Wintersport 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:10

Oh echt? Dat is nog wel spannend dan zeg! Wel fijn dat het dan uberhaupt lukt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:19

Ja linkerknie zit helemaal ingepakt in tape en brace van half bovenbeen tot half onderbeen. Onder en bovenbeen zijn gefixeerd in links en rechts en knie kan tussen 90 graden en 5 graden buigen. Verder niet. Is ook lastig daarom met stoeltjeslift omdat daar knie verder voor gebogen moet worden. :')

Rechterknie ook volledig getaped. In overleg met orthopeed mag het mits niet langer dan een uur achter elkaar en heel grondig inpakken. Met lopen heb ik krukken nodig of skistokken en grote afstanden is rolstoel, heb heel lang helemaal niet kunnen lopen dus ben des te blijer met dit nu. *\o/*

Dit is na twee keer indoor twee uur semi priveles lang geleden. Zell am see 4 keer een uurtje winterberg was kleine 2 uur en dan afgelopen vakantie. Laatste dag heb ik bijna 3,5 kunnen skieen in blokken van 1 tot 1,5 uur. Snelheid is groottste probleem met skies omdat linkerbeen gaat zwabberen vrij snel. Moet daar nog even doorheen. Vandaar dat snowboarden me beter ligt. Been is stabieler dan. Maar ik ben me des te bewuster dat vallen met meer vaart een no go is. -O-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:30

Och jeetje dat is nog wel even een onderneming dan om te gaan skien! Petje af dat je het uberhaupt aandurft! Lekker rustig aan doen, je komt vanzelf beneden :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:28

Lijkt me wel heel spannend karuna, met zo'n knie toch gaan wintersporten. Maar des te stoerder dat je het toch doet. Voor mijn gevoel is snowboarden wat minder zwaar voor de knieën dan skiën maar leren snowboarden zonder een keer goed hard onderuit te gaan is zo'n beetje onmogelijk. Ik heb aardig wat gekneusd voordat ik vloeiend de berg af kwam iig :') .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:16

Snowboarden is idd lichter voor knie maar vallen doet gek genoeg niet zeer. Ja schouders, polsen, billen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:27

Polsen daar werken polsbeschermers goed tegen. Als ik zonder board dan zijn ze binnen no time brak. Ik zweer erbij

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:55

Dat had ik voor een volgende keer ook al bedacht. Skatebeschermers omdoen. Maar dat zal even duren nog. Hooguit van de zomer indoor

Maar voelt voor mij niet spannend aan, heb met revalidatie geleerd grens op te zoeken en er soms overheen te gaan. Daardoor wordt je alleen maar sterker. :j En je kunt meer dingen doen waar je plezier in hebt, *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:59

Ik heb een jaar met knieblessure gesnowboard. Orthopeed raadde het af maar ik wilde zo graag en het voelde veilig genoeg. Skiën voelde gek genoeg veel enger aan. Ik denk dat op een snowboard je benen vast staan en je benen geen al te gekke bewegingen kunnen maken ofzo. Toen wel een keer flink gevallen en toen zei m'n knie knak. Keer erna bij de fysiotherapeut kon hij opeens verder buigen dan ervoor. Dus was een goeie keus om eigenwijs te zijn haha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:22

Dat heb ik dus ook. Snowboarden voeltstabieler dan skieen. Maar ik heb ook jaren gesurfd met slechte knie en geskateboard ook(al vanaf mijn 12 e is die knie kapot, iets met concours, alle ponys tijdens defile aan de kletter, vallende pony en er onderkomen met been).

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:26

Mijn hemel wat een verhaal karuna! Voor mij zijn pijnlijke knieën ook een punt geweest om over te stappen op een snowboard. Veel minder pijn dan met skiën. Sowieso is snowboarden gewoon veeeeeel leuker :D