Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:29

LouB schreef:
Die olifantenritjes zijn inderdaad vreselijk! Mocht er iemand in Chiang Mai komen breng dan zeker een bezoekje aan het Elephant Nature Park, dan zie je wat het met olifanten doet.. Erg indrukwekkend en triest! En absoluut geen mogelijkheden voor ritjes etc.

Precies, ik wil overnachten op Elephant Nature Park en ze wassen ipv rijden.
En iedereen die mij als ruiter kent, is helemaal verbaasd "hoezo geen olifant rijden..?"

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:32

LouB schreef:
Die olifantenritjes zijn inderdaad vreselijk! Mocht er iemand in Chiang Mai komen breng dan zeker een bezoekje aan het Elephant Nature Park, dan zie je wat het met olifanten doet.. Erg indrukwekkend en triest! En absoluut geen mogelijkheden voor ritjes etc.

Toevallig gaan wij hierheen :j Ben benieuwd!

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:14

Ethelate schreef:
LouB schreef:

En iedereen die mij als ruiter kent, is helemaal verbaasd "hoezo geen olifant rijden..?"

Dat is het jammere... Ik keur het niet goed dat het aangeboden wordt maar de ignorance van toeristen (of thuisblijvers in dit geval) is net zo erg. En dat is vaak onwetendheid hoor, dat weet ik ook wel. Maar een klein beetje verdiepen brengt je al veel informatie. Het rijden is op zich ook niet het ergste (mits 1 niet zwaar persoon en zonder zo'n bakje) maar alles er omheen wel, beesten staan de rest van de tijd aan een ketting in de zon, worden gemept door mahoud ('voor veiligheid') , zijn puur een toeristenattractie. Maar ja lees je de reviews op tripadvisor dan heeft iedereen het enkel over de toffe ervaring, wat het ook ongetwijfeld zal zijn op zich... Maar goed.

Evy

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:42

Wij gaan ook naar Thailand in december! Super veel zin in. Heb wel al gelijk tegen m'n vriend gezegd dat we niet op bezoek gaan bij de tijger tempel en dat we al helemaal geen olifantje gaan rijden.
We willen dan idd wel naar een opvang centrum toe :)

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:49

Ik vertrek op 14 december tot en met 29 december. Eerst 3 dagen Bangkok en dan de rest Phuket.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:32

Wij gaan een deels georganiseerde reis doen. Eerst wat Bangkok, wat tempels etc. Ook dat olifanten reservaat willen we heen. Dan met de nachttrein terug en nog een paar dagen strand. Zal het hele plan wel even neerzetten binnenkort. Is wat lastig vanaf de telefoon.

Heb er nu al super veel zin in. Land lijkt me zo prachtig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:34

Klinkt goed! Wij doen ook een georganiseerde reis (met ook veel eigen keuzemogelijkheden) en aan het eind strand hebben we ook.. Daar nog een paar dagen aan geplakt om zelf dingen te kunnen ondernemen.

Via welke organisatie gaat jouw georganiseerde reis?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:34

Wij gaan via Fox. Jullie?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:38

Wij ook! Noord-Thailand groepsrondreis. Wanneer gaan jullie?
Misschien heb je dat al eerder gezegd, maar kan het zo snel via telefoon niet vinden.

Edit: gevonden! Januari. Wij gaan over een maandje al, dus kan dan tips aan je doorgeven! ;)

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:37

Wij zijn nu in het Elephant Hills in Khao Sok. Voor degene die naar het zuiden van Thailand gaan echt een aanrader!

We doen een 3-daags programma. Op de eerste dag hebben we de baby olifant bewonderd, en vervolgens 2 olifanten die zich mochten uitleven in een grote poel. Dat was onwijs leuk om te zien, ze genoten overduidelijk. Daarna de olifanten gewassen en gevoerd. Zeker het voeren vond ik een super ervaring!! De andere 2 dagen zijn overigens zonder olifant. Alles super verzorgd en kan het echt aanraden. De 'hotelkamer' is een luxe (vaste) tent, slapen in de natuur. Heerlijk!!

Olifant rijden zou mijn keuze ook nooit zijn, wel veel gezien rondom Ayatthuya.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:48

Moschino schreef:
Marjan1984 schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik wil in januari een rondreis noord thailand gaan maken met mijn moeder.

Wat leuk! Georganiseerde reis of backpacken? En gaan jullie ook nog naar een strand of echt alleen natuur?

Wij zouden naar Chang Mai gaan maar het weer is er nu niet goed, veel regen. Gelukkig zijn er nog super veel andere opties in centraal en zuid Thailand. *\o/*

Wij zijn nu in het zuiden en vandaag zo ongeveer weggeregend :') . Nu zagen we er allemaal de humor wel van in en ach met Nederlanders en Britten die wat gewend zijn qua regen hebben we er evengoed een super dag van gemaakt 8-) .

Ik begreep van de mensen hier dat als het regent het 3-4 dagen doorgaat en daarna weer 1,5-2 weken droog is. Dus vanaf eind van de week moet het weer goed komen :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:51

Oh klinkt goed manon_lin! Wij willen ook nog naar Kao Sok, gaan nu eerst naar Koh Samui relaxen! Vandaag een programma van 12 uur in Kao Yai gehad, ben kapot! ( ook maar 3 uur geslapen, kon maar niet in slaap vallen vannacht ;( )

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:54

manon_lin schreef:
Wij zijn nu in het zuiden en vandaag zo ongeveer weggeregend :') . Nu zagen we er allemaal de humor wel van in en ach met Nederlanders en Britten die wat gewend zijn qua regen hebben we er evengoed een super dag van gemaakt 8-) .

Ik begreep van de mensen hier dat als het regent het 3-4 dagen doorgaat en daarna weer 1,5-2 weken droog is. Dus vanaf eind van de week moet het weer goed komen :)

Gelukkig maar, net als wij er aan komen :D wij hadden dit weekend in ayutthaya een avond en vroege ochtend enorm veel regen, maar sindsdien best mooi weer, nu ook in Pak Chong (khao yai).

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:10

Wow Moschino, 12 uur?! Wat hebben jullie gedaan? Programma hier is vrij rustig maar gezien ik met mijn moeder reis wilde we dat ook. Zelf had ik graag een flinke hike gedaan, die hou ik nog tegoed. Is Kao Yai een aanrader?

Heb hier in de tent overigens geslapen als een blok. Heerlijk tussen de dierengeluiden! Verheug me nu al op komende nacht :P .

Grappig, wij waren afgelopen weekend ook in Ayutthaya en morgen overnachten we in Don Sak om donderdag de eerste boot naar Koh Phangan te nemen. Zin in!!

Heel veel plezier nog :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:51

Wij zijn al 2 dagen in bangkok en zoals altijd, geweldig :+:

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:05

manon_lin schreef:
Wow Moschino, 12 uur?! Wat hebben jullie gedaan? Programma hier is vrij rustig maar gezien ik met mijn moeder reis wilde we dat ook. Zelf had ik graag een flinke hike gedaan, die hou ik nog tegoed. Is Kao Yai een aanrader?

Heb hier in de tent overigens geslapen als een blok. Heerlijk tussen de dierengeluiden! Verheug me nu al op komende nacht :P .

Grappig, wij waren afgelopen weekend ook in Ayutthaya en morgen overnachten we in Don Sak om donderdag de eerste boot naar Koh Phangan te nemen. Zin in!!

Heel veel plezier nog :D

Het was een jungle tocht, daarna twee watervallen en op de terugweg olifanten spotten. Maar geen olifanten gezien helaas. Khao Yau was wel een aanrader. Wij verbleven bij bobby's Place, vanuit daar organiseerde ze ook de tours.
We zijn daarna toch naar koh Phangan gegaan. Kao Sok aandoen vonden we toch weer wat teveel gereis. Morgen door naar Koh Samui. Helaas is de zo'n sinds gisteren verdwenen.
Aanstaande maandag ook een korte kookcursus in Bangkok, ben benieuwd!! Ik vind Thais eten heerlijk!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:01

Wij hebben net vliegtickets geboekt voor colgend jaar! Beb in 2012 al 3 maanden in thailand geweest (2 maand stage 1 maand reizen) maar ga nu dus weer! Weet nog niet precies wat we gaan doen dit keer :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:09

Ethelate schreef:

Herkenbaar! :j

Ben net terug uit Thailand. Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok - Chang Rai - Chang Mai - Cha-am - Hua Hin.
Wat was het geweldig. Enorm veel gezien en gedaan in korte tijd (17 dagen). Heimwee, wil terug!

Las op bokt al veel over Co van Kessel, inderdaad echt een aanrader. Hilarische fietstocht! :D
Siam Niramit show was ook mooi! Koninklijk Paleis erg indrukwekkend. Drijvende markt leuk om eens te zien. Doi Inthanon Nationaal park (Mae Ya waterval), erg mooie tocht! Jungle flight spannend, maar erg gaaf! Lokale marktjes..
Wat een geweldig land!

Heb bij de parasolfabriek m'n telefoonhoesje laten beschilderen. Zat er in 5 min op, prachtig en ook nu na een week zit het nog perfect. Zo blij mee. <3

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:03

Gaaf mandy! Klinkt als een mooie reis!

Wij hebben de eerste dagen van onze reis nu gepland. We beginnen 3 dagen in bangkok, dan reizen we naar Cambodja (angkor wat) om daar 4 dagen te blijven en vervolgens gaan we naar Koh Chang.

Nu zitten we te kijken wat daarna een goed idee is. Pattaya, koh samet, ayutthaya en kanchanaburi ben ik al geweest. We willen liever niet meer dan 8u reizen. Zou hua hin of cha am leuk zijn om daarna aan te doen? Of misschien een andere plaats ergens rechts van bangkok?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:42

Hua Hin vind ik persoonlijk niet zo speciaal, wij zijn er wel eens geweest omdat het een leuk uitje is voor een weekend. Maar het is absoluut niet zo mooi als Koh Chang etc. Ook Cha-am is niet zo speciaal.

In jullie geval zou ik echt aanraden om ofwel langer in Cambodja te blijven, want jullie reizen er nu toch sowieso door tot aan Koh Chang veronderstel ik? Kampot en Kep zijn hele leuke plekjes aan de kustlijn of als je wil eilandhoppen dan zijn Koh Rong, Koh Kong en Koh K.ut zeker de moeite.

Als je in thailand wil blijven, dan zou ik toch aanraden om eens noordelijker te gaan, misschien een binnenvluchtje naar Chiang Mai en omgeving? Met Nok Air vlieg je vaak al rond de 20 euro.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:55

Cha-am en Hua Hin vond ik wel leuk voor even maar het stelt eigenlijk niet veel voor vergeleken bij de rest van m'n reis. Chang Mai is echt een aanrader!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:04

Chiang Mai vond ik Doi Suthep mooi en zijn we bij de stam geweest Mai Hong geloof ik....
En de Night Market gezellig en lekker en goedkoop eten....

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:22

Zo alle 21 blz doorgelezen.
We hebben een optie voor een reis naar Thailand staan in januari 2015 gaan er nog meer mensen die kant op rond die tijd.
We gaan met kras een georganiseerde reis doen van 22 dagen incl 5 dagen strand.

Lijkt ons fantastisch zijn er nog nooit geweest.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:47

Naar welke plaatsen gaat de reis?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:53

Dag 1: Amsterdam – Bangkok.
Dag 2: Aankomst Bangkok.
Dag 3: Stadsbezoek Bangkok, middag is ter vrije besteding.
Dag 4: Vrije dag in Bangkok.
Dag 5: Bangkok – Ayutthaya – Khao Yai.
Dag 6: Khao Yai – Loei.
Dag 7: Loei – Phrae.
Dag 8: Phrae - Chiang Rai.
Dag 9: Chiang Rai - Chiang Mai.
Dag 10: Chiang Mai.
Dag 11: Vrije dag Chiang Mai.
Dag 12: Chiang Mai – Lampang – Sukothai – Phitsanulok.
Dag 13: Phitsanulok – Kachanaburi.
Dag 14: Vrije dag Kachanaburi.
Dag 15: Kachanaburi – Nakhon Pathom – Bangkok – nachttrein Surat Thani.
Dag 16: Surat Thani – per boot naar Koh Samui.
Dag 17 t/m 21: Vrije dagen op Koh Samui.
Dag 22: Vliegreis Koh Samui - Bangkok. Vliegreis Bangkok - Amsterdam

Nog tips van wat we echt moeten zien?