Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 07:20

Narya schreef:
Ja, naar Samos kun je wel zelf de boot nemen, vermoed ik. Nederlanders in het gezelschap zijn volgens mij alleen goed voor de taal waarin het verhaaltje verteld wordt. Verder heb ik er niet zoveel mee. Ik hoef geen Nederlandse kolonie in het buitenland te vormen.

Dat snap ik. Haha! Doelde ook niet zo zeer op de Nederlanders, maar wat ik zelf altijd vervelend vind, is luidruchtige russen en engelsen. En lastig gevallen worden. Ik ben ook een paar x weggeweest via een excursiebureau, een keer heb ik mijn geld teruggevraagt omdat ik echt niet kon genieten door 3 russische mannen die dronken waren. Een andere keer werd ik lastig gevallen door 2 engelse jongens.
Wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar vaak zijn ze best vervelend, zeker als ze alcohol op hebben... (heb ook verschillende ervaringen met mijn werk.... Koe )

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:17

Dat had ik zelfs dit jaar in het hotel, als je Oraz ziet moet je Ladies zeggen, dan moet ie genoeg weten. Die Engels man wou hem zowat verot slaan was echt bang voor die man, sochtend begon het tot het einde, oke niet gelijk om 11 uur gelukkig, met de drank, maar hij wou wel elke x mijn gefilmde stukje zien. 1 van de laatste avonden heeft ie het gezien, maar er moest wel iemand bij me blijven, daarna heeft ie zn excuus naar ons en naar Oraz (Animatieteam, sorry dak t nu pas zeg) aangeboden en was het over!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:20

Nathalie schreef:
Narya schreef:
Ja, naar Samos kun je wel zelf de boot nemen, vermoed ik. Nederlanders in het gezelschap zijn volgens mij alleen goed voor de taal waarin het verhaaltje verteld wordt. Verder heb ik er niet zoveel mee. Ik hoef geen Nederlandse kolonie in het buitenland te vormen.

Dat snap ik. Haha! Doelde ook niet zo zeer op de Nederlanders, maar wat ik zelf altijd vervelend vind, is luidruchtige russen en engelsen. En lastig gevallen worden. Ik ben ook een paar x weggeweest via een excursiebureau, een keer heb ik mijn geld teruggevraagt omdat ik echt niet kon genieten door 3 russische mannen die dronken waren. Een andere keer werd ik lastig gevallen door 2 engelse jongens.
Wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar vaak zijn ze best vervelend, zeker als ze alcohol op hebben... (heb ook verschillende ervaringen met mijn werk.... Koe )

Ja, maar dronken jongens zijn meestal wel vervelend, of ze nou Engels, Russisch of gewoon Nederlands zijn Clown Ik snap niet waarom Nederlanders altijd de neiging hebben samen te klitten op vakantie. Ik ben liever een beetje op mezelf.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 16:52

Nou niet alleen nederlanders plakken naar elkaar toe, ik zag het met denen en nederlanders maar ook engelse onderling!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:31

Daarom kiezen wij alleen nog maar voor kleine pensionnetjes in de niet toeristische delen.
Geen luidruchtige mede-toeristen en je ziet veel meer van natuur en de cultuur. Vroeger zaten we altijd in 4 of 5* resorts, maar we zijn daar helemaal vanaf gestapt.

Juist in Turkije zijn pensionnetjes over het algemeen erg netjes. Geen luxe, wel schoon, aardige mensen en lekker eten uit het land zelf.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 07:16

Klopt pensionnetjes zijn idd het leukst! In Içmeler zit een geweldig pension waar wij wel eens gaan eten. Valt echt helemaal weg tussen de fel verlichte bars en restaurants. Clown Helemaal een echt turks huis is het, wat je ook nog in de dorpen tegen komt in anatolië. Geweldig. En de mensen zijn echt super lief!

Enne trouwens, Nederlanders kunnen tuurlijk vervelend zijn als ze dronken zijn... Maar niet zo vervelend als Engelsen en Russen hoor. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Echt toen ik werkte in het hotel waren het toch altijd de Engelsen en Russen waar problemen mee waren, eigenlijk nooit Nederlanders..
We hebben zelfs verschillende mensen t hotel uit gestuurt.. Er was zelfs een engelsman die als hij dronken was in ogen voor het hele hotel (op t terras) zijn kinderen verrot sloeg! Verschrikkelijk was dat!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 11:17

Pineta vorig jaar had een Nederlands dronken stel waarvoor zelfs de politie kwam ...
Ze wouden wat bestellen en dat kon niet meer werden helemaal boos (heb ik nu ook al genoeg gezien bij de Engelse) en toen ze de politie erbij gingen halen rende ze weg en liepen ze buiten ergens ruzie te maken...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:19

Dat hadden wij vorig jaar in 't hotel met Russen. Echt heel erg was dat. Meisje bij de receptie was helemaal overstuur. Zij kwamen om 3 uur 's nachts aan in het hotel (met een kindje van 6 notabene) en verwachten nog wat te kunnen eten. All inclusive formule stopt om 12 uur dus dat was jammer voor hun. Die man werd ook echt super boos. Wilde zijn geld terug en weet ik veel wat, en uiteindelijk begon hij te dreigen dat hij dat meisje in elkaar zou meppen. (arm meisje, werkte er toen net 2 dagen) Sommige mensen zijn echt te aso voor woorden!

In Pineta hebben we ook eens een ruzie gehad midden in de nacht. Met die grote schaakstukken waren ze elkaar aan 't meppen. Bloos! Ook een Rus en een Engelsman.
Ja waar mensen zich druk om maken op vakantie... zonde!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:40

Ja erg he die ruzie's

Wij hebben vorig jaar in hotel orient palace gezeten in alanya.
We hadden een penthouse geboekt voor 6 personen (die hadden we het jaar daarvoor ook)

Komen we bij de receptie, stond een man met een PIEPhumeur,
Ja jullie kamer is nog niet vrij, gaat nog 3 dagen duren, hier hebben jullie de sleutel van een andere kamer.
Wouden ze ons met zn 6en in een 4 persoonskamer stoppen.

Goed mijn vader weer naar de receptie, hier gaan we niet mee akkoord, we willen gewoon allemaal een bed.
Nee dat ging niet en blablabla..

Mn vader is bij de receptie blijven zitten net zolang totdat ze ons 2 kamers gaven waar we dus wel allemaal een eigen bed hadden..

Dag later gingen we weer informeren over onze penthouse, want ja daar hebben we uiteindelijk voor betaald..
En toen konden we opeens eind van de middag ons penthouse in..

Rare mensen af en toe Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 20:08

die schaakstukken zijn er niet meer Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:58

Dat is een stuk veiliger denk ik. Haha! Haha!

Danielle dat is ook vervelend!
Toen wij dus 3 jaar terug in Pineta zaten was het hotel 50% overboekt, was ook banketstaaf. Maar schijnt nogal vaak voor te komen in t hoogseizoen?!
De jongen die op de kamer langs ons zat had de eerste week een personeels kamer gekregen zonder ramen of iets! Andere mensen werden in een ander hotel geplaatst maar ze moesten wel in Pineta komen eten. Echt banketstaaf was dat!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:11

Ik ben vandaag thuis gekomen, en het was echt super!
elke dag 35 graden, en geen druppel regen gehad. Lovers

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:22

BabsieJana schreef:
Ik ben vandaag thuis gekomen, en het was echt super!
elke dag 35 graden, en geen druppel regen gehad. Lovers

Fotoooosss Haha!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:25

Mijn fototoestel is kapot gegaan, en een vriendin heeft foto's gemaakt, moet nog wachten op die foto's want ze heeft nu een feest. Knipoog

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:51

Nog maar anderhalve maand voordat wij naar Marmaris vertrekken voor 2 weken Haha! .

Wij wilden niet op een excursie gaan, maar ergens (privé) een (speed)boot huren. Wel met bestuurder uiteraard. Iemand daar ervaring mee?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 06:57

Welkom terug BabsieJana! Fijn dat je zon lekker weer gehad hebt!! Haha!

Ik moet nog 6 dagen wachten.. Ooohhhh Haha! Nu gaat het snel! Haha!
Zaterdag avond alle kados ingepakt, en sjonge, het waren er 127 en dan heb ik nog voor elke persoon de kleding als één getelt terwijl dat natuurlijk meerdere kledingstukken waren. Clown En we zijn nog niet helemaal compleet... Nagelbijten / Gniffelen
We zijn bijna klaar met inpakken, inpakpapier was op. Clown Had in totaal 26 meter inpakpapier. Clown Ik denk dat we iig zon beetje 100 of 105 kados ingepakt hebben. Clown

Speedboot huren kan denk ik bij een watersport gebeuren wel. Wij zijn wel eens met speedboten weggeweest maar dan met vrienden. Denk dat t wel heel duur is. Een jetski huren vind ik al zo duur. Tong uitsteken Dus dan zal een speedboot nog wel duurder zijn!
Speedboot lijkt me trouwens niks om de hele dag mee weg te gaan, dan zou ik eerder zo'n prive boottocht doen!
Als je in Marmaris door de haven loopt zie je verschillende boten liggen met bordjes erop met de prijzen. Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 08:27

WOW dat zijn veel kado's zoveel komen wij niet, naja of het moeten al mijn kado's zijn voor me verjaardag Lachen hahaha!
Ja ik zat er net ook aan te denken Nathalie, volgende week is het echt je 1ste echte vakantie dag in Pineta ... hahahaha

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:17

ik ga over 3 weken er heen. heb er zoveel zin in om naar marmaris te gaan. wij zitten in club sema. iemand bekend ermee.
wij hebben geen ontbijt er bij genomen. maar kan je ergens van die harde broodjes kopen voor het ontbijt

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:12

ik zit er zaterdag over 7 weken, wat klinkt dat lang
als iedereen hier in dagen praat. Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:20

Duurt boot mij nog langer hoo Sammiesam, ik moet nog 3 maanden (112 dagen) wachten voordat ik weer mag, maarja wel net 21 dagen thuis!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:11

miekelover schreef:
ik ga over 3 weken er heen. heb er zoveel zin in om naar marmaris te gaan. wij zitten in club sema. iemand bekend ermee.
wij hebben geen ontbijt er bij genomen. maar kan je ergens van die harde broodjes kopen voor het ontbijt

Er zal in de buurt vast wel een bakker/winkeltje zitten, tenminste dat hadden wij altijd wel in de buurt..

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:18

Wij gaan over 2,5 week. En wat duurt de tijd lang zeg... En als je daar zit is het zo voorbij.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:16

Nog 3 nachtjes slapen! Whiehoo! Cool

Zometeen eerst mijn beugel eruit, na 5 jaar. Jeetje wat kijk ik daar naar uit! Cool EN dan lekker beugel-vrij op vakantie! Haha!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:27

ik wil ook nog een keer Tong uitsteken
maarja moet wachten tot volgend jaar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:32

28Juli naar Alanya voor 2 weekies! Go jij! Go jij!
Heb er echt zin in, Hotel Grand Bali all-in Vingers aflikken