Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:07

kijk eens op http://www.moosenetwork.com wellicht zit er een tripje bij die je kan gebruiken. ik heb hier zelf ook naar gekeken, maar heb uiteindelijk besloten om toch gewoon een auto te huren.
is dat geen optie voor je?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:22

We hebben weer geboekt! 9 mei gaan we weer Haha! Helaas niet eerder. Alle vluchten zaten vol Scheve mond

En we hebben ziiiiin!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:47

Leuk! Heb je ook al plannen wat je gaat doen verder? Met welke maatschappij vlieg je?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:31

Air Transat. Verder niet zoveel plannen. Beetje in de buurt van Calgary rondhangen. Natuurlijk naar de Tommy Hilfiger outlet Knipoog
En gezellig bij familie zijn Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 02:52

Hallo mede canada gangers,

Nou ik ben er dan toch gekomen en heb ook alweer het nodige achter de rug.
De vlucht was goed en de service van martinair was echt TOP. Dat mag ook wel eens gemeld worden.
Op het vliegveld een bus genomen naar de stad . Dat duurde al 2 uur ofzo omdat het spits uur was. En dan zeggen ze dat het in Nederland druk is Tong uitsteken .
Het eerste wat me opviel zijn de onwijs grote auto's die hier rond rijden. Nadat de 'gezellige' buschauffeur me eruit gezet had moest ik nog ff lopen. Tijdens mijn loopje kwam ik een hostel tegen die ik op mijn lijstje had staan..dus ik naar binnen waar ik al gelijk een heel vreemd gevoel kreeg. Ik heb daar 5 minuten staan wachten tot er iemand kwam maar er kwam niemand dus hup de deur weer uit en naar het andere hostel wat ik op de lijst had staan. Deze hadden gelukkig een bed vrij. Het is alleen niet zo heel schoon maar als je zo moe bent maakt het je niet zo heel veel uit.
Bed en linnegoed was schoon en fris en de douche was goed.

Vandaag(9 okt) heb ik sightseeing gedaan in Toronto. Omdat het lopen me niet zo goed afging(slechte rug) henb ik een ticket gekocht vor zo'n hop on hop off bus en dat is eigenlijk best wel handig in deze stad. Die ik al niet zo gemakkelijk te bekijken vind maar dat zal persoonlijk zijn denk ik.
Ik ben de CN tower opgegaan en heb een boottocht door de haven gemaakt, die viel wel een beetje tegen.

Na een dag veel gezien te hebben snel terug naar het hostel om de kano tocht te boeken.
Dat gaf nog wel wat voeten in de aarde vanwege het invullen van formulieren en deze weer door faxen.
Maar goed ik hoop dat het nu rond is en dat ik me kan de 11e. want hier ben ik wel voor gekomen eigenlijk.

Ook ben ik nog mijn bankpas verloren. Als iemand altijd voorzichtig is op reis ben ik het wel. Hoe dit in godsnaam kon gebeuren snap ik echt niet. Dus moest ik halsoverkop een telefoonkaart kopen en heb ik via internet telefoonnummers van de bank opgezocht en heb ik zo de pas kunnen blokkeren. gelukkig heb ik nog een pas bij me dus kan ik wel aan geld komen. Morgen maar even naar mijn ouders bellen zodat mijn moeder wat geld van de geblokkeerde rekening op de andere te storten.

*zucht* ik kwam hier om te ontstressen maar vandaag was het nog niet het geval. Slapen

Morgen nog een dagje in toronto, kon geen tripje naar de niagara boeken vanwege die toestand met de bankpas en boeking. Nu hopen dat het dinsdag nog mooi weer is want dan wil wel heen.
Nu is het weer hier prachtig.

to be continued......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:36

@cowgirl. Leuk zo´n verslag. Al zit het je een klein beetje tegen, wel ervan genieten hoor! Hoe is t weer eigenlijk? Ik ken toronto eo niet, ga je straks ook foto´s plaatsen?
Nou succes met je bankzaken, en geniet ervan!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:29

ja ik wil ook wel foto's zien straks hoor!

vroeg me eigenlijk nog iets af.
hoe zit het als je tijdelijk naar canada gaat om te werken en dus geld verdiend daar? waar laat je dat?!
moet je een bank rekening openen? krijg je het contant? heb je je nederlandse bank gewoon hiervoor? kun je je eigen pinpas meenemen en gebruiken?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:02

Mag wel op mijn rekening hoor, grijns. Ik ben wel benieuwd naar welke antwoorden je krijgt. Ik dacht dat je hier niet tijdelijk mag werken maar jij hebt blijkbaar andere info. Wil je daar eens wat meer over vertellen?
*edit: heb je al een baantje in gedachten?

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:23

haha, oke dat hou ik in gedachten.
Nou volgens mij kan het gewoon. je moet natuurlijk wel een werk visum hebben en die is dan meestal voor de duur van de job en dan moet je al een werkgever hebben in canada. Of als andere optie een open werkvisum voor max. een jaar kan voor mensen tot 30 jr, en dan hoef je geen werkgever op te geven zeg maar. Maar dan kun je gewoon in canada werken hoor.
Dat zal op een grote farm worden, ergens in alberta

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:01

Good for you! Ik ben blij dat het dan eindelijk kan want vooral hier in AB is heel veel werk. Hoe dat op farms zit weet ik eigenlijk niet maar dat zal vast ook wel zo zijn. Weet wel dat aannemen en ontslaan hier en vlgs mij ook in de USA zomaar kan, morgen kiezen we een ander. Als je met een contract komt zal dat anders zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 02:42

MOOSETRAVEL sucks.

Ik probeer die lui al 3 dagen te bereiken maar geen succes...ook niet tijdens openeings tijden.
Super balen want ik wou nog op een tour. Nu heb ik nog 3 dagen te gaan en heb geen flauw idee wat te doen hier in Toronto.

Kano tocht is opzich goed gegaan maar we hadden echt een l*l van een tourguide.
Ik wou geen kano tillen vanwege mijn rug want ik ben net enigzins hersteld van een 3e hernia..maar dat kon die vent niet schelen. Ik moest ophouden en anders kon ik naar huis.
Hij was behoorlijk stressed up en heeft op de terug weg behoorlijk zitten zuchten, steunen en vloeken op andere weggebruikers.
Maar gelukkig waren er nog 4 andere dames(vriendinnen) met wie ik het wel leuk heb gehad. Ze dachten precies zo over die vent als ik dus dat wa soms wel lachen.
Algonquin park is echt super..maar volgende keer een andere tour.

Vandaag naar Niagara geweest. Was echt heel leuk en ik had een leuke gids.

Maar weten jullie nog iets leuks. het liefst ga ik nog 3 dagen op pad. Ik ben hier om iets van het land te zien en niet om te blijven plakken in de stad.
De volgende keer ga ik het toch even anders aanpakken als ik maar 10 dagen ga want ik ben teveel bezig met alles regelen ipv lekker bijkomen van alles.
Morgen nog maar even naar een reisburo ofzo.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 05:23

Je kunt de wijnstreek nog bezoeken, shoppen shijnt leuk te zijn in Toronto en je kunt een tochtje naar Toronto Island o.i.d. maken, hoor ik net. Wat vervelend van de tourguide en wat jammer dat je Moostravel niet te pakken krijgt. Maar ja, zoals je al zei, je kunt hun niet alles in de schoenen schuiven natuurlijk, voorbereiden met een backup plan is beter.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:54

Amerika en Canada zijn zo groot dat je zonder een redelijke voorbereiding vaak echt te weinig doet. De afstanden zijn gigantisch en je komt zonder auto of goed geregelde tours nergens. Ik bereid onze vakanties ook altijd gedegen voor, met reisplan en vooraf vastgelegde huurauto's (ook al reizen we met een camper).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:58

Ik had me de 9 dagen toch iets anders voorgesteld.
Het was voor mij echt een last minute of anders niks en ik had gewoon wat meer tourtjes verwacht voor backpackers.

Wijntour hadden we gister al bij de niagara watervallen. En de Islands heb ik ook al gezien.
Moosetravel is gewoon een oliebol maatschappij, ze laten je gewoon het antwoord apparaat inspreken tijdens kantoor uren. Op de website staat dat ze van 8 tot 10 open zijn en als je belt zijn ze weer op hele andere tijden open. Dus wie plannen heeft om hier te komen: geen Moose travel en geen wildernessadventures boeken en niet naar de Downtowner inn want daar zitten beesten in je bed en liggen er dotten haar in je badkamer!

Nu heb ik geprobeerd om eerder naar huis te komen maar ook dat is niet gelukt want ik had een speciale aanbieding bij martinair dus is vlucht wijzigen niet mogenlijk.

Dagje shoppen had ik al ingepland dus heb ik nog 2 dagen over.
-Ik wou dat het alvast zaterdag was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:51

heh dat is niet zo mooi meid. Jammer zeg, wellicht kun je een ranch bezoeken, als je even googled, kom je vast wel wat tegen?!! Wellicht kun je
succes er mee hoor!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:46

Je zit te ver hiervandaan (AB) en het kost teveel om te komen maar hier was anders ook nog wel wat te zien.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:47

Hey allemaal!

Ik zal maar eens proberen wat nieuw leven in dit topic te brengen!

Ik ga misschien in januari samen met mijn vriend naar Canada! We gaan morgen reisplannen maken!

Ik heb het topic al een beetje doorgelezen en al wat tips gezien. Ik denk dat wij op Vancouver vliegen en daar een camper huren.... Lachen

Het lijkt me ook leuk om te skieen en zo'n natuurpark te bezoeken. Heeft iemand nog tips waar dit het beste kan/leukste is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:34

leuk zeg dat je naar canada gaat. Met tijd en wijlen is dit topic alive .. Je gaat in Januari, dan moet je er rekening mee houden dat sommige wegen in de natuurparken dicht zullen zijn ivm onbegaanbaarheid. Laat je vooral goed informeren vooraf hierover.
Ik ben nog niet in de winter geweest, maar het lijkt me er prachtig. Ik heb zelf altijd veel informatie gevonden op canada.pagina.nl en dan op het prikbord.
succes, en hou je ons op de hoogte van je plannen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:16

Ik denk eerlijk gezegd dat januari en een camper in Vancouver niet echt een fijne combi is. British Columbia is behoorlijk bergachtig en er zal veel sneeuw liggen, zeker als je richting de bekende parken wil. Het bekende rondje met Banff, Jasper en de Icefields Parkway is met een camper in de winter geen goed plan denk ik. Daarbij komt dat kamperen in een huurcamper in de winter bijna niet te doen is.

Whistler is een prachtig skistadje, de Spelen van 2010 zullen er gehouden worden. Ik zou echter eerder uitkijken naar een goede 4 x 4-auto dan een camper.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:46

Ok, bedankt voor de tips!

Dat wordt dus wss geen camper Knipoog Ik had inderdaad al gelezen dat je in Whistler goed kan skieen.

Heeft iemand ervaring met hondensleetochten?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:59

Hoi EveliNero, ik sluit me aan bij MoniqueT maar dat idee heb je dus al laten varen. Hoewel de motorhomes wel goed geisoleerd zijn en ook winterbestendig is het niet zo'n goed idee om er in het koude jaargetijde daadwerkelijk mee op pad te gaan denk ik. Ik heb gehoord van de sledehonden trektochten, geweldig idee. Van wat ik begrepen heb moet je voldoende conditie hebben om stukken door de sneeuw te ploegen als je eens van de slee af moet. Het kan natuurlijk ook zijn dat je over goed begane paden gaat en dat je niet van de slee afkomt maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Leuk idee hoor! En de ski gebieden hier zijn leuk, alweer van horen zeggen want ik ski niet maar de kids wel.
Wat ook nog leuk kan zijn is een snowmobile tocht. Ook daarvan weet ik -mijn man heeft het gedaan- dat je voldoende conditie moet hebben want af en toe zit je vast en moet je helpen d'r weer uit te komen. Maar als je van wat wildere tochtjes houdt is het een uitdaging.

*edit: d'r zijn ook arreslee tochten, gehouden meestal voor een goed doel door menclubs. Tegen een niet al te hoog bedrag mag je dan mee. Dat geld gaat dan naar het goede doel, b.v. kankerbestrijding voor paardenmensen gaat.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:18

Ik zoek ideeen.

Vriendlief en ik gaan in mei weer Haha! Voor mij de 3e keer voor hem de 2e, maar wat moet ik hem nou laten zien?
We zijn dit jaar naar Edmonton geweest, naar Elbow Falls geweest en gaan kamperen in Banff. Maar wat is nog meer iets wat we moeten zien? We zijn er 2 weken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:39

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je precies heen wilt, daar zul je toch al een idee over hebben? Je gaat toch ook naar familie als ik het goed herinner? Ik ben hier ook niet zo bekend hoor, BC en AB en even snuffelen aan SK en dat was het. Het land is zo enorm groot. Ook voor mij dus nog veel te zien en ontdekken dus.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:41

haha, ja we gaan ook naar familie, maar ik kreeg van mijn ouders al het verwijt dat we niets gezien hebben deze week, ook al zijn we naar Edmonton en Banff geweest. Clown Eerste keer was er Stampede dus toen waren we daar al een dag of 5 mee bezig.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:50

Je hebt hier ook nog 'Capital X' en de 'heritage days', leuke evenementen. Ik weet niet wanneer ze precies zijn hoor. Maar dan zit je weer in edmonton.