Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aulaantje_x

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:45

Iedereen die nog gaat alvast heel veel plezier! :D er zou weer een mooi pak vallen komend weekend dus jullie hebben geluk.
Toch zou ik carnaval direct inruilen voor nog een weekje op de latten O:)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:06

102 minuten vertraging _-:( _-:( ;(

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:47

En we wachten nog steeds

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:09

Ooohhh jeetje irritant is dat! Met vliegtuig dus? Hoe lang uiteindelijk moeten wachten?
Deze week gaat het als het goed is flink sneeuwen nog :)!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:12

Alles maar dan ook alles ging fout met de trein. Eerst gigantisch vertraging, vervolgens geen transfer van Zell am see naar het hotel. Toen snel omgekleed en de piste op want we hadden al een pasje. Nu in het hotel zijn de kamers nog niet gereed. Gelukkig een biertje van het huis! Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:51

Wij zitten te wachten op het vliegtuig naar salzburg! Over een uurtje vliegen we :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:39

Vandaag een fijne dag gehad. 'S ochtends zijn de pistes super fijn, rond 2 uur een groot hobbelfestijn, doodeng! Begon behoorlijk hard te waaien vanmiddag, zo hard dat ik gewoon tegen de berg op gewaaid werd :o
Ook zijn er erg veel vlakke stukken wat ik ook eng vind om vaart op de maken en m'n board wat vlakker te houden. Hoe stijl een piste ook is, dat maakt me niet uit. Ik weet dat ik die techniek beheers maar ik ben een paar keer zo ontzettend hard op m'n muil gegaan met ''vlak' varen dat ik oprecht eng vind. Morgen en dinsdag priveles. Eens kijken of ze mij kan helpen :D

Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:10

Vlakke stukken zijn idd erg tricky. Toch blijven oefenen hoor. Board je met eigen spul of huur je? Moet zeggen dat ik het gedrag van m'n board zo goed ken dat ik het niet meer zo eng vind.

Er komt geloof ik weer koudere lucht aan dus dan blijven de pistes weer wat beter :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:22

Nu ben ik wel benieuwd dan: wat is met snowboard lastig op de vlakke stukken?
Voor mij met skieen waren dat juist de stukken om te relaxen :) helaas voor mijn niveau erg weinig vlakke stukken aanwezig xD

Succes en veel plezier met je les lucifertje!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:37

Ik vind vlakke stukken met boarden ook het moeilijkst! Als ik dan val val ik ook gelijk behoorlijk hard...

Ik heb op vlakke stukken als ik mijn board 'plat' zet geen controle mee. Als ik dan toch iets van een bocht wil maken moet je weer op de kanten komen en dan verlies ik vaak mijn evenwicht. Tenminste volgens mij gebeurt er zoiets

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:58

Op het moment dat je je board echt vlak hebt en je dus alleen je belang aan de sneeuw hebt kun je niet meer sturen en raak je inderdaad alleen je evenwicht kwijt. De truc is om alsnog bochtjes te maken in plaats van te denken dat je je board daardoor ook vlak moet houden. Gewoon een heel klein beetje op je tenen of hakken blijven leunen. Je maakt op die manier toch een bocht, maar die wordt lang en uitgerekt waardoor je geen vaart verliest. Je hoeft ook niet (volledig) op je kanten te rijden, maar kan zo wel je evenwicht behouden doordat je toch constant aan het sturen bent.

Kleine bochtjes kunnen overigens ook maar doordat je dan scherper instuurt wordt je bocht uiteraard scherper, verlies je meer vaart en ben je sowieso harder aan het werk omdat je veel vaker aan het wisselen van kant bent.

Wanneer je inderdaad je board echt vlak hebt en je wilt erna weer ineens een bocht maken kan het inderdaad zijn dat je kanten in de sneeuw gaan happen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 01:16

Dat bedoel ik inderdaad al leg jij het een stuk beter uit :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 07:56

Ik heb eigen spul, een Arbor boardje, echt een heerlijk ding! Ik ben vorig jaar op de vlakke stukken smerig hard gevallen. Recht op m'n stuitje dat al je adem en gevoel wegtrekt. Toen reed ik ook nog op m'n oude boardje en die was heel erg stug.
Wat diel_zor uitlegd is precies wat ik wil leren. Ik rem op dit moment teveel af met mijn achterste been waardoor ik de vaart kwijt raak en niet meer vooruit kom of überhaupt van kant kan wisselen. Ergens is het wel goed dat ik dit nu wel moet oefenen!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:28

Het probleem op vlakke stukken is dat je als snowboarder bij weinig snelheid weinig kan kanten/snijden waardoor je grip verliest. Blijf je vlak staan, dan gaat het snowboard 'happen'. Voordat je op een wat vlakker stuk terrecht komt is beter om eerst goed vaart te maken en snel te kantenwisselen en laag op je board te staan (dus rechtuit en hak, teen, hak, teen, enz.). Zo verlies je weinig snelheid, maar heb je goed grip in de sneeuw. Mocht dat niet meer lukken, dan kan je het beste rustig opkanten van hakken naar tenen en terug, maar zet nooit je snowboard vlak! Enne... Als je een beetje door je knieën gaat heb je ook al wat meer balans.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:29

En juist dat vind ik zo eng na m'n valpartijen van vorig jaar. Mijn les begint zometeen en dan heb ik hopelijk wat meer vertrouwen!!!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:53

Succes en veel plezier! Je bent er in ieder geval niet alleen in :)

Wat ik zelf nog weleens deed als ik dat punt bereikt had dat ik niet meer kon wisselen omdat ik fout stond en ik nezelf niet meer van kant gewisseld kreeg; even een keer springen en dan gelijk op de kant gaan staan die je wilde. Werkt niet altijd maar soms net dat beetje wat ik nog nodig had. Al gebeurd dat meestal op t moment dat je ongeveer stilstaat dus zoveel nut heeft het dan niet meer :+ behalve dat je niet onderuit gaat ^^

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:05

Goede uitleg DZ :D. Wat mij helpt is echt regelmatig waxen. Die glijpaadjes zijn zoveel makkelijker als je board makkelijk glijdt. Ook uit de lift stappen is makkelijker vind ik. In ValTho is er een groene piste van de ene naar de andere vallei en ik haalde daar zelfs skiërs is. Gewoon omdat ik mijn boardje wax en verder zo ontspannen mogelijk blijven staan en niet die knieën op slot zetten. (En heel hard schreeuwen naar de skiërs dat ze echt voor je aan de kant moeten omdat je anders moet lopen :') )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:50

Glijpaadjes worden ook moeilijker als je het spannend vindt, dan ga je toch wat meer achterop staan en heb je nog minder controle over je board en ga je dus juist onderuit. Sinds er iemand tegen me zei dat het alles te maken heeft met een stukje controle wat je mist, ben ik er heel hard op gaan oefenen en bleek het allemaal niet zo moeilijk...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:01

Oh ja, dat ook nog, genoeg gewicht houden op je voorste been! En als je gespannen bent even springen zoals Diel zei of even squats doen oid.

Ik ben benieuwd. Afgelopen jaren 2x op wintersport geweest en altijd nog wel een aantal keren geoefend in Landgraaf maar dit jaar echt 0,0 op mijn board gestaan. Ben dan altijd bang dat ik het verleerd ben :') Gelukkig gaat er een vriendin mee die jaren lang snowboardinstructrice is geweest in Canada. Heb nog nooit les gehad maar krijg van haar altijd wel tips (zolang ze niet ergens off piste rond scheurt).

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:03

Dee_Es schreef:
Goede uitleg DZ :D. Wat mij helpt is echt regelmatig waxen. Die glijpaadjes zijn zoveel makkelijker als je board makkelijk glijdt. Ook uit de lift stappen is makkelijker vind ik. In ValTho is er een groene piste van de ene naar de andere vallei en ik haalde daar zelfs skiërs is. Gewoon omdat ik mijn boardje wax en verder zo ontspannen mogelijk blijven staan en niet die knieën op slot zetten. (En heel hard schreeuwen naar de skiërs dat ze echt voor je aan de kant moeten omdat je anders moet lopen :') )

Is dat het stuk om naar het centrale plein te komen?
Ik vind dat zo'n rotstuk! Vanaf de 360 bar naar het dorp, heel vlak stuk wat zelfs een beetje omhoog loopt.
Zag maar enkele skiers naar boven komen zonder te prikken en hooguit 1 boarder...

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:35

Onze truuk was daar om bovenlangs de 360 bar te gaan, dan kwam je met net iets meer snelheid dat platte stuk op. Maar het bleef ellendig, altijd de vraag of je het wel of niet haalde :o

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:44

Nee, deze liep naar Meribel. Prachtig paadje tussen de bomen door (denk de truite maar weet het niet zeker). Alleen dus eigenlijk iets te vlak ;). Je had daar ook een geweldige piste, lekker breed en met heuveltjes. Je kon daar een hele hoge snelheid halen. (Ours denk ik).

Die vanaf 360 weet ik zo even niet. Ben je ook op de tobogan geweest? Dat was echt geweldig, zo gelachen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:49

Boarden verleer je niet :Y) :D al kan het wel weer even wennen zijn.

Dat pad naar Meribel is echt wel het toppunt _O- Ze noemen het groen, maar daar moet je echt niet overheen willen als je angst hebt voor vlakke stukken, tenzij je zin hebt om te lopen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:03

Voor dat soort paadjes zou ik dus nog weleens willen leren skiën, toch net wat makkelijker. Ik voel me alleen echt een kluns op ski's.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:07

Ik had altijd een soort naïef idee dat een groene piste nog makkelijker zou zijn dan een blauwe, maar de meeste die ik heb gezien hebben i.p.v. weinig helling, geen helling of een negatieve helling. Het word er niet per sé gemakkelijker van :o