Canada

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kwebbelengel

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Banff

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:52

Zo! Heftige bitjes voor toeristenpaardjes :p

Lake Louise staat hier nog wel op het lijstje. Als je Louise heet moet dat ook wel ;)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:22

Wij hebben op Vancouver Island, ipv in Tofino, in Ucluelet overnacht. Dat beviel heel goed.
Wel een dagje in Tofino geweest, maar dat was ruim voldoende. *D

Lake Louise vond ik nou weer niet zo. Heel druk. En dat mega grote hotel misstaat daar echt een beetje. Daar in de buurt vond ik Moraine Lake weer veel mooier.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:26

Afbeelding
Dit was gewoon een meertje in Jasper National Park. Geen kip te bekennen en volgens mij net zo mooi!

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:11

eilleen333 schreef:
[ [url=m/2w3uRb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was gewoon een meertje in Jasper National Park. Geen kip te bekennen en volgens mij net zo mooi!

Ja daar hekje wel gelijk in. Wij hebben nog in dat hotel gegeten. Wel mooi van binnen . Maar bom vol Chinezen . Alle meren zijn mooi hoor.
De route achter ICE field park wat heb je ook veel mooie watertjes indd is lake Louise erg toeristisch.naast dat hotel ligt ook een weide/ paddock waar je paarden kan huren om een tocht te maken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:24

Oh ja! We zijn toen ook bij de gletsjer geweest, maar wat druk!!! Daarom toen ook besloten niet naar Lake Louise te gaan. Na de rust van de ranch beviel die drukte me echt helemaal niets!

Was ook wel echt hoog seizoen en de 150ste verjaardag van Canada waardoor alle national parks gratis waren.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:33

Wat wij ook echt heel mooi vonden waren de othello tunnels in Hope. Wel goede schoenen aan trekken dan.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:35

Afbeelding
Misschien niet heel duidelijk. Heb even een foto gemaakt vanuit het foto boek

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:39

Afbeelding
ICE field parkway de gletser,
Afbeelding
En de kabelbaan in golden. Echt mega hoog ga je dan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:42

kwebbelengel schreef:
[ [url=m/zgvczV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bYd8hX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uhhmmm.....zitten die mensen op de rode stoel(en) nou NAAST een gletsjerspleet?!?!?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:51

eilleen333 schreef:

Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat bij de Willow Ranche dit minder is :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:08

Talida schreef:
eilleen333 schreef:

Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat bij de Willow Ranche dit minder is :D

Veel lopen bitloos (side pull), en de paarden die graag eten hebben een simpel enkel of dubbel gebroken bitje. Met beginnnde toeristen gaan ze anders eten en dan duurt een trialride van een uur ineens een halve dag, haha!
Met kinder ritjes lopen de paarden gewoon aan het halster aan een touw (elk paard heeft dan een begeleider).

Een bit met hefboomwerking vind ik niet handig voor beginners.

Bij WR krijgen de mensen eerst ook een spoedcursus paardrijden, omdat de paarden net wat anders getraind zijn. Links is bv je hand openen naar links, niet trekken. Nooit trekken. En dat pakken de toeristen heel goed op. En prettig voor de paarden die toch een zware baan hebben.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:02

Cowboy55 schreef:
kwebbelengel schreef:
[ [url=m/zgvczV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bYd8hX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uhhmmm.....zitten die mensen op de rode stoel(en) nou NAAST een gletsjerspleet?!?!?

Volgens mij is dat een aparte foto... Maar ik moest ook even 3x kijken :=

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:12

eilleen333 schreef:

waar is dit precies?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:00

xEliine schreef:
eilleen333 schreef:

waar is dit precies?

Dat weet ik niet meer, haha! Het was ergens op de route van Valemount naar de Ice Fields gletsjer, en we reden over de ice Fields parkway. Maar ik kan het niet meer vinden. Zal vanavond nog even zoeken.

Edit: Ik ben er wel achter dat het ergens tussen Athabasca Falls en Jasper was :P . Dus ik ga de weg even af via de satelliet, of ik het nog vinden kan

Edit 2: Ik denk dat ik het heb! Volgens mij is het Medicine lake. Als ik mijn bergen op de achtergrond vergelijk met foto's van andere mensen op die plek lijkt het verdomd veel op elkaar. Ook klopt het dat de weg een bocht naar rechts maakte, en het meer dan in die bocht lag. Dus het is hier: (vlakbij Jasper)
https://www.google.nl/maps/place/Medici ... 117.757241

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:52

Oh Eileen ik herken het.. Wij hebben denk ik op die weg gereden maar toen stond dit meer helemaal droog! Was in september 2015

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:40

Pfff met al die foto's wil ik zo graag weer terug haha! Kan niet wachten.. Nog 4 maandjes :P

Ik ken trouwens veel stallen hoor die shanks gebruiken bij hun trailhorses.. Is vrij normaal in de westernwereld. Beginners komen vaak niet eens aan de teugels, het gebeurt eerder dat de teugels op de grond hangen dan dat mensen er aan trekken haha. Vaak zijn die paarden ook zo getraind om achter elkaar aan te lopen dat ze ook niet harder gaan dan ze moeten.

Over tips voor west-Canada:
Wij hadden een beersafari in/bij Blue River (http://riversafari.com/) en dat is écht een aanrader! Ik had al heel wat beren gezien voordat we dit gingen doen (ook van veel te dicht bij:=), maar zelfs voor mij was dit super tof. De safari ging met super veel respect met de beren om, er mag niet gejaagd worden, en wij hadden maar liefst 12 beren gezien tijdens de safari (van 1 uur ofzo?) Ook mega mooi uitzicht
Afbeelding

Afbeelding

Er was de keuze om riviersafari te doen of jeep, bij de jeep heb je dus kans om meer beren te zien en ook een super gaaf uitzicht!

Verder was het raften (volgens mij) in Clearwater, was ook echt heel gaaf. Allemaal goed geregeld en super gave toch. Wij deden de dagtrip, dat was dan incl lunch, een mooie hike (incl wilde bessen haha) naar een gave waterval waar je ook doorheen mocht! Was wel toffe ervaring :j
dat was deze http://www.interiorwhitewater.com/site/ ... ction.html

Ik droom maar weer verder haha <3

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:56

xEliine schreef:
Oh Eileen ik herken het.. Wij hebben denk ik op die weg gereden maar toen stond dit meer helemaal droog! Was in september 2015

Oh zonde! Het is zo mooi daar! Dit was begin juli 2017.

Eileen_ schreef:
Ik ken trouwens veel stallen hoor die shanks gebruiken bij hun trailhorses.. Is vrij normaal in de westernwereld.

Klopt, maar ik denk dat veel mensen geen idee hebben hoeveel kracht er op kan komen als je de teugel iets opneemt. Maar goed, het is ieders keus natuurlijk :) je weet alleen nooit of iemand uit schrik wel ineens trekt, en dan is druk op een neusriempje toch wel minder vervelend.

Ik heb ook zoooooon zin om terug te gaan! Nog 81 dagen (en een onderzoek afschrijven).

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:06

Wij hebben ook daar de beer safari gedaan. Heel veel beren gezien en ook hele leuke mannelijke gidsen

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:03

Ik ben gister de grens Canada - USA overgestoken bij Buffalo.
Wat een PRACHTIG land is Canada.. ik kom daar ZEKER terug! En dan voor wat langer. Twee weken inclusief stage lopen is echt te kort. Ik ben verliefd geworden op het land, zelfs in de kou ;)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:15

Klinkt goed! Ik heb zoveel zin in Canada, soms ben ik bang dat ik vergeet te genieten nu hihi.

Bedankt voor de tips allemaal! Hoewel ik tours echt haat ga ik denk ik toch via Moose boeken.
Afbeelding
Dit is de route dan. Je zit in een busje met max 20 man met een gids en onderweg stop je op mooie plekjes etc. Dat is natuurlijk niet te doen met Greyhound. En ik ga geen auto huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:53

Leuk toch juist Margo? Ik ben ook niet per se van de tours maar afgelopen zomer in de VS heb ik best wat tours gedaan omdat we elke keer maar 1/2 dagen in steden waren tussen het rijden door en dan is het juist super fijn om de highlights te krijgen van iemand die er verstand van heeft. Meestal zijn de reisleiders echt super flauw en je komt ook behoorlijk wat interessant volk tegen, maar al helemaal als je in je eentje bent en echt de highlights wil zien is het een prima manier om rond te komen imo. Dan weet je in ieder geval dat je voor je geld ook echt een reis krijgt die het 100% waard is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:34

Denk dat dat een toffe route is hoor Margo! Vriendin van mij heeft dat een jaar of 2 terug ook gedaan, super tof zei ze!

Hoeveel dagen is dat dan?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:22

Ah van die verhalen krijg ik nog meer zin in de zomer *\%/* soms ben ik er een tijdje helemaal niet mee bezig (alleen maar beter, dan gaat de tijd ook lekker snel voorbij) dan denk ik ineens weer aan de reis die ik in de zomer ga doen :D nog maar 4,5 maand.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:55

Ik ben er eigenlijk alleeen maar mee bezig :+ En dan denk ik djeees nog 4 maanden wachten -O-
gelukkig nu wel alles kunnen regelen. Niet helemaal zoals we in eerste instantie voor ogen hadden, maar evengoed meer dan gaaf denk ik zo