Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mo_86 schreef:Wij waren de hele ochtend heerlijk aan het skiën, pakken we een groene piste want lekker makkelijk en moe want tijd voor lunch, lekker rustig dacht ik. Door de vermoeidheid ging ik raar over een hobbel en lanceerde ik mezelf, ging ik over de kop en kwamen m’n bindingen niet los. Ik voelde een knak in m’n knie. Ik lag even, dacht het gaat wel weer, dus opstaan en kijken of ik m’n skies weer aan kon krijgen. Eerst de linker, de slechte knie. Klapte zo m’n knie naar binnen. Das niet goed dus. Ben met een banaan naar beneden gebracht en ben nu in het medisch centrum in afwachting van onderzoeken. Ik vrees dat m’n skivakantie er op zit op dag 1…
Mo_86 schreef:Wij waren de hele ochtend heerlijk aan het skiën, pakken we een groene piste want lekker makkelijk en moe want tijd voor lunch, lekker rustig dacht ik. Door de vermoeidheid ging ik raar over een hobbel en lanceerde ik mezelf, ging ik over de kop en kwamen m’n bindingen niet los. Ik voelde een knak in m’n knie. Ik lag even, dacht het gaat wel weer, dus opstaan en kijken of ik m’n skies weer aan kon krijgen. Eerst de linker, de slechte knie. Klapte zo m’n knie naar binnen. Das niet goed dus. Ben met een banaan naar beneden gebracht en ben nu in het medisch centrum in afwachting van onderzoeken. Ik vrees dat m’n skivakantie er op zit op dag 1…

Mo_86 schreef:Het valt niet mee, inderdaad gescheurde kruisband. Einde vakantie helaas. Nu een brace gekregen en thuis moet ik een mri laten maken en mogelijk een operatie…
Geluk bij een ongeluk is dat ik eind van het jaar een aanvullende zorgverzekering heb afgesloten waardoor ik me daar geen zorgen hoef te maken of medische hulp en kosten
heel veel sterkte
ooit!
en wat een toppistes en wat is de Reiteralm leuk!! Ik ski echt veel, maar dit was echt wow!

. Links en rechts zitten metalen strippen om boven en onderbeen in een lijn te houden. De opening houdt soort van knieschijf op zijn plek. En de scharnieren zijn instelbaar om de buiginghoek van de knie in te stellen in elke gewenste houding of maximale buiging, eerst stond deze op 160 graden, net niet recht en vast. Nu mag ik tussen 110 en 160 met sporten en dus ook skieen. Voorkomt te ver buigen en strekken. En houdt boven en onderbeen soort van een beetje recht.
maar ik zet haar liever niet op Bokt, kan wel via PB!