Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 14:55

Rolband zal niet gaan met mijn knie :n dat is een voorgeschreven snelheid die ik niet kan volhouden. Ik bedoel de "normale" pistes maar dan in nederland zoals in enschede of wijchen.

Dee_Es

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 15:44

Ik dacht dat een borstelbaan hetzelfde was als een rolband :+ maar ik was dus naar SnowWise aan het kijken.

In het najaar maar eens kijken of dat haar wat lijkt. Ze had nu best wel spierpijn en ik denk dat als ze al wat meters heeft gemaakt op ski's dat misschien wat minder is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 16:16

Indy_Mouse_9 schreef:
Vorig jaar heb ik (ivm die slechte techniek en daardoor altijd zere, snel vermoeide benen) les genomen op de rolband. In Deurningen bij Snowise sports.
De eerste keer twijfelde ik ook ontzettend aan m’n kunnen, het viel zo tegen! Maar uiteindelijk is het een soort voordeel, want het geeft je de kans om opnieuw op te bouwen.
Ik heb vorig jaar vijf lessen gehad, en echt wel veel profijt van gehad toen ik weer in de sneeuw stond.
Dit jaar heb ik (tot nu toe) drie lessen gehad, en ik verwacht dat het in de sneeuw nog weer beter gaat. Op de band verbeter ik toch echt wel verder.

Vanmorgen had ik les, en het ging best lekker. De mensen die klaar zaten voor de volgende les riepen naar me dat het er goed uit zag <3 en toen ik van de baan af kwam, kwam een van hen me vertellen dat het er zo goed uit zag en dat ze tegen elkaar hadden gezegd dat ze het ook wel zo wilden kunnen.
Ik ben er helemaal blij van. Het zijn altijd Andere Mensen waar je van denkt dat ze het goed doen. Dus het was erg leuk om zelf de Andere Persoon te zijn, en dat ze dat ook nog zeiden <3

Wat een heerlijk commentaar, snap we dat je daar blij van wordt.

Ik heb ook een vervolgles ingepland en ga kijken hoe dit verder gaat. Hopelijk heb ik er uiteindelijk profijt van.
Earth schreef:
Ik wil dat dus wel, lessen op de rollerbaan, want ik heb een hele verkeerde techniek aangeleerd. Daar kom ik met goede sneeuw redelijk mee weg, maar met slechte sneeuw voel ik me net een beginner. Dus ik kan wel wat omscholing gebruiken :=

Ik denk dat ik ook wel aan deze omschrijving voldoe. 33 jaar geleden lessen gehad, op van die rechte latten. Daarna altijd “gewoon” meegegaan met de familie. Als kind nergens bang voor en ik kwam altijd wel beneden. De laatste jaren ben ik wat minder vaak geweest en merk ik echt dat ik tekort kom in techniek.

karuna schreef:
Wat betreft die borstelbaan hierboven is dat een bewegende band? Of een buitenbaan zoals een echte piste maar dan met borstels. Die laatste zitten er twee relatief dichtbij in nederland. Loont het daar te gaan skieen ook?

Het is zo’n bewegende band.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 18:38

Ja herkenbaar MM. Als de omstandigheden goed zijn dan kan ik lekker temposkiën en knallen, maar zodra het pap wordt halveer ik in snelheid en voel ik me echt een stuntelaar _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:15

Afbeelding

Ik ben benieuwd morgen :+ we slapen in ieder geval erg dichtbij. Dit is het uitzicht toen we net stonden. En nee die linker is niet voor mij, ik ga me bezig houden met twee oefen sleepliftjes en hooguit een keer met een stoel omhoog. Dat zit er bij. De laatste keer was natuurlijk vlak voor de schouderblad breuk en de te lange skis in de twee dagen ervoor. -O- Dus ik houd me echt kalm. Techniek oefenen. :) Net iets meer dan 14 euro voor de hele dag

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 19:03

Waar ben je? :D

Wij zijn vanmiddag aangekomen in Wagrain, morgen de piste op. Kijken of we onze dochter met haar raceteam tegenkomen _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 19:21

Gerardmer helaas maandag en dinsdag dicht. Maar la bresse is wel open maandag en dinsdag maar minder beginners vriendelijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 10:29

Wat een zalige rust. Stuk afgescheiden van de snelle patsers. Fijne sleeplift en verschillende opties tot iets steiler. Niet de langste baan maar ook niet kort. Bochten en techniek oefenen kan hier goed. Daarna 25 stappen tot een terras.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 11:01

Afbeelding

:D

Gele kabouter met kromme pootjes

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:14

Kijk je gaan!! :D

Hier net lekker 30km geskiet, blauw, rood en buckels want verse sneeuw!! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:36

https://youtube.com/shorts/-JPNaNpjFEc? ... -vCofjkGKb

De beginnerspiste heeft een mini start stukje blauw om te oefenen *\o/*

De een na laatste van de dag. Ik ben inmiddels in de camper. Niet super moe maar genoeg voor mijn knie. Wat kan 3 cm een verschil maken. 8)7 dit zijn mijn oude salomons. En er is weer wat zelfvertrouwen terug gelukkig. En ik heb wat techniek kunnen oefenen (ik hoor de laatdte leraar nog zeggen laat je sponsoring zien. :)) ) Ik heb het idee dat de bochten ietsje soepeler gaan dan eerder.

Sneeuw is goed, nu ietsje zachter door de temperatuur maar een stuk fijner dan nepsneeuw ijskorrels.

Een keer gevallen door een pieperdepiep die de sleeplift niet aankon maar bleef modderen. Als hij al niet viel halverwege ging hij overdwars bovenaan bij het loslaat punt stilstaan om eens rustig om zich heen te kijken. Er waren er al meer tegen de grond gegaan daardoor en ik dus helaas ook. En door mij iemand anders en die daarna kon ons net omzeilen maar ging vervolgens alsnog tegen de grond door de stilstaande figuur. Rechts was de paal van de sleeplift en een hek. Links lag een klutje snowboarders. Dan is de keuze over hem heen skieen of te vroeg uitstappen waarvan ik weet dat ik achterwaards niet kan opvangen. Maar beter gecontroleerd neer dan met iemand erbij. :+ Niet tof maar goddank niet teveel pijn. En linkerski ging braaf meteen los. Uiteindelijk is deze persoon ook van de sleeplift verwijderd en bij een touw neergezet om daar te modderen.

Gv is nu pas verderop aan het neuzen, de terugroute is wat lastiger te vinden maar dat lukte met wat gezoek uiteindelijk ook. Jammer dat ze morgen dicht zijn. Vanavond naar beneden en daar de camperplaats pakken. Misschien morgen richting la bresse of retour huis en dan woensdag weer hierheen. Beetje afhankelijk van het weer. Het is 5 kwartier rijden :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:41

Had je je korte skis ook nog geprobeert? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:43

Gv ws ze vergeten op te halen bij de winkel. Die liggen dus nog daar te wachten tot ze opgehaald worden. Anders had ik ze nu zeker getest :+ ik ben echt benieuwd hoe dat gaat.

Ik zie aan de filmpjes dat links continue iets naar binnenstaat. En hoe langer de ski hoe meer last ik daarvan zal hebben. Wel zie ik dat de afstand tussen de skies weer ietsje kleiner is geworden. Maar ja door de kromme pootjes en mijn bouw zullen ze nooit strak naast elkaar kunnen staan en zal ik altijd wel een wc houding houden denk ik _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:49

Super Karuna,in no time ga je parallel *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:03

Dat zal nooit volledig gaan vanwege mijn linker knie ga ik van uit. Ik vermoed dat ik redelijk maximaal zit in wat mijn lijf aankan daarin. Het is net niet parallel op de gemakkelijkste stukken. Dat is niet gefilmd. Maar ik kon aan het spoor zien dat links blijft slepen in de bocht. Lift omhoog en dan rechtsaf was ik de eerste/enige die ging waardoor ik mijn eigen spoor goed kon bestuderen rechts snijdt links sleept en maakt een hoopje sneeuw. En mijn zig zag is a symmetrisch door dat linker pootje ook. Maar het voelt wat minder moeizaam aan. En minder vermoeiend ook.

Ik ben nu vooral opgelucht dat het continue vallen toch een ski issue is geweest ipv ikzelf. Ik had al voorgenomen als ik weer zoveel zou vallen en met die korte skies ook dat ik het opgeef voor lijfsbehoud. Omdat te vaak vallen teveel risico geeft voor mijn knie. Ik was n de eerste keer beneden ook met natte oogjes daardoor

Edit

Ah er was toch een stukje gefilmd op het vlakste stuk

https://youtube.com/shorts/AUh0fptXtxg? ... LkGSI-E2Kv

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:18

Ik herken dat wel :j

Bij mij is dat redelijk gecorrigeerd door schoenen aan te laten passen, maar dat is ook niet voor iedereen een optie.

Ik vind je stoer! En ziet er zo toch niet slecht uit Karuna, lekker bezig! :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:19

Paar plaatjes van hier, nu nog even dubben of we vandaag weer hier (Wagrain) naar boven gaan of naar Schladming rijden.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerst uit bed komen, mn benen doen het niet _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:38

Heerlijk, geniet ervan!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:55

Veel plezier allen! Wij zijn gisteren aangekomen in Les Menuires, straks de piste op, zin in!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:10

Wij zijn zaterdag terug gekomen uit Dorfgastein! Zo'n heerlijke week gehad. Alleen maar zon, wel heel koud in de ochtend en schaduw, maar daar kun je je tegen kleden. Maar als je eenmaal in de zon was, heerlijk!!!! De week is echt omgevlogen!!

Er waren afgelopen week veel groepen aan het trainen, maar die komen zo walgelijk hard langs te heen op een blauwe piste. Dat vond ik persoonlijk echt niet grappig. Vooral niet als je je dochter van 5 bij je hebt. Ondanks dat het rustig was heb ik wel wat mensen op elkaar zien knallen waarvan je denkt, als je even iets rustiger had gedaan was het niet nodig geweest. Ben vrij zeker van mijzelf met skiën, maar vertrouw de mensen om mij heen steeds minder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:31

Dat is inderdaad eng.
Hier is dit weekend ook iemand omgekomen doordat hij met een andere skiër gebotst is (weet niet wie er fout zat)
Hoor je hier gelukkig niet vaak dat het zo slecht afloopt, eng is het wel.
Zeker met kinderen bij je, die ook nog onvoorspelbaar zijn.

Fijn dat het verder een leuke week was!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:46

Mo_86 schreef:
Veel plezier allen! Wij zijn gisteren aangekomen in Les Menuires, straks de piste op, zin in!

Wat leuk, wij zijn net weer terug uit Menuires :D heerlijke week gehad, meeste pistes lagen er de hele dag prima bij en goede weersomstandigheden gehad. Op 1 dag na, waaide zo hard dat veel bergliften waren gesloten maar wij gingen toch maar op pad naar de plekken waar we konden komen. Heb toen ook echt van een steil stuk op een rode piste gehangen zonder echt vooruit te komen, zo’n harde wind stond er, werd er helemaal duizelig van. Had nog nooit zoiets meegemaakt :+
En echt enorm veel gekloot met m’n schoenen deze keer. Ik ga nog met huurmateriaal, maar m’n schoenen de eerste dagen zaten zo strak dat ik nu een week later nog steeds pijn in m’n tenen heb. En die dagen ook zo veel pijn in m’n benen gehad, kon nog geen piste af komen in 1 keer omdat het te erg verzuurde. Dus ik dacht nog, zal wel aan m’n conditie of techniek liggen. Maar heb toen m’n schoenen gewisseld vanwege de pijn in m’n tenen en daarmee was de verzuring in m’n benen ook instant compleet verdwenen. Zal dus toch aan de schoen gelegen hebben ipv mezelf… nu ik weet hoe extreem veel dit uitmaakt ga ik voor volgend jaar toch maar voor eigen materiaal. Heb alleen geen idee welke eigenschappen nou precies dat verschil tussen wel of geen extreme spierpijn maken :')

Heel veel plezier voor iedereen die nog gaat of nu in de bergen is :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:45

Lekker bezig Karuna!

Unwritten, het weer ziet er niet fantastisch uit, de pistes zijn wel goed? Veel plezier!

Opisop, oh wauw, dan zijn ze of heel hard, of heel bijzonder ongelukkig gebotst... Het zal je overkomen zeg.

Mo, ski ze! Veel plezier!

MizzMontana, goed dat je een volgende les op de rolband gepland hebt. Ik heb vorig jaar 5 lessen gehad en dat heeft me echt wel verbeterd. Hoe veel kan je er nog inplannen voor jullie vertrekken?

Memories, helaas weer terug maar het klinkt als een goede week. Het is was met die schoenen zeg, voelt toch magisch dat dat zo veel verschil kan maken.

Ik merkte laatst dat mijn skijas niet meer waterdicht is. Ik had bedacht m naar de Bever te brengen om te laten wassen, maar zie nu dat ie dan 2 weken weg is, dat vind ik wel lang... Dus misschien toch maar zelf wassen.
Ik kijk nu naar dit spul van Nikwax:
Eerst wassen met dit om te reinigen: https://www.bever.nl/p/nikwax-tech-wash ... olour=5806
En dan nogmaals wassen met dit om opnieuw te impregneren: https://www.bever.nl/p/nikwax-nikwax-tx ... olour=5806
Heeft iemand daar ervaring mee? Of misschien ander spul dat beter is?
Ik wil liever niet insprayen maar gewoon wassen, zodat ik geen risico loop stukken te missen ofzo :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:44

Ik was al mijn jassen al jaren met Nikwax. ik ben fan.
Kijk even op bol.com/amazon, daar zijn ze vaak in literpakken wat goedkoper.
Ik doe 2 volle dopjes voor 2 jassen + 1 skibroek + 1 paar handschoenen per keer. Wel ff jassen dichtritsen voor je ze in de wasmachine doet.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:57

@Indy_Mouse het sneeuwde gisteren volop :D

Vandaag kaiserwetter op de Reiteralm in Schladming!
Afbeelding