Griekenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:23

Electra63 schreef:
horseees schreef:
Wat vinden jullie heel toeristisch en wat niet? Denk dat de meningen daarin nog wat verschillen.
Ik zit in een toeristisch plaatsje, maar vind het ook weer niet té. Beetje middenmaat, en dat vind ik wel fijn. :j

Het eiland waar ik heen ga, heeft helemaal geen Nederlandse restaurants/bars of iets dergelijks.
Je kan er alleen Grieks eten, garnalencoctails, broodje kroket e.d. bestaat daar niet. Er is wel een Goody's (soort Mac). All-in-hotels zijn er niet. Sommige hotels bieden wel half-pension, maar dat is het dan wel.
Er zijn wel wat buitenlandse toeristen, maar de meeste "toeristen" zijn Grieken van het vasteland.
Mijn appartementencomplex zit gewoon vol met Grieken en soms Scandinaviërs en die vinden het helemaal leuk, die zuipen zich helemaal lam, omdat de alcohol zo goedkoop is vergeleken met Scandinavië.
Er zijn wel bars (clubs) maar daar zijn vooral Grieken, als buitenlandse toerist val je echt op.

Dat is bij ons ook :j
Wel wat meer toeristen dan, ook Italianen en af en toe een paar Nederlanders, je wordt niet heel vreemd aangekeken als buitenlandse toerist, maar vooral heel veel Grieken uit Athene (vooral in het weekend) en zo. Op zich best toeristisch maar niet dat alles ook afgestemd is op toeristen zeg maar, alles is wel echt Grieks :P
Gelukkig maar, want vorig jaar was ik met een vriendin mee naar Italie en daar hoorde je echt alleen maar Nederlands, vind dat echt niks :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:25

Ik schik altijd als ik ineens Nederlands hoor praten, dan moet ik opletten wat ik zeg :D

Maar ik vind af en toe zo'n luxe resort op een toeristisch eiland (of Turkije :D ) ook leuk hoor, voor een weekje.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:55

Hier nog een griekenlandganger :D Wij gaan dit jaar weer naar Rhodos, zijn we vorig jaar ook geweest, maar hebben nog maar de helft van het eiland gezien, we houden ook van heerlijk lui op het strand liggen, bij ons is het altijd paar dagen strand (2 of 3 ofzo) en dan er weer even op uit om wat te bezichtigen. We zitten wederom in Rhodosstad, wat een prachtige oude stad is dat, echt om verliefd op te worden :P Hebben alleen een ander hotel als vorig jaar omdat dat hotel ineens meer als 200 euro duurder was als vorig jaar! We vertrekken pas in september dus ik moet helaas nog even wachten :P

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:58

Electra63 schreef:
horseees schreef:
Wat vinden jullie heel toeristisch en wat niet? Denk dat de meningen daarin nog wat verschillen.
Ik zit in een toeristisch plaatsje, maar vind het ook weer niet té. Beetje middenmaat, en dat vind ik wel fijn. :j

Het eiland waar ik heen ga, heeft helemaal geen Nederlandse restaurants/bars of iets dergelijks.
Je kan er alleen Grieks eten, garnalencoctails, broodje kroket e.d. bestaat daar niet. Er is wel een Goody's (soort Mac). All-in-hotels zijn er niet. Sommige hotels bieden wel half-pension, maar dat is het dan wel.
Er zijn wel wat buitenlandse toeristen, maar de meeste "toeristen" zijn Grieken van het vasteland.
Mijn appartementencomplex zit gewoon vol met Grieken en soms Scandinaviërs en die vinden het helemaal leuk, die zuipen zich helemaal lam, omdat de alcohol zo goedkoop is vergeleken met Scandinavië.
Er zijn wel bars (clubs) maar daar zijn vooral Grieken, als buitenlandse toerist val je echt op.

Waar wij zitten heb ik echt nog nooit iets Nederlands, of Belgisch in mijn geval, tegengekomen qua eten of iets. Enkel Grieks eten ook. :j Ons hotel biedt wel all-in maar wij hebben half-pension genomen dit jaar.
Er zitten wel wat Belgen en Engelsen e.d., dus wel toeristen, maar in Rhodos zaten wij in een hotel VOL Engelsen, echt vreselijk met momenten :+

Naath86

Re: Griekenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:57

Ik ben net weer terug uit Rhodos! Zaten in Rhodos stad, ideaal gelegen aan het strand. Vlakbij de oude stad en vlakbij het nieuwe centrum! Hebben twee dagen een auto gehuurd en zijn over het eiland wezen touren en uiteindelijk beland bij het strand aan de andere kant van het eiland. Via de reisorganisatie nog een excursie gedaan naar Symi. Erg mooi om te zien allemaal! Vond het een zeer geslaagde reis, had graad nog meer willen zien van het eiland, maar het was tegen de 35 graden aan en 's middags gewoon niet leuk meer om rond te lopen. Vriendje is daar helemaal niet van, kan dan toch minder tegen de warmte dan ik, dus uteindelijk beland je dan toch weer ergens aan het strand! Maar vond het een erg mooi eiland! Heb nu Kos, Corfu en Rhodos gezien en vond Kos nog steeds de mooiste!!

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:38

Ik ben weer terug van Kreta :D
amper wat gezien van het eiland alleen maar 10dagen op starbeach gelegen en in de barstreet gestaan. Appartement was super recht tegenover starbeach. 2x 4pers en 10x 2pers appartementen dus iedereen zocht elkaar op hadden echt een toffe groep:D Baal nu al weer dat ik thuis ben! Wat geweldig zeg, heb de fotoshoot gedaan op starbeach.. je krijgt echt waar voor je geld!!!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:45

rOmii schreef:
Ik ben weer terug van Kreta :D
amper wat gezien van het eiland alleen maar 10dagen op starbeach gelegen en in de barstreet gestaan. Appartement was super recht tegenover starbeach. 2x 4pers en 10x 2pers appartementen dus iedereen zocht elkaar op hadden echt een toffe groep:D Baal nu al weer dat ik thuis ben! Wat geweldig zeg, heb de fotoshoot gedaan op starbeach.. je krijgt echt waar voor je geld!!!

Ik vertrek zaterdagnacht naar de luchthaven, ook naar Kreta *\o/*

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 18:45

Leuk zeg! :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:48

Nooou, ik wil ook, zeker nu ik foto's zit te kijken. :')
Edit: Niet naar kreta dan, maar toch ;p
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 12-07-11 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:48

Wij vertrekken dinsdagochtend naar Cyprus! :D
We zitten in Paphos, appartementen Anemi. Ben echt benieuwd :j

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:33

Ik ga half augustus naar Corfu!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:23

Ik wil graag van jullie de plekken horen waar geen Nederlanders komen :))
Wij zoeken meestal al de minst toeristische plekken uit waar hooguit 1 vliegtuig per week naar toe gaat, maar even goed zit je dan toch in een vliegtuig vol Hollanders die je ter plekke weer tegen komt.
Dus ik hou me aanbevolen.
Volgend jaar wil ik graag naar de Pilion, iemand daar al eens geweest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:40

Syros, (de Cycladen). Vliegtuig gaat momenteel niet (door de bezuinigingen), maar een paar keer per dag de ferry vanuit Pireus en je bent er binnen 3 uur (met de highspeed), anders 4 uur met de gewone ferry.
http://www.grieksegids.nl/cycladen/syros.php
Goed te combineren met andere cycladen-eilanden als Paros, Tinos, Naxos.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:41

Fitzroy schreef:
Ik wil graag van jullie de plekken horen waar geen Nederlanders komen :))
Wij zoeken meestal al de minst toeristische plekken uit waar hooguit 1 vliegtuig per week naar toe gaat, maar even goed zit je dan toch in een vliegtuig vol Hollanders die je ter plekke weer tegen komt.
Dus ik hou me aanbevolen.
Volgend jaar wil ik graag naar de Pilion, iemand daar al eens geweest?

Ik ben in Volos geweest, maar daar kan ik me helaas niet veel meer van herinneren. Een stuk naar het noorden (Platamon) vonden mijn ouders ook leuk (met een tripje naar de Olympus).

Of misschien Kythira? Een erg leuk eiland waar destijds (een jaar of 12 geleden gok ik) geen toerist te bekennen was. Maar misschien is dat nu ook veranderd hoor.

Edit: Welk eiland vinden jullie leuker, Syros, Tinos of Mykonos?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:49

Als je van stappen en mensen kijken houdt: Mykonos.

Syros woont mijn schoonfamilie, daar kom ik al 30 jaar ofzo

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:55

Ik wil sowieso naar Mykonos, maar ik twijfel nog tussen Tinos en Syros. Of misschien ga ik wel gewoon naar alle drie, maar dan ben ik zoveel aan het slepen in een week.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:22

Mykonos nooit meer voor mij, leuk om een keer gezien te hebben maar ik vond het niet de moeite waard. Het is daar achterlijk duur en je moet een dikke portemonnee hebben wil je daar langer dan 5 dagen blijven. Eiland staat bekend om de homo's, maar daar heb ik niet heel veel van gemerkt. Verder wel mooi maar ik had het na 3 dagen wel gezien..

Mykonos stad is wel leuk, voor een keer.
Ik ga er in ieder geval niet meer heen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:42

Suor schreef:
Ik wil sowieso naar Mykonos, maar ik twijfel nog tussen Tinos en Syros. Of misschien ga ik wel gewoon naar alle drie, maar dan ben ik zoveel aan het slepen in een week.

Ik ben 1 x op Tinos geweest, heel lang geleden. Het is veel groter dan Syros, maar je kan de eilanden zien liggen, dus het is gemakkelijk te combineren.
Syros is erg klein, weinig te bezichtigen. Maar Ermoupolis (hoofdstad) is een erg leuk stadje, met vooral bovenin Ano-Syros, met allemaal piepkleine straatjes.
Aan de haven van Ermoupolis, waar je met de ferry aankomt, stikt het van de terasjes en bars.
Verder heb je verspreid over het eiland kleine badplaatsjes met kleine strandjes en wat hotels en taverne.
Persoonlijk ga ik het liefst naar het strand van Kini, 2 tavernes waar je heerlijk kan eten (en nog wel een paar andere, die iets minder zijn:)) en een leuke bar waar je gezellig kan lounchen. De bedjes/parasols zijn gratis op Kini als je maar wel een drankje neem.
Als je een scooter/auto huurt, kan je in één dag het hele eiland over.

Nou, ik heb weer genoeg reclame gemaakt :D

PS, Myconos vind ik wel erg leuk, Paradise-beach en mensen kijken, heerlijk! Maar voor 2 of 3 dagen.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:01

Wij gaan begin augustus 9 dagen naar Corfu. :) Eindelijk geboekt! Wie gaat hier ook heen, of is er weleens geweest? Wat zijn de must sees? We zijn niet echt van die eeuwige strandhangers, maar we vinden stranden en natuur wel heel mooi om te zien... Ook stadjes/winkels/restaurants/cultuur/architectuur. :) Ons hotel zit in de hoofdstad btw, maar we willen wel graag het hele eiland verkennen. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:02

Ik ben er wel eens geweest, Corfu-stad is absoluut mooi om te verblijven. Verder is het een mooi groen eiland, gewoon een auto/scooter huren en lekker het hele eiland over rijden. Persoonlijk vond ik het erg toeristisch met maar liefst 3 MacDonalds vestigingen en heeeeel veel Engelse pubs.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:24

Corfu ben ik ook geweest :)
Vond ik echt een mooi eiland, heel erg groen. Ik ben toen met vader een stuk wezen wandelen door het 'bos'. Wij zaten in Benitses, opzich een leuk plaatsje maar heel klein. Maar daar op het strand heb ik wel de aller lekkerste club sandwich op :p
Mijn vader heeft een scooter gehuurd daar en toen ben ik met hem het eiland rond gereden. Gouvia heeft echt een super strand! Corfu stad is ook erg leuk.

Ik vond het in ieder geval een leuk eiland, zou er best nog een keer heen willen :j

Ik heb al best veel eilanden gehad.
Corfu, Mykonos, Naxos, Santorini en Kreta. Dit jaar wordt het Cyprus :)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:28

Iemand nog goede Karpathos tips?

Nog 2 weekjes! :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:58

Hier komt het ook dichterbij :):)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:38

Ik ben een beetje jaloers... zeker met dit weer

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:40

Ik zou mooi stal Littink verplaatsen naar Kreta :))