Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:05

ZusJacobs schreef:
Leuk Cindeeh! Hoe lang was de reis? En begin je morgen of krijg je een dag om te acclimatiseren?

In totaal was de reis 15 uur en een beetje.
Ik vertrok 3 uur smiddags en ik zat om 6 uur s ochtends aan een tosti haha.

Ik mocht vandaag zelf weten wat ik deed, heb een paardje gereden maar verder nog wat geslapen en rustig aan gedaan, morgen draai ik gewoon mee.

Ik werk zo'n 5 dagen per week en 2x vrij. maar als ze handen te kort komen wil ik met alle liefde extra paarden rijden of beweging geven.

ZusJacobs

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:14

Oh 5 dagen is netjes! Zal vast af en toe meer zijn ;) Leuk, ben benieuwd naar je verhalen! En of Polen bevalt :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:39

goed geregeld met 2 dagen vrij Cindeeh! Dan zal ik niet gaan redden ben ik bang, haha. Wel spannend zo'n reis waarbij je niks kan verstaan, gelukkig ben je gewoon aangekomen! Ik ben ook wel een beetje bang dat mensen geen Engels spreken als ik in Italië ben, maar dat hoort bij de uitdaging denk ik dan maar.

Heel veel plezier de komende weken, het klinkt leuk in ieder geval! :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:46

Ik vertrek vanmiddag om 1 uur. :):)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:46

vaxie schreef:
goed geregeld met 2 dagen vrij Cindeeh! Dan zal ik niet gaan redden ben ik bang, haha. Wel spannend zo'n reis waarbij je niks kan verstaan, gelukkig ben je gewoon aangekomen! Ik ben ook wel een beetje bang dat mensen geen Engels spreken als ik in Italië ben, maar dat hoort bij de uitdaging denk ik dan maar.

italianen spreken wel redelijk engels volgens mij.

maar voor polen was vroeger hun 2e taal russisch ipv engels.

de jongere generatie leert het nu echter wel op school

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:30

Russisch wordt wel heel lastig! haha. gelukkig leren ze het nu. Ik hoorde juist van mensen die er wonen dat er nauwelijks Engels gesproken wordt. Dat ze het zo langzamerhand wel leren op school, maar het niet durven te spreken. :') Maar ik zal het wel merken!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:35

Mijn ervaring met Polen is ook dat erg weinig Engels gesproken wordt. Twee jaar geleden was ik er om een vriendin op te zoeken. Haar broertje sprak wel wat Engels (was 16) maar verder niemand van haar familie en zelfs haar vrienden niet. Dat leverde overigens wel hilarische situaties op! :D

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:05

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:14

Pfoe Cindeeh, was een vermoeiende reis zo te lezen! Ik dacht dat de eigenaren Nederlands waren bij jou? Of haal ik je nu door elkaar met iemand anders? Af en toe lastig uit elkaar houden wie waar is hihi.

Ah Kim dat klinkt wel tof!

Ik heb ook geen dagen vrij tussen door, maar dan moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn werk heel erg verspreid is over de dag dus dat ik regelmatig de hele middag vrij ben, of de halve ochtend en halve middag. Dus bij mij is het echt een werk vakantie. :)

Ik ben gister aangekomen. 900 km gereden met de auto, kwart voor 7 zat ik op de snelweg en kwart voor 6 was ik hier. Ik was echt helemaal gaar 's avonds haha. Maar ik heb heeeeerlijk geslapen, en uit mogen slapen! Dus vandaag was ik weer fit. :)
Morgen begint het echte werk weer hier.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:54

vaxie schreef:
Russisch wordt wel heel lastig! haha. gelukkig leren ze het nu. Ik hoorde juist van mensen die er wonen dat er nauwelijks Engels gesproken wordt. Dat ze het zo langzamerhand wel leren op school, maar het niet durven te spreken. :') Maar ik zal het wel merken!

Klopt, velen verstaan ons wel maar durven niet terug te praten, of hebben het niet meer onderhouden en weten niet meer hoe ze terug moet antwoorden

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:58

xLaura schreef:
Pfoe Cindeeh, was een vermoeiende reis zo te lezen! Ik dacht dat de eigenaren Nederlands waren bij jou? Of haal ik je nu door elkaar met iemand anders? Af en toe lastig uit elkaar houden wie waar is hihi.

De eigenaar is inderdaad NL, mede als de pension managers.

Maar de eigenaar betrekt zich nauwelijks bij het bedrijf en dat komt dus op de schouders te liggen van de stalmanager(een Pool) en bij de stalmedewerkers(alsmede Polen).
Ik zit hier verder met een NL stagiaire, maar die vertrekt helaas op maandag over een week.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:04

Ah dus de communicatie is vrij lastig dan Cindeeh of niet?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:24

Spanje is leuk!!!! :):)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:12

xLaura schreef:
Ah dus de communicatie is vrij lastig dan Cindeeh of niet?

Soms wel, maar meestal gaat het hier goed. want de medewerkers van stal zelf spreken gewoon Engels, soms een kleine taal barriere.
En de eigenaar + pensionhouder zijn beide Nederlands, dus dat scheelt.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:12

Cindeeh schreef:

Super leuk!
Heb net even alles terug gelezen, klinkt echt als een super plek! :D

Kim_Evendi schreef:
Cindeeh schreef:

Leuk! Wel een zware reis gehad zo te horen.
Heel herkenbaar, wat je schrijft over dat het zo vroeg licht wordt, dat heb ik hier ook, ik zit nog net iets noordoostelijker dan jij, maar vind het zo'n gek idee :))

Vandaag is er een veulen geboren bij ons op stal. Ik ging 's ochtends de merries voeren in het weiland, maar ik miste ongeveer de helft van de kudde, dus ik op zoek...half uur later had ik de rest van de kudde gevonden (zo groot is hun land, en nog licht glooiend ook, dus je hebt totaal geen overzicht haha) en wat ligt daar in het gras, in de mist? Een klein propje paard! Ik moest echt 3x kijken, maar ik zag het goed. Een prachtig zwart hengstje met vier witte voetjes <3
Ik had echt een OMG OMG OMG moment, heb 5 minuten alleen maar staan kijken, niet wetend wat ik nou het beste kon doen, ben toen maar zo snel mogelijk naar stal/huis terug gegaan om de eigenaresse te waarschuwen.
De Akhal Teke stud waar ik werk heeft er dus een nieuw lid bij, een prachtig smokey black hengsteveulen. Totaal niet mijn smaak qua type paard, maar wat is hij ongelofelijk schattig.

Het grappige was dat de merrie dit ieder jaar doet: ze vertoont geen enkel teken dat ze gaat bevallen, en een aantal uur later staat er een veulen aan de voet. De eigenaren zijn beide DA, dus weten gelukkig echt wel wat ze doen, maar die merrie verrast ze iedere keer weer! Gisteravond laat, rond een uur of 12 hebben ze haar nog gecheckt 8)7

Haha, verrassing!

vaxie schreef:

Zal vast wel goed komen toch? En met handen en voeten kom je ook een heel eind! :)) haha
Ik ga dan nu naar Frankrijk, mensen zijn wel Nederlands, maar ben ook echt wel al een hele tijd Frans aan het leren!

Roomz schreef:
http://romyscholte.waarbenjij.nu/reisve ... t-portugal
mijn eerste verslag :D ik hoop vanavond even beetje bij te lezen. Heb nu siësta :)

Leuk Room!
Hoop dat je het onwijs naar je zin hebt!
Hoe ist nu? :D

xLaura schreef:

Ah Kim dat klinkt wel tof!

Ik heb ook geen dagen vrij tussen door, maar dan moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn werk heel erg verspreid is over de dag dus dat ik regelmatig de hele middag vrij ben, of de halve ochtend en halve middag. Dus bij mij is het echt een werk vakantie. :)

Ik ben gister aangekomen. 900 km gereden met de auto, kwart voor 7 zat ik op de snelweg en kwart voor 6 was ik hier. Ik was echt helemaal gaar 's avonds haha. Maar ik heb heeeeerlijk geslapen, en uit mogen slapen! Dus vandaag was ik weer fit. :)
Morgen begint het echte werk weer hier.

Pittig!
Mijn reis is ook iets meer dan 900 km, wilde smorgens lekker optijd vertrekken en dan inderdaad een beetje optijd aankomen. Kan me voorstellen dat je helemaal gaar bent daarna!

Giolli schreef:
Spanje is leuk!!!! :):)

*\o/*

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:18

Giolli schreef:
Grappig, kom dit topic nu pas tegen. Ik vertrek donderdag naar zuid Spanje om te gaan werken op een paarden ranch voor een paar maanden. :)

http://www.holidayinspain.waarbenjij.nu

Jij hebt trouwns ook echt wel mazzel gehad zeg Pfoe, wat een gedoe!
Hoe is het nu? :D Naar je zin?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:48

Ik kom hier ook even binnenvallen :P

Ik ben nog op zoek naar een last minute werkvakantie O:)
Heb eens rondgekeken om workaway en fijne dingen gevonden, zie ik net dat het lidgeld betalend is :=
Zijn er misschien nog andere sites waar ik zo'n dingen kan vinden? (buiten yardandgroom)

Alvast bedankt! :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:08

Jeetje wat gaat het hard hier :wow:
Leuk om al jullie verhalen hier (en blogs van sommigen) te lezen!!

Voor mij is het nu zeker: ik vertrek in het voorjaar van 2015 naar Australië :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 21:05

Oliiviia@ Sorry daar heb ik niet echt ervaring mee. Ik kom aan die van mij via Marktplaats!

Darah3 schreef:
Jeetje wat gaat het hard hier :wow:
Leuk om al jullie verhalen hier (en blogs van sommigen) te lezen!!

Voor mij is het nu zeker: ik vertrek in het voorjaar van 2015 naar Australië :)

Super gaaf!

Nog 19 dagen, dan is het voor mij ook tijd! :D :):)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:12

Hier ook een stille meelezer! Ik ben momenteel bezig met afstuderen en het lijkt me toch wel heel gaaf om na m'n afstuderen, dat is of begin september of begin november op reis te gaan en dan het liefst naar een stal in Amerika Californië. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bepaalde stallen in de US en/of Californië?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:39

xalm schreef:
Hier ook een stille meelezer! Ik ben momenteel bezig met afstuderen en het lijkt me toch wel heel gaaf om na m'n afstuderen, dat is of begin september of begin november op reis te gaan en dan het liefst naar een stal in Amerika Californië. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bepaalde stallen in de US en/of Californië?

Ik ben vorig jaar bij DG Bar Ranch in Hanford, Californië geweest. Een hele mooie stal! Als je wil kan je me wel pb'en als je meer wilt weten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:34

Mooi dat ik dit topic tegen kom, ik heb alleen de eerste pagina doorgelezen, de rest komt later :)

Ik heb dit jaar een tussenjaar en ik zit echt te bedenken wat ik wil gaan doen. Ik kwam erop uit dat ik meer van de wereld wil ontdekken en dat ik dat dan ook in dit jaar moet doen!

Het liefst ga ik gewoon allerlei landen langs, maar op dit moment denk ik dat ik gewoon een paar landen wil :P Sowieso Australië, Nieuw-Zeeland en dan kan Tasmanië er ook nog wel bij :) Ook zou ik graag naar de VS, Canada en onze voormalige koloniën gaan. Dus dat wordt moeilijk :P

Waar moet ik beginnen? Wat zijn de goede organisaties? En wie heeft er leuke tips en ervaringen met landen voor mij?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 03:36

Tasmanië ís Australië ;). Wil je zelfstandig rondreizen of met een georganiseerde reis? Ik zou aanraden om zelf te gaan, gezien je ontzettend veel geld kwijt bent als je georganiseerd gaat. Als je zelf gaat kun je het nog een beetje budget houden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 03:48

Haha, weet ik dat ook weer :) Ik wil eigenlijk wel zelfstandig rondreizen. Volgens mij heb ik dan ook meer vrijheid.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 04:13

In Australië en NZ is dat prima te doen :j Waar je moet beginnen: ga vooral veel informatieboeken lezen over deze landen zodat je een idee krijgt wat je wilt zien en doen. Oz en NZ zijn zo groot en er is ontzettend veel te zien en te doen. Je kunt ook contact opnemen met http://www.australianbackpackers.nl, die kunnen je helpen met tickets, startpakketten en dat soort dingen.