Veel plezier!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:Je hoeft hier geen 3 jaar te wonen om een bankrekening te kunnen openen hoor, dat zou wel erg lastig zijnIk kon m'n bankrekening uiteindelijk tijdens mijn 4e afspraak of zo openen, net voordat ik m'n eerste salaris kreeg, maar toen was ik er dus al anderhalve maand mee bezig
Ik zit bij HSBC en ik vind ze eigenlijk met alles erg moeilijk doen, maar het is wel handig omdat m'n vriend een HSBC rekening heeft en we daar dus ook een gezamenlijke rekening hebben. We hebben onze hypotheek bij Halifax dus ik wil graag overstappen eigenlijk, daarbij gaat alles tot nu toe namelijk een stuk makkelijker.
Zorgverzekering is niet echt nodig trouwens
Eulogy schreef:De NHS is gratis voor iedereen (of nou ja, gratis, je national insurance bijdragen gaan via de belasting). Je kunt dus gewoon naar elk ziekenhuis en elke NHS huisarts en tandarts, maar de wachttijden zijn er soms erg lang. Je kunt dus wel een zorgverzekering afsluiten waarmee je naar priveziekenhuizen en -huisartsen kunt maar het overgrote deel van de mensen zijn gewoon via de NHS 'verzekerd' of soms via hun werkgever privé verzekerd (bij mijn vorige werkgever had ik die mogelijkheid na 3 jaar in dienst te zijn).
Eulogy schreef:Ja, het komt sowieso een beetje op hetzelfde neer, in Nederland krijg je natuurlijk zorgtoeslag en hier draag je minder bij als je een laag inkomen hebt.
Met een zorgverzekering kom je trouwens vaak alsnog bij dezelfde NHS huisartsen terecht, maar dan word je wat eerder geholpen
coldsummers schreef:Hallo Bokkers,
Ik hoop dit jaar of volgend jaar naar Engeland te kunnen gaan om daar een studie Creative Writing & English Literature te volgen aan de Universiteit van Greenwich.