dat was wel een ouder model. De goede was in ieder geval een hele maat groter dan de slechte met een stijvere flex, welke flex weet ik helaas niet meer. Ik vermoed dat de flex van de eerste schoen veel te laag was (60). Ik ben groot, zwaar en niet zo’n hele beginner meer dus ik heb denk ik een wat stijvere schoen nodig om de scheendruk te ervaren die ik nu nodig heb en prettig vind. Normaal vragen ze ook gelijk bij de schoen al naar gewicht en niveau, maar deze keer heeft de shop dat niet gedaan dus heb vermoedelijk maar gewoon wat in m’n handen gedrukt gekregen. Maar of het echt die flex was weet ik niet, heb er ook werkelijk geen verstand van verder. Later dit seizoen nog maar eens een shop in en uitproberen in snow world oid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 14:03

Oh nee Mo wat een pech!
Ik hoop voor je dat de schade meevalt, sterkte!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:17

Het valt niet mee, inderdaad gescheurde kruisband. Einde vakantie helaas. Nu een brace gekregen en thuis moet ik een mri laten maken en mogelijk een operatie…

Geluk bij een ongeluk is dat ik eind van het jaar een aanvullende zorgverzekering heb afgesloten waardoor ik me daar geen zorgen hoef te maken of medische hulp en kosten

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:22

Oh jeetje wat vervelend!! Heb je veel pijn?

Bij ons gebeurde het vorige week ook bij iemand op dag 1, een hele stomme, niet pijnlijk uitziende val. Meniscus en kruisband gescheurd :(:)
Vorig jaar trouwens ook bij iemand in de groep op dag 1.
Blijft toch mijn nachtmerrie hoor, vallen en jezelf echt blesseren.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:32

Het is behoorlijk pijnlijk maar heb een goede brace. Zag veel knie letsel om me heen ook in de kliniek. De dame naast me had d’r knie gebroken, ook ellendig.

Bij mij was het ook echt een banketstaaf val, zonder problemen van steile pistes afgekomen en op een hobbelig stukje groen zo lelijk vallen…

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:45

Ah oliebol joh… op de eerste dag ook nog.
Sterkte!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:29

Mo_86 schreef:
Het valt niet mee, inderdaad gescheurde kruisband. Einde vakantie helaas. Nu een brace gekregen en thuis moet ik een mri laten maken en mogelijk een operatie…

Geluk bij een ongeluk is dat ik eind van het jaar een aanvullende zorgverzekering heb afgesloten waardoor ik me daar geen zorgen hoef te maken of medische hulp en kosten

Jeetje wat zuur zeg!! Sterkte

Wij willen volgend weekend last minute weg. Maar eens kijken waarheen :):)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:52

Oh nee Mo ;( heel veel sterkte

Ik ben gewoon nog even sprakeloos van vandaag, beste skidag die ik gehad heb. :+: ooit!

Had G8 gehuurd van Atomic om eens te testen (ski zelf Stockli SL, Stockli AW en Atomic C14) en wat een ski :+: en wat een toppistes en wat is de Reiteralm leuk!! Ik ski echt veel, maar dit was echt wow!

En mn dochter in het ‘wild’ gespot terwijl ze trainde op de GS praktisch naast de worldcup atleten _O_

Morgen weer Wagrain :D

Over wassen, ik gebruik de pods van Holmenkol. Die zijn ook goed :j

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:19

Dank allemaal! Ik zit in het appartement met de poot omhoog en ben het nu al zat.

Iedereen veel plezier en doe voorzichtig haha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:21

:(:) wat voor brace heb je nu gekregen? Maar sjips is het wel nu moet je je zo zien te vermaken

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:24

Euh geen idee, iets wat de dokter heeft voorgeschreven. Een groot ding in ieder geval. Het helpt gelukkig wel

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:34

Veel beterschap!
Dat wordt een lang herstel :(:)

Ik heb dit weekend mijn ski huttentocht afgesloten.
Wat een geweldige ervaring! Elke dag aan de piste slapen, al eerste aan de afdaling beginnen en niet hoeven nadenken waar we heen moeten want daar hadden we 2 gidsen voor :D

Dus mocht iemand ooit zoiets willen doen dan kan ik Alpex zeker aanraden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:05

Tammy het klinkt wel als een heel ervaring :j

Unwritten heb je nog een foto kunnen maken van je dochter?

Mo is het zoiets als dit? Ik hoop echt dat je er redelijk vlot vanaf komt maar vrees een wat langduriger herstel. Hopelijk zit je met werk en thuis alles met voldoende hulp en back up. Waren jullie met de auto? En kun je dan achterin zitten met pootje hoog op de achterbank met een kussentje onder je knie? Wel aan te raden om te doen.

https://nl.thuasne.com/nl/genu-ligaflexr-open

Ik noem dit altijd liefdevol mijn robotbeen <3. Links en rechts zitten metalen strippen om boven en onderbeen in een lijn te houden. De opening houdt soort van knieschijf op zijn plek. En de scharnieren zijn instelbaar om de buiginghoek van de knie in te stellen in elke gewenste houding of maximale buiging, eerst stond deze op 160 graden, net niet recht en vast. Nu mag ik tussen 110 en 160 met sporten en dus ook skieen. Voorkomt te ver buigen en strekken. En houdt boven en onderbeen soort van een beetje recht.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-01-26 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:09

Ah heel veel beterschap! Heb met je te doen.

Unwritten je enthousiasme spat er vanaf haha. En leuk dat je je dochter gespot hebt.

Tammy ik heb denk ik even gemist dat je een huttentocht ging doen. Kan je er meer over vertellen? Ik heb lopend wel meerdere huttentochten gedaan maar in de winter lijkt me ook wel heel gaaf.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:23

@Karuna, heb ik :D maar ik zet haar liever niet op Bokt, kan wel via PB!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:28

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. :D een paar van die race kikkertjes kwamen ook bij gerardmer even voorbij zoeven. :')