Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:11

Ik ga in maart 2x op wintersport! Tweede keer is zo gekozen dat ik mee kan :D
De eerste keer naar Flaine, Frankrijk en de tweede keer naar Finkenberg, Oostenrijk.

Bij mij hangt het enorm af van de groep waar ik mee ben hoe fanatiek ik ben. Naar Frankrijk ga ik met 2 (boardende) vrienden, waarvan er 1 nog les heeft. Tussen de middag eten we vaak in ons appartement, anders zit er 1 de hele dag alleen :) Als het mooi weer is, ga ik 's middags nog een keer, anders niet.
In Oostenrijk ga ik met een heel stel fanatieke skiers en boarders, wat betekent: eerste lift omhoog, laatste lift omhoog! Gelukkig is Oostenrijk maar 4 dagen skien, want mijn knien zijn zo vernaggeld, dat ik het dan erg zwaar heb :+ Daarna apres skien en net voor het einde van de diner-tijd in het hotel aanschuiven aan tafel!

muppetmayo

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:27

Lekker hoor Mootje, toch 2 keer :D

Met mn schoonouders gaan we altijd vrij vroeg, dan eten we tussen de middag met zn allen en gaat iedereen weer zijn eigen weg, om vervolgens laat (weer rond de laatste lift) weer naar beneden te gaan.
Dan lekker op t gemakkie eten maken, spelletje doen en er vroeg weer in.

Met mijn andere vakantie weet ik t nog niet helemaal, maar allemaal super fanatieke mensen. Dus zal ook wel vroeg erin, vroeg eruit zijn, en eten op de piste met zn allen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:50

Muppetmayo, fanatiekelingen die niet uitgaan is fijner dan tot 3 uur naar de kroeg en 7 uur de wekker :=
Ach, dan kan ik iig slapen in de bus op de weg terug naar huis!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:08

Als skileraar mag je de lift nemen voordat de anderen het mogen, is heeul fijn :D

Maar ben vaak wel kapot op zaterdag, moet dan echt bijtanken van een hele week uitgaan, kwart voor 9 eerste lift, dan uurtje zelf boarden, dan dag werken en dan apres ski, even douchen en chillen en dan vaak weer uit. Maar het is genieten!
Denk wel dat zodra de grote menigte weg is na de kerst dat we het allemaal weer wat rustiger aan gaan doen, anders trek je het echt niet haha.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:22

@ texelse haha zou gaat het er bij ons waarschijnlijk ook uitzien :)

Waarschijnlijk gaat vriendlief een GroPro bestellen en dan de HD Hero 2 of zoiets, iig het nieuwste model. Ziet er wel mooi uit op al die filmpjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:36

O wij staan waarschijnlijk echt niet vroeg op de piste :n Die lui zijn 's morgen zoo traag (en 's avonds eigenlijk ook) Spreek 9 uur af en het wordt 10 uur of nog later zeg maar. Vind ik niet erg, ga lekker vakantie vieren en wil dan niet vroeg op hoeven staan :n 'S avonds lekker borrelen, sauna, jacuzi, heerlijk!

Vraagje, mijn vriend heeft nieuwe skies en ik heb de zijne nu, ze moeten dus nog afgesteld en gewaxt worden. Zouden jullie dat voor je vakantie doen of gewoon daar op de piste?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:16

Ik zou het liever thuis doen, maar dat komt omdat ik een beetje een control freak ben en ik niet zou weten waar en hoe dat dan op vakantie moet :P En ik heb zoiets dan liever gedaan voor ik ga :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:31

Anneert schreef:
Ik zou het liever thuis doen, maar dat komt omdat ik een beetje een control freak ben en ik niet zou weten waar en hoe dat dan op vakantie moet :P En ik heb zoiets dan liever gedaan voor ik ga :)

Haha daar neig ik om die reden idd ook naar ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:36

Gewoon bij een skiverhuur vragen of ze dat kunnen doen, desnoods tegen kleine betaling. Dat zijn de pro's dus die zou ik daar meer mee vertrouwen dan iemand hier in NL.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:42

leuk leuk leuk :D.

Ben tot nu toe 3x op vakantie geweest, wezen skiën.
2 weken terug wezen snowboarden bij een indoor hal, mijn vriend heeft me ermee geholpen.
Wat gaaf zeg! het ging me nog best goed af. kan nu roetsjend :P maar beneden.
Maar over 3_+ weken ga ik weer snowboarden. Hopelijk ben ik in februari klaar met boarden.. :D

17 februari 6 dagen via Husk naar La joue du Loup :)
vorig jaar ook geweest, kwa uitgaan niet veel maar daar komen we ook niet voor!
super fijn gebied, kijk er nu alweer naar uit!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:16

Relaxed schreef:
O wij staan waarschijnlijk echt niet vroeg op de piste :n Die lui zijn 's morgen zoo traag (en 's avonds eigenlijk ook) Spreek 9 uur af en het wordt 10 uur of nog later zeg maar. Vind ik niet erg, ga lekker vakantie vieren en wil dan niet vroeg op hoeven staan :n 'S avonds lekker borrelen, sauna, jacuzi, heerlijk!

Vraagje, mijn vriend heeft nieuwe skies en ik heb de zijne nu, ze moeten dus nog afgesteld en gewaxt worden. Zouden jullie dat voor je vakantie doen of gewoon daar op de piste?

Absoluut thuis doen, want ik ken iemand die had dat niet gedaan en haar schoenen pasten niet in de bindingen... sta je dan :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:31

Oehh wintersport is één van de weinige dingen waarvoor ik vrijwillig vroeg m'n bed uit ga :Y)
Afgelopen jaren was het altijd 7 uur wekker, half 8 aan het ontbijt, half 9 bij het bussie en om 9 uur de piste op tot een uurtje of 4.
Weet niet hoe het nu gaat lopen, maar ik denk dat we wel weer aardig op dat schema zullen uitkomen...diehard boarders =:)

Ski's en plankjes klaarmaken zou ik ook maar vast in Nederland doen, kom je (als het goed is) niet voor verrassingen te staan en hoef je op vakantie ook niet te gaan stressen en op zoek naar iemand die je kan helpen.

@citroen probeer is heel vrolijk 'hoofd-schouders-knie-en teen-voorste been' te doen tijdens het boarden en bij 'voorste been' een bochtje maken, misschien dat het makkelijker wordt als je er bewust aan denkt en er nog een leuk spelletje van maakt :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:40

Net wat meer info over de wintersport ontvangen, we gaan een dag eerder weg dan ik dacht :D 9 tot 18 maart ziiten we in Risoul met onze studievereniging en die uit Groningen.

Nu nog een nieuwe skibroek want die is echt aan vervanging toe XD

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:23

Welke studievereniging?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:31

Mootje schreef:
St. Johan vind ik ook een leuk dorp voor kinderen... Je hebt een een mooi zwembad, ijsbaan en het dorp is autovrij!

SJ is wel-is-waar helemaal geweldig <3 (ik was er dit jaar pas 10 x, zowel zomer als winter) en zeer zeker geschikt voor beginners, maar gevorderde skiers komen daar niet echt aan hun trekken :n .
Je kan vandaaruit wel makkelijk naar Scheffau/Elmau en ook de Steinplatte (Waidring) en Kitzbühl zijn niet ver weg.
Ik ga iig weer een paar keer naar SJ :# .

Afbeelding
Op zo'n ding kan je ook met z'n drieen naar beneden :P ; je komt dan alleen niet helemaal heel aan :') ...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:51

Lijkt me echt super leuk om eens te proberen zo'n ding!

Dit is trouwens mijn boardje:
Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:39

Mooi bord en mooie bindingen!! Ik wilde ook altijd flow bindingen, maar iemand heeft het me om één of andere reden ooit afgeraden, maar nu weet ik niet meer waarom. Hoe vind jij flow bindingen vergeleken met gewone bindingen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:32

Ik vind t ideaal... Vaak zeggen ze dat ze minder stijf zijn dan gewone bindingen, maar ik vind helemaal van niet. Nu ga ik ook niet zo hard dus heb aan de "plastic" onderkant en standaard kappen (wel de duurdere uitgebreidere versie, meer verstel mogelijkheden en wat luxer) voldoende. Mijn vriend kan echt carven enzo, die heeft flow bindingen die ontzettend stijf zijn, met stalen onderkant enzo, die wil ook niet meer terug naar straps... Hangt alleen een iets ander prijskaartje aan.. is trouwens echt veeeel voordeliger om ze uit amerika te halen...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:37

Ik ga voorlopig geen flowbindingen aanschaffen. Mijn schoenen zijn daar niet voor geschikt en die zijn nog lang niet toe aan vervanging. Als ik een nieuw board met bindingen neem dan weer met straps (kwam net niet op de naam :D ).
Maar misschien ooit voor in de toekomst :) Flow is wel veel makkelijker aandoen, met straps heb ik nog wel eens dat het half bevriest en koude handen als het met handschoenen aan niet lukt...

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:28

Past niet elke schoen in die flowbinding? Want mams wilt dit jaar eigen schoenen gaan kopen. En over een paar jaar wil ik toch wel een eigen snowboard (eigenlijk nu al, maar ik krijg m'n ouders niet zo ver :+ ), maar het zou zonde zijn als mijn schoenen dan niet in de binding passen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:48

Of het moet in de afgelopen jaren veranderd zijn, maar wat ik weet is dat je voor flow bindingen flow schoenen nodig hebt.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:31

muppetmayo schreef:
Lijkt me echt super leuk om eens te proberen zo'n ding!

Dit is trouwens mijn boardje:
[ig]http://i224.photobucket.com/albums/dd276/muppetmayo/IMAG0169.jpg[/img]

Komt me bekent voor. :+ Haha!
Ben nog steeds verlief op dat board. :D

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:38

mag ik me melden?
ik ski als sins me 5de!
we hebben dit jaar nog niet geboekt, maar we willen wel gaan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:50

Lizz volgens mij kan elke schoen in de flowbinding, wij hebben er iig nooit last van gehad. Nu heb ik toevallig flow schoenen, maar ervoor niet. Rest heeft ook allemaal geen flow schoenen..

Felinetibor ik ben ook zo verliefd op t board. Fijn issie he :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:02

Oh dat is dan wel beter, mij werd het toen verteld in de winkel toen ik op zoek was naar eigen spul. (Is overigens heel wat jaren terug)