Je hebt jullie verhaal heel mooi neergeschreven. Ik had bij alles 'beeld', dus teken dat je het goed omschreven hebt. Grappig was het ook, zeker ook bv. die stukken waarin Callas 'sprak'

Ik kan je zeggen dat ik hier dus ook een 'schrikpaard' heb, zoals Erwin het noemt. Niet gemakkelijk en best gevaarlijk, zo'n dier dat onverwacht en ook heel heftig kan schrikken (en dan als een bliksemschicht 180° kan keren).
Hier gaat het niet om een tinker, maar om een quarter. Een echte '4x4' dan nog : supersnel en beresterk.
Van mensen is ze dan weer absolúút niet bang, integendeel.
En daar is ons IJsje dan weer het schrikpaard in : die is van heel weinig in de omgeving bang, maar wél van mensen die op een of andere manier druk op haar zetten of iets van haar willen. Wat ook soms wel gevaarlijk kan zijn, omdat zij dan ook een sterke vluchtreactie vertoont.
Het slechte weer in het zuiden blijft blijkbaar maar aanhouden !
Die wind bij jullie in de omgeving ... oh jee ...
Spijtig dat jullie Portugal moeten afzeggen omwille van de 'gammele' camper ! Maar inderdaad, Frankrijk zal nog wel tál van prachtige plekken hebben die een bezoek waard zijn

Heel goed omschreven ook waarom je nooit een huis op een heuvel/berg moet kopen

Ik was het alvast nooit van zin, maar na het lezen van jouw relaas is mijn mening meer dan bevestigd !