Cindeeh schreef:
Leuk! Wel een zware reis gehad zo te horen.
Heel herkenbaar, wat je schrijft over dat het zo vroeg licht wordt, dat heb ik hier ook, ik zit nog net iets noordoostelijker dan jij, maar vind het zo'n gek idee
Vandaag is er een veulen geboren bij ons op stal. Ik ging 's ochtends de merries voeren in het weiland, maar ik miste ongeveer de helft van de kudde, dus ik op zoek...half uur later had ik de rest van de kudde gevonden (zo groot is hun land, en nog licht glooiend ook, dus je hebt totaal geen overzicht haha) en wat ligt daar in het gras, in de mist? Een klein propje paard! Ik moest echt 3x kijken, maar ik zag het goed. Een prachtig zwart hengstje met vier witte voetjes
Ik had echt een OMG OMG OMG moment, heb 5 minuten alleen maar staan kijken, niet wetend wat ik nou het beste kon doen, ben toen maar zo snel mogelijk naar stal/huis terug gegaan om de eigenaresse te waarschuwen.
De Akhal Teke stud waar ik werk heeft er dus een nieuw lid bij, een prachtig smokey black hengsteveulen. Totaal niet mijn smaak qua type paard, maar wat is hij ongelofelijk schattig.
Het grappige was dat de merrie dit ieder jaar doet: ze vertoont geen enkel teken dat ze gaat bevallen, en een aantal uur later staat er een veulen aan de voet. De eigenaren zijn beide DA, dus weten gelukkig echt wel wat ze doen, maar die merrie verrast ze iedere keer weer! Gisteravond laat, rond een uur of 12 hebben ze haar nog gecheckt