Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:31

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:32

stef schreef:
En daar heb ik recent ervaring mee gehad, dus ik kijk nergens meer van op

Ik snap heel goed wat jij bedoelt Stef! :j

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:32

stef schreef:
Jeddah, ik zeg ook niet dat er niks gezegt mag worden, ik zeg ook nergens dat wat ts schrijft niet waar is.
Ik zeg wel dat mensen hele verhalen kunnen verzinnen om een bedrijf ten gronde te richten

Of verhalen sterk aandikken. Daar is trouwens ooit eens onderzoek naar gedaan. Dat mensen in hun eigen verhalen gaan geloven, en ook echt serieus denken dat dit waar gebeurd is. Terwijl de werkelijkheid helemaal niet zo erg was.

Daar bij is het zo, dat iedereen de zaken voor zichzelf in een beter daglicht neerzet. Kijk maar eens naar andere topics: de TS is altijd slachtoffer en heeft nooit iets verkeerds gedaan. Dit is heel menselijk. Maar kan voor de andere partij ontzettend vervelend uitpakken.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:33

stef schreef:
Jeddah, ik zeg ook niet dat er niks gezegt mag worden, ik zeg ook nergens dat wat ts schrijft niet waar is.
Ik zeg wel dat mensen hele verhalen kunnen verzinnen om een bedrijf ten gronde te richten

Mensen zeggen ook heel veel om een bedrijf te redden wanneer het duidelijk mis gaat. Niemand geeft graag toe dat ze een nogal out of control partner hebben op fysieke en emotionele vlakken maar domweg zeggen dat het aan de klanten lag en vermoeidheid etc etc vind ik ook een leuk en bijzonder verzindsel/verschijnsel.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:34

Los van alle interpretatieverschillen lijkt in ieder geval vast te staan dat gasten zich gedwongen hebben gevoeld om de groep te verlaten en de woestijn in te gaan. Dat dat heel verkeerd kan aflopen is iedereen duidelijk.

Bedouin heeft bokt uitgebreid gebruikt om bekendheid te geven aan haar bedrijf. Het is mijn persoonlijke mening dat het dan ook mogelijk moet zijn dat de gasten en andere bezoekers hun ervaringen hier kenbaar maken om te voorkomen dan andere bokkers in een gevaarlijke situatie terechtkomen.

Respect voor TS, Maaikemuis en Jazzit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:39

stef schreef:

Natuurlijk. Maar als verschillende onafhankelijke bronnen aangeven dat er dingen gebeuren die gewoon nièt kunnen naar gasten of personeel toe, als daar uitvoerig tussen de partijen over gecommuniceerd is en er telkens de belofte is gemaakt dat dit in de toekomst niet meer gaat voorkomen, dan denk ik dat ze toch eens hard achter haar oren moet krabben of ze wel in staat zijn om westerse gasten te ontvangen. Ik heb nog nooit gehoord dat het ergens normaal is dat een getrouwde man op welke manier dan ook diensten aanbied ergens in een afgelegen cafe in de woestijn of in de stallen...ik zou ook geen enkele reden waarom deze onafhankelijke mensen zouden willen liggen om een op eerst zicht prachtig bedrijf ten gronde te richten. Zover ik weet zijn er geen persoonlijke vetes tussen hun in.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:40

Ovet TS kan ik weinig beoordelen, ik denk ook dat er hier en daar wat nuance aangebracht zou kunnen worden. Maar Jazzit ken ik goed en wat zij schrijft is precies zoals ze me vertelde in 2011 meteen nadat ze terug was. Ook het verhaal van Maaike muis kan echt wel als 100% waar aangenomn worden. Geen opsmuk en geen verzonnen drama's.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:41

Buiten dat, Bedouin ontkent ook de voorvallen niet maar vergoeilijkt eigenlijk constant haar partner. Zwakt de zaken af tot een voor haar acceptabel iets. Kan voor haar acceptabel zijn maar voor de betalende klanten was het dat zeker niet.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:46

Bedouin je begint een bedrijf met een labiele man??(dit noemde je een aantal pagina's zelf zo)
Klopt dat wel? Dan nodig je tog geen meiden uit?

Of je begint uberhoubt tog geen bedrijf?

Nee ik zeg het even anders.

Dat stukje waar je verteld over je man met emoties die hij niet kwijt kan, labiel, geen steun van famillie of vrienden.

Weetje hoe het klink?
Alsof je een 'opknappertje' van de paardenmarkt gehaad heb die je goed voeding gaat geven een smitje laat kijken ect.

Of dat je met deze meneer een relatie heb uit medelijden.. Want ja hij heeft het zozozoz zwaar en is zo zielig. dus daarom doet hij al die foute dingen.. daar kan hij niks aan doen.!!

In het ergste geval pakt hij een jonge dame.

Ga jij dan zeggen: Ja sorry ik kon hem die avond ervoor mij niet laten pakken want ik was ongesteld?
Laatst bijgewerkt door Musiess op 05-08-12 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:54

het feit alleen al dat meerdere mensen zich bedreigd hebben gevoeld,zich geintimideerd hebben gevoeld,zich sexueel benaderd hebben gevoeld,is nooit!! goed te praten.

op een vakantie/vrijwilligersbaantje hoor je dit soort ervaringen niet op te doen...

een bedrijf die vakanties aanbiedt voor mensen,mensen meeneemt een woestijn in,moet zoveel vertrouwen kunnen geven in het personeel die dit soort groepen begeleidt dat alleen al het feit dat met 1 vakantie mensen uit angst voor de groepsleider een woestijn in gevlucht zijn werkelijk een dieptepunt moet zijn in de bedrijfsvoering.

snap de mensen hier ook niet die dit bagitaliseren ,en zeker de vrouw van deze meneer niet,denk dat dit echt niet voor mensen zoals jullie weggelegd is,een vrouw die voor het vreselijke gedrag van haar man jegens haarzelf en gasten zo vergoeilijkt..

nee,gewoon ermee stoppen,en lekker genieten van jullie leven in tunesie,echt...dit gaat hem niet worden zonder enorme mentaliteits verandering van zowel mevrouw als meneer...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:55

Er zullen zeker 2 kanten aan het verhaal zitten,de waarheid blijft in het midden. Echter ben ik wel van mening dat het gewoon niet werkt met deze man,blijkbaar kan hij zich moeilijk aanpassen. Jammer maar helaas. Dit is niet goed te praten,wat helaas wel gebeurd. Wat ze kan doen om haar naam te behouden is stoppen met vrijwilligerswerk aan te bieden,en tijdens de tochten iemand anders in te zetten als leider.
Bedouin,wat ik merk in je reacties is dat je weet dat je man een gebruiksaanwijzing heeft,dat heeft iedereen en dat is prima als jij daar mee kan leven. Alleen als klanten zich daar aan storen,en meerdere verhalen bevestigen dat ze zich aan hem storen,dan moet jij daar iets mee doen! Ter bescherming van je bedrijf.En wanneer je weet dat jullie beiden moe zijn,er een feest is of dergelijke,wees dan eerlijk en laat mensen niet bijboeken of komen tijdens deze periodes,zo voorkom je deze verhalen en behoudt je je naam.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:57

kimmie261 schreef:
het feit alleen al dat meerdere mensen zich bedreigd hebben gevoeld,zich geintimideerd hebben gevoeld,zich sexueel benaderd hebben gevoeld,is nooit!! goed te praten.

op een vakantie/vrijwilligersbaantje hoor je dit soort ervaringen niet op te doen...

een bedrijf die vakanties aanbiedt voor mensen,mensen meeneemt een woestijn in,moet zoveel vertrouwen kunnen geven in het personeel die dit soort groepen begeleidt dat alleen al het feit dat met 1 vakantie mensen uit angst voor de groepsleider een woestijn in gevlucht zijn werkelijk een dieptepunt moet zijn in de bedrijfsvoering.

snap de mensen hier ook niet die dit bagitaliseren ,en zeker de vrouw van deze meneer niet,denk dat dit echt niet voor mensen zoals jullie weggelegd is,een vrouw die voor het vreselijke gedrag van haar man jegens haarzelf en gasten zo vergoeilijkt..

Juist! Er melden zich hier meerdere mensen met dezelfde ervaring, het is goed dat dit naar buiten komt voordat meneer per ongeluk iemand iets teveel betast!
nee,gewoon ermee stoppen,en lekker genieten van jullie leven in tunesie,echt...dit gaat hem niet worden zonder enorme mentaliteits verandering van zowel mevrouw als meneer...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:01

Wat fijn dat je je verhaal doet Bedouin..weliswaar toch vol met excuses' waarom het handelen van je man zo was..onder druk, stress etcetc..het bevreemd mij wat dat een excuses voor zijn gedrag dat moet te lijken rechtvaardigen? Het is gewoon not done wat er is gebeurd, of je nou onder druk staat of niet..of je nou een 'labiel persoon' in verleden bent geweest of niet..het is gebeurd en tuurlijk heeft men volle begrip voor hoe iemand zn leven is geweest en bepaalde karaktertrekjes of ontwikkelingen die voortgekomen uit vroegere ellende..maar om de gasten hun nare ervaringen hierin weg te cijferen op basis daarvan, vind ik persoonlijk een wat kwalijke zaak.

Zoals ik al eerder zei, een verhaal heeft altijd 2 kanten..en jij geeft jouw visie hierop en wat jij meegemaakt hebt, keurig, had je niet eens hoeven doen, dus top..en de meiden geven hun ervaringen op, dit is hoe zij het hebben beleefd en meegemaakt en dat zijn losstaande verhalen van elkaar. Er zal niemand op uit zijn om jou kapot te maken en een bedrijf ten gronde te richten..het is enkelt als waarschuwing bedoeld dat de dingen toch anders ervaren worden als in eerste instantie als indruk gewekt is.
Het feit dat de dames los van elkaar het allemaal als 'incident' hebben gezien in eerste instantie (juist om jou niet tekort te doen hierin en ze gewaarschuwd waren van tevoren voor 'cultuurverschillen' betrokken ze het eerst op zichzelf ipv jouw man zn gedrag en er nu een beerput opengetrokken wordt, met ieder een zelfde soort ervaring...poeh..dat toch niet mis en vind dat heel triest..)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:01

Ceriadwen: klopt. Ook genoeg bedrijven die zelf positieve recensies schrijven uit naam van de klant.

Kwanyin: onafhankelijk moeten we maar aannemen. Wie weet hebben ze elkaar via pb wel op zitten jutten (hypothetisch dan hè).

En dat is de pest met dergelijke berichten.
We waren er met zijn allen niet bij, gaan af op wat er geschreven wordt, wat logisch is, maar of kant 1 of 2 nu de waarheid spreekt, weten we niet. Echter trekt men wel een oordeel.
Ik kan nu zo een of ander bullshit verhaal over weet ik welke stal hier neerschrijven, en het wordt voor waar aangenomen.
Net als ik een bullshit verdediging kan schrijven.

Daarom zeg ik: de waarheid zal wel in het midden liggen.
Ik ben hier heel voorzichtig mee geworden, ik was er niet bij....

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:06

Toch knap dat in eens iedereen weet hoe het zit etc, terwijl ze er niet geweest zijn
1 ja als bij mij gebeurde had ik de noten wel gekraakt, niemand raakt mij zomaar aan
2 Als alles klopt erg voor ts
3 als het niet klopt ook erg voor de tegenpartij die ziet haar bedrijf naar de klote gaan.
en dan al die reacties hier van mensen die er nooit geweest zijn pfff, volgens mij ging het erom hoe het er daar aan toe ging, en niet over hoe de tegenpartij met der man om moest gaan of andersom. Vind het nu toch best cru worden allemaal hoor, en aangezien de mods vinden dat dit allemaal wel kan dacht ik kan ik me mening er ook wel ff neer gooien:) Met de waarschuwing is nu wel duidelijk, waarom nog verder met iemand kapot maken( want dat lijkt de bedoeling nu naar bedouin) En verder zal ik me nu stil houden want
vind dit topic nu best te ver gaan:S

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:10

Hmmmmmmmm lijkt sterk op een verhaal wat ik jaren geleden las op de bokt maar dan op een andalusierranch in spanje. Zelfs veulens en paarden worden er slecht behandeld/verzorgd.

Erg dit en nu ook bijna zoiets maar dan in Tunesie.

Ik snap dan ook niet dat een vrouw zoiets van die vent pikt, ik had allang alles gelijk opgedoekt en die vent gaar in zijn eigen sop laten koken, hij moet juist dankbaar zijn en in plaats daarvan maakt hij er lekker misbruik van.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:13

Het siert Bedouin om er in ieder geval openbaar op in te gaan. Het lijkt mij verstandig dat A. zich inderdaad terug trekt uit jullie organisatie. Misschien kun je een andere partner vinden om door te blijven gaan met dit toch wel mooie concept. Bied de meiden met slechte ervaringen een nieuwe werkstage aan tegen een goedkoper tarief, laat ze ervaren dat het niet meer is zoals hun het toendertijd ervaren hebben. Zo hoeft je bedrijf niet ten onder te gaan. Bedoel als ik iets via een webwinkel bestel en het kan terug is de service goed en zal je ook weinig negativiteit meer lezen en horen, en hetgeen wat je dan al lees is dat het in de loop der tijd in positieve zin veranderd is.

Wat de precieze waarheid is laat ik in het midden. Belangrijk in deze lijkt me dat alle partijen met een ander gevoel dan alleen negativiteit terug kunnen (gaan) kijken op deze ervaring.
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 05-08-12 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:14

Er stond hier ergens een reactie van een bokker die hier al eerder oversprak.
Over iets in Spanje net zo'n horror ranch.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:15

Tja als er nu maar een negatief verhaal is zeg ik ok .
Maar als alle dames met ongeveer hetzelfde komen lijkt mij dat er wel degelijk iets aan de hand is .

Om het zeker te weten moet iedereen daar heen gaan .
Maar mijn gevoel zegt dat ik daar weinig zin nog in zou hebben .
En ben blij dat dit toppic er is voor mensen die wel de intensie hebben te gaan en mischien wel iets minder sterk in hun schoenen staan en niet opgewassen zijn tegen dronken/ handtastelijke / intimiderende mannen .

en bedouin je zegt het idd dat je het gedrag van je man niet goedpraat maar dat doe je in mijn ogen juist wel .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:16

Ik wil graag reageren op jouw uitleg en verweer Bedouin:

Zoals ik jouw reacties lees, schuif je steeds de 'schuld' bij jouw gasten. Zij provoceren, zij houden geen rekening met de aard van jouw man, zij passen zich niet aan. En nu blijkt zelfs dat jouw man e.e.a. gewoon niet aan kan...

En ik denk dat DEZE HOUDING VAN JOU juist nu dé doodsteek voor jouw bedrijf is. Zoals je het al zegt: Jullie hebben een bedrijf. Jullie vragen GELD aan jullie gasten om vrijwilligerswerk te doen.

Vergeet niet: KLANTEN ZIJN ALTIJD KONING. Zij betalen een fiks bedrag voor een ticket en vervolgens een x bedrag per week om werk te verrichten in combinatie met paardrijden in de woestijn en het kennismaken met de bedouinencultuur.

Dat jij nu de vinger naar de gasten zelf wijst (en een hele dikke vinger naar Sandra) getuigd absoluut niet van enige professionaliteit :n
Als Sandra een moeilijk karakter heeft naar jouw zeggen, dan is dat aan jullie om daar maar mee te dealen. Als je een toeristisch bedrijf begint dan weet je van te voren dat er altijd 'lastige klanten' tussen kunnen zitten, dat is dan jullie probleem en niet die van de klant/de gast.

Daarnaast kruipt jouw man (en jij) nogal in de slachtofferrol, hij heeft een moeilijk verleden, hij kan het niet aan (met name de uitleg over het gebrek aan personeel tijdens de woestijntocht van Maaikemuis, wat een onprofessionaliteit...Als de gasten zich willen bemoeien met de kamelenman dan mogen zij dat! Dat staat hen namelijk VRIJ. Dat jouw man het extra zwaar heeft die tocht wegens gebrek aan personeel is JULLIE PROBLEEM, hier mogen de gasten NIMMER DE DUPE van worden. ).

Na jouw uitleg kan ik derhalve maar 1 conclusie trekken:
Sluit jullie bedrijf en ga iets opstarten waarbij je niet zozeer met klanten/gasten te maken hebt. Lijkt mij voor beide partijen een stuk relaxter en veiliger...
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 05-08-12 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Onnodig lange quote verwijderd.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:18

stef schreef:
En dat is de pest met dergelijke berichten.
We waren er met zijn allen niet bij, gaan af op wat er geschreven wordt, wat logisch is, maar of kant 1 of 2 nu de waarheid spreekt, weten we niet.

Klopt, we waren er niet bij. Maar dat was Bedouin dus óók niet! En zij meent aan de hand van wat haar man haar dus verteld moet hebben dat het allemaal niet zo bedoeld was... Alsof hij die dingen ruiterlijk gaat toegeven tegenover z'n vrouw, denk maar niet dat een arabische man vind dat hij schuldig is. Hij sloeg een gast in't gezicht 'maar dat had hij niet zo bedoeld'... Bedouin was er ook niet bij en weet dus helemaal niet hoe hij het bedoeld had. Verder geeft ze toe dat bepaalde dingen gebeurd zijn, ze probeert het alleen goed te praten. Het maakt niet uit waarom dingen gebeurd zijn, moe, een of ander feest... die dingen mogen gewoon NOOIT gebeuren tussen een gastheer en zijn gasten. Punt.
Dus het maakt niet uit of wij er bij waren ja of nee, ookal ligt het verhaal niet eens in't midden maar meer richting Bedouin en partner, dan nóg is dat al te veel om op een verantwoorde manier een bedrijf te runnen.

Edit: Oh PLEASE! ga niet van die lappen tekst zitten quoten!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:19

Heb alles met ongeloof gelezen en weet niet wat ik geloof of niet.. Was er niet bij.

Maar om maar even op bijvoorbeeld zo iets simpels als het oude brood in te gaan.. Als je alleen maar oud brood kon aanbieden, had je op z'n minst wat minder geld kunnen laten betalen.. Zo iets onwijs simpels, maar de kleine dingen maken het verschil.

En misschien zijn er ook goede verhalen, dat kan natuurlijk best. Al blijkt dat het uit die quote om het verhaal van Maaike ging. Maar het hoort gewoon niet dat er zoveel slechte ervaringen zijn. Dan moet je nog eens heel goed achter de oren gaan krabben en heel hard gaan bedenken of je nou wel weet waar je precies mee bezig bent en of het wel goed is waar je mee bezig bent..
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 05-08-12 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:20

stef schreef:

Bedouin zegt zelf dat haar man snel emoties toont, regelrechte woedeaanvallen. Bedouin zelf vindt dit ook absoluut niet kunnen en heeft daar al duchtig met haar man over gesproken. Heel heel goed van haar. Desalniettemin blijven de woedeaanvallen bestaan, wanneer er bepaalde feesten zijn, wanneer het wat drukker is dan normaal, wanneer hij moe is,...
Dan rijst de vraag (wat bedouin zelf gelukkig ook inziet) of dit bedrijf wel ideaal is. De toeristische sector is een heel moeilijke sector. Druk en vermoeidheid horen daar gewoon permanent bij.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:25

Er staat hier ergens dat iedereen erheen moet gaan om zelf te ervaren of het waar is.

Nou nee dank je wel.

Want je doet vrijwilligerswerk en je betaald ook nog, ben je mal zeg.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:30

Ragdollcat schreef:
Want je doet vrijwilligerswerk en je betaald ook nog, ben je mal zeg.

In (Zuid-)Afrika moet je blij zijn als je gratis vrijwilligerswerk kan doen, bij heel veel plaatsen moet je geld toegeven. Dit varieert tot zo'n 70 euro per week tot zelfs 600 euro, en las op een vorige pagina dat 4000 euro per 5 weken ook niet vreemd is.
Ben voor m'n volgende buitenlandreis volgend jaar aan het rondkijken maar is nog best moeilijk iets te vinden waar je niet zoveel geld aan kwijt bent naast je vliegticket in die omgeving.

Overigens ga ik maar niet in op de verklaringen van bedouin, met name degene die op mij sloeg. Dat ie z'n kamer niet vinden kon...... |o