[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:59

Hehe nog 1 die wintschoten en omgeving kent, woon in Ezinge daar in de buurt Tong uitsteken (als ik in NL ben dan Knipoog )

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:12

avonturein schreef:
ja toch Haha! heb ook ooit 3 maanden in duitsland gewoond maar nu is het 4ever Tong uitsteken en ooit 2 jaar in curacao gewoond

Hoe vond je curacao? Beetje in mijn richtig haha Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:01

Hey hallo Lachen Ik vroeg me af of er ng meer mensen zijn die binnenkort voor langere tijd naar Curacao vertrekken? En of ik welkom ben om mee te komen posten natuurlijk Lachen

Ik zal mee even voorstellen, ik ben 24 jaar oud, nu bezig met afstuderen voor mijn HBO Rechten diploma en daarna ga ik een half jaartje naar Curacao met mijn beste vriendin. Ik heb gisteren een mailtje gekregen van de manege daar dat ik les mag komen geven en de paarden verzorgen, leuk leuk leuk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:24

Leuk Curacao! Daar zou ik nog wel eens op vakantie willen!

Ik ben al eventjes niet meer geweest want heb het veelste druk!!!!
Dus dacht zal even wat van me laten horen. Heb niet meer terug gelezen, dat duurt te lang. Knipoog

Ik werk nu sinds een maandje of 2 in de animatie van een groot hotel. Tis erg zwaar, we werken 7 dagen id week zon 16-17 uur per dag. Maar t is erg leuk werk natuurlijk! Hebben een errug leuk team, hoop nieuwe vrienden dr bij. 2 van t team zijn echt mn beste vrienden geworden!
Heb nu dus tenminste een echt leventje op gebouwt! Lekker wat vrienden, werk, geld en savonds lekker naar huis naar mn mannetje! Knipoog
De zon schijnt een hele hoop meer dan dat ze vorig jaar deed! Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:48

Ik heb besloten om een jaartje naar australie te gaan, binnenkort ga ik alles regelen Haha! . Kan niet wachten tot ik weg ben uit die regenachtige landje Frusty

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:09

haha anders ik wel ja, het weer is in elk geval echt onwijs slecht voor juli!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:11

yeah, ik heb mn tickets geboekt en alles, en over 2 maandjes ga ik voor een jaar downunder Haha! heb er echt mega veel zin in Tong uitsteken

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:48

Leuk leuk! Ik heb inmiddels ook geboekt, 15 augustus ben ik weg tot 18 januari!!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:48

Lekker ik over een maand en vijf dagen *LOL*

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:06

Leuk! als je komt paardrijden bij ons zie ik je misschien wel!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:51

LittleAnn schreef:

Haha ik ga waarschijnlijk op bonaire op een stal werken, dus kom jij maar bij mij Tong uitsteken

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:51

LittleAnn schreef:

Haha ik ga waarschijnlijk op bonaire op een stal werken, dus kom jij maar bij mij Tong uitsteken

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:23

hahaha is goed! Ik kom wel een paar daagjes hoor Tong uitsteken Oh sorry ik dacht dat je naar korsou ging.... Hoe ga jij dat doen met rijkleding enzo i.v.m. de hitte als ik mag vragen? En hoe ben jij er zo bij gekomen om dit te gaan doen? Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor Tong uitsteken

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:10

LittleAnn schreef:
hahaha is goed! Ik kom wel een paar daagjes hoor Tong uitsteken Oh sorry ik dacht dat je naar korsou ging.... Hoe ga jij dat doen met rijkleding enzo i.v.m. de hitte als ik mag vragen? En hoe ben jij er zo bij gekomen om dit te gaan doen? Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor Tong uitsteken

Kort broekje, handoekje over je zadel = klaar Haha!
En schoenen dan natuurlijk en een Tshirt en een bikini (als je gaat zwemmen met de paarden haha Knipoog )

Mijn oom en mijn stiefvader gaan daar een bedrijf opstarten, samen. Dus hij vroeg het ons, we hebben het met ons gezin besproken, we wouden allemaal, en nu gaan we al weer bijna Hyper!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:19

Wat leuk hackie!!! Ja ik twijfel of ik sowieso een rijbroek mee ga nemen.... ik kan ook makkelijk met een driekwart stretchbroek rijden en gympen ofzo....

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:23

Jep, ik ben ook een fantieke metcaprijdster, maar daar pfff echt niet hoor Tong uitsteken

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 01:25

Hey, dames wel blijven posten he, ik ga over minder dan 2 weken *LOL*

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 03:25

Zit er ook iemand in Finland?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:29

Ik ben ook niet van plan in nederland te blijven wonen.
Hoe hebben jullie het gedaan met werk ?
Is er makkelijk werk te vinden in het buitenland als immigrant zijnde ?
Hoe makkelijk is het met vergunningen etc ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:17

Ligt er aan waar je naartoe gaat, maar binnen de Europese unie is het vrij gemakkelijk om een verblijfsvergunning te krijgen en werk te vinden. Het is natuurlijk handiger als je werk "meeneemt". Zo was ik schrijfster en was daarvoor natuurlijk niet aan een plek verbonden, en nu ben ik 100%afgekeurd.
Voor mensen die met de handen wil werken is altijd wel wat, voor de hoger opgeleidden is het wat moeilijker vanwege de taal soms, maar er zijn ook wel bedrijven die juist blij zijn met bv een engels sprekend iemand. En in een paar maanden tijd is een taal wel te leren, trouwens.
Het opzetten van een eigen bedrijf behoort tot de mogelijkheden, maar ik moet zeggen dat de meeste buitenlanders hier in Portugal op hun neus gaan door hun arrogantie en te denken dat ze allees wel hetzelfde voor elkaar kunnen krijgen als in hun eigen land. Portugal is bepaald anders en daar zal men rekening mee moeten houden. Het is slimmer om hier jaren aangepast te wonen en dan aan een eigen bedrijf te denken (je weet dan immers ook beter waar behoefte aan is en waar dingen te kunnen kopen en af te zetten), dan met een "Nederlandse gedachtengang" hier wat te gaan proberen. Tenzij je multimiljonair bent, natuurlijk, dan zit je weer in een ander sectie. Knipoog
Ik neem aan dat dit in andere minder ontwikkelde landen ook zo is.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:12

Na enkele korte periodes in het buitenland, begin ik eind september naar alle waarschijnlijkheid aan een langer buitenlandavontuur!!! 10 September ga ik op sollicitatiegesprek in Zwitserland en eind die maand hoop ik te verhuizen... Lachen Zo spannend! Vandaar dat ik me maar bij de 'buitenland-bokkers' aansluit. Haha!

Misschien kunnen jullie me ook helpen met wat praktische vragen. Werkvergunning is geen probleem, ik zit alleen nog even met verzekeringen en pensioen. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Tot nu toe was ik aldoor student, maar in september begint mijn 'echte' leven. In eerste instantie wil ik voor een jaar naar Zwitserland, en als het bevalt blijf ik uiteraard langer. Kan ik het beste mijn verzekering hier houden, of een in Zwitserland nemen? Over pensioenopbouw weet ik uberhaupt niet veel, is er misschien iemand bereid mij daarover te informeren? Of een tip waar ik het beste voor advies kan aankloppen?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:53

nog 3 weekjes te gaan en dan vertrek ik naar australie Haha! Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:27

Oeh Australië! Dat lijkt me gaaf!
Ik heb een aanbod gekregen om 15 maanden te gaan werken in Australië... Maar durf het niet aan. Bloos Ben er dan ook nog nooit geweest! Misschien als ik wat bekender daar was... Knipoog

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:43

Australië met ook geweldig zijn! Erg veel mensen trekken die kant op.

Nathalie, wat grappig dat je niet naar Australië durfde, maar wel naar Turkije (gezien je woonplaats neem ik aan dat je daar woont). Qua cultuur lijkt het verschil met Turkije me namelijk veel groter dan Australië. Maar misschien omdat het dichterbij Nederland was durfde je het wel aan? Of was je in dat land wel al eens geweest?

Zelf ga ik waarschijnlijk naar Zwitserland, daar ben ik op een dagtripje naar Basel, net over de Franse grens, ook nog nooit eerder geweest! In eerste instantie had ik Zuid-Amerika geprobeerd, daar langere tijd te zitten en Spaans te leren is een grote droom van mij. Maar een betrouwbare werkgever in die contreien vinden valt nog niet mee, en daarnaast kan ik in Zwitserland tenminste sparen om mijn droom te realiseren! Knipoog

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:51

Nathalie, ik heb je profiel bekeken, nu snap ik waarom je Turkije wel aandurfde! Clown