Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:37

Ik ben juist in Nederland nu... :D

Veel plezier!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:20

Ik ben heel blij dat ik niet naar Nederland ga deze kerst :+ We hadden namelijk niet verwacht de sleutels voor de kerst te krijgen maar nu wil ik zo snel mogelijk alles verhuizen zodat we er ook daadwerkelijk kunnen gaan wonen, en dat had dan nog langer moeten wachten.
Zeker omdat het weekend van 9 januari ook volgepland is, dan 'moet' ik naar Cardiff.

Ik ga 11 februari van donderdag - maandag naar Nederland (alleen, ga dan ook niet naar m'n ouders maar verblijf bij een vriendin) en dan eind April nog een weekje samen met m'n vriend, voor Koningsdag :)

Veel plezier bumblehorse!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:32

Oh das leuk Bumblehorse, veel plezier (of good luck) met verhuizen.

Ik ben op het moment ook niet in UK, heb de milde winter even verruild voor zomer in Nieuw Zeeland.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:35

Bumblehorse waar zijn jullie allemaal geweest :) ?

Ik ga volgende week woensdag al de boot op met al mijn spullen richting Wales! Oftewel, volgende week woon ik ook al in de UK, spannend!

Hebben jullie nog tips qua bank en verzekering? Mag ook via PB. Ik snap niet helemaal welke verzekeringen ik moet afsluiten en ja, ik kom van wonen bij mijn ouders en ga op mezelf in Engeland wonen dus ik heb misschien een beetje hulp nodig :+

Ik weet wel dat ik bank het beste kan regelen als ik daar ben, dus dat ga ik gelijk volgende week doen de dag na ik aankom zodat ik ook mijn huurcontract kan laten zien en mijn werk contract. En de verzekering voor mijn werk is al geregeld via mijn baas. Maar ik heb het meer over WA-verzekering en hoe makkelijk is het afsluiten van die NHI?
En nog een vraagje, (sorry!), als ik in Engeland dus bij de NHI sta ingeschreven, ben ik dan ook verzekerd als ik op vakantie ga of moet je daarvoor een andere reisverzekering afsluiten? Hoor graag hoe jullie dat hebben gedaan!

Het appartement waar ik in ga is al gemeubileerd dus dat scheelt :).

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 11:26

We zijn naar Winter Wonderland geweest in Hyde park en hebben wat rond gelopen in Regent? (Is dat die straat met die winkels?) street. Dus helemaal niet veel gedaan :p vooral veel gewandeld :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:13

Oh dat Winter Wonderland ben ik laatst ook geweest, nog echt wel groot ook! Leuk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:26

Careano, ik kan op het moment even niet uitgebreid reageren maar voor het openen van je bankrekening heb je een proof of address nodig - ik weet niet of je via een private landlord huurt of via een letting agent, maar soms is je huurcontract niet genoeg. Ik heb destijds een brief van mijn werkgever waar mijn volledige naam en adres in stonden gebruikt, maar die was pas geldig toen ik begonnen was met werken (bij mij stond er een datum in de brief :+ ). Rekeningen voor gwl zijn ook geldig maar die heb je vast nog niet.

Ik geloof dat je ook een Nederlands bankafschrift kan gebruiken, dan gebruik je je Nederlandse adres om een rekening te openen en verander je dat later naar je adres in de UK. Nou ja, het is een beetje een vaag verhaal geworden haha maar bij mij heeft dat destijds onwijs veel gedoe opgeleverd, het was onwijs bureaucratisch, vandaar.

Spannend! Op je andere vragen heb ik zo snel even geen antwoord, ik zal van de week eens kijken of ik je kan helpen :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:23

UK heeft geen wa verzekering.. Iets wat m'n vader onbegrijpelijk vind haha. Je kan wel inboedel verzekering etc afsluiten.

Zorgverzekering moet je naar een bureau toe, maar kan pas als je in UK woont en dan ben je geregistreerd met NI.

Bank rekening kunnen ze wel lastig zijn. Volgens mij Is Loyds makkelijker dan HSBC (die mij een rekening gaven nadat ik bij de 3e afspraak bijna in tranen Was lol)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:41

WA verzekering is er niet? Goh, dat verklaart waarom ik iedere keer van die gekke blikken krijg als ik mijn medemens vraag of zij toevallig zo'n verzekering hebben. :')

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:16

Thanks voor jullie antwoorden! Ik huur van mijn baas, het appartement zit boven de kliniek.
Ik zal vragen of ze de datum op de brief goed kunnen neerzetten wellicht helpt dat!
Ik word een beetje bang van alle verhalen over bankrekeningen haha!

Geen WA-verzekering? Maar hoe regelen ze dat dan?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:22

Val even snel binnen. Ik had geen probleem net rekening afsluiten, maar ik heb een studenten rekening bij Santander. Anders moet je volgens mij 3 jaar woonachtig zijn in de UK. Inderdaad wel erg lastig als je hier net komt wonen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:35

Ik heb mijn rekening wel direct kunnen openen. Had mijn laatste afschriften van de Rabo / laatste loonstrookjes in NL volgens mij bij me, samen met brief dat ik was aangenomen op werk, en adres in Engeland waar ik net was gaan wonen. Zit bij Lloyds en die vonden het allemaal prima. Zo geregeld. Hopelijk lukt het jou ook. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:01

Je hoeft hier geen 3 jaar te wonen om een bankrekening te kunnen openen hoor, dat zou wel erg lastig zijn :P Ik kon m'n bankrekening uiteindelijk tijdens mijn 4e afspraak of zo openen, net voordat ik m'n eerste salaris kreeg, maar toen was ik er dus al anderhalve maand mee bezig :+ Ik zit bij HSBC en ik vind ze eigenlijk met alles erg moeilijk doen, maar het is wel handig omdat m'n vriend een HSBC rekening heeft en we daar dus ook een gezamenlijke rekening hebben. We hebben onze hypotheek bij Halifax dus ik wil graag overstappen eigenlijk, daarbij gaat alles tot nu toe namelijk een stuk makkelijker.

Zorgverzekering is niet echt nodig trouwens :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:35

Eulogy schreef:
Je hoeft hier geen 3 jaar te wonen om een bankrekening te kunnen openen hoor, dat zou wel erg lastig zijn :P Ik kon m'n bankrekening uiteindelijk tijdens mijn 4e afspraak of zo openen, net voordat ik m'n eerste salaris kreeg, maar toen was ik er dus al anderhalve maand mee bezig :+ Ik zit bij HSBC en ik vind ze eigenlijk met alles erg moeilijk doen, maar het is wel handig omdat m'n vriend een HSBC rekening heeft en we daar dus ook een gezamenlijke rekening hebben. We hebben onze hypotheek bij Halifax dus ik wil graag overstappen eigenlijk, daarbij gaat alles tot nu toe namelijk een stuk makkelijker.

Zorgverzekering is niet echt nodig trouwens :)

Hoe werkt dat dan in GB?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:12

De NHS is gratis voor iedereen (of nou ja, gratis, je national insurance bijdragen gaan via de belasting). Je kunt dus gewoon naar elk ziekenhuis en elke NHS huisarts en tandarts, maar de wachttijden zijn er soms erg lang. Je kunt dus wel een zorgverzekering afsluiten waarmee je naar priveziekenhuizen en -huisartsen kunt maar het overgrote deel van de mensen zijn gewoon via de NHS 'verzekerd' of soms via hun werkgever privé verzekerd (bij mijn vorige werkgever had ik die mogelijkheid na 3 jaar in dienst te zijn).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:15

Eulogy schreef:
De NHS is gratis voor iedereen (of nou ja, gratis, je national insurance bijdragen gaan via de belasting). Je kunt dus gewoon naar elk ziekenhuis en elke NHS huisarts en tandarts, maar de wachttijden zijn er soms erg lang. Je kunt dus wel een zorgverzekering afsluiten waarmee je naar priveziekenhuizen en -huisartsen kunt maar het overgrote deel van de mensen zijn gewoon via de NHS 'verzekerd' of soms via hun werkgever privé verzekerd (bij mijn vorige werkgever had ik die mogelijkheid na 3 jaar in dienst te zijn).

Ah, op die manier. Feitelijk dus zoals het vroeger in NL ook was, voordat die stomme basisverzekering er kwam.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:19

Ja, het komt sowieso een beetje op hetzelfde neer, in Nederland krijg je natuurlijk zorgtoeslag en hier draag je minder bij als je een laag inkomen hebt.

Met een zorgverzekering kom je trouwens vaak alsnog bij dezelfde NHS huisartsen terecht, maar dan word je wat eerder geholpen :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:24

Eulogy schreef:
Ja, het komt sowieso een beetje op hetzelfde neer, in Nederland krijg je natuurlijk zorgtoeslag en hier draag je minder bij als je een laag inkomen hebt.

Met een zorgverzekering kom je trouwens vaak alsnog bij dezelfde NHS huisartsen terecht, maar dan word je wat eerder geholpen :P

:D :D

Nou ja, HET probleem van de basisverzekering hier zijn die sukkels in Den Haag die elke keer blijven wijzigen wat er wel en niet in het basispakket valt. Onbetrouwbaar stelletje tuig, in dat opzicht.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:04

Ik heb inderdaad via mijn werk ook nog een priveverzekering, BUPA. Maar vraag me niet wat het precies inhoudt. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:34

Hallo Dames (en heren?) :wave:

Ik kom even brutaal binnen vallen met een vraag, als dat mag. :oo
Zijn er Bokkers die in de buurt van Ipswich wonen?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:37

Hallo Bokkers,

Ik hoop dit jaar of volgend jaar naar Engeland te kunnen gaan om daar een studie Creative Writing & English Literature te volgen aan de Universiteit van Greenwich.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:04

coldsummers schreef:
Hallo Bokkers,

Ik hoop dit jaar of volgend jaar naar Engeland te kunnen gaan om daar een studie Creative Writing & English Literature te volgen aan de Universiteit van Greenwich.

Of naar Napier, hoorde dat de overheid van Schotland daar het collegegeld betaald; tevens voor EU studenten.

Andere universiteiten die op mijn lijstje staan:
Trinity College — Dublin
Aberystwyth — Wales

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:21

In heel Aberystwyth is maar 1 roltrap! Tot zover de fun facts want ik weet persoonlijk helaas niet echt iets over die andere steden := Schotland en Wales zijn wel een stuk goedkoper in elk geval :j Spannend, klinkt als een leuk plan!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:24

Oh well. I'd take the stairs then. :P

Schotland is heel erg aantrekkelijk nu ik weet dat de overheid het collegegeld betaald.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:55

KimD, heb daar wel een sollicitatie gehad maar ben het niet geworden ;)

Ik ben deze woensdag verhuisd dus ik ben vanaf woensdag nu inwoner van Pontllanfraith, Blackwood in Wales!
Deze week alles proberen te regelen. Bankrekening was gelukkig geen enkel probleem, ook bij Lloyds Bank dus bedankt voor de tip Annash!
Gisteren ook en autootje gekocht, een donkerroze Ford Ka :D Vindt mijn vriend ook heel leuk haha! Maandag ga ik beginnen met werken, wel erg spannend maar ook veel zin in!